Opel Mokka - Totul despre noul crossover din Russelsheim
"Acum ca avem modelul Mokka, putem spune ca am deschis un nou capitol in ofensiva noastra de produs. Faptul ca am primit multe comenzi arata ca modelul Mokka a mers la tinta. Atat tehnologiile sale, cat si designul dinamic si indraznet sunt pe gustul clientilor nostri. Acesta stabileste noi standarde in segmentul sau", a declarat Alfred E. Rieck, Vicepresedinte Vanzari, Marketing si Servicii Post-Vanzare Opel.
In ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fara probleme cinci persoane intr-o pozitie confortabila. Acesta respecta, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atragator cu tehnologiile inovatoare si functiile destinate segmentelor superioare, facandu-le accesibile unei categorii mai mari de cumparatori. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima data pe piata autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum si iluminarea frontala adaptiva (AFL+) si suportul pentru biciclete integrat FlexFix.
Echipamentele standard care imbunatatesc confortul si siguranta pentru toate versiunile Mokka includ Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC). Pe langa tractiunea pe puntea fata, modelul Mokka poate fi echipat cu tractiune integrala inteligenta (AWD). Tractiunea integrala AWD, dotare optionala, recunoaste automat momentul in care este necesara tractiunea pe toate rotile si se asigura ca aceasta este furnizata la un nivel maxim, atunci cand este nevoie.
Tractiune pe puntea fata si integrala: conducere dinamica pentru stilurile de viata activeOpel Mokka imbina caracterul functional si o pozitie de sedere confortabila si inalta cu pasiunea pentru aventura. Unul dintre obiectivele principale in procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat sasiul, care a fost proiectat in Germania. Sasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile cotidiene ale clientilor europeni, fiind adecvat si pentru utilizare pe teren accidentat.
Pe langa tractiunea pe puntea fata, Mokka poate fi echipat si cu tractiune integrala (AWD), pentru o forta de tractiune sporita si o manevrabilitate imbunatatita. Tractiunea integrala este eficienta, inteligenta si accesibila. Componentele principale ale sistemului AWD sunt diferentialul pe puntea fata, arborele cardanic, tractiunea pe puntea spate cu posibilitate de activare a tractiunii integrale si modulul de comanda, precum si ambreiajul multidisc electromagnetic. In plus, senzorii furnizeaza in mod constant date catre modulele de comanda.
Atunci cand carosabilul este uscat, rotile din fata preiau tractiunea autovehiculului, asadar consumul de carburant este mentinut la un nivel redus. In functie de starea carosabilului, configuratia variaza de la tractiune 100% pe puntea fata la o distributie maxima a cuplului de 50% pe puntea fata si spate, de exemplu atunci cand carosabilul este acoperit cu o pelicula groasa de apa. Atunci cand este nevoie, dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite in mod automat si uniform cuplul catre rotile din spate. Sistemul AWD imbunatateste caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este sesizabil in special atunci cand autovehiculul trebuie sa porneasca rapid de pe loc sau sa intre in viraje la viteze ridicate. Sistemul se activeaza automat intr-o fractiune de secunda, de indata ce rotile patineaza din cauza scaderii fortei de tractiune.
De asemenea, detecteaza situatiile cand nu este nevoie de tractiune integrala. Sistemul ofera o manevrabilitate sporita in curbe si asigura o forta de tractiune maxima in aceste situatii. Sistemul AWD, inclusiv toate componentele sale, are o greutate de 65 de kilograme, astfel incat autovehiculul poate ramane eficient si ecologic.
Sasiul Mokka asigura o calatorie confortabila si o manevrabilitate excelenta, chiar si pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au imbunatatit suspensia MacPherson pe puntea fata, cu eficienta dovedita. Au fost integrate arcuri pentru sarcina laterala, pentru a echilibra fortele laterale. Pentru a imbunatati manevrabilitatea si performanta pe carosabil, precum si pentru a reduce nivelurile de zgomot si vibratii, au fost integrate, de asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu doua cai, bare stabilizatoare rigide si bucse cu dubla legatura. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri Opel a utilizat o bara de torsiune cu profil tubular in forma de U in fata rotilor.In plus, pentru ca soferii sa profite la maxim de sasiul autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirectie (EPS) de ultima ora, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate in Europa, care asigura o asistenta sensibila la viteza cu reactii foarte rapide.
