Paris 2014: Cele mai importante debuturi si lansari

Paris 2014: Cele mai importante debuturi si lansari
Desfasurata in perioada 4 - 19 octombrie, editia din acest an a Salonului Auto de la Paris a pregatit numeroase surprize si noutati in materie de modele de serie. Iata care sunt acestea:
Distribuie pe Facebook
  • Audi TT Roadster

Salonul Auto de la Paris 2014: Audi TT RoadsterSalonul Auto de la Paris 2014: Audi TT Roadster

Sosit cam tarziu pentru a te mai bucura din plin de razele puternice ale soarelui si temperaturile ridicate din termometru, noul Audi TT Roadster se revanseaza prin propulsoarele sale in patru cilindri, capabile sa ofere o serie de cifre si numere greu de trecut cu vederea.

Iar acum ne referim, bineinteles, la unitatea turbo de doi litri si 310 cai putere din echiparea variantei TTS care, impreuna cu transmisia S tronic disponibila in mod optional, asigura o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 4.9 secunde.

Pentru cei care nu pun neaparat accentul pe performanta, cea de-a treia generatie a decapotabilei germane de clasa compacta vine la pachet si impreuna cu un motor 2.0 TDI de 184 CP si 380 Nm, ce promite un consum mediu de carburant de doar 4.3 litri la 100 de kilometri.

In schimb, propulsorul 2.0 TFSI de 230 cai putere si 370 Newton-Metri ar trebui sa reprezinte compromisul perfect intre sportivitate si eficienta.

  • BMW X6

Salonul Auto de la Paris 2014: BMW X6Salonul Auto de la Paris 2014: BMW X6

Ajuns la generatia cu numarul doi, modelul X6 pastreaza reteta care l-a consacrat - iar aici ne referim in special la linia plafonului, respectiv forma partii posterioare, majoritatea schimbarilor operate de designerii BMW regasindu-se la nivel de detaliu.

La fel ca si in cazul predecesorului sau, aspectul interiorului provine intr-o proportie covarsitoare de la ultimul X5, acelasi lucru fiind valabil, de asemenea, si cazul gamei de motorizari.

Drept urmare, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie, cel putin la momentul lansarii, trei unitati supraalimentate, marea batalie dandu-se intre variantele X6 xDrive30d (258 CP), X6 M50d (381 CP) si X6 xDrive50i (450 CP).

Meniul va fi completat, ulterior, atat cu un X6 xDrive35i de 306 CP, cat si de un X6 xDrive40d cu 313 CP in dreptul puterii maxime.

  • Dacia Dokker / Lodgy Stepway

Salonul Auto de la Paris 2014: Dacia Dokker si Lodgy StepwaySalonul Auto de la Paris 2014: Dacia Dokker si Lodgy Stepway

Daca in urma cu doi ani aduceau in fata intregii planete cea mai noua reiteratie a gamelor Logan si Sandero, romanii de la Dacia au profitat de Salonul Auto de la Paris din 2014 pentru a dezvalui o noua versiune de caroserie a modelelor Dokker si Lodgy.

Adoptand aceeasi reteta precum Sandero Stepway, noile Dacia Dokker si Lodgy Stepway afiseaza un temperament mai robust si adopta o personalitate puternica, ce-si regaseste inspiratia in segmentul crossoverelor.

Printre cele mai notabile elemente exterioare se numara ornamentele de culoare neagra de la nivelul profilului lateral, proiectoarele si scuturile finisate in crom satinat accentuand dorinta de aventura a celor doua automobile de la Mioveni.

In ceea ce priveste propulsia, aceasta va fi asigurata in ambele cazuri fie de un 1.6 MPI de 85 CP, fie de un 1.2 TCe de 115 CP, noua Dacia Lodgy Stepway dispunand si de o a treia optiune: un 1.5 dCi cu 75 sau 90 de cai putere.

  • Ferrari 458 Speciale Aperta

Salonul Auto de la Paris 2014: Ferrari 458 Speciale ApertaSalonul Auto de la Paris 2014: Ferrari 458 Speciale Aperta

Una dintre principalele vedete ale evenimentului desfasurat in capitala Frantei, noua decapotabila Ferrari 458 Speciale Aperta impresioneaza atat la nivel tehnic, cat si estetic, exclusivitatea fiind si ea garantata datorita celor doar 499 de exemplare ce vor fi fabricate.

499 de exemplare oferite in compania unui motor aspirat cu opt cilindri in V si capacitate de 4.5 litri, capabil sa puna la dispozitia rotilor spate nici mai mult, nici mai putin de 605 cai putere si 540 Newton-Metri.

