Noile masini Dacia incep sa se fabrice la Mioveni
Cele trei noi modele pastreaza ADN-ul care a dus la succesul Dacia: un raport pret-spatiu interior fara egal, o fiabilitate dovedita si o oferta imbatabila. Ele abordeaza un nou design mai seducator, noi prestatii si noi motorizari.
Odata cu reinnoirea a trei dintre modelele sale de baza, Dacia isi consolideaza avansul in materie de achizitie inteligenta si continua sa se adapteze la asteptarile clientilor. In plus, Dacia dispune in prezent de cea mai tanara gama din Europa.
PLATFORMA INDUSTRIALA DACIA
Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia au beneficiat de o serie de modificari si adaptari industriale pentru introducerea in fabricatie a noilor modele, Logan, Sandero si Sandero Stepway, lansate la sfarsitul lunii septembrie, la Salonul auto de la Paris.
Compusa din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie si Montaj, Uzina Vehicule Dacia asigura activitatea de productie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Logan MCV cu ajutorul a peste 8.000 de salariati. Cadenta zilnica a uzinei este de 1.390 de vehicule. Odata cu intrarea in fabricatie a noilor modele, Logan, Sandero si Sandero Stepway, in toate departamentele au fost implementate dispozitive si instalatii industriale noi.
Cladirea in care se desfasoara activitatea de Presaj a fost extinsa pentru a putea adaposti o linie noua de prese. In plus, a fost instalata o noua linie de decupare a tablei in flanuri (bucatile de tabla care sunt ulterior ambutisate/presate si transformate in piese de caroserie).
In departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de productie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele. O noutate o reprezinta aparitia unor roboti de sudura si a unor dispozitive flip-flap care ajuta la sudura cadrului lateral. In plus, pentru a puteaconstrui acest nou flux, linia de feraj, pe care se asambleaza partile mobile ale caroseriei, a fost reamplasata in mijlocul departamentului. In cifre, aceste evolutii industriale adaptate pentru noile modele inseamna: 464 de posturi de sudura, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboti si alte 167 de dispozitive Tot in Caroserie a fost infiintat si un nou atelier de esapamente, care permite fabricarea si livrarea pieselor intr-un timp cat mai scurt. Aici sunt fabricate si asamblate esapamentele pentru noua gama de modele, in sincron cu filmul de fabricatie de vehicule din departamentul Montaj, ceea ce contribuie la optimizarea activitatii si a stocurilor.
Lucrarile de adaptare a liniilor de fabricatie de la Caroserie pentru cele trei noi modele vor continua si anul viitor.
Industrializarea noilor modele a presupus adaptarea instalatiilor existente si in Vopsitorie. Astfel, in atelierul de Mastic au fost create traiectorii noi pentru aplicarea masticului sub caroserie si pragul masinii, iar in atelierele Apret - Baza - Vopsea si Piese Plastic au fost create traiectorii pentru aplicarea apretului, bazei si lacului.
In Montaj au fost realizate lucrari de modificare a instalatiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele si au fost instalati roboti pentru optimizarea procesului de fabricatie. In plus, au fost realizate lucrari de ameliorare a ergonomiei in posturile de lucru, care au ca scop atat imbunatatirea conditiilor de munca ale operatorilor, cat si cresterea calitatii operatiilor. Dintre acestea amintim:
- montarea de roboti pentru aplicarea masticului sub caroserie cu ajutorul carora calitatea procesului a crescut si sunt eliminate pierderile de mastic;
- modificarea conveiorului (banda rulanta) prin aducerea sa la sol si amplasarea de covoare rulante in posturile de montaj calculator pe injectie, remontare usi pe caroserie si montare a plansei bord, pentru a permite operatorilor sa se concentreze asupra operatiunilor pe care le efectueaza;
- reorganizarea atelierului Bare pentru a scurta timpul de aprovizionare a liniei de montaj.
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni (peste 3.800 de angajati) si prima uzina din cadrul Grupului Renault din punct de vedere al diversitatii proceselor. In cele sapte departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se preseaza si se sudeaza osii si cadrele GMP (grup moto-propulsor) pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia si in alte uzine la nivel international.
Un nou motor pe benzina care echipeaza noile modele: Logan, Sandero si Sandero Stepway
Incepand de anul acesta un nou motor turbo pe benzina a intrat in productie la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Acesta beneficiaza de o conceptie inovatoare: este un motor in 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat si cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul H4Bt va fi cel mai bine plasat pe piata in termeni de consum, raport putere/cilindree si emisii CO2. El va echipa noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway.
Pentru productia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat in trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri si mentenanta). Piesele integrate in noul propulsor (carterul de distributie, semela, capacul chiulasa, carterul cilindri, capacul palier, volanta si arborele cotit) sunt turnate si uzinate in cadrul UMCD. Linia de fabricatie a noului departament va fi adaptata pana la sfarsitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unitati pe an. Pana in prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt .
Cea mai mare turnatorie de aluminiu din tara si din Grupul Renault la nivel mondial
Atelierul turnatorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze si motoarele fabricate la Dacia, dar si pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud si Asia. Activitatea mecanica din acest sector a inregistrat o evolutie remarcabila in ultimii ani. Investitiile realizate au generat cresteri semnificative ale capacitatilor de productie de la an la an. Productia a crescut de la 1.000 de tone in 2001, la 3.600 de tone in 2005, 7.300 de tone in 2007, 9.500 de tone in 2009 si 13.500 de tone in 2011.
Pentru a implanta aceste noi celule, cladirea Turnatoriei a fost recent extinsa cu 2.600 m2.
In plus, fata de aceste proiecte, in acest an este prevazuta cresterea capacitatii de productie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe saptamana). Cutia de viteze TL este o cutie manuala de ultima generatie, prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de pana la 240 Nm, adaptata motoarelor pe benzina de 1.8l si 2l si diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce si modulul de transfer, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia fiind singura uzina din Grupul Renault care industrializeaza aceasta componenta mecanica. Peste jumatate din productia de cutii de viteze este destinata exportului catre uzinele Aliantei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).
CALITATEA - ELEMENT DE COMPETITIVITATE A UZINELOR DACIA
Calitatea reprezinta o prioritate in activitatea uzinelor de pe platforma Dacia.
Ambele uzine utilizeaza Sistemului de Productie Renault (SPR), unul dintre cele mai moderne din industria auto mondiala. Bazat pe standardizarea posturilor de lucru precum si a metodelor si operatiunilor, SPR a contribuit in mod esential la cresterea productivitatii uzinei Dacia si a calitatii produselor, la ameliorarea conditiilor de munca (in special a ergonomiei in posturi) si la imbunatatirea parametrilor de mediu.
Despre Automobile Dacia:
O suprafata totala de 290 de hectare
2 uzine: Uzina Vehicule Dacia si Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia
O Directie Logistica Centrala
Capacitate de productie: 350.000 de vehicule
Sistemul de productie Renault, unul dintre cele mai moderne din istoria auto mondiala
Peste 1,6 miliarde euro investiti in perioada 2000 - 2011
15.000 salariati; varsta medie este de 38 ani, iar peste 32% dintre salariati sunt femei
Peste 5 milioane de ore de formare pentru salariati
Certificat de protectie a mediului inconjurator, ISO 14001, din 2004
2,9 miliarde euro, cifra de afaceri la sfarsitul anului 2011
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €