Altul ca el s-ar putea sa nu mai existe niciodata. Uite cat de rapid era primul SUV cu motor V12 diesel din lume

Altul ca el s-ar putea sa nu mai existe niciodata. Uite cat de rapid era primul SUV cu motor V12 diesel din lume
  • La sfarsitul anilor 2000, Audi lansa pe piata primul SUV cu motor V12 TDI din lume
  • Unitatea de 6.0 litri dezvolta o putere maxima de 500 CP, in timp ce cuplul era de 1.000 Nm
  • Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realiza in 5.5 secunde, potrivit fisei tehnice
Trimite unui prieten

La sfarsitul anilor 2000, nemtii de la Audi au incercat un experiment extrem de interesant: au montat sub capota modelului Q7 o unitate V12 TDI de sase litri si 500 CP.

Anuntata cu surse si trambite acum mai bine de un deceniu, in cursul anului 2005, prima generatie a celebrului Audi Q7 a marcat mai multe premiere notabile in industria auto. Cea mai interesanta dintre toate s-a regasit insa la nivelul gamei de motorizari si a venit odata cu lansarea versiunii V12 TDI.

Primul si momentan singurul SUV din lume cu o unitate diesel in 12 cilindri, modelul companiei germane oferea un total de 500 CP si 1.000 Nm dintr-o capacitate de sase litri. Fisa tehnica era completata de o transmisie automata cu sase rapoarte si, deloc surprinzator, de sistemul de tractiune integrala quattro.

Cu pedala de acceleratie la podea, vechiul Audi Q7 V12 TDI avea nevoie de numai 5.5 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, in timp ce viteza maxima de 250 km/h. Deloc rau pentru un automobil fabricat la sfarsitul decadei 2000, cand industria auto nu arunca in stanga si in dreapta cu caii putere, ca acum.

Zece ani mai tarziu de la aparitia primului si momentan singurului SUV din lume cu o unitate diesel in 12 cilindri, situatia s-a schimbat radical. Numarul modelelor care dezvolta de la 500 CP in sus a crescut considerabil, iar ofera cuprinde nume dintre cele mai exotic, precum Bentley Bentayga sau Lamborghini Urus.

In ceea ce priveste evolutia celebrului Audi Q7, automobilul companiei germane nu ofera in prezent mai mult de 435 CP. Motorul V8 cu doua turbine conventionale si un compresor electrica, dar si cutia in opt rapoarte extrem de rapida ii permit variantei SQ7 TDI sa fie si mai sprintena pana la suta decat vechiul V12.

Revenind la primul si momentan singurul SUV din lume cu o unitate diesel in 12 cilindri, asa se vede de la bord acceleratia fulminanta a unui model cu 500 CP si 1.000 Nm sub capota. Ori chiar bine de atat: 575 CP si 1.250 Nm, daca tinem cont ca exemplarul din cazul de fata a primit o resoftare a unitatii de control.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 29 Ianuarie 2018