Lista cu bunatati continua cu sistemul de tractiune spate si greutatea de aproximativ 1.340 de kilograme, ecuatia 0 - 100 km/h fiind astfel rezolvata dupa fix trei secunde. Asta in timp ce acceleratia de la 0 la 200 km/h se realizeaza intr-un deloc neglijabil in 9.5 secunde.

Pe plan vizual, noul Ferrari 458 Speciale Aperta poate fi caracterizat printr-o agresivitate debordanta, elementele proaspat aparute la nivelul caroseriei transformand, de asemenea, supercarul italian in cel mai aerodinamic model cabrio din Maranello.

  • Ford Mustang

Salonul Auto de la Paris 2014Salonul Auto de la Paris 2014

Aproximativ jumatate de secol. De atat a fost nevoie pentru ca iconicul Ford Mustang sa fie comercializat, in mod oficial, si pe piata auto din Europa. Vanzarile nu vor lua insa startul mai devreme de anul viitor.

Dupa cum precizam si anterior, modelul de baza se va bucura de serviciile unui propulsor turbo de 2.3 litri - primul de acest tip din ultimii peste 25 de ani, capabil sa produca circa 314 cai putere si 434 Newton-Metri.

Versiunea de top va fi livrata, ca si pana acum de altfel, alaturi de un V8 aspirat de cinci litri, 418 cai putere si 524 Newton-Metri. Pachetul standard include o transmisie manuala cu sase rapoarte, o cutie automata cu acelasi numar de trepte regasindu-se la capitolul dotari optionale.

Pe langa exteriorul remarcabil, respectiv interiorul accesorizat cu materiale de o calitate superioara, noul Ford Mustang se mai poate lauda, pentru prima oara in istoria legendarului muscle car de peste Ocean, si cu o suspensie spate independenta.

  • Jaguar XE

Salonul Auto de la Paris 2014: Jaguar XESalonul Auto de la Paris 2014: Jaguar XE

Editia din acest an a Salonului Auto de la Paris marcheaza un moment important pentru istoria Jaguar, producatorul britanic de automobile revenind in lupta pentru suprematia segmentulului destinat modelelor premium de clasa medie.

Proiectat pentru a concura impotriva trioului german format din Audi A4, BMW Seria 3 si Mercedes C-Class, noul XE iese in evidenta la nivel estetic printr-un aspect sportiv, ce preia multiple detalii atat de la ultimul XF, cat si de la recent lansatul F-Type Coupe.

Cu o serie de caracteristici remarcabile ne intalnim, de asemenea, si la nivel tehnic, acolo unde modelul britanic de clasa medie are la baza o structura monococa realizata in mare parte din aluminiu, o premiera absoluta pentru acest segment.

Cat despre motorizarile disponibile, ei bine... avem un turbodiesel de 2.0 litri si 163 sau 180 CP, un turbo-benzinar de 2.0 litri si 200 sau 240 CP, oferta cu pricina incheindu-se cu V6-le supraalimentat de trei litri si 340 cai putere ascuns sub capota noului Jaguar XE S.

  • Land Rover Discovery Sport

Paris 2014: Land Rover Discovery SportParis 2014: Land Rover Discovery Sport

Dupa aproximativ 17 ani de activitate si doua generatii diferite, iconicul Land Rover Freelander a ajuns in cele din urma la finalul carierei sale. Britanicii nu vor ramane totusi fara un SUV compact in gama, un inlocuitor fiind deja prezentat publicului larg, cu ocazia evenimentului Paris Motor Show.

Botezat Discovery Sport, automobilul cu pricina iese in evidenta la nivel de exterior printr-un design familiar, ce preia o serie de influente atat nu numai de la crossover-ul Evoque, ci si de la ultima generatie a SUV-ului Range Rover Sport.

Cele doua modele au servit drept sursa de inspiratie si atunci cand a venit vorba de creionarea cockpitului, capacitatea interiorului de a gazdui pana la sapte pasageri, platforma realizata dintr-o combinatie de otel si aluminiu, respectiv tractiunea integrala si cutia automata cu noua rapoarte oferite optional numarandu-se si ele printre vestile bune anuntate de noul Land Rover Discovery Sport.

Singura veste proasta, asta daca ii putem spune asa, o regasim la nivel de propulsie, inlocuitorul modelului Land Rover Freelander dispunand de numai doua optiuni din acest punct de vedere: fie un 2.0 turbo de 240 CP, fie un 2.2 turbodiesel cu 190 de cai putere la datorie.

  • Mazda MX-5

Salonul Auto de la Paris 2014: Mazda MX-5Salonul Auto de la Paris 2014: Mazda MX-5

Avand in spate aproximativ 25 de ani de activitate si peste 950.000 de exemplare comercializate la nivel global, modelul Mazda MX-5 ocupa un loc fruntas in topul celor mai populare decapotabile ale planetei.

