S-Class are de azi competitie serioasa. BMW Seria 7 a primit un FACELIFT iar primele imagini oficiale sunt aici
- BMW prezinta noul Seria 7 facelift
- A primit imbunatatiri estetice, dar si tehnice
- Este disponibil si cu ampatament marit
Constructorul bavarez de automobile a publicat cu putin timp in urma primele imagini si informatii oficiale despre noul Seria 7 facelift. Limuzina de lux a primit cateva imbunatatiri estetice, dar cel mai important, si unele tehnice.
Dupa X5, Z4, Seria 3 si Seria 8, uite ca a venit randul varfului de gama Seria 7 sa primeasca imbunatatiri. Insa limuzina premium nu se lauda cu o noua generatie, ci cu un mult-asteptat facelift, care o ajuta sa lupte mai departe cu rivalii din segment.
BMW tocmai a publicat primele informatii oficiale din care aflam inainte de toate ca Seria 7 are o lungime de 5.120 de milimetri, cu 22 de milimetri mai mult fata de modelul pe care il inlocuieste, iar versiunea cu ampatament marit masoara 5.260 mm (+22 mm). Latimea, inaltimea si ampatamentul au ramas aceleasi.
Din punct de vedere estetic nu poti sa nu observi grila frontala supradimensionata, un detaliu estetic care face parte din noul limbaj de design al bavarezilor. Aceasta este cu 40% mai mare decat inainte, farurile sunt mai subtiri, prizele de aer au fost restilizate, capota are cateva nervuri noi, logo-ul are acum 95 de milimetri in diametru, lamelele grilei sunt fabricate din aluminiu iar intreaga parte frontala a fost inaltata cu circa 50 de milimetri.
In spate ies in evidenta stopurile restilizate si unite de o bagheta luminoasa, un artificiu adoptat si de Audi A8 si, desigur, terminatii noi pentru sistemul de evacuare.
Standard, BMW Seria 7 facelift propune faruri adaptive cu LED (BMW Laserlight este dotare optionala) si jante cu diametrul de 17 sau 18 inch, in functie de motorizarea aleasa. Contracost, clientii pot alege jante mai mari, spre exemplu de 21 sau de 20 de inch. Acestea din urma sunt standard impreuna cu pachetul M Sport.
Tot in cadrul acestui pachet intalnim si nuanta de caroserie Donington Grey, una dintre cele trei noi culori exterioare primite de limuzina bavareza. Celalalte doua sunt Bernina Grey si Royal Burgundy Red.
Interiorul a fost la randul lui revizuit din punct de vedere estetic si, cel mai important, modernizat. Volanul a fost usor modificat, butoanele care controleaza sistemele de asistare au fost repozitionate, ceasurile de bord complet digitale cu display de 12.3 inch au fost preluate de pe X5, Z4 si Seria 8, la fel si ecranul central de 10.25 inch care ii permite celui de la volan sa interactioneze cu sistemul de infotainment BMW iDrive 7.
Habitaclul Seriei 7 poate fi personalizat dupa bunul plac al clientului iar pielea Dakota, disponibila in cinci nuante, este standard. Tapiteria din piele Nappa (6 nuante) este optionala, iar pielea Merino (6 nuante) o regasim ca si pana acum in colectia BMW Individual. Acestora li se alatura mai multe ornamente, fie din lemn, fie din metal.
Asa cum ne-am obisnuit, unele dotari sunt incluse in diferite pachete. Spre exemplu, Design Pure Excelence va aduce, printre altele, plafon acoperit cu Alcantara, accesorii din aluminiu si lemn integrate la nivelul portierelor si in zona tunelului median, dar si covorase speciale pentru versiunile cu ampatament marit.
Daca acesta pune accentul pe rafinament, pachetul M Sport se concentreaza pe sportivitate. Plafonul din gama Individual, volanul M, scaunele speciale, elemente metalice integrate la nivelul accesoriilor din lemn sau pedalele sport sunt toate incluse in acest pachet. O premiera este faptul ca pachetul M Sport poate fi comandat si impreuna cu pielea Nappa din gama Exclusive.
Luxul absolut este adus de pachetul Executive Lounge, disponibil numai pe versiunile cu ampatament marit. Acesta ofera climatizare pe patru zone, scaune spate cu functii de masaj, scaune ventilate pentru toti pasagerii iar cei din spate vor avea propriul lor sistem de infotainment compus din doua ecrane de 10 inch si o tableta de 7 inch.
