Tot ce trebuie sa stii despre noul PEUGEOT 208, subcompacta care vrea sa detroneze Polo si Clio
- Noul 208 debuteaza pe piata in toamna acestui an
- Peugeot a dat startul comenzilor pentru toate versiunile
- Subcompacta este disponibila si intr-o varianta electrica
Constructorul francez de automobile prezinta oficial noua generatie a subcompactei 208. Aceasta va fi lansata in fata publicului larg la inceputul lunii martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Bucuria francezilor de la Peugeot a fost stricata la finalul saptamanii trecute cand primele imagini cu noua generatie 208 au aparut de nicaieri pe internet. Deloc descurajat, brand-ul din Hexagon revine acum cu primele informatii si imagini oficiale cu modelul care vrea cu orice pret sa atace pozitia liderilor din segment, Volkswagen Polo si Renault Clio.
Lansarea pe piata va avea loc in toamna acestui an, insa francezii au dat deja startul comenezilor pentru toate versiunile disponibile.
Noul Peugeot 208 este construit pe arhitectura Common Modular Platform (CMP) a gigantului PSA, are o lungime de 4.055 milimetri, o latime de 1.745 mm si o inaltime de 1.430 de milimetri. Cu alte cuvinte, este mai lung si mai lat decat vechiul model, dar nu la fel de inalt. In tot acest timp, ampatamentul masoara 2.540 de milimetri.
Noua platforma ii permite subcompactei franceze sa piarda 30 de kilograme, astfel ca masa proprie variaza acum intre 1.023 si 1.165 de kilograme, in functie de motorizarea aleasa.
Asa cum am mai spus, noul 208 preia mai multe elemente de design de la 508, grila frontala a fost redesenata, farurile au primit tehnologie full-LED, jantele masoara 17 inch iar plafonul este negru pentru a contrasta cu culoarea caroseriei.
Interiorul vine la randul sau cu cateva modificari, inclusiv cu un instrumentar de bord digital i-Cockpit, un ecran central disponibil cu diagonala de 5, 7 sau 10 inch, un sistem de infotainment care preia multe dintre functiile butoanelor fizice, patru slot-uri USB, incarcare wireless pentru telefoanele inteligente si functie Mirror Screen compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto.
Gama de motorizari este diversificata si este compusa din unitati pe benzina sau diesel, insa clientii pot opta si pentru o versiune electrica botezata e-208.
In prima categorie intra unitatea de 1.2 litri PureTech cu trei cilindri, disponibil in trei versiuni de putere: 72 CP si 111 Nm, 100 CP si 205 Nm sau 130 CP si 230 Nm cuplu. Daca prima poate fi comandata numai alaturi de o transmisie manuala cu cinci trepte, ultimele doua au in oferta o cutie manuala cu sase trepte si una automata cu 8 rapoarte.
Fanii motoarelor diesel vor avea la dispozitie un BlueHDi de 1.5 litri cu 4 cilindri, care livreaza puntii fata 100 de cai putere si 250 Nm cuplu. Singura transmisie disponibila este cea manuala cu sase trepte.
Pana in acest moment, Peugeot nu a publicat valorile pentru acceleratie si consum ale propulsoarelor cu combustie interna.
Cat despre noul e-208, acesta are un sistem de propulsie electric format dintr-un motor cu zero emisii care dezvolta 100 KW (136 de cai) si 260 Nm cuplu. In aceasta configuratie, subcompacta electrica face suta in 8.1 secunde si viteza maxima este de 150 km/h.
Pe langa toate acestea, masina are un acumulator cu capacitatea de 50 kWh care permite o autonomie de 340 km, potrivit noilor standarde WLTP. Incarcarea pana la 80% din capacitate se face in 30 de minute, la o statie cu incarcare rapida.
Producatorul francez da asigurari ca bateria isi va pastra 70% din capacitate si dupa 8 ani de utlizare sau 160.000 de kilometri parcursi.
Asa cum ii sta bine oricarui model de ultima generatie, si noul Peugeot 208 vine cu o gama larga de sisteme de siguranta. Printre acestea regasim Adaptive Cruise Control, Full Park Assist, Automatic Emergency Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Driver Attention Monitoring, Automatic Headlight Dipping, Speed Limit Recognition, Traffic Sign Recognition, Active Blind Spot Monitoring sau Electric Parking Brake.
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €