Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva

Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva
Saab Automobile face urmatorul pas in cea mai mare ofensiva de produse noi din istoria marcii prin dezvelirea mult-asteptatului 9-5 SportCombi la Salonul Auto de la Geneva. Elegant si distractiv de condus, SportCombi adauga flexibilitate la mult aclamatele atribute ale sedanului 9-5 si va reprezenta o optiune alternativa distinctiva in segmentul masinilor break mari din clasa premium.
Distribuie pe Facebook
Are acelasi aspect indraznet, inspirat de Aero X, ca si sedanul si prezinta o linie a acoperisului alungita, in panta, culminand intr-o luneta cu inclinatie abrupta, flancata de geamurile laterale panoramice specifice Saab. Rezultatul este un break impozant si sportiv, cu o postura joasa si un aspect dinamic si atractiv care nu face niciun fel de concesie necesitatii de a transporta obiecte.

Elementele pentru gestionarea inteligenta a bagajelor includ podeaua pliabila adaptabila, sistemul flexibil U-rail de configurare a spatiului in portbagaj si spatiile de depozitare de sub podea cu un compartiment impermeabil pentru obiecte ude. Este disponibil si un hayon programabil, actionat electric.

Oferit cu aceeasi gama de motorizari turbo pe benzina, bioetanol si diesel ca si 9-5 sedan, SportCombi este echipat cu sistemul avansat de tractiune integrala Saab XWD si functii avansate cum ar fi controlul adaptiv al sasiului Saab DriveSense, tempomat adaptiv, faruri adaptive Bi-Xenon Smart Beam, acces si demaraj fara cheie, climatizare cu trei zone si afisajul Pilot Head-up Display care proiecteaza informatia pe parbriz ca la avioane.

Registrul de comenzi pentru SportCombi se deschide in martie, primele livrari catre clienti urmand a avea loc in septembrie. Acesta va extinde in mod semnificativ atractia noii game 9-5 intr-un segment in care Saab, cu traditia sa in proiectarea unor vehicule multifunctionale, s-a bucurat de vanzari ale modelelor break egale in volum cu variantele sedan.

"Lansarea 9-5 SportCombi este mult-asteptatul pas urmator in derularea ofensivei noastre de produse noi" - spune Jan Ake Jonsson, director executiv al Saab Automobile. "Un pas care va readuce Saab in segmentul break-urilor mari, unde ne-am impus cu succes in multe dintre cele mai importante piete cu ofertele noastre anterioare."


Caracter sportiv
Proiectat in paralel cu geamanul sau sedan, 9-5 SportCombi are in comun cu acesta acelasi stil indraznet al botului, la care adauga un aspect cursiv, panoramic al lunetei. Acesta oglindeste tema frontala specifice marcii a liniei 9-5 si ii confera o identitate aparte modelului SportCombi. Linia dramatica, cursiva a acoperisului este extinsa de un spoiler spate integrat in partea de sus a hayonului. Sinele de acoperis ultra-subtiri montate ca standard nu afecteaza silueta zvelta a masinii.

Teme specifice Saab ca stalpul C puternic, cu extinderea in forma unei crose de hochei a liniei de brau, sunt combinate cu un contur proeminent al umarului din spate pentru a conferi modelului SportCombi un aspect puternic si dinamic.

Hayonul este inclinat inspre fata pentru a sublinia caracterul sportiv al masinii. Acesta este echipat cu o bara optica spate in stil "bloc de gheata" pe intreaga latime a masinii si extinsa pana la unitatile de iluminare de pe laterale, continuand o tema stilistica specifica Saab intalnita pentru prima data la 9-5 sedan si crossover-ul 9-4X.

Dinamic si functional
Platforma de bagaje adanca este complet tapisata si optimizata din punct de vedere al spatiului disponibil si al usurintei de utilizare. Spatarul banchetei spate, divizat in raport 60/40 poate fi rabatat aproape pana la orizontala, fara a fi nevoie de repozitionarea banchetei sau indepartarea tetierelor. Fonoizolarea atenta a partii din spate a caroseriei atenueaza zgomotele, vibratiile si rezonanta pentru ca pasagerii sa se bucure de un rafinament al interiorului de acelasi nivel cu al modelului sedan.

