Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Designul atragator, calitatea ridicata, impreuna cu flexibilitatea unica la bord si ergonomia excelenta contribuie la povestea de succes a Meriva. Acesta este un factor-cheie pentru un autovehicul care este proiectat in special pentru familiile tinere cu copii si pentru persoanele de peste 50 de ani cu o viata activa si cu suflet tanar.
Expertii germani in sanatatea spatelui ("Aktion Gesunder Rucken e.V.") au acordat prestigiosul sigiliu al calitatii AGR modelului Meriva, acesta devenind astfel primul si singurul autovehicul de serie care a primit aceasta certificare pentru intregul concept de ergonomie. Aceasta certificare pentru ergonomie si pentru functiile de protejare a spatelui acopera conceptul de scaune FlexSpace, sistemul FlexDoors, scaunele ergonomice disponibile optional, consola centrala FlexRail si suportul pentru biciclete optional FlexFix, care este complet integrat in bara de protectie spate si poate fi glisat ca un sertar atunci cand nu este utilizat.
Sistemul revolutionar si brevetat FlexDoors este o componenta esentiala a conceptului de ergonomie recunoscut al modelului Meriva, cu portierele spate unice cu balamale posterioare. Pentru facilitarea accesului, sistemul FlexDoors asigura o deschidere de pana la 84 de grade - mult mai larga decat deschiderea la 68 de grade a usilor conventionale. Sistemul FlexDoors este avantajos in special pentru parintii care vor putea monta mai usor scaunele Isofix pentru copii pe scaunele laterale din spate sau le vor putea fixa mai simplu centurile. Atunci cand portierele din fata si din spate sunt deschise in acelasi timp, este creata, de asemenea, o zona de siguranta.
Un alt avantaj: sistemul exclusivist FlexDoors faciliteaza urcarea si coborarea, fara sa fie nevoie de intoarceri sau aplecari, chiar si in spatii inguste, fiind, prin urmare, benefic pentru spate. Manerele solide din partea dreapta si stanga de pe montantul B, care permit o utilizare intuitiva, faciliteaza miscarea in interior. Baza scaunelor din spate se afla langa deschiderile largi ale portierelor, ceea ce reprezinta un alt aspect avantajos. Datorita plafonului inaltat, pasagerii nu vor fi nevoiti sa se aplece la urcarea si coborarea din autovehicul.
Cu toate acestea, accesul usor si confortabil nu se limiteaza la partea din spate a habitaclului Meriva. Pasagerii beneficiaza, de asemenea, de unghiuri de deschidere de 84 de grade si de o inaltime adecvata a scaunelor din punct de vedere ergonomic. Pozitia mai inalta in scaun asigura o mai buna vizibilitate in partea din fata. In spate, atat pasagerii supli, cat si cei corpolenti beneficiaza de pozitia de sedere inalta. Geamurile laterale fixe cu forma curbata, care prelungesc geamurile din spate cu 5 centimetri, asigurand un plus de vizibilitate.
De ce nu s-au folosit usile glisante?
"Usile glisante, in special fara montantii B, sunt bune si frumoase, mai ales la saloanele auto. Totusi, acestea prezinta putine avantaje in utilizarea zilnica", spune Helmut Ruff, inginer-sef pentru modelul Meriva. "In timpul dezvoltarii celei de-a doua generatii a Meriva, ne-am concentrat pe gasirea celui mai bun sistem de usi pentru acest tip de autovehicul. Pentru aceasta, am colaborat indeaproape cu specialistii nostri in ergonomie si am realizat numeroase studii ce au vizat cumparatorii potentiali. Luand in calcul toate optiunile posibile, sistemul FlexDoors ni s-a parut cea mai buna si cea mai ergonomica solutie pentru modelul Meriva, care se adreseaza in special familiilor tinere si oamenilor de peste 50 de ani cu un stil de viata activ."
