Noul motor Astra OPC genereaza un cuplu impresionant, de 400 Nm

Opel a proiectat cel mai puternic motor pe benzina cu patru cilindri de pe piata europeana din punct de vedere al cuplului specific generat.
Trimite unui prieten
Pe langa faptul ca dezvolta o putere maxima de 280 cp, motorul supraalimentat din aluminiu, cu o cilindree de 1998 cm3 si sistem de injectie directa ce doteaza modelul Astra OPC genereaza un cuplu impresionant de 200,2 Nm per litru, cea mai mare valoare a cuplului specific din segmentul din care face parte, depasind chiar si performante autovehicule sport. Cuplul maxim de 400 Nm este atins la o turatie de 2.450 rpm si mentinut la o gama foarte larga de turatii pana aproape de 5.000 rpm; astfel, motorul Astra OPC ofera performante inalte in toate situatiile de conducere.
Inginerii Opel au efectuat modificari avangardiste asupra motorului pe benzina supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri si sistem de injectie directa utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trasatura mai sportiva si marindu-i puterea. Acestia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi. Presiunea incepe sa creasca inca de la o turatie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apasarea pedalei de acceleratie va avea ca efect o propulsie imediata si puternica. Presiunea maxima de supraalimentare a fost marita la 1,5 bar, ceea ce reprezinta o crestere cu 25% fata de valoarea utilizata anterior la modelul Insignia.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie sa genereze un sunet remarcabil care sa atraga latura emotionala a fanilor modelelor de inalta performanta. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important in dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit sa redea sunetul exterior puternic si impresionant specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, acestia au dorit sa recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reactie, pe care fanii OPC si-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci cand soferul accelereaza din gama medie in gama inalta de turatii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci cand se accelereaza pentru a face trecerea din treapta a treia in treapta a patra de viteza.
Consum de carburant redus cu 12%
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizeaza printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante in segmentul autovehiculelor de inalta performanta. In comparatie cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de inalta performanta poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde.
Inainte ca motorul Astra OPC modificat sa intre in productia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi, motorul inclus in dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranta de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nurburgring, distanta parcursa in regim de cursa auto, ceea ce echivaleaza cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obisnuite.
Inginerii Opel au efectuat modificari avangardiste asupra motorului pe benzina supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri si sistem de injectie directa utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trasatura mai sportiva si marindu-i puterea. Acestia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi. Presiunea incepe sa creasca inca de la o turatie de aproximativ 1.400 rpm; astfel, apasarea pedalei de acceleratie va avea ca efect o propulsie imediata si puternica. Presiunea maxima de supraalimentare a fost marita la 1,5 bar, ceea ce reprezinta o crestere cu 25% fata de valoarea utilizata anterior la modelul Insignia.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie sa genereze un sunet remarcabil care sa atraga latura emotionala a fanilor modelelor de inalta performanta. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important in dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit sa redea sunetul exterior puternic si impresionant specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, acestia au dorit sa recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reactie, pe care fanii OPC si-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci cand soferul accelereaza din gama medie in gama inalta de turatii. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci cand se accelereaza pentru a face trecerea din treapta a treia in treapta a patra de viteza.
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizeaza printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante in segmentul autovehiculelor de inalta performanta. In comparatie cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 si consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de inalta performanta poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde.
Inainte ca motorul Astra OPC modificat sa intre in productia de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile. Apoi, motorul inclus in dotarea modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranta de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nurburgring, distanta parcursa in regim de cursa auto, ceea ce echivaleaza cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obisnuite.
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (12)
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei



Publicat în categoria: Masini noi
DATA PUBLICĂRII: 25 Mai 2012