Istoria roadster-ului japonez nu se opreste insa aici, o noua generatie debutand in premiera mondiala chiar zilele acestea si atragand toate privirile asupra sa, in special multumita liniilor si formelor din dotare.

Nici caracteristicile tehnice nu sunt mai putin impresionante, tolba cu bunatati incluzand in cazul de fata o reducere a greutatii cu pana la 100 de kilograme, un sistem de tractiune spate, si nu in ultimul rand, o distributie egala masei intre punti, de 50:50.

Ajunsi la final, tinem sa reamintim si ca noua Mazda MX-5 este animata de un motor SKYACTIV-G de 1.5 litri, cuplat la o transmisie manuala cu sase rapoarte.

  • Mercedes AMG GT / C63 AMG

Salonul Auto de la Paris 2014: Mercedes AMG GT

Ce au in comun o masina de familie si un coupe de inalta performanta? Nimic, aparent. Asta pana ce intalnesti noile Mercedes-uri C63 AMG & AMG GT si afli ca cele doua automobile impart aceeasi motorizare bi-turbo de patru litri.

O serie de ciudatenii interesante intalnim si la nivelul valorilor maxime, acolo unde masina de familie da gata coupe-ul de inalta performanta prin cei 14 CP si 50 Nm pe care ii ofera in plus (476 CP si 650 Nm vs. 462 CP si 600 Nm).

Indiferent de numele optiunii pe care se va merge, atat Mercedes-ul C63 AMG, cat si AMG-ul GT se lauda cu o versiune si mai puternica, ce impinge competitia la un 510 CP si 700 Nm vs. 510 CP si 650 Nm.

Valorile maxime nu inseamna totusi nimic fara o transmisie pe masura (MCT vs. DCT) sau un coeficient aerodinamic scazut, dovada stand si proba de acceleratie castigata fara probleme de coupe-ul de inalta performanta in fata masinii de familie (3.8 secunde vs. 4.0 secunde).

  • Nissan Pulsar

Salonul Auto de la Paris 2014: Nissan PulsarSalonul Auto de la Paris 2014: Nissan Pulsar

Ford Focus, Honda Civic, Mazda 3, Opel Astra, Renault Megane, SEAT Leon si Volkswagen Golf, toate au motive serioase sa se teama. Japonezii de la Nissan revin in segmentul hatchback-urilor dupa o indelungata absenta, Pulsar fiind numele la care raspunde reprezentantul niponilor in aceasta clasa.

Sosind la vanzare incepand cu toamna anului in curs, noul Nissan Pulsar propune un design exterior modern, cu o parte frontala ce preia cateva caracteristici de la ultima generatie a crossover-ului Qashqai, respectiv SUV-ului X-Trail.

La nivel de interior, hatchback-ul japonez impresioneaza in mod special prin valoarea din dreptul ampatamentului total, cei 2.700 de milimetri fiind arhisuficienti pentru ca ocupantii locurilor spate sa se bucure de un spatiu de 692 mm in care sa-si desfasoare picioarele.

Din pacate, rivalul japonezilor pentru Volkswagen Golf si compania nu sta la fel de bine si la capitolul unitati de propulsie, clientii avand de bifat fie un 1.2 turbo de 115 CP, fie un 1.5 dCi cu 110 CP. Incepand cu primavara anului viitor, celor doua motoare li se va alatura un al treilea, de 1.6 litri si 190 cai putere.

  • Opel Corsa

Salonul Auto de la Paris 2014: Opel CorsaSalonul Auto de la Paris 2014: Opel Corsa

Trasa in spate de cei opt ani trecuti de la aparitia sa, cea de-a patra generatie a modelului Corsa a fost intr-un final pensionata, Opel venind la Salonul Auto de la Paris alaturi de un model nou-nout.

Promitand sa-si faca aparitia in showroom-urile germanilor inainte de sfarsitul lui 2014, hatchback-ul de clasa compacta din Russelsheim propune un aspect chic, caracterizat la exterior de grila trapezoidala a radiatorului si blocurile optice alungite.

In materie de motorizari, viitorii cumparatori vor avea la dispozitie un total de cinci propulsoare, patru pe benzina si unul pe motorina, varianta de top fiind echipata cu un 1.4 turbo de 100 CP si 200 Nm.

Noul Opel Corsa anunta o gama de tehnologii fara rival in clasa sa, precum faruri bi-xenon, lumini de zi cu tehnologie LED, asistenta pentru monitorizarea unghiului mort, camera frontala pentru citirea indicatoarelor rutiere si, nu in ultimul rand, camera video pentru marsarier.