Doua motoare pe benzina si unul diesel: agilitate si eficienta
Puterea este furnizata de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzina cuprinde un motor cu aspiratie naturala de 1,6 litri si o putere de 85 kW/115 cp, care genereaza un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 kilometri si un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km si un motor turbo de 1,4 l ce dezvolta o putere de 103 kW/140 cp si genereaza un cuplu de 200 Nm.
Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil initial cu aceeasi transmisie manuala, insa pe viitor va fi lansata si varianta cu transmisie automata. Modelul Mokka cu tractiune integrala, motor cu turbocompresor si transmisie manuala cu sase trepte de viteza atinge o viteza maxima de 190 km/h. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,9 secunde. Consumul de carburant in regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 149 g/km.
Clientii care prefera motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvolta o putere de 96 kW/130 cp si genereaza un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil in combinatie cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si tractiune pe puntea fata sau integrala sau cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza si tractiune pe puntea fata. Cu tractiune integrala si o cutie de viteze manuala, unitatea diesel nu consuma decat 4,5 litri de carburant in regim mixt la fiecare 100 de kilometri. Aceasta valoare corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 120 g/km.
Modelul prevazut cu motor 1.7 CDTI este, prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul sau. Valorile referitoare la performanta sunt graitoare: cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si o tractiune pe puntea fata, modelul Mokka atinge o viteza maxima de 187 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 10,5 secunde.
Sisteme-cheie de asistenta la conducere ce confera siguranta si confort Odata cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru prima oara numeroasele sale sisteme unice de asistenta pentru sofer, cu tehnologie germana, in segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un numar mai mare de clienti beneficiaza de tehnologiile Opel exclusiviste, care sporesc nivelul de siguranta si confort. Acestea includ Programul electronic de stabilitate (ESP(r)Plus) sofisticat cu sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC) pentru o conducere mai confortabila pe suprafete inclinate.
Controlul tractiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, functioneaza ca un diferential autoblocabil. Acesta previne patinarea rotilor si sprijina sistemul de tractiune integrala al modelului Mokka, cu algoritmi speciali pentru imbunatatirea manevrabilitatii autovehiculului. Un alt sistem-cheie de asistenta pentru sofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontala adaptiva (AFL+), care se bazeaza pe cea de-a treia generatie de faruri bi-xenon. Acest sistem isi adapteaza intensitatea si raza de actiune pentru a asigura cea mai buna iluminare posibila pe drumuri urbane si rurale, precum si pe autostrazi. Functiile sale includ iluminare pentru conditiile meteo nefavorabile, faza lunga cu raza de actiune extinsa, iluminare statica in viraje, iluminare dinamica in viraje, lumini de zi cu tehnologie LED si asistentul pentru faza lunga. Acesta din urma dezactiveaza automat faza lunga pentru a evita orbirea soferilor care se deplaseaza in spate sau din sens opus.
Cea de-a doua generatie a camerei video frontale Opel Eye asigura baza pentru avertizarea privind o coliziune frontala (FCA), recunoasterea indicatoarelor rutiere si avertizarea privind depasirea benzii de circulatie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontala (FCA) atentioneaza soferul printr-un semnal sonor puternic, precum si printr-un semnal vizual in cazul in care o coliziune cu autovehiculul din fata este iminenta. Pe langa Avertizarea privind parasirea benzii de circulatie, care atentioneaza soferii atunci cand parasesc banda intr-o maniera necontrolata, inginerii au dezvoltat, de asemenea, Sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere.
Noua camera video frontala recunoaste, pe langa indicatoarele rutiere rotunde, si indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrazilor sau zonelor de joaca stradale, precum si orice alte restrictii legate de viteza. Camera poate recunoaste, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. In cazul acesta, camera contribuie la prevenirea incalcarilor legislatiei rutiere sau a accidentelor cauzate de oboseala. Senzorii de parcare, amplasati in fata si in spate, faciliteaza acum parcarea.
