Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste
Inca de la debutul sau, in 2010, a doua generatie a Opel Meriva este liderul segmentului sau in Europa. Per total, peste 230.000 de clienti din Europa au ales a doua generatie a autovehiculului cu cele mai mari vanzari.
Distribuie pe Facebook

Designul atragator, calitatea ridicata, impreuna cu flexibilitatea unica la bord si ergonomia excelenta contribuie la povestea de succes a Meriva. Acesta este un factor-cheie pentru un autovehicul care este proiectat in special pentru familiile tinere cu copii si pentru persoanele de peste 50 de ani cu o viata activa si cu suflet tanar.

Expertii germani in sanatatea spatelui ("Aktion Gesunder Rucken e.V.") au acordat prestigiosul sigiliu al calitatii AGR modelului Meriva, acesta devenind astfel primul si singurul autovehicul de serie care a primit aceasta certificare pentru intregul concept de ergonomie. Aceasta certificare pentru ergonomie si pentru functiile de protejare a spatelui acopera conceptul de scaune FlexSpace, sistemul FlexDoors, scaunele ergonomice disponibile optional, consola centrala FlexRail si suportul pentru biciclete optional FlexFix, care este complet integrat in bara de protectie spate si poate fi glisat ca un sertar atunci cand nu este utilizat.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Sistemul FlexDoors faciliteaza urcarea si coborarea din autovehicul
Sistemul revolutionar si brevetat FlexDoors este o componenta esentiala a conceptului de ergonomie recunoscut al modelului Meriva, cu portierele spate unice cu balamale posterioare. Pentru facilitarea accesului, sistemul FlexDoors asigura o deschidere de pana la 84 de grade - mult mai larga decat deschiderea la 68 de grade a usilor conventionale. Sistemul FlexDoors este avantajos in special pentru parintii care vor putea monta mai usor scaunele Isofix pentru copii pe scaunele laterale din spate sau le vor putea fixa mai simplu centurile. Atunci cand portierele din fata si din spate sunt deschise in acelasi timp, este creata, de asemenea, o zona de siguranta.
Un alt avantaj: sistemul exclusivist FlexDoors faciliteaza urcarea si coborarea, fara sa fie nevoie de intoarceri sau aplecari, chiar si in spatii inguste, fiind, prin urmare, benefic pentru spate. Manerele solide din partea dreapta si stanga de pe montantul B, care permit o utilizare intuitiva, faciliteaza miscarea in interior. Baza scaunelor din spate se afla langa deschiderile largi ale portierelor, ceea ce reprezinta un alt aspect avantajos. Datorita plafonului inaltat, pasagerii nu vor fi nevoiti sa se aplece la urcarea si coborarea din autovehicul.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Cu toate acestea, accesul usor si confortabil nu se limiteaza la partea din spate a habitaclului Meriva. Pasagerii beneficiaza, de asemenea, de unghiuri de deschidere de 84 de grade si de o inaltime adecvata a scaunelor din punct de vedere ergonomic. Pozitia mai inalta in scaun asigura o mai buna vizibilitate in partea din fata. In spate, atat pasagerii supli, cat si cei corpolenti beneficiaza de pozitia de sedere inalta. Geamurile laterale fixe cu forma curbata, care prelungesc geamurile din spate cu 5 centimetri, asigurand un plus de vizibilitate.
De ce nu s-au folosit usile glisante?
"Usile glisante, in special fara montantii B, sunt bune si frumoase, mai ales la saloanele auto. Totusi, acestea prezinta putine avantaje in utilizarea zilnica", spune Helmut Ruff, inginer-sef pentru modelul Meriva. "In timpul dezvoltarii celei de-a doua generatii a Meriva, ne-am concentrat pe gasirea celui mai bun sistem de usi pentru acest tip de autovehicul. Pentru aceasta, am colaborat indeaproape cu specialistii nostri in ergonomie si am realizat numeroase studii ce au vizat cumparatorii potentiali. Luand in calcul toate optiunile posibile, sistemul FlexDoors ni s-a parut cea mai buna si cea mai ergonomica solutie pentru modelul Meriva, care se adreseaza in special familiilor tinere si oamenilor de peste 50 de ani cu un stil de viata activ."

