Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm

Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm
Opel a proiectat cel mai puternic motor pe benzina cu patru cilindri de pe piata europeana din punct de vedere al cuplului specific generat.
Distribuie pe Facebook
Pe langa faptul ca dezvolta o putere maxima de 280 cp, motorul supraalimentat din aluminiu, cu o cilindree de 1998 cm3 si sistem de injectie directa ce doteaza modelul Astra OPC genereaza un cuplu impresionant de 200,2 Nm per litru, cea mai mare valoare a cuplului specific din segmentul din care face parte, depasind chiar si performante autovehicule sport. Cuplul maxim de 400 Nm este atins la o turatie de 2.450 rpm si mentinut la o gama foarte larga de turatii pana aproape de 5.000 rpm; astfel, motorul Astra OPC ofera performante inalte in toate situatiile de conducere.
Inginerii Opel au efectuat modificari avangardiste asupra motorului pe benzina supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri si sistem de injectie directa utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trasatura mai sportiva si marindu-i puterea. Acestia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi. Presiunea incepe sa creasca inca de la o turatie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apasarea pedalei de acceleratie va avea ca efect o propulsie imediata si puternica. Presiunea maxima de supraalimentare a fost marita la 1,5 bar, ceea ce reprezinta o crestere cu 25% fata de valoarea utilizata anterior la modelul Insignia.

Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm

Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie sa genereze un sunet remarcabil care sa atraga latura emotionala a fanilor modelelor de inalta performanta. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important in dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit sa redea sunetul exterior puternic si impresionant specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, acestia au dorit sa recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reactie, pe care fanii OPC si-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci cand soferul accelereaza din gama medie in gama inalta de turatii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci cand se accelereaza pentru a face trecerea din treapta a treia in treapta a patra de viteza.

Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm

Consum de carburant redus cu 12%
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizeaza printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante in segmentul autovehiculelor de inalta performanta. In comparatie cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de inalta performanta poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde.
Inainte ca motorul Astra OPC modificat sa intre in productia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi, motorul inclus in dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranta de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nurburgring, distanta parcursa in regim de cursa auto, ceea ce echivaleaza cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obisnuite.

Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm


Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2012