Interiorul limuzinei de la BMW este mai bine antifonat, cu geamuri ceva mai groase si cateva protectii in plus la nivelul puntii spate. Acestea sunt standard pe versiunile regasite in partea superioara a gamei.
Toate motorizarile Seriei 7 facelift indeplinesc standardul de emisii Euro6d - Temp, asta insemnand ca cele pe benzina au filtru de particule iar cele diesel vin cu un sistem pentru tratarea gazelor de esapament cu o solutie pe baza de uree. Transmisia automata cu 8 rapoarte si sistemul de tractiune integrala au fost la randul lor imbunatatite.
Varianta de baza este 730d, disponibil si cu tractiune xDrive. Sub capota regasim un propulsor diesel de 3.0 litri care dezvolta 265 de cai putere si 620 Nm cuplu, suficient pentru o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 5.8 secunde, respectiv 6.1 secunde pentru versiunea cu tractiune spate. Consumul de combustibil anuntat de producator variaza intre 5.3 si 5.8 litri/100 de kilometri.
Acelasi motor poate fi intalnit si in cazul variantei 740d xDrive, dar aici puterea creste la 320 de cai si 680 Nm cuplu. In aceste conditii, suta de kilometri pe ora este atinsa in 5.3 secunde, respectiv 5.4 pentru versiunea cu ampatament marit, iar consumul este cuprins in intervalul 5.6 - 6.0 litri/100 de km.
Cel mai tare diesel este 750d xDrive. In cazul sau, motorul de 3.0 litri diesel este capabil de 400 de cai putere si 760 Nm cuplu iar repriza 0-100 km/h dureaza 4.6 secunde sau 4.7 daca vorbim de 750Ld xDrive.
Singurele motorizari pe benzina sunt 750i xDrive si M760Li xDrive. Daca primul vine alaturi de un motor V8 de 4.4 litri, cu 530 de cai putere si 750 Nm cuplu, cel de-al doilea ascunde sub capota un V12 de 6.6 litri. Aceasta versiune a fost retrasa anul trecut din cauza noilor teste WLTP, dar inginerii de la BMW au perfectionat-o astfel ca acum indeplineste toate standardele necesare.
Motorul dezvolta 585 de cai putere si 850 Nm cuplu, astfel ca in ciuda gabaritului, masina atinge 100 de km/h in doar 3.8 secunde. In cazul ambelor variante pe benzina, viteza maxima este limitata electronic la 250 de km/h.
Pe langa variantele conventionale, producatorul din Munchen ofera limuzina suprema si intr-o versiune plug-in hybrid numai ca varianta 740e iPerformance s-a transformat in 745e iPerformance. Motorul de 2.0 litri a fost inlocuit cu unul de 3.0 litri, astfel ca puterea totala generata de motorul cu combustie interna si de cel electric a crescut la 394 de cai putere (+68). In plus, bateria a fost si ea imbunatatita astfel ca autonomia in modul electric este de 58 de kilometri (+13).
Noul 745e iPerformance poate fi comandat si cu tractiune integrala, dar si cu ampatament marit. In plus, clientii pot opta contracost si pentru transmisia automata cu 8 trepte Steptronic Sport, o premiera pentru hibridul bavarez.
Suspensia este acum si mai confortabila iar sistemul de directie integrala (Integral Active Steering) te ajuta sa te strecori prin spatiile inguste micsorand raza de bracare dar si imbunatateste manevrabilitatea pe viraje.
In dreptul sistemelor de asistenta oferite in standard regasim Cruise Control cu functie de franare, Collision Warning cu functie pentru detectarea pietonilor si a biciclistilor, Speed Limit Info si Rear Collision Prevention pentru traficul din spate. Lista cu tehnologii optionale este kilometrica, dar printre ele avem Active Cruise Control cu functie Stop&Go care functioneaza pana la 210 km/h si poate opri complet masina, cateva sisteme de asistenta la parcare sau Reversing Assistant, sistemul care a creat atata isterie atunci cand a debutat pe noul X5.
Condusul semi-autonom in anumite situatii nu a disparut, el fiind posibil datorita sistemului Active Cruise Control cu functia Stop&Go si a tehnologiilor care asista soferul la schimbarea benzii de rulare.
Este prezent si asistentul personal inteligent care poate fi activat vocal cu sintagma "Hey BMW". In cazul limuzinei supreme, acesta beneficiaza de inteligenta artificiala astfel ca este capabil sa invete stilul fiecarui posesor si sa ofere o serie de rezultate personalizate in functie de actiunile solicitate.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €