Salonul Auto de la Detroit: Cele mai importante noutati de la NAIAS 2014

Salonul Auto de la Detroit: Cele mai importante noutati de la NAIAS 2014
Salonul Auto de la Detroit continua pana pe data de 26 ianuarie, vizitatorii fiind asteptati in cadrul Centrului Cobo din Michigan de zeci de premiere mondiale. Numai o mica parte dintre acestea vor reusi insa sa ramana intiparite in memoria publicului odata ce evenimentul va lua sfarsit.
Distribuie pe Facebook

Pe scurt si fara nici un fel de alta introducere, iata cele mai importante aparitii din cadrul Salonului Auto International Nord-American, desfasurat zilele acestea la Detroit:

Salonul Auto de la Detroit 2014: BMW M3 Sedan

Salonul Auto de la Detroit 2014: BMW M4 Coupe

Editia din acest an a Salonului Auto de la Detroit a pregatit vizitatorilor sai cateva zeci de noutati absolute, insa probabil ca nici una nu a fost atat de indelung asteptata precum noul BMW M3 Sedan. Daca ultima generatie a sedanului bavarez de inalta performanta nu ti se pare insa un motiv indeajuns de bun pentru a te deplasa in cel mai important oras al statului Michigan, atunci afla ca Centrul Cobo mai gazduieste si premiera mondiala a nou-noutului BMW M4 Coupe!

Asa cum precizam si la sfarsitul anului trecut, ambele automobile se bucura de prezenta sub capota a unui motor twin-turbo de trei litri si 431 cai putere care, atunci cand este livrat in compania transmisiei automate cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, propulseaza fiecare dintre cele doua modele bavareze de inalta performanta de la 0 la 100 km/h in numai 4.1 secunde. Si asta nu e tot, lista cu atractii principale incluzand si un sistem de tractiune spate, diferential activ, dar si mai multa fibra de carbon ca oricand.

Salonul Auto de la Detroit 2014: Chevrolet Corvette Z06

Salonul Auto de la Detroit 2014: Chevrolet Corvette Z06

Un alt motiv pentru a vizita editia din acest an a Salonului Auto International Nord-American este noul Chevrolet Corvette Z06. Dezvaluita cu fix un an in urma, in cadrul aceluiasi eveniment auto, cea de-a saptea generatie a legendarului supercar american a revenit anul acesta la Detroit pentru a face cunoscuta, in fata intregii planete, versiunea sa de inalta performanta.

Primele impresii? Inzestrata cu o unitate supraalimentata, cu opt cilindri in V, capacitate de 6.2 litri si putere maxima de peste 625 CP, cea mai noua generatie a modelului Chevrolet Corvette Z06 are toate sansele sa devina si cea mai rapida dintre toate. Ba chiar mai rapida si decat vechiul ZR1 sau actualele Ferrari 458 Italia, respectiv Porsche 911 Turbo, daca punem la socoteala ca supercarul american va putea fi echipat si cu o transmisie automata cu opt rapoarte, cu suspensia Magnetic Selective Ride Control, cu discuri de franare carbon-ceramice si chiar cu un kit aerodinamic special proiectat - kit aerodinamic ce transforma noul Chevrolet Corvette Z06 in modelul care genereaza cea mai mare forta de apasare din istoria General Motors, de altfel.

Salonul Auto de la Detroit 2014: Ford Mustang

Salonul Auto de la Detroit 2014: Ford Mustang

Surprizele se tin lant in cadrul Centrului Cobo din Michigan, Salonul Auto de la Detroit din 2014 gazduind si premiera mondiala a noului Ford Mustang.

Ajuns intre timp la generatia cu numarul sase, legendarul muscle car american ofera acum, pentru prima oara in istoria sa, o suspensie spate independenta. Mai mult de-atat, motorizarile turbo revin sub capota iconicului automobil de peste Ocean dupa o absenta de peste doua decenii, noul Ford Mustang fiind disponibil la pachet - cel putin pe piata auto din Europa, si impreuna cu un propulsor din seria EcoBoost, cu patru cilindri si capacitate de 2.3 litri, capabil sa produca nu mai putin de 305 cai putere si 406 Newton-Metri.

