Schmidt, Automobile Bavaria:

Schmidt, Automobile Bavaria:
Omul de afaceri Michael Schmidt, care detine Automobile Bavaria, estimeaza ca piata de automobile premium va creste cu 30% in 2012, cu 10% mai mult fata de acest an. Interviul a fost realizat de publicatia Capital.
Distribuie pe Facebook
Presedintele grupului Automobile Bavaria, Michael Schmidt, a declarat pentru Capital, ca anul 2011 a fost un an excelent pentru camioane si unul bun pentru autoturisme. "Pe segementul premium avem o crestere de 20% anul acesta in comparatie cu anul trecut, iar pentru anul viitor sper ca piata sa creasca cu 30%. Noi terminam anul acesta cu 1.400 de unitati BMW vandute", a afirmat Schmidt.


"La camioane am dublat vanzarile de anul trecut, insa pentru anul viitor este dificil de facut o estimare avand in vedere ca producatorii din vest au incetinit motoarele. Da, este adevarat, in India si China vanzarile cresc, dar in tarile europene, mai putin Germania, criza inca se face simtita", a adaugat Schmidt.

In ceea ce priveste pretul de achizitie, Schimdt a declarat ca se observa o scadere a pretului. "Daca in 2008 pretul mediu al unui automobil premium era de peste 55.000 de euro, acum, in tara, acesta este de 42.000 de euro. In Germania, pretul mediu al unui automobil BMW este de 35.000 de euro, dar spre deosebire de Romania acolo se vand mult mai bine modelele Seria 1, Seria 3, X1 si mai putin X5, X6 si Seria 7. Peste cinci ani, aceeasi tendinta va fi prezenta si pe piata locala", crede Schmidt.
Cum se face ca segmentul premium rezista mai bine decat celelalte? "Segmentul de lux si premium o sa aiba cresteri foarte mari deoarece generatia de azi nu se gandeste sa puna banii la ciorap, ci vrea sa consume si vrea sa aiba acum. De aceea am deschis si un showroom Rolls-Royce la Munchen pentru ca eu cred ca aceasta generatie este mai dispusa spre consum decat oricare alta", afirma Schmidt.
Intrebat daca are de gand sa deschida un showroom Rolls-Royce si in tara, Schimdt a declarat ca in acest moment investitia nu se justifica. "Loc as avea, dar nu este acum momentul cel mai potrivit. Daca in Romania se vand 30 de Ferrari pe an atunci clar este loc si pentru 10 masini Rolls-Royce", potrivit lui Schmidt.
In afara de showroom-ul Rolls Royce din Germania, Schimdt mai detine patru dealeri BMW&Mini. "In Germania am inceput cu un dealer in 2007 si am constatat ca nu poti sa supravietuiesti cu unul singur. Pentru ca sa fie rentabil un dealer trebuie sa vanda minimum 2.000 de unitati in Germania. Acolo tendinta este sa se reduca numarul de dealeri si sa se formeze grupuri", a mai spus Schmidt.
In tara noastra Schmidt a investit recent 5 milioane de euro in modernizarea showroom-urilor din Constanta si Otopeni, iar acesta din urma va beneficia si de un centru de tinichigerie si vopsitorie.
In privinta noilor modele, Schimdt spune ca BMW Seria 3 si M5 sunt masinile pe care conteaza germanii anul viitor. In tara noastra au fost comandate deja doua modele M5.
Automobile Bavaria este cel mai important dealer BMW din tara, cu 13 centre de vanzare. Compania are 800 de angajati in tara si 150 in Germania.

Michael Schmidt, presedintele Grupului Automobile Bavaria, s-a nascut in regiunea Sibiului si a dezvoltat incepand din 1994 afacerea BMW in Romania. Acesta a detinut ani la rand monopolul pe importul si distributia marcii germane in Romania, pana la intrarea pe piata locala, in nume propriu, a concernului german.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 7 Decembrie 2011