Inginerul-sef pentru Meriva adauga: "Bineinteles, usile glisante s-au regasit pe lista. Totusi, am renuntat la aceasta optiune in final, deoarece ar fi sporit greutatea Meriva, in special in absenta montantului B. De asemenea, utilizarea usilor glisante grele ar fi ridicat centrul de greutate si ar fi afectat astfel dinamica de conducere a autovehiculului. In plus, trebuie sa ne punem problema rezistentei in timp a acestui sistem de usi grele. In absenta montantilor B, n-am fi putut monta manerele de sustinere. Din punctul de vedere al designului, usile glisante nu s-ar fi potrivit cu dimensiunile Meriva si nici cu consolele sale scurte."
Combinarea ergonomiei cu flexibilitatea
Pe langa urcarea si coborarea din autovehiculul Meriva intr-un mod ergonomic si confortabil, datorita sistemului FlexDoors, specialistii in sanatatea spatelui AGR sunt, de asemenea, convinsi ca autovehiculele prezinta si alte functii inteligente la bord, ceea ce inseamna ca asigura o combinatie perfecta intre ergonomie si flexibilitate. Conceptul inteligent de scaune FlexSpace face parte din aceste functii, alaturi de scaunele ergonomice certificate de AGR pentru sofer si pasagerul din fata, consola centrala FlexRail si suportul pentru biciclete FlexFix, care este complet integrat in bara de protectie spate. Niciun alt competitor din acest segment nu poate oferi aceasta gama de dotari ergonomice si flexibile.
Sistemul FlexSpace, care este dotare standard pentru modelul Meriva, va permite sa transformati rapid si fara dificultati autovehiculul cu cinci locuri intr-unul cu patru, cu trei sau cu doua locuri. Scaunele nu trebuie demontate. Ambele scaune laterale din spate pot fi deplasate cu 190 de milimetri pe lungime (140 de milimetri in fata si 50 in spate), precum si cu 50 de milimetri in lateral, asigurand mai mult spatiu pentru picioare in partea din spate. Deplasarea scaunelor din spate si schimbarea configuratiei pot fi realizate acum prin miscari mai putine si mai intuitive.
In plus, optional sunt disponibile scaunele ergonomice complet reglabile certificate de AGR, care prezinta o functie de inclinare suplimentara, suportul lombar suplimentar, extensia pentru zona coapselor si tetierele reglabile in patru directii. Niciun alt producator nu mai ofera o astfel de gama de setari pentru scaune in acest segment de autovehicule.
Consola centrala multifunctionala FlexRail, constand in unitati de depozitare interschimbabile, care pot fi glisate pe sine din aluminiu, amplasata intre scaunele din fata, sporeste, de asemenea, ergonomia noului Meriva si asigura o cotiera confortabila ce poate fi glisata. Sistemul FlexRail a putut fi implementat datorita pozitiei inalte a schimbatorului de viteze si a franei de parcare electrice, dotari standard. Pe de alta parte, acestea sporesc si nivelul de confort. In total, Meriva ofera peste 30 de posibilitati de depozitare, de la buzunarele portierelor din fata pana la sertarul de sub scaunul pasagerului din fata. Portbagajul Meriva asigura un spatiu generos - in functie de configuratia scaunelor, acesta ofera un volum cuprins intre 400 si maxim 1.500 de litri.
Mai mult, Meriva se remarca si printr-o alta solutie de transport practica: biciclistii apreciaza sistemul FlexFix brevetat de catre Opel, care a primit certificarea AGR pentru sanatatea spatelui. Sistemul FlexFix extinde flexibilitatea de la bordul Meriva catre exterior. Suportul pentru biciclete, care poate transporta pana la doua biciclete, este complet integrat in autovehiculul Meriva si este disponibil in permanenta. Atunci cand nu este utilizat, acesta este mascat in bara de protectie spate.
Un alt avantaj major este ca sistemul Opel FlexFix este extraordinar de ergonomic: spre deosebire de alte sisteme, precum suporturile de acoperis, unde trebuie sa ridicati bicicleta deasupra capului, sistemul FlexFix este amplasat aproape de sol, astfel ca nu mai este nevoie sa ridicati bicicleta. Un alt avantaj: sistemul FlexFix va ajuta sa economisiti spatiu in garaj si este un factor motivational pentru activitatile de fitness, fiind intotdeauna disponibil la bord si incurajand posesorul sa mearga la o plimbare cu bicicleta, activitate benefica pentru sanatate.
Persoanele de peste 50 de ani - un segment de clienti exigenti in crestereCei care investesc din ce in ce mai mult in activitati de recreere, precum vacante si calatorii, fac parte, cu preponderenta, din segmentul demografic intr-o continua crestere al persoanelor de peste 50 de ani. Prin urmare, persoanele din acest segment sunt din ce in ce mai interesate de mobilitatea personala. Din cei 53,5 milioane de posesori de autoturisme din Germania, s-a estimat ca aproximativ 10 milioane au peste 60 de ani, conform statisticilor guvernamentale.
In 2011, varsta medie a celor care au achizitionat un autovehicul nou a fost de 51,3 ani, in timp ce in anul 1995 aceasta medie era de 46,1 ani. Anul trecut, o treime din clienti aveau peste 60 de ani, conform cercetatorilor din cadrul Centrului de Cercetare Auto CAR de la Universitatea din Duisburg-Essen.
Varsta clientilor nu are nimic de-a face cu perceptia stereotipa in ceea ce priveste pensionarii cu varste inaintate si obiceiurile lor pe carosabil. Intr-adevar, analizele si prognozele de marketing realizate pentru industria auto au demonstrat ca persoanele de peste 60 de ani s-au orientat din ce in ce mai mult catre un autovehicul care exercita pur si simplu o atractie emotionala si care asigura cel mai inalt nivel de confort, de siguranta, de design si de ergonomie si cea mai buna configuratie pentru habitaclu.
Opel Meriva ofera toate aceste calitati. Persoanele tinere si familiile tinere cu copii apreciaza, de asemenea, aceste caracteristici oferite de campionul flexibilitatii si ergonomiei. Pe scurt, cel mai bine vandut autovehicul impresioneaza prin ergonomia sa excelenta, prin flexibilitatea practica de la bord, prin accentul pe care il pune pe recreere si prin designul sau expresiv, care nu tine cont de varsta.
Gama larga de motoareModelul Opel Meriva nu tine cont de varsta si impresioneaza prin ergonomia sa excelenta, prin flexibilitatea practica de la bord, prin accentul pe care il pune pe recreere si prin designul sau expresiv. In plus, clientii beneficiaza de un portofoliu extins de motoare eficiente. Sunt disponibile trei motoare pe benzina, precum si transmisii manuale si automate.
Versiunea de baza pe benzina are o cilindree de 1,4 litri si o putere de 74 kW/100 cp. Sunt disponibile si doua variante cu supraalimentare mai puternice, cu cilindree de 1,4 litri si puteri de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp. In ceea ce priveste gama diesel, sunt disponibile unitatea 1.3 CDTI (de 55 kW/75 cp si 70 kW/95 cp) si trei variante 1.7 CDTI, cu puteri de 74 kW/100 cp, 81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp. Clientii care prefera o transmisie automata pot opta intre un motor pe benzina de 1,4 litri cu supraalimentare (88 kW/120 cp) si unitatea diesel 1.7 CDTI (81 kW/110 cp), ambele fiind disponibile cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza.
-
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Dacia duster dci 2022 12750 €
Ford focus benzina 2013 4690 €
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31000 Lei
-
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
Conducta frana mini one r50 (ra3) 1.6 2003 250 Lei
-
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
-
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
-
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
-
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei
-
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei


