Schimbari in gama de motorizari a DACIEI DUSTER. Ce se intampla cu motorul diesel de 1.5 litri dCi

Schimbari in gama de motorizari a DACIEI DUSTER. Ce se intampla cu motorul diesel de 1.5 litri dCi
  • Renault modernizeaza unitatea diesel de 1.5 litri dCi
  • Aceasta se regaseste si in oferta Daciei Duster
  • Va fi cunoscuta drept 1.5 Blue dCi
Distribuie pe Facebook

Alianta Renault-Nissan a anuntat o modificare importanta in gama de motorizari. Este afectat propulsorul diesel de 1.5 litri dCi, care se regaseste inclusiv sub capota noii generatii Dacia Duster.

Gama de propulsoare oferita de alianta Renault-Nissan este una diversificata, insa printre cele mai populare agregate se numara fara indoiala diesel-ul de 1.5 litri. Acesta poate fi regasit si in oferta noii generatii Dacia Duster, unde dezvolta fie 90, fie 110 cai putere.

In conditiile in care toti marii constructori de automobile fac modificari pentru ca motoarele sa se supuna noilor standarde de emisii, si gigantul francez a anuntat o astfel de imbunatatire tehnologica, care afecteaza in mod direct motorizarea diesel de 1.5 litri dCi.

Dacia Duster

Mai exact, unitatea de propulsie nu va mai folosi un sistem de captare/filtrare de NOx, ci un catalizator cu reducere catalitica (SCR) care vine la pachet cu un sistem de trare cu AdBlue a emisiilor. Aceasta configuratie a aparut deja pe noua generatie Mercedes A-Class (A180d) care foloseste acelasi motor, insa Duster este primul model din alianta Renault-Nissan care beneficiaza de aceste modificari.

Dacia Duster

Asadar, de-acum incolo Duster 1.5 dCi va fi cunoscut sub denumirea de Duster 1.5 Blue dCi, iar puterea motorului va creste cu 5 cai putere, la 95, respectiv 115 cai putere. Totodata, in cazul primei configuratii de putere, cuplul creste de la 210 la 240 Nm. Versiunea mai puternica ramane in continuare cu 260 de Nm.

Chiar daca nu vorbim de o crestere de putere majora, performantele SUV-ului romanesc s-au imbunatatit. Versiunea 1.5 Blue dCi de 95 de cai ajunge la 100 de km/h in 12.6 (fata de 13.8), iar viteza maxima creste de la 158 la 167 de km/h. Varianta cu mai multi cai sub capota accelereaza pana la 100 de km/h in 10.5 secunde, in loc de 11.8, iar viteza maxima creste de la 171 la 179 de km/h.

Dacia Duster

Ce se intampla cu consumul de carburant in aceste conditii? Ramane neschimbat, asta insemnand ca Duster-ul va consuma in medie 4.4 litri/100 de kilometri.

Dacia Duster

Asa cum era de asteptat, prima piata pe care se vor lansa noile motoare este Franta, urmand ca ulterior acestea sa ajunga si in celelalte tari, inclusiv in Romania.

Distribuie pe Facebook
mai multe