Opel a livrat in Romania primul exemplar Astra J OPC

Opel a livrat in Romania primul exemplar Astra J OPC
Noul Opel Astra OPC, echipat cu un motor turbo de doi litri si 206 kW / 280 cai putere, a fost predat primului sau proprietar din Romania.
Distribuie pe Facebook

Constantin Anton, 36 de ani, din Buzau, a optat pentru cel mai rapid Astra din toate timpurile: "Am fost nevoit sa renunt la motocicleta si astept un nivel comparabil de adrenalina de la motorul supraalimentat de 2 litri cu sistem de injectie directa. Promisiunea cuplului maxim de 400 Nm si acceleratia de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde, alaturi de designul impresionant m-au facut sa optez pentru Opel." Autovehiculul atinge o viteza maxima de 250 km/h.

Motorul cu patru cilindri genereaza un cuplu maxim cu 25% mai mare decat versiunea anterioara a modelului Astra OPC, dezvoltand, de asemenea, o putere sporita cu 40 cp. Acest lucru inseamna 140 cp/litru, cea mai mare putere per litru furnizata de un autovehicul Opel de serie echipat cu motor pe benzina, comparativ cu valoarea de 120 cp dezvoltata de modelul Astra OPC anterior.

Opel a livrat in Romania primul Astra OPC

Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. In plus, sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a imbunatati circulatia gazelor de esapament si a spori performanta motorului. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi.
Sasiu de inalta performanta cu sistem FlexRide, suspensie HiPerStrut, diferential autoblocabil
Opel a proiectat un sasiu de inalta performanta, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamica laterala si o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280 cp, care genereaza un cuplu de 400 Nm. Sasiul dispune de mai multe elemente importante care imbunatatesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia fata de inalta performanta (HiPerStrut), sasiul mecatronic FlexRide, diferentialul autoblocabil mecanic multidisc si franele Brembo.

Opel a livrat in Romania primul Astra OPC

Sasiul FlexRide ii permite soferului sa obtina reactii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de directie si pedalei de acceleratie. Soferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienta de conducere unica, de inalta performanta. Modul Standard ofera performante inalte si un nivel ridicat de confort pe tot parcursul calatoriilor zilnice. Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifica setarile suspensiei pentru a spori rigiditatea, mareste agilitatea reducand miscarile de ruliu si permite un raspuns direct al sistemului de directie. Pe de alta parte, modul OPC ofera cea mai avansata experienta de conducere: sistemul de directie ofera un raspuns mai direct fata de modul Sport, ca si acceleratia, iar sasiul este setat pentru oferi performanta maxima.
Jantele din aliaj de 19", incluse in dotarea standard, confera autovehiculului un plus de dinamism. In plus, inginerii OPC au reglat sasiul cu mare precizie conform standardelor OPC, modificand amortizoarele si sporind rigiditatea arcurilor si bucselor.

Opel a livrat in Romania primul Astra OPC

In plus, modelul Astra OPC a fost echipat cu un diferential autoblocabil mecanic multidisc pe puntea fata, care transmite un cuplu maxim catre roti. Diferentialul, ce contine mai multe discuri de ambreiaj, reduce patinarea rotii, de exemplu sub actiunea fortelor laterale foarte mari generate la acceleratie sau la schimbarile suprafetei carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe pista de curse. Coordonarea dintre diferential si cuplul de baza static garanteaza un raspuns si o tranzitie armonioase dintre functionarea sub sarcina si rularea din inertie, elimina influentele asupra mecanismului de directie si efectul de auto-directionare la rularea din inertie, asigurand rezerve de tractiune in cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra rotilor.

Sistemul de control al stabilitatii ESP din dotarea modelului Astra OPC are trei moduri diferite, care ii permit soferului sa aleaga intre un stil de conducere relaxat sau unul dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul standard, care ofera un nivel maxim de siguranta in timpul calatoriilor zilnice. Cel de-al doilea, modul competitiv, ridica pragul la care intervin sistemele automate. In fine, cel de-al treilea mod ii permite soferului sa dezactiveze sistemul ESP, din acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de "mod ESP dezactivat".

Opel a livrat in Romania primul Astra OPC

Sistemul de franare a fost special creat pentru a face fata cerintelor de inalta performanta ale modelului Astra OPC, chiar si in conditii de sarcina maxima. Inginerii OPC au echipat autovehiculul cu un sistem de franare Brembo de 18" prevazut cu amplificator al fortei de franare si discuri de frana mai mari de 355 x 32 mm, ventilate, racite suplimentar si perforate transversal si etriere cu 4 pistoane pentru rotile din fata. Modelul Astra OPC utilizeaza, de asemenea, placute de frana speciale de inalta performanta. Per ansamblu, franele Brembo se caracterizeaza printr-o rezistenta mai buna la temperaturi ridicate in cazul franarilor repetate si un raspuns performant in timpul franarilor lungi ocazionale.

Respectand cele mai nobile traditii OPC, autovehiculul a fost testat si reglat fin pe portiunea Nordschleife a circuitului Nurburgring, Germania. Toate autovehiculele OPC sunt testate pe pista de curse "Green Hell", considerata si in prezent a fi cea dificila si mai solicitanta din lume. Pista a fost supranumita astfel de pilotul de curse britanic Jackie Stewart. In timpul fazei de dezvoltare, fiecare model OPC este supus unui test de anduranta pe o distanta de 10.000 de kilometri, la viteza ridicata, pe segmentul Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea acestei distante pe pista de curse este echivalenta cu parcurgerea a 180.000 de kilometri pe drumurile obisnuite. Durabilitatea tuturor componentelor autovehiculului testata in aceste conditii extreme asigura un grad maxim de satisfactie a clientilor.

Opel a livrat in Romania primul Astra OPC

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Opel Astra OPC in Romania
mai multe