10 masini tari de pe piata din Statele Unite care nu s-au vandut, din pacate, in Europa

10 masini tari de pe piata din Statele Unite care nu s-au vandut, din pacate, in Europa
  • Dealerii europeni nu vindeau aceste modele
  • Exista redenumiri ale unor modele, dar si cu motorizari diferite
  • In Europa avem masini diesel, in SUA sunt cele pe benzina predominant
Distribuie pe Facebook

Dincolo de ocean exista un univers complet izolat. Propria limba, propriile fabrici si propriile automobile. Statele Unite sunt un univers atat de mare, incat piata de acolo este unica. De-a lungul timpului au existat multe modele auto realizate strict pentru piata din America si Canada. Si ne pare rau ca nu am reusit sa vedem si pe strazile din Europa unele modele. Iata cateva dintre ele.

10. Honda Ridgeline

Masini SUAModelul Ridgeline este tentativa marcii japoneze Honda de a intra pe piata foarte aglomerata si de succes a camionetelor din Statele Unite. Honda Ridgeline a fost fabricata incepand cu 2005 si se mai face si in prezent, fiind vanduta numai in America de Nord. Ridgeline este insa un pick-up destul de modest, in comparatie cu celelalte camionete americane. Adica nu are sasiu, nu are punti rigide si are o singura motorizare pe benzina. Aceste trasaturi fac din acest model unul nu foarte rezistent si capabil sa faca fata unor conditii de off-road extrem, mai ales ca tractiunea 4x4 este integrala, fara selector. Motorul de 3.5 litri V6 pe benzina produce 250 cp, iar suspensia independenta ofera o stabilitate excelenta la drum normal. Aceste trasaturi insa o fac mai degraba o masina europeana, acolo unde piata nu cere aptutudini extreme de transport si teren accidentat in cadrul unor ferme, cum se intampla in Statele Unite. Mai jos avem un exemplu de camioneta tipic americana "heavy-duty".

9. Nissan Maxima Mk 6 (2004 - 2008)

Masini SUATrapa de Maxima din interiorMasini SUATrapa de Maxima din exterior

Masini SUANissan, la fel ca si Honda cu modelul Legend, a creat o limuzina de mari dimensiuni dedicata pietei nord-americane. Maxima este un model nascut in 1977, insa europenii au cam oftat dupa generatia cu numarul sase. Nissan Maxima fabricata intre 2004 si 2008 avea un motor pe benzina de 3.5 litri care producea 265 de cp. Avea propulsie pe puntea spate, cutie manuala sau automata, dotari premium precum volan incalzit sau scaune cu masaj, spatiu urias pentru 5 pasageri cu tot cu bagaje, dar si un aspect foarte atragator. Nissan Maxima era un rival pentru BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E, oferind mai multe dotari si performanta, la un pret redus. O caracteristica interesanta a acestui model era trapa longitudinala de pe plafon.

8. Subaru Baja

Masini SUAIntre 2002 si 2006, Subaru a vrut sa intre pe piata camionetelor de mici dimensiuni din America cu modelul Baja. Era un fel de Forester european cu portbagajul transformat in bena. Adica un vehicul care imbina atat partea practica, cat si cea de performanta. Se vroia de fapt a fi un automobil care se manevra ca si un Subaru Legacy, dar care avea capacitatea de incarcare a unei camionete. Subaru Baja avea tractiune integrala tipica modelelor Subaru, o serie de accesorii pentru exterior care ii aducea un plus de aspect 'off-road', caroserie autoportanta fara sasiu si doua motorizari disponibile. Subaru Baja avea motor de 2.5 litri aspirat de 165 cp sau un 2.5 litri turbo de 210 cp. Vanzarile acestui model insa nu au fost bune, asa ca Subaru a decis sa scoata din oferta modelul Baja dupa doar 30.000 de exemplare vandute.

7. Honda Accord Coupe

Masini SUAHonda a produs pentru piata americana multe generatii de Accord si in varianta coupe. Sa luam de exemplu cea de-a 8-a generatie din imaginea de mai sus. Un model sportiv, care nu a intrat niciodata pe piata europeana, decat in varianta sedan sau break, dar pentru Europa. Modelul de America, pe langa faptul ca are un aspect sportiv care noua ne place foarte mult, avea si niste motorizari... ceva mai puternice. Honda Accord Coupe fabricata intre 2007 si 2012 avea chiar si un propulsor pe benzina de 3.5 litri care oferea 268 cp si performante demne de invidiat. Nu trebuie sa uitam ca discutam de un automobil cu tractiune fata, da? Pai cum sa nu-ti doresti sa ai la dispozitie un Accord elegant cu motor V6 de aproape 270 cp si tractiune fata?

6. Dodge Ram SRT-10

Masini SUAIntre 2004 si 2006, pe vremea cand brandul Ram de azi nu era independent de Dodge ci ne arata o clasa de camionete, a luat nastere un automobil extrem de interesant. Numit Dodge Ram SRT-10, camioneta cu doua locuri avea ceva special sub capota. Si anume, acelasi motor de 8.3 litri V10 de pe Dodge Viper. De unde si numele. Camioneta aceasta a fost gandita cu gandul numai la viteza si performante pe asfalt, nicidecum in teren accidentat. Dovada stand si tractiunea care este numai pe puntea spate. Acest Ram SRT-10 s-a vandut in doua variante de caroserie, cu 2 sau 4 locuri, avand niste performante uluitoare. Motorul de 510 cp ajuta ditamai camioneta sa atinga 100 km/h in numai 4.9 secunde si sa prinda 250 km/h fara probleme. Masina venea din fabrica cu jante pe 22 de inch, un kit aerodinamic exterior, scaune sport si dotari premium. Chiar si pana in ziua de azi, acest model detine recordul omologat de Guinness ca fiind cea mai rapida camioneta de serie din lume. Au fost fabricate putin sub 10.000 de astfel de exemplare.

