Noul crossover Renault Kadjar, un Qashqai cu alte haine

Noul crossover Renault Kadjar, un Qashqai cu alte haine
  • Masina se vinde atat cu FWD cat si AWD
  • Sunt disponibile motorizari cuprinse intre 1.2 si 1.6 litri
  • O noutate pentru Renault: faruri full LED
Trimite unui prieten

Francezii de la Renault au dezvaluit ieri cel mai nou automobil din gama proprie. E vorba de un crossover numit Kadjar care nu este decat un Nissan Qashqai cu sigla diferita, ce se va pune in vanzare in cursul acestui an.

Renault nu a fost niciodata o marca specializata pe masini 4x4. SUV-ul Koleos nu s-a bucurat de mare succes, fiind o masina cu tendinte mari de supravirare din cauza centrului de greutate ridicat, iar sub-compactul Captur, disponibil doar cu tractiune fata, nu raspundea cerintelor clientilor care voiau ceva mai mult de la o masina. Asa ca inginerii Renault au ales calea cea mai usoara: pe platforma fratelui de grup Nissan Qashqai s-au gandit sa faca o masina similara, dar cu alt nume.

Kadjar a fost botezat noul crossover, un nume la fel de complicat ca si cel al fratelui Qashqai. O masina cu care francezii spera sa concureze impotriva lui Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai ix35, Mazda CX-5 sau Toyota RAV4. Si, pentru ca are practic aceleasi trasaturi si aceleasi motorizari ca si produsul celor de la Nissan, acest Kadjar are sanse destul de mari sa intareasca ofensiva franceza in segmentul C de crossovere compacte.

Renault KadjarRenault Kadjar

Renault Kadjar are un design elegant care aduce foarte mult cu cel al lui Captur, mai ales in partea frontala, cu blocuri optice dotate cu full LED de dimensiuni mici si stopuri la fel de subdimensionate. Per total, masina aduce un aer sportiv si robust in peisajul masinilor cu inclinatii spre soft-road, insa garda la sol nu pare a fi una destul de mare incat sa iti permita sa te aventurezi prea departe de asfalt. Exact ca la Nissan Qashqai.

Pe partea de interior, se pare ca francezii au ales seriozitatea si monotonia. Nuantele de gri domina tot interiorul si nimic nu pare iesit din comun, asa cum se intampla cu modelul Captur. E clar ca targetul acestui automobil este unul mult mai larg: de la tineret, pana la cei in varsta, de la afaceristi, pana la femei cu copii. Insa pe partea de tehnologie, Kadjar nu duce lipsa de noutati: noul sistem multimedia R-Link 2 cu ecran tactil de 7 inch vine cu o sumedenie de aplicatii, dar si cu posibilitatea recunoasterii de comenzi vocale.

Renault Kadjar

Renault Kadjar

Spatiul lui Kadjar, daca ne uitam pe cifre, este mai generos decat in cazul lui Qashqai. Chiar si portbagajul are cu 42 de litri mai mult volum, totalizand 472 de litri, iar in habitaclu producatorul promite spatii pentru depozitare care insumeaza 30 de litri. Evident, bancheta spate este rabatabila 60/40 si o versiune cu 7 locuri nu este deloc imposibila in viitorul apropiat.

Motorizarile lui Kadjar sunt exact cele pe care le stiam: 1.2 litri DIG-T de 115 cp si 1.6 DIG-T de 150 cp pe benzina si cele doua motoare pe motorina 1.5 dCi de 110 cp si 1.6 dCi care ofera 130 cp. La acestea va fi cuplata o cutie manuala cu 6 rapoarte sau o transmisie automata care va oferi toata puterea catre rotile din fata, pentru varianta cu FWD sau catre toate cele 4 roti, in cazul in care vei alege un Kadjar cu tractiune integrala si selector 2WD, AUTO si LOCK.

Noul Renault Kadjar isi va face debutul la Salonul Auto de la Geneva 2015 pe 5 martie in fata publicului si se va pune in vanzare incepand cu primavara anului curent, atat in Europa, cat si in Marea Britanie, acolo unde va fi disponibila versiunea cu volan pe dreapta.

Renault KadjarRenault KadjarRenault Kadjar

Renault Kadjar

Renault KadjarNissan QashqaiRenault KadjarRenault Kadjar

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (42) Poze Renault Kadjar