Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism
Datorita formelor sale sculptate cu accente precise si proportii dramatice, coupe-ul compact reprezinta expresia cea mai concentrata a designului Opel. Toate versiunile Astra GTC dispun de sistemul premium cu suspensie HiPerStrut (de inalta performanta) pe puntea fata care se imbina in mod ideal cu suspensia spate cu brat Watt pentru a oferi o stabilitate fara egal si cel mai inalt nivel de precizie in conducere.
Distribuie pe Facebook
Printre inovatiile noului Astra GTC se numara sistemele de asistenta a soferului, bazate pe cea de-a doua generatie a camerei frontale Opel Eye, cu functionalitate extinsa si noul sistem de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL+ 4), aflat la a patra generatie.
Spre deosebire de multe versiuni cu trei usi ale modelelor hatchback compacte, GTC va fi un model unic in gama Opel, cel mai performant Astra in ceea ce priveste designul si dinamica de conducere. Acesta nu are niciun element de design exterior in comun cu celelalte modele din gama Astra, cu exceptia carcaselor oglinzilor exterioare si a antenei. Sase dintre cele sapte design-uri de jante de 17 pana la 20 de inch disponibile sunt, de asemenea, specifice doar modelului GTC.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

De asemenea, parbrizul panoramic este disponibil exclusiv pentru noul Astra GTC Pentru aceasta caracteristica unica, lansata cu succes odata cu modelul anterior Astra GTC, inginerii Opel au depus in total 11 patente in timpul dezvoltarii. Parbrizul panoramic mare se extinde uniform de la capota la acoperis, pana la montantul B. Neincluzand traverse care ar fi afectat vizibilitatea, acesta ofera soferului si pasagerilor o experienta unica la bord si o perceptie complet noua a spatiului si vizibilitatii, cu un camp vizual aproape nelimitat, asemanator vederii dintr-o cabina de pilotare.
Emotie maxima generata prin doar trei linii bine definite
"Ne-am dorit ca modelul Astra GTC sa reprezinte insasi esenta limbajului de design Opel, maiestria sculpturala intalneste precizia Germana, si sa cuprinda pasiunea noastra pentru autovehicule", declara Mark Adams, Vicepresedinte Design Opel/Vauxhall. "Cu toate acestea am vrut ca emotia sa nu puna in umbra caracterul functional: Astra GTC este un dream car inteligent si accesibil."


Designerii au amplificat efectul dramatic al profilului prin reducerea numarului de linii: doar trei linii creeaza tensiune si sculpteaza forma modelului Astra GTC. O linie fina, clara, care coboara de la portiera fata pana in partea inferioara a aripii spate si confera energie partii laterale a caroseriei, motivul taisului specific limbajului de design Opel este utilizat la fel ca in cazul modelului Insignia. O a doua linie integreaza manerul portierei si se intinde pana in partea din spate, accentuand efectul dramatic al modelului GTC prin divizarea suprafetelor intre o taietura inferioara fina si o aripa lata. Cea de-a treia linie urmeaza silueta clara si sportiva a acoperisului, prezinta un finisaj cromat si accentueaza impactul vizual al geamului, indreptand privirea catre spoilerul integrat in mod elegant.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Partea din fata simpla a autovehiculului prezinta pliul central specific marcii Opel si iese in evidenta prin designul puternic si subtire al farurilor, in forma de ochi de vultur, care includ luminile diurne sub forma de aripa. Acestea incadreaza ca intre paranteze emblema cromata rafinata si grila trapezoidala separata, cu efect dramatic, amplasata mai jos pentru a crea acea senzatie specifica autovehiculelor de curse, reflectand astfel alura sportiva a modelului Astra GTC.
Sectiunea aripilor reprezinta partea cea mai dramatica a modelului Astra GTC. Designul puternic confera autovehiculului proportii impunatoare si o atitudine hotarata, scotand in acelasi timp in evidenta postura lata, garda la sol coborata si aderenta impresionanta. Linia care porneste de la montantul C aluneca inspre partea din spate si se unduieste spre spoilerul spate, integrat ingenios in linia continua a acoperisului. Ledurile optionale ale lampilor spate evidentiaza motivul aripii.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Suspensia fata de inalta tehnologie sporeste precizia in viraje

O mare parte din procesul de dezvoltare s-a concentrat asupra echiparii modelului GTC cu suspensia HiPerStrut de la Opel, in premiera pentru un model din gama Astra. Adaptata perfect pentru modelul coupe compact, aceasta ofera un nivel sporit de manevrabilitate si un raspuns mai rapid al sistemului de directie, conform preferintelor soferilor de autovehicule sport. Bazat pe sistemul utilizat in prezent pentru Insignia OPC, suspensia HiPerStrut utilizeaza punctele de montare existente ale modelului Astra, insa reduce unghiul de inclinare a pivotului de directie cu 44% si utilizeaza un ax cu lungime mai redusa (deportul axei pivotului) cu 46% fata de modele echipate cu suspensie McPherson.