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Inginerul-sef pentru Meriva adauga: "Bineinteles, usile glisante s-au regasit pe lista. Totusi, am renuntat la aceasta optiune in final, deoarece ar fi sporit greutatea Meriva, in special in absenta montantului B. De asemenea, utilizarea usilor glisante grele ar fi ridicat centrul de greutate si ar fi afectat astfel dinamica de conducere a autovehiculului. In plus, trebuie sa ne punem problema rezistentei in timp a acestui sistem de usi grele. In absenta montantilor B, n-am fi putut monta manerele de sustinere. Din punctul de vedere al designului, usile glisante nu s-ar fi potrivit cu dimensiunile Meriva si nici cu consolele sale scurte."
Combinarea ergonomiei cu flexibilitatea
Pe langa urcarea si coborarea din autovehiculul Meriva intr-un mod ergonomic si confortabil, datorita sistemului FlexDoors, specialistii in sanatatea spatelui AGR sunt, de asemenea, convinsi ca autovehiculele prezinta si alte functii inteligente la bord, ceea ce inseamna ca asigura o combinatie perfecta intre ergonomie si flexibilitate. Conceptul inteligent de scaune FlexSpace face parte din aceste functii, alaturi de scaunele ergonomice certificate de AGR pentru sofer si pasagerul din fata, consola centrala FlexRail si suportul pentru biciclete FlexFix, care este complet integrat in bara de protectie spate. Niciun alt competitor din acest segment nu poate oferi aceasta gama de dotari ergonomice si flexibile.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Sistemul FlexSpace, care este dotare standard pentru modelul Meriva, va permite sa transformati rapid si fara dificultati autovehiculul cu cinci locuri intr-unul cu patru, cu trei sau cu doua locuri. Scaunele nu trebuie demontate. Ambele scaune laterale din spate pot fi deplasate cu 190 de milimetri pe lungime (140 de milimetri in fata si 50 in spate), precum si cu 50 de milimetri in lateral, asigurand mai mult spatiu pentru picioare in partea din spate. Deplasarea scaunelor din spate si schimbarea configuratiei pot fi realizate acum prin miscari mai putine si mai intuitive.
In plus, optional sunt disponibile scaunele ergonomice complet reglabile certificate de AGR, care prezinta o functie de inclinare suplimentara, suportul lombar suplimentar, extensia pentru zona coapselor si tetierele reglabile in patru directii. Niciun alt producator nu mai ofera o astfel de gama de setari pentru scaune in acest segment de autovehicule.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Consola centrala multifunctionala FlexRail, constand in unitati de depozitare interschimbabile, care pot fi glisate pe sine din aluminiu, amplasata intre scaunele din fata, sporeste, de asemenea, ergonomia noului Meriva si asigura o cotiera confortabila ce poate fi glisata. Sistemul FlexRail a putut fi implementat datorita pozitiei inalte a schimbatorului de viteze si a franei de parcare electrice, dotari standard. Pe de alta parte, acestea sporesc si nivelul de confort. In total, Meriva ofera peste 30 de posibilitati de depozitare, de la buzunarele portierelor din fata pana la sertarul de sub scaunul pasagerului din fata. Portbagajul Meriva asigura un spatiu generos - in functie de configuratia scaunelor, acesta ofera un volum cuprins intre 400 si maxim 1.500 de litri.