  • SEAT Leon X-PERIENCE

Salonul Auto de la Paris 2014: SEAT Leon X-PERIENCESalonul Auto de la Paris 2014: SEAT Leon X-PERIENCE

In timp ce marea majoritatea a producatorilor auto cauta sa ofere modele de clasa compacta cu o latura cat mai sportiva, spaniolii de la SEAT s-au decis sa intoarca armele impotriva tendintelor actuale si sa ofere o masina cat mai practica.

Asa a luat nastere noul Leon X-PERIENCE, un crossover ce are la baza prima generatie a Leon-ului Sport Tourer si care vine la pachet impreuna cu un sistem de tractiune integrala, plus o garda la sol marita cu aproximativ 15 milimetri.

Paleta de motorizari propune trei optiuni diferite, cu un 1.6 TDI de 110 cai putere pentru modelul de baza. Urmatoarea pe lista, unitatea 1.8 TSI se mandreste cu un total de 180 CP si 280 Nm, meniul incheindu-se intr-un final cu propulsorul turbodiesel de doi litri, si 150 sau 184 cai putere.

  • Skoda Fabia

Salonul Auto de la Paris 2014: Skoda FabiaSalonul Auto de la Paris 2014: Skoda Fabia

Pe langa noile Opel Corsa si Nissan Pulsar, iubitorii de hatchback-uri vor mai putea admira in cadrul Salonului Auto de la Paris din acest an si urmatoarea generatie a modelului Skoda Fabia.

Construit pe platforma modulara MQB a Grupului Volkswagen, automobilul ceh de clasa compacta este cu pana la 65 de kilograme mai usor comparativ cu predecesorul sau, de unde si cresterea eficientei cu pana la 17 procente.

Continuand pe acelasi drum, tinem sa (re)aducem aminte si de gama de motorizari compatibila cu normele de poluare Euro 6, disponibila in compania unor puteri maxime cuprinse intre 60 si 110 CP.

Tot cu ocazia salonului auto ce se desfasoara zilele acestea la Paris a debutat in premiera mondiala si noua Skoda Octavia Combi, ce se mandreste cu cel mai incapator portbagaj din gama sa: 530 de litri cu bancheta spate la locul ei, 1.395 de litri cu aceasta rabatata.

  • Volvo XC90

Salonul Auto de la Paris 2014: Volvo XC90Salonul Auto de la Paris 2014: Volvo XC90

Chiar daca s-a lasat mai mult asteptata mai mult decat era cazul, cea de-a doua generatie a modelului Volvo XC90 reuseste sa ne impresioneze din absolut toate punctele de vedere.

Aspectul modern, dar elegant al exteriorului, respectiv designul spectaculos si totusi practic al interiorului sau sunt doar cateva dintre detaliile ce transforma SUV-ul suedez intr-o alternativa demna de luat in seama la optiunile germane.

Nu de alta, dar atunci cand vine vorba de capitolul motorizari, cea de-a doua generatie a modelului Volvo XC90 stie cum sa ia fata rivalilor sai directi, fie ei de la Audi, BMW si Mercedes ori Porsche si Range Rover.

Intr-o alta rodine de idei, SUV-ul suedez impresioneaza in special prin versiunea hibrid T8, ce ofera 400 CP in urma combinarii unui 2.0 turbo cu un motor electric. Optiunile pe benzina continua cu cele doua variante T5 si T6, de 254, respectiv 320 CP, in timp ce fanii modelelor diesel au de ales intre un D4 turbo de 190 CP si un D5 twin-turbo cu 225 CP si 470 Nm sub capota.

  • Volkswagen Passat GTE

Salonul Auto de la Paris 2014: Volkswagen Passat GTESalonul Auto de la Paris 2014: Volkswagen Passat GTE

Uita de toate unitatile pe benzina si motorina de care beneficiaza noul Volkswagen Passat. Principala atractie a celei de-a opta generatii a iconicului automobil german o reprezinta sistemul de propulsie hibrid din echiparea modelului GTE, ce combina un 1.4 TSI pe benzina si un motor electric pentru un total de 218 CP si 400 Nm.

Adauga pe fisa cu specificatii tehnice si o transmisie DSG cu sase rapoarte, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in fix opt secunde. Viteza maxima? Peste 220 de kilometri pe ora.

O nimica toata in comparatie cu consumul de carburant, acolo unde intalnim un spectaculos 1.6 litri la 100 de kilometri. Cum de este posibil asa ceva? Cum de poate parcurge noul Volkswagen Passat GTE o distanta de 1.000+ kilometri cu un singur rezervor de 50 de litri si cu bateria complet reincarcata? Nici nu mai conteaza. Important este ca poate!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (13) Poze Paris 2014: Land Rover Discovery Sport
mai multe