Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm
Opel a proiectat cel mai puternic motor pe benzina cu patru cilindri de pe piata europeana din punct de vedere al cuplului specific generat.
Pe langa faptul ca dezvolta o putere maxima de 280 cp, motorul supraalimentat din aluminiu, cu o cilindree de 1998 cm3 si sistem de injectie directa ce doteaza modelul Astra OPC genereaza un cuplu impresionant de 200,2 Nm per litru, cea mai mare valoare a cuplului specific din segmentul din care face parte, depasind chiar si performante autovehicule sport. Cuplul maxim de 400 Nm este atins la o turatie de 2.450 rpm si mentinut la o gama foarte larga de turatii pana aproape de 5.000 rpm; astfel, motorul Astra OPC ofera performante inalte in toate situatiile de conducere.
Inginerii Opel au efectuat modificari avangardiste asupra motorului pe benzina supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri si sistem de injectie directa utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trasatura mai sportiva si marindu-i puterea. Acestia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi. Presiunea incepe sa creasca inca de la o turatie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apasarea pedalei de acceleratie va avea ca efect o propulsie imediata si puternica. Presiunea maxima de supraalimentare a fost marita la 1,5 bar, ceea ce reprezinta o crestere cu 25% fata de valoarea utilizata anterior la modelul Insignia.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie sa genereze un sunet remarcabil care sa atraga latura emotionala a fanilor modelelor de inalta performanta. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important in dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit sa redea sunetul exterior puternic si impresionant specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, acestia au dorit sa recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reactie, pe care fanii OPC si-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci cand soferul accelereaza din gama medie in gama inalta de turatii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci cand se accelereaza pentru a face trecerea din treapta a treia in treapta a patra de viteza.
Consum de carburant redus cu 12%
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizeaza printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante in segmentul autovehiculelor de inalta performanta. In comparatie cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de inalta performanta poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde.
Inainte ca motorul Astra OPC modificat sa intre in productia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi, motorul inclus in dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranta de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nurburgring, distanta parcursa in regim de cursa auto, ceea ce echivaleaza cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obisnuite.
Inginerii Opel au efectuat modificari avangardiste asupra motorului pe benzina supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri si sistem de injectie directa utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trasatura mai sportiva si marindu-i puterea. Acestia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi. Presiunea incepe sa creasca inca de la o turatie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apasarea pedalei de acceleratie va avea ca efect o propulsie imediata si puternica. Presiunea maxima de supraalimentare a fost marita la 1,5 bar, ceea ce reprezinta o crestere cu 25% fata de valoarea utilizata anterior la modelul Insignia.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie sa genereze un sunet remarcabil care sa atraga latura emotionala a fanilor modelelor de inalta performanta. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important in dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit sa redea sunetul exterior puternic si impresionant specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, acestia au dorit sa recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reactie, pe care fanii OPC si-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci cand soferul accelereaza din gama medie in gama inalta de turatii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci cand se accelereaza pentru a face trecerea din treapta a treia in treapta a patra de viteza.
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizeaza printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante in segmentul autovehiculelor de inalta performanta. In comparatie cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de inalta performanta poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde.
Inainte ca motorul Astra OPC modificat sa intre in productia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi, motorul inclus in dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranta de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nurburgring, distanta parcursa in regim de cursa auto, ceea ce echivaleaza cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obisnuite.
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
PieseAuto.ro
Cand dai drumul la aerul conditionat se aud zgomote? Iata ce piese se strica
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
StiriPeSurse.ro
VIDEO| Se construiește 'autostrada rușinii naționale': Este cel mai controversat proiect de...
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi
DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2012