Mai mult, Meriva se remarca si printr-o alta solutie de transport practica: biciclistii apreciaza sistemul FlexFix brevetat de catre Opel, care a primit certificarea AGR pentru sanatatea spatelui. Sistemul FlexFix extinde flexibilitatea de la bordul Meriva catre exterior. Suportul pentru biciclete, care poate transporta pana la doua biciclete, este complet integrat in autovehiculul Meriva si este disponibil in permanenta. Atunci cand nu este utilizat, acesta este mascat in bara de protectie spate.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Un alt avantaj major este ca sistemul Opel FlexFix este extraordinar de ergonomic: spre deosebire de alte sisteme, precum suporturile de acoperis, unde trebuie sa ridicati bicicleta deasupra capului, sistemul FlexFix este amplasat aproape de sol, astfel ca nu mai este nevoie sa ridicati bicicleta. Un alt avantaj: sistemul FlexFix va ajuta sa economisiti spatiu in garaj si este un factor motivational pentru activitatile de fitness, fiind intotdeauna disponibil la bord si incurajand posesorul sa mearga la o plimbare cu bicicleta, activitate benefica pentru sanatate.

Persoanele de peste 50 de ani - un segment de clienti exigenti in crestere
Cei care investesc din ce in ce mai mult in activitati de recreere, precum vacante si calatorii, fac parte, cu preponderenta, din segmentul demografic intr-o continua crestere al persoanelor de peste 50 de ani. Prin urmare, persoanele din acest segment sunt din ce in ce mai interesate de mobilitatea personala. Din cei 53,5 milioane de posesori de autoturisme din Germania, s-a estimat ca aproximativ 10 milioane au peste 60 de ani, conform statisticilor guvernamentale.

In 2011, varsta medie a celor care au achizitionat un autovehicul nou a fost de 51,3 ani, in timp ce in anul 1995 aceasta medie era de 46,1 ani. Anul trecut, o treime din clienti aveau peste 60 de ani, conform cercetatorilor din cadrul Centrului de Cercetare Auto CAR de la Universitatea din Duisburg-Essen.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Varsta clientilor nu are nimic de-a face cu perceptia stereotipa in ceea ce priveste pensionarii cu varste inaintate si obiceiurile lor pe carosabil. Intr-adevar, analizele si prognozele de marketing realizate pentru industria auto au demonstrat ca persoanele de peste 60 de ani s-au orientat din ce in ce mai mult catre un autovehicul care exercita pur si simplu o atractie emotionala si care asigura cel mai inalt nivel de confort, de siguranta, de design si de ergonomie si cea mai buna configuratie pentru habitaclu.

Opel Meriva ofera toate aceste calitati. Persoanele tinere si familiile tinere cu copii apreciaza, de asemenea, aceste caracteristici oferite de campionul flexibilitatii si ergonomiei. Pe scurt, cel mai bine vandut autovehicul impresioneaza prin ergonomia sa excelenta, prin flexibilitatea practica de la bord, prin accentul pe care il pune pe recreere si prin designul sau expresiv, care nu tine cont de varsta.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Gama larga de motoare
Modelul Opel Meriva nu tine cont de varsta si impresioneaza prin ergonomia sa excelenta, prin flexibilitatea practica de la bord, prin accentul pe care il pune pe recreere si prin designul sau expresiv. In plus, clientii beneficiaza de un portofoliu extins de motoare eficiente. Sunt disponibile trei motoare pe benzina, precum si transmisii manuale si automate.

Versiunea de baza pe benzina are o cilindree de 1,4 litri si o putere de 74 kW/100 cp. Sunt disponibile si doua variante cu supraalimentare mai puternice, cu cilindree de 1,4 litri si puteri de 88 kW/120 cp, respectiv 103 kW/140 cp. In ceea ce priveste gama diesel, sunt disponibile unitatea 1.3 CDTI (de 55 kW/75 cp si 70 kW/95 cp) si trei variante 1.7 CDTI, cu puteri de 74 kW/100 cp, 81 kW/110 cp si 96 kW/130 cp. Clientii care prefera o transmisie automata pot opta intre un motor pe benzina de 1,4 litri cu supraalimentare (88 kW/120 cp) si unitatea diesel 1.7 CDTI (81 kW/110 cp), ambele fiind disponibile cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza.

Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (29) Poze Opel Meriva, lider datorita ergonomiei si flexibilitatii exclusiviste
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 6 Iulie 2012