Opel ADAM: masina mica, investitii mari

Opel ADAM: masina mica, investitii mari
Distribuie pe Facebook
Fabrica din Eisenach, regiunea Turingia, se pregateste pentru inceperea productiei
Varietatea posibilitatilor de personalizare reprezinta o provocare pentru expertii in productie
Singurul autovehicul din segment fabricat in Germania

Eisenach, regiunea Turingia: 43.000 de locuitori. Locul de nastere al lui Johan Sebastian Bach este incoronat de castelul Wartburg. Acest loc respira cultura si se bucura de o frumusete naturala. Cu toate acestea, Eisenach este celebru si pentru ceva cu totul diferit: traditia locala in ceea ce priveste productia de autovehicule este un adevarat motiv de mandrie. Fabrica Adam Opel AG este adapostita de idilica vale Horsel, ce a primit acest nume dupa raul care o traverseaza si, in prezent, este plina de experti in productie care pregatesc inceperea productiei modelului Opel ADAM.

Fie ca este vorba de culori, niveluri de echipare sau detalii de design interior - niciun alt autovehicul din acest segment nu dispune de o gama atat de larga de posibilitati de personalizare. Pentru clienti, acest lucru reprezinta un adevarat motiv de bucurie, insa pentru expertii in productie este o provocare majora. Cu toate acestea, angajatii de la uzina Eisenach sunt nerabdatori sa duca la bun sfarsit aceasta sarcina. "Prin intermediul acestui autovehicul avem posibilitatea de a demonstra publicului de ce suntem in stare. Clientii vor fi surprinsi de gradul de personalizare disponibil pentru autovehiculul nostru stilat si urban in momentul in care va ajunge in reprezentante la inceputul anului viitor", a declarat directorul uzinei, Stefan Fesser.
Alaturi de cei 1600 de angajati foarte bine pregatiti pe care ii coordoneaza, Fesser a lucrat timp de peste un an la un plan de lansare detaliat. Si a facut acest lucru in timp ce modelul de succes Corsa inca iesea de pe linia de asamblare. De fapt, milioane de autovehicule au parasit deja portile fabricii. Opel a investit 190 de milioane de euro pentru pregatirea unitatii pentru productia modelului ADAM, construind cladiri noi, precum si instalatii de productie ultra-moderne.
Opel ADAM - dedicat Germaniei

In sectorul auto, este extrem de neobisnuit ca un autovehicul din acest segment sa fie fabricat in Germania. Opel este singurul producator auto care a luat aceasta decizie datorita istoricului fabricii. "Modelul ADAM atrage dupa sine provocari complexe de productie si logistica pe care ni le asumam cu placere. Dorim sa subliniem faptul ca da, in Germania se poate fabrica un autovehicul de acest tip," declara Stefan Fesser.
Datorita flexibilitatii fabricii din Eisenach, clientii se vor bucura de posibilitati de personalizare aproape nelimitate. Pot alege dintr-o gama variata de culori pentru exterior, in combinatie cu 3 culori diferite pentru acoperis. In plus, pot opta pentru diferite culori pentru interior, ornamente si diverse capitonaje ale plafonului - inclusiv un plafon iluminat cu o retea de LED-uri asemanatoare unor stelute.
Mark Adams, Vicepresedinte Opel Design, explica: "Niciun alt autovehicul din acest segment nu poate fi personalizat la un asemenea nivel precum Opel ADAM, deoarece noi oferim combinatii realmente nelimitate de vopsele pentru caroserie/culori interioare, materiale textile, ornamente si kituri. Este putin probabil ca clientii nostri sa mai vada un alt autovehicul ca al lor."
Sistem infotainment complet nou - sisteme Android si Apple iOS integrate

In plus, modelul ADAM este echipat cu tehnologii premium, care se regasesc de obicei doar in segmente superioare, inclusiv un nou sistem infotainment, care permite integrarea in autovehicul a smartphone-urilor (Android si Apple iOS) si utilizarea aplicatiilor bazate pe internet.
Ultimele finisaje pentru unitatile de productie

Expertii in productie se folosesc de zilele oficiale de pauza care au inceput in acesta saptamana pentru a implementa ultimele finisaje in ceea ce priveste transformarea pentru ADAM. Acesta va fi construit pe aceeasi linie de asamblare ca si modelul Corsa. Productia unor autovehicule diferite pe o singura linie de asamblare necesita un nivel ridicat de concentrare. Au fost asamblate deja primele autovehicule de testare. Prototipurile, cu modelul lor tip tabla de sah alb-negru, au fost zarite deja in Eisenach pe parcursul ultimelor saptamani si au facut senzatie.
O noua cladire de productie, un nou robot de vopsit si instalatii de sudura

La baza conceptului de extindere a fabricii se afla cladirea de productie E100. Pe o suprafata de 22.000 m2 se sudeaza si se monteaza componente ale caroseriei si ale sasiului. Au fost prevazute noi instalatii de sudura.
Noua uzina de productie are acces direct la calea ferata pentru livrarea pieselor. In plus, exista 7 statii de andocare in partea din spate si o statie laterala pentru camioane. Noul centru de asamblare este conectat la punctul de constructie a caroseriei, precum si la linia de asamblare finala. Si atelierul de vopsitorie a trebuit sa fie pregatit pentru modelul ADAM. Linia a fost prevazuta cu un robot de vopsire ultra-modern, care asigura cea mai buna si mai eficienta aplicare a vopselei pe toate tipurile de caroserie.

Noul Opel ADAM va putea fi comandat dupa premiera sa mondiala in cadrul Salonului Auto de la Paris (29 septembrie - 14 octombrie 2012). Primele autovehicule vor fi disponibile in reprezentante incepand cu luna ianuarie 2013.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 1 August 2012