Daca aspectul tehnic poate fi catalogat ca o evolutie remarcabila, nu acelasi lucru se poate spune si despre cel estetic, cea de-a sasea generatie a legendarului muscle car american urmand a starni numeroase controverse "datorita" partii sale frontale mult prea asemanatoare sedanului Fusion / Mondeo.

Salonul Auto de la Detroit 2014: Lexus RC-F Coupe

Salonul Auto de la Detroit 2014: Lexus RC-F Coupe

Nici macar nu a ajuns in showroom-urile companiei, iar noul BMW M4 Coupe are parte deja de competitie serioasa. Iar asta fiindca japonezii de la Lexus nu i-au lasat nici macar un singur moment de respiro modelului bavarez de inalta performanta, ci au si sosit cu un competitor serios, care raspunde la numele de RC-F Coupe.

Principalele atractii? O lista cu specificatii tehnice ce include un V8 aspirat de cinci litri si peste 450 de cai putere, o transmisie automata cu opt rapoarte, un sistem de tractiune spate, plus multe alte noutati tehnologice pentru un model Lexus din aceasta gama, precum elemente aerodinamice active sau diferential Torque Vectoring, dar si un aspect vizual - atat exterior, cat si interior, pe masura performantelor. Suna si arata bine, nu-i asa?

Salonul Auto de la Detroit 2014: Mercedes C-Class

Salonul Auto de la Detroit 2014: Mercedes C-Class

Chiar daca Salonul Auto de la Detroit pare sa fi fost gazda perfecta pentru ultimele noutati in materie de modele sport, germanii de la Mercedes au sosit in cadrul Centrului Cobo din statul Michigan cu un automobil care nu se incadreaza chiar la aceasta categorie...

Asadar, in cazul in care te afli in cautarea unui model confortabil, dar luxos in acelasi timp, ar trebui sa stii ca tot editia din acest an a evenimentului NAIAS este locul perfect in care sa te afli. Nu de alta, dar oficialii Mercedes asteapta cu nerabdare sa-ti faca cunostinta cu cea mai noua generatie a modelului C-Class - o generatie care iese in evidenta in special prin numeroasele similaritati de ordin stilistic pe care le imparte cu recent lansata limuzina Mercedes S-Class W222...

Salonul Auto de la Detroit 2014: Porsche 911 Targa

Salonul Auto de la Detroit 2014: Porsche 911 Targa

Povestea legendarului Porsche 911 Targa continua la Detroit cu un nou episod. Totusi, spre deosebire de modelul original lansat in urma cu aproximativ jumatate de secol, versiunea sa moderna este livarata la pacheta impreuna cu plafon complet electric, acoperisul de tip targa ascunzandu-se in spatele scaunelor la simpla atingere a unui buton.

Cat despre gama de motorizari disponibila, noul Porsche 911 Targa va fi oferit atat intr-o versiune Targa 4, cu motor de 3.4 litri si 355 cai putere, cat si intr-o varianta Targa 4S, echipata cu o unitate de 3.8 litri si 400 cai putere. Asa cum o sugereaza si denumirea sa, automobilul companiei din Stuttgart nu va dispune si de un sistem de tractiune spate, viitorii cumparatori urmand a beneficia exclusiv de tractiune integrala.

Salonul Auto de la Detroit 2014: Subaru WRX STI

Salonul Auto de la Detroit 2014: Subaru WRX STI

Chiar daca arata precum fructul iubirii dintre vechiul STI hactchback si actualul Evo X, noul Subaru WRX STI se poate lauda cu numeroase caracteristici unice, ce-l transforma intr-o adevarata senzatie inca de la prima sa aparitie. Iar aici ne referim in special la spoilerele fata si spate agresiv stilizate, la priza supradimensionata prezenta la nivelul capotei motorului, dar si la eleronul pentru portbagaj de dimensiuni mai mult decat generoase.

Asta pe plan estetic. Pe plan tehnic, cea mai noua generatie a modelului Subaru WRX STI impresioneaza in special prin propulsorul sau turbo de 2.5 litri, ce pune la dispozitia tuturor celor patru roti, prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, undeva in jurul a 305 cai putere.

Asadar, acestea fiind spuse, care este modelul tau favorit?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (32) Poze Salonul Auto de la Detroit 2014: Ford Mustang
mai multe