Cu spatarele rabatate, platforma de bagaje are o lungime de aproape 2 metri (1962 mm) si ofera o capacitate de incarcare adaptabila de pana la 1.600 litri (527 litri cu bancheta spate in pozitie normala). Peretii laterali ai spatiului de bagaje sunt perfecti plati si verticali, pentru a crea un spatiu deschis cu linii elegante, fara colturi greu de folosit sau arce de roata proeminente. Compartimentele din peretii laterali ofera spatii de depozitare convenabile pentru obiecte mici. Patru inele pentru ancorarea bagajelor si o priza electrica de 12 volti sunt de asemenea in echipamentul standard.

O sina in forma de U optionala in jurul exteriorului podelei ofera posibilitatea configurarii flexibile a spatiului. Ca si la 9-5 sedan, acesta contine o balustrada adaptabila, telescopica pentru divizarea spatiului de bagaje dupa necesitati, pentru ca obiectele de diferite marimi sa fie separate si tinute la locul lor.

Podeaua, cu un maner in forma de avion specific Saab, se pliaza in mai multi pasi pentru a permite accesul la compartimentele de depozitare de sub podea. Daca este pliata de doua ori, se dezveleste un compartiment suplimentar in cazul masinilor care sunt echipate cu seturi de reparatie a rotii in loc de o mini-roata de rezerva. Un brat de sustinere poate fi extras si agatat pentru a tine podeaua pliata intr-o pozitie fixa. Aceasta asigura sustinerea suplimentara a obiectelor depozitate in compartimentul de sub podea, fiind o alternativa flexibila la utilizarea intregii platforme de bagaje.

Pe dosul podelei se gasesc doua suporturi pentru depozitarea separatorului U-rail. Acesta contine, de asemenea, carlige pentru organizarea bagajelor. Un invelis impermeabil din plastic, disponibil optional, poate fi introdus in compartiment pentru a crea o zona separata pentru imbracaminte uda sau bocanci noroiosi.

Daca masina este prevazuta cu o mini-roata de rezerva, aceasta este acoperita de un panou plat care creeaza un spatiu cu inaltimea de 65 mm sub podea - ideal pentru depozitarea separata a obiectelor plate sau de mici dimensiuni.

Hayon inteligent
Pentru si mai mult confort, hayonul este disponibil cu actionare electrica cu telecomanda. Poate fi deschis si inchis complet printr-un buton rotativ montat in usa soferului sau un buton de pe brelocul masinii. O placa tactila de pe exteriorul hayonului, deasupra numarului de inregistrare si un buton din tapiseria interioara declanseaza de asemenea deschiderea si inchiderea actionata electric.

Un mod de functionare programabil poate fi utilizat pentru a ridica hayonul intr-o pozitie mai joasa daca nu exista destul spatiu deasupra masinii, de exemplu intr-un garaj. Inaltimea pana la care se deschide hayonul poate fi configurata cu butonul rotativ, care permite si dezactivarea actionarii electrice.

Pentru a usura incarcarea portbagajului, hayonul se deschide in jos pana la nivelul barei de protectie, pentru ca bagajele sa fie ridicate la numai 648 mm. Podeaua platformei pentru bagaje este de asemenea la aceeasi inaltime cu deschiderea hayonului pentru a usura glisarea in portbagaj a obiectelor grele. O lumina indreptata in jos, montata in hayon si doua lumini laterale mici asigura iluminarea excelenta a spatiului pentru bagaje pe timp de noapte.

Un acoperis retractabil al spatiului de bagaje poate fi fixat in canelurile din peretii lateral amplasate in spatele banchetei spate. Acesta ascunde obiectele transportate si dispune de o actionare cu o atingere care permite glisarea capetelor barei de fixate prin canalele dispuse in interiorul stalpilor D pentru usurarea accesului la platforma de bagaje.

Noul Saab 9-5 SportCombi va debuta la Geneva


Sursa: Saab
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 21 Ianuarie 2011