5. Honda Element

Masini SUAHonda a avut multe modele dedicata exclusiv pietei din Statele Unite si Canada. Modelul Element, fabricat intre 2003 si 2011, reprezenta un exemplu clar de modularitate. Masina era un fel de crossover compact ce avea tractiune fata sau integrala. Era realizata pe platforma SUV-ului CR-V si avea o singura motorizare disponibila. Motorul era pe benzina cu o capacitate de 2.4 litri si producea 166 cp. Tot interiorul de Honda Element era modular, putea acomoda 6 pasageri, iar materialele folosite erau special gandite pentru a rezista in timp. In plus, Honda Element a fost declarata cea mai potrivita masina pentru posesorii de caini. Un lucru interesant la acest model este lipsa stalpului B dintre portiere, usile spate fiind de tip "suicide", dar care se deschid numai daca usile fata sunt deschise. Din pacate, acest model nu s-a vandut si in Europa, unde credem ca ar fi avut succes daca era dotat cu o motorizare de 2 litri diesel.

4. Toyota Land Cruiser V8

Masini SUAAmericanii s-au bucurat de multe modele Toyota care s-au vandut numai pe continent, precum Camry, Tundra sau Sequoia. Insa nici popularul Land Cruiser, care in Europa se vinde cu propulsor de 3.0 litri pe motorina, nu este una si aceeasi masina cu ce gasim dincolo de ocean. De exemplu, un Land Cruiser dedicat pietei americane are cel mai mic motor de 4 litri V6, pe benzina. Insa interesant este propulsorul V8 de 5.7 litri care produce 386 cp si un cuplu de 544 Nm. Cifre demne de un Supercar sau de Mercedes G-Class. Toyota Land Cruiser V8 se vinde ca o masina premium, plina de dotari elegante si optiuni care mai de care mai moderne. Insa un lucru este clar: Land Cruiser, chiar si in forma actuala, si-a pastrat puntile rigide si aptitudinile de mers in teren accidentat care au consacrat-o.

3. GMC TopKick / Chevrolet Kodiak

Masini SUAPentru ca sunt multi, pentru ca exista un cult format de acum zeci de ani, americanii isi cumpara multe camionete. Si in caz ca ceva urias nu este suficient, americanii pot cumpara ceva... colosal. E vorba de camionete gigantice care sunt incadrate in aceeasi clasa, nu in clasa camioanelor de mare tonaj. Asa ceva au facut mai multi producatori, inclusiv Ford. Insa aici discutam de GMC TopKick, una dintre cele mai mari camionete din lume. Ultima generatie a fost fabricata intre 2003 si 2009 si avea o putere uriasa de tractare si incarcare. Insa putea in acelasi timp sa transporte 6 persoane in cabina intr-un lux maxim. Motorizarile disponibile erau pe masura acestui vehicul care ar baga spaima in vecinii tai de la bloc: 6.6 Litri Duramax diesel, 7.8 Litri Duramax tot diesel si un benzinar de 8.1 litri. Camioneta se vindea cu punti rigide si tractiune 4x4 optionala. Poate ca nu este vehiculul cel mai ideal pentru o Europa plina de masini "verzi" si mancare ECO, insa cu siguranta ar fi existat destui clienti.

2. Chevrolet SSR

Masini SUA

Masini SUACel mai interesant pick-up a fost fara indoiala realizat de Chevrolet intre 2003 si 2006. Se numea SSR si avea denumirea de la Super Sport Roadster. Era de fapt un pick-up cabriolet, cu plafon rigid retractabil. Se mai numea si un "muscle-truck", datorita motorizarilor tipic americane. Chevrolet SSR avea in dotare un motor de 5.3 litri V8 sau un propulsor de 6.0 litri V8, acelasi care era la acea data si sub capota lui Chevrolet Corvette, ce producea 400 cp. Ideea unei camionete de mici dimensiuni s-a dovedit a fi insa o solutie care nu prea s-a bucurat de succes, Chevrolet reusind sa vanda in cei 3 ani de existenta ai modelului numai 24.000 de exemplare. Chiar si asa, trebuie sa recunoastem: cui nu i-ar placea camioneta care se face decapotabila, cu un motor urias V8 de 400 cp sub capota?

1. Acura Integra Type-R

Masini SUANe referim aici la generatia cu numarul 3, fabricata intre 1994 si 2001. O masina cu tractiune fata, vanduta numai in Statele Unite si Japonia. Europa avea modelul Honda Integra, dar cu alte motorizari, mult mai "cuminti". Am decis sa punem pe primul loc modelul Acura Integra Type-R pentru ca discutam despre o masina care avea acum 20 de ani sub capota un motor de 1.8 litri aspirat care producea 200 cp. Timpul masinii de a accelera de la zero la 100 km/h era de numai 6.1 secunde, si asta o facea datorita unui diferential blocant. Masina era atat de bine facuta si se investise atat de multa tehnologie, inca japonezii de la Honda / Acura pierdeau bani la fiecare model DC2 Type-R vandut. Insa acest model era unul de marketing care s-a bucurat de succes si a avut multe rezultate bune in motorsport. Repetam: 1.8 litri aspirat de 200 cp... Acum 20 de ani!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Masini SUA
mai multe