Acest fapt ajuta la prevenirea generarii cuplului virator, o caracteristica specifica multor autovehicule puternice cu tractiune pe fata, oferind soferilor modelului Astra GTC posibilitatea de utiliza mai eficient performanta autovehiculului, fara insa ca sistemul de directie sa fie afectat.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Prin adaugarea suspensiei de inalta performanta HiPerStrut, a fost redus si gradul de modificare a unghiului de cadere a rotilor din fata in timpul virajelor, imbunatatind astfel aderenta. De asemenea, nivelul de reactie a sistemului de directie a fost sporit, datorita reducerii gradului de frecare al acestuia. Schimbarile de geometrie aparute ca urmare a echiparii cu HiPerStrut permit montarea de jante cu diametru de pana la 20 de inch.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci usi, garda la sol a modelului GTC a fost coborata cu 10 - 15 mm, in timp ce ampatamentul a fost marit cu 10 mm, de la 2685 mm la 2695 mm. Ecartamentul a fost marit, de asemenea, ajungand la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) in fata si la 1.588 mm (+ 30 mm) in spate.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Sistemul de suspensie spate format din arborele compus si bratul Watt sporeste stabilitatea laterala
Suspensia spate cu arbore compus si brat Watt a fost, de asemenea, modificata pentru Astra GTC in privinta rigiditatii la rotatie si a inaltimii centrului de rotatie. Sistemul are multe avantaje fata de designul modern cu brate multiple, inclusiv dimensiuni si forme imbunatatite, rigiditate sporita la unghiul de cadere a rotilor si frecare redusa a sistemului de suspensie. Bratul Watt garanteaza, de asemenea, stabilitate laterala permanenta.
Bratul Watt este montat pe o traversa de dimensiuni mici, amplasata sub autovehicul, in spatele sectiunii centrale a puntii spate. Acesta cuprinde un brat central pivotant scurt cu articulatie sferica la fiecare capat, pe care sunt fixate bratele laterale de la roti.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Configuratia asigura o stabilitate excelenta pe drum drept, insa in viraje aceasta minimizeaza deviatia laterala intr-un mod asemanator unui sistem cu brate multiple. Cuplajul absoarbe aproximativ 80% din sarcinile laterale. In plus, bratul Watt permite utilizarea unor bucse mai flexibile, fara a mai fi nevoie de compensarea unghiului de convergenta a rotilor din spate, oferind astfel un raspuns imbunatatit si un nivel sporit de confort pe puntea spate.

Modelul Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al sasiului FlexRide, inteligent si complet adaptiv. Acesta sporeste stabilitatea in timpul conducerii, imbunatatind comportamentul in viraje si reactia sistemului de directie, adaptandu-se automat la conditiile de drum, viteza in viraje, miscarile autovehiculului si stilul individual de conducere.

Tinuta de drum si echilibrul imbunatatit al autovehiculului sporesc siguranta in timpul conducerii in situatii de urgenta. In plus, sasiul FlexRide poate fi setat in trei moduri diferite, permitand astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla apasarea a unui buton: puteti alege intre modul Standard pentru un stil de conducere echilibrat, modul "Tour" pentru o calatorie confortabila sau modul "Sport" pentru un plus de dinamism.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Raspunsul direct al sistemului de directie ofera incredere sporita
Precizie, reactie si incredere. Acestea erau cele trei obiective ale programului pentru sistemul de directie proiectat special pentru GTC. Provocarea a fost mentinerea manevrabilitatii sistemului la viteze scazute, insa si antrenarea unui nivel mai mare de implicare si a unui efort usor mai mare la viteze mai mari. Astra GTC utilizeaza un sistem de directie cu pinion si cremaliera cu asistenta sensibila la viteza. Insa pentru ca sistemul de directie sa ofere soferilor un raspuns sporit, motorul electric este montat direct pe cremaliera si nu la baza coloanei de directie.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Cele mai importante beneficii ale utilizarii servodirectiei (EPS) sunt bine cunoscute. La viteze scazute, nivelul de asistenta este sporit pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistenta este redusa automat pentru a oferi un grad sporit de raspuns pentru sofer. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorita faptului ca nu necesita o pompa hidraulica ce consuma energie si raspunde direct la cantitatea de energie necesara la orice viteza.
Autovehicul sport compact cu consum redus
Astra GTC disponibil in patru variante de motorizare: trei motoare pe benzina si unul turbo-diesel, cu puteri intre 88 kW/120 cp si 132 kW/180 cp. Inca de la inceputul anului 2012, oferta de motorizari va fi extinsa prin lansarea noului motor 1.7 CDTI (81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp) cu sistem Start/Stop standard. Doua versiuni ale motorului 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp) cu consum si mai redus si alte tehnologii de reducere a consumului si emisii de doar 109 g de CO2/km vor fi lansate in cursul anului viitor. Varianta OPC de inalta performanta va fi disponibila, de asemenea, in 2012.
Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail imbunatatit cu putere marita la 121 kW/165 cp dispune de filtru de particule diesel si transmisie manuala cu sase trepte de viteza. Noua tehnologie Start/Stop de la Opel care reduce consumul de carburant in traficul urban cu opriri si porniri multiple face parte din dotarea standard. Motorul 2.0 CDTI imbina performanta excelenta cu eficienta inalta. Acesta genereaza un cuplu de pana la 380 Nm datorita functiei de supraalimentare si permite modelului Astra GTC sa atinga 100 km/h in 8,9 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h. Consumul de carburant in regim combinat nu depaseste 4,8 litri de carburant diesel per 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 127 g/km. Datorita rezervorului de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de peste 1.100 km.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus in dotarea standard a celor doua modele cu motoare pe benzina de 1,4 litri. Motoarele pe benzina cu supraalimentare care dezvolta o putere de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp genereaza un cuplu de 200 Nm si consuma 5,9 litri de carburant per 100 km (139 g de CO2/km). Cel mai performant model din gama motoarelor pe benzina este 1.6 turbo de 132 kW/180 cp ce permite o viteza maxima de 220 km/h.
Transmisia manuala cu sase trepte de viteza este inclusa in dotarea standard a tuturor motoarelor. La inceputul anului 2012, transmisia automata cu sase trepte de viteza va fi disponibila pentru motorul pe benzina 1.4 turbo si motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Noua camera video Opel Eye intareste pozitia de lider a marcii Opel
Noul Astra GTC este in top pe segmentul de piata al modelelor coupe compacte si in ceea ce priveste sistemele de asistenta pentru sofer. Cea de doua generatie de camere Opel Eye este prevazuta cu functii extinse pentru versiunile Enjoy si Sport si joaca un rol important. Functia de recunoastere a semnelor rutiere imbunatatita poate identifica acum mai multe semne de circulatie utilizate in UE si poate recunoaste acum si indicatoarele dreptunghiulare: de exemplu pentru autostrada, zone de restrictionare a traficului si indicatoare de limita de viteza. Pe langa binecunoscutul sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW), camera video este compatibila acum si cu noua functie de indicare a distantei de urmarire (FDI), care informeaza soferul prin semnale vizuale despre distanta fata de autovehiculul din fata.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

A patra generatie a sistemului avansat de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL 4+) este inclusa pentru prima data in dotarea modelului Astra GTC. Pe langa cele noua functii ale sistemului AFL+, printre care functia de asistenta pentru faza lunga, care activeaza si dezactiveaza faza lunga in functie de prezenta altor autovehicule, acesta poate fi imbunatatit cu un sistem inteligent de reglare a iluminarii (ILR), care utilizeaza camera video frontala Opel Eye pentru a masura distanta fata de autovehiculul din fata si a regla in consecinta fasciculul farurilor in modul faza scurta. Acest lucru asigura o iluminare optima a carosabilului, fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic. Datorita acestor 10 functii, Astra GTC este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul sau.
Un atlet cu eficacitate practica
In comparatie cu modelele concurente, Astra GTC nu neglijeaza aspectul functional, in ciuda designului sau specific de autovehicul coupe. Pe langa faptul ca poate transporta pana la cinci persoane, portbagajul acestuia are un volum de depozitare intre 370 si 1.235 l - cu peste 200 l mai mare decat cel al modelelor concurente. Spatiul de depozitare din habitaclu a fost marit cu 50% fata de generatia anterioara a modelului GTC, fapt care se datoreaza si franei electrice de parcare, care elibereaza suficient spatiu in consola centrala pentru o depozitare accesibila a obiectelor.
Designul interior de inalta calitate al modelului Astra GTC imbina formele sculpturale si liniile dinamice, iar caracterul sau sportiv distinct este scos in evidenta de noile materiale, culori si ornamente decorative, atat in varianta Enjoy, cat si Sport. Volanul sport standard, cu priza imbunatatita, subliniaza, de asemenea, caracterul captivant al modelului GTC.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism

Pentru a se potrivi tuturor soferilor, scaunele din fata ale modelului Astra GTC ofera cele mai multe posibilitati de reglare din acest segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din fata cu reglare pe opt directii, suport lombar reglabil in 4 directii si spatiu extins pentru zona superioara a picioarelor, aprobate de expertii independenti in sanatatea spatelui din cadrul asociatiei AGR (Aktion Gesunder Rucken - Actiune pentru un spate sanatos) reprezinta o dotare optionala accesibila.

Noul Opel Astra GTC - design impresionant, maxim de dinamism



Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (131) Poze Noul Opel Astra GTC - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 30 Noiembrie 2011