Protejeaza sanatatea spatelui si asigura confort: scaunele AGR ergonomice si suportul pentru biciclete FlexFixModelul Opel Mokka poate fi echipat cu scaune ergonomice, care au fost certificate de expertii independenti in sanatatea spatelui din cadrul AGR ("Aktion Gesunder Rucken e.V."). Scaunul pentru sofer reglabil in opt directii este primul scaun certificat de AGR din segmentul B de autovehicule SUV. Scaunul a trebuit sa indeplineasca zece criterii, printre care existenta unui suport lombar reglabil in patru directii, iar forma spatarului trebuie sa se adapteze perfect la curbura naturala a coloanei vertebrale. In plus, scaunele ergonomice ofera multe modalitati de reglare suplimentare, precum inclinare, suport lombar suplimentar si extensie pentru zona coapselor. Tetierele sunt reglabile in patru directii.
Capacitatea de incarcare a modelului Mokka poate fi sporita cu ajutorul celei de-a doua generatii a suportului pentru biciclete FlexFix. Sistemul avansat de depozitare, disponibil optional si furnizat exclusiv de Opel, este integrat in bara de protectie spate a autovehiculului, fiind in permanenta la bord. Atunci cand este montata la bordul Mokka, versiunea standard a sistemului FlexFix are scopul de a transporta o bicicleta de pana la 30 kg. Datorita unui adaptor cu fixare cu cleme, pot fi transportate inca doua biciclete, ceea ce sporeste capacitatea totala de incarcare la 60 de kilograme.
Chiar si atunci cand este incarcat la capacitate maxima, sistemul FlexFix poate fi inclinat, astfel incat hayonul autovehiculului sa poata fi deschis cu usurinta, pentru un acces rapid la portbagajul Mokka. In plus, bancheta din spate a Mokka poate fi rabatata fractionat in raport de 60-40, creandu-se astfel o podea plana de incarcare suplimentara. Datorita tuturor acestor elemente, Mokka este solutia perfecta pentru persoanele cu stiluri de viata active si standarde ridicate.
Design avangardist de SUV combinat cu functionalitate rafinataNoul Opel SUV reflecta punctele forte traditionale ale marcii: dinamica la conducere, flexibilitate in viata de zi cu zi si design ce starneste emotii puternice. Datorita Mokka, filozofia de design a marcii Opel de a imbina "maiestria sculpturala cu precizia germana" gaseste o noua expresie intr-un SUV compact. Modelul Opel Mokka afiseaza o atitudine indrazneata cu trasaturi elegante si sculptate, mentinandu-si in acelasi timp caracterul sportiv prin liniile atletice si puternice ale caroseriei. Grila frontala pronuntata, armatura barelor de protectie si pasajele rotilor sunt accentuate de "taisul" lateral caracteristic marcii Opel care se extinde in sus, spre partea din spate a caroseriei. Caracterul sportiv si atletic al modelului Mokka este intarit si de garda la sol mai ridicata a acestuia, care il face adecvat pentru conducerea pe drumuri acoperite de pietris, precum si de ecartamentul sau de 1.540 mm.
Interiorul noului Mokka este, de asemenea, tipic pentru marca Opel. Elementele de design sculpturale se remarca prin forma de aripa a panoului de instrumente, specifica marcii Opel, si suprafetele portierelor sculptate cu maiestrie. Valorile caracteristice marcii Opel, precum flexibilitatea si functionalitatea orientata catre utilizator sunt, de asemenea, vizibile la interior: de la cele doua torpedouri din panoul de instrumente, consola centrala cu compartiment de depozitare inchis si pana la buzunarele inferioare adanci integrate in portierele fata si spate. Cu un volum de incarcare de maxim 1.372 litri si pana la 19 spatii de depozitare, nevoile de functionalitate ale unei familii au fost indeplinite.
Cu aceste calitati, modelul Opel Mokka satisface toate cerintele vietii cotidiene si este adecvat si pentru activitatile din week-end. Fiind un model SUV subcompact, acesta este in elementul sau atat in spatiul urban, cat si in afara lui. Conform cercetarilor, clientii tipici pentru modelul Mokka sunt persoane intre doua varste si au un stil de viata foarte activ, in care recreerea joaca un rol extrem de important. Din acest motiv, modelul Mokka, cu numeroasele sale accesorii optionale si tehnologii Opel exclusiviste, precum camera video frontala Opel Eye sau suportul pentru biciclete FlexFix, este perfect pentru cei care isi doresc un echilibru intre programul incarcat si activitatile de recreere. Cu aspectul de SUV deschizator de drumuri, modelul Opel Mokka este extrem de atragator pentru noii clienti.
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €