Audi ia fata BMW si lanseaza pe piata prima masina de serie cu faruri laser

Audi ia fata BMW si lanseaza pe piata prima masina de serie cu faruri laser
  • Audi a dezvaluit astazi noul R8 LMX
  • Modelul se bucura de 570 CP si faruri cu laser
  • Productia va fi limitata la 99 de exemplare
Distribuie pe Facebook

Reprezentand pentru multi dintre noi inca o dotare de domeniul stiintifico-fantasticului, blocurile optice inzestrate cu tehnologia laser au devenit realitate multumita germanilor de la Audi.

Dupa mai multe promisiuni ferme si intepaturi subtile, lupta pentru lansarea primului automobil de productie din lume dotat cu o pereche de faruri cu laser a ajuns in cele din urma la final. Numele marelul castigator ar putea surprinde intreaga planeta - noul Audi R8 LMX, caci despre el este vorba, lasa astfel in urma modelul BMW i8, care nu va oferi aceasta tehnologie mai devreme de toamna anului in curs.

Audi R8 LMX

De asemenea, pe langa diodele sale laser - care lucreaza impreuna cu diode LED pentru imbunatatirea performantelor fazei lungi, supercarul constructorului din Ingolstadt mai impresioneaza si prin motorul ascuns sub capota, unitatea aspirata cu 10 cilindri in V si capacitate de 5.2 litri caracteristica versiunii de top fiind modificata pentru a livra celui aflat in spatele volanului undeva in jurul a 570 de cai putere.

Adaugam pe lista cu specificatii tehnice si un cuplu maxim de 540 Newton-Metri, o transmisie S tronic cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, plus nelipsitul sistem de tractiune integrala quattro, iar concluziile finale sunt dintre cele mai clare: noul Audi R8 LMX nu este doar unul dintre cele mai avansate - din punct de vedere tehnologic, evident - supercaruri ale Terrei, ci si unul dintre cele mai rapide.

Intr-o alta ordine de idei, pentru realizarea acceleratiei de la 0 la 100 km/h sunt necesare acum doar 3.4 secunde, acul vitezometrului continuandu-si apoi linistit incursiunea pana la pragul celor 320 de kilometri pe ora. Situatie devine insa si mai interesanta odata cu anuntarea consumului mediu de carburant, de numai 12.9 litri la 100 de kilometri, respectiv emisiilor de dioxid de carbon, ce nu depasesc 299 de grame per kilometru.

Audi R8 LMX

Audi R8 LMXAudi R8 LMX

In ceea ce priveste aspectul estetic, noul R8 LMX se deosebeste de celelalte versiuni ale supercarului german in special prin nuanta Ara Blue, ce poarta semnatura specialistilor departamentului Audi exclusive. Nu lipsesc insa din meniu nici detaliile aerodinamice realizate din fibra de carbon - prezente atat la nivelul partii frontale, cat si posterioare, sau jantele pe 19 inci, ce ascund discuri de franare ceramice.

Noul Audi R8 LMX va fi disponibil la vanzare incepand cu vara acestui an, intr-o editie limitata la numai 99 de exemplare, fiecare dintre acestea remarcandu-se - in afara caracteristicilor mai sus mentionate, si printr-un interior ce transforma insertiile de piele neagra, accentele de Sepang Blue si ornamentele din carbon mat intr-una dintre cele mai placute si mai echilibrate ambiante intalnite vreodata la un supercar. Drept urmare, am putea spune ca pretul de 210.000 euro este oarecum justificabil.

Audi R8 LMX

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Audi R8 LMX
mai multe