Audi ia fata BMW si lanseaza pe piata prima masina de serie cu faruri laser Masini tari 10 Mai Audi ia fata BMW si lanseaza pe piata prima masina de serie cu faruri laser
Toate comentariile (57):
1298 comentarii 3108 puncte
Bine ca au scos farurile astea cu laser ca nustiu ce ne faceam cu totii seara , nu vedeam nimic fara ele .....
10 mai 2014, 15:19
+9
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
exact asa ziceau altii si in anii de inceput de secol 20, cand Mercedes a introdus standard geamuri electrice... eu zic sa nu ne trezim noi sa facem pe clar-vazatorii....
11 mai 2014, 15:59
-3
1298 comentarii 3108 puncte
Si ce treaba are cu ce am zis eu ? Eram ironic doar incercam sa zic ca nu e marea inventie in tehnologie in sensul ca avem cu ce dota farurile si avem cum sa vedem foarte bine oricum si pana acum , daca au scos faruri cu laser nu inseamna ca e vai gata wow nu puteam sa stam fara faruri laser , iar despre faza cu geamurile electrice , pai e o chestie de la manivela la electric e mai practic mai usor e un alt salt ....dar aici sa fim seriosi , chiar nu vezi senzational cu o masina 2012 cu xenon sau faruri led normale ? chiar nu se mai putea trai fara faruri laser ? ....
11 mai 2014, 16:12
+1
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
daca ai fost intr-adevar ironic, intelegeai si ironia mea. tot ce vreau sa spun e ca inventia este extrem de utila, iar pe principiul ai manivela la ce ti trebuie buton, pot spun exact acelasi lucru si aici, dar invers, daca ai leduri, laserul e inutil? eu cred ca sunt o inovatie utila si argumentele pentru sunt prezentate pe larg mai jos de alti colegi (ma refer la Dumitrache Cristian).
11 mai 2014, 21:54
-1
1298 comentarii 3108 puncte
Eu cred ca exemplul pe care l-ai prezentat tu e cu adevarat util , decat sa stai sa dai la manivela in mers de exemplu , mai bine apesi pe buton si e mai simplu si mai safe , dar pe bune acum , nust ce ai pe masina sau orice faruri ar fi , chiar nu poti sta fara faruri laser ? chiar nu vezi extrem de bine noaptea sau ....ce e asa marea inventie din lume de se tot cearta colegii mai jos pe cine a inventat si cine nu , de parca le-ar da aia de mancare pt ca ba l-a facut BMW , ba la facut Audi ....mi se pare penibil.Pt mine este doar o noua tehnologie scoasa pt ca masinile lor sa nu apara pe piata lafel ca celelalte si sa aiba vezi domne , ceva nou , marea tehnologie , dar nu e ceva atat de impresionant pt mine! Ma rog asta este doar parerea mea ! O seara placuta !
11 mai 2014, 22:19
-2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
nu stiu cat sunt de importante farurile astea... dar ma gandesc la cate injuraturi si blesteme in birourile bmw. lansasera si filmulete animate cu "diferenta" intre tipurile de de faruri.... saracii.
10 mai 2014, 15:39
+7
JapanPerformance
84 comentarii 87 puncte
hahahahahahahhahahahahahahhaha ai fost chiar tare ..... nu sunt eu de partea lu AUDI... dar sincer bravo lor... daca bmw tot spuneau ca scot si nu mai scoteau.... in lumea auto cand scoti ceva la iveala... e bine sa o faci cat mai repede ca altfel iti fura altu idea si o mai si pune in practica. adica cum e cu audi.
10 mai 2014, 19:17
+2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Ma mir ca nu s-a scris in articol ca AUDI a copiat ideea BMW :))))))
10 mai 2014, 15:59
+9
65 comentarii 111 puncte
O sa se scrie ;)
10 mai 2014, 16:00
+6
2 comentarii -1 puncte
pe partea de faruri AUDI sunt cei mai tari si au avut primi DAYLIGHT.....
11 mai 2014, 22:32
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Felicitari Audi ....dar asta este mai mult o "ambitie" prosteasca a lui Audi in fata celor de la BMW care de fapt ei au fost primii cu ideea si tehnologia farurilor cu laser! Si nu o zic cu rautate ...(puteti sa im idati si minusuri), dar Audi mai are de mancat ani buni pana sa prinda BMW sau Mercedes la tehnologiile inglobate in masini !(si aici vorbim si de alte chestii cum ar fi sasiuri / directie/ motoare) !
10 mai 2014, 16:43
+2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Este exact ce spuneam mai sus!!! :))))))))))))))))
10 mai 2014, 16:46
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
TRAIASCAromania
1624 comentarii 496 puncte
Asta e exact ce sa intamplat cu R8-ul cand a iesit,au anuntat pe toti ca vor baga faruri pe LED si Lexus a scos LS-h si ia batut:))
10 mai 2014, 18:38
+6
33 comentarii 100 puncte
In primul rand, blocurile optice si pentru Audi si pentru BMW nu sunt dezvoltate de ei ci de firma germana Hella, inovatia nu este de partea niciunora.
11 mai 2014, 15:07
+8
2 comentarii -1 puncte
ar trebui sa mai citesti pe net AUDI sunt cei mai tari la FARURI si au fost primi care au inventat lumina de zi si luminile cu LED cei de la bmw si mercedes erau si sunt departe de ei.
11 mai 2014, 22:34
-1
ando34
257 comentarii 380 puncte
Tot pe net, mai precis wikipedia, mai scrie ca in 1912 Cadillac era prima masina cu sistem electric complet de iluminare, in 1935 Tatra t77a era prima masina cu far adaptiv la directie, intre timp GM si Citroen dezvolta mai multe sisteme inovatoare pe masinile lor si abia in 1981 Audi prezinta un concept ce avea faruri cu lupa, dar BMW seria 7 a fost prima masina de productie cu faruri cu lupa si apoi Xenon. Cum scria cineva mai sus, Lexus produce prima masina cu sistem complet pe Led, iar ceea ce spui tu , luminile de zi, nu sunt o inventie, ci o cerinta adoptata in mai multe tari, Audi doar adaptand-o cu leduri.
13 mai 2014, 11:46
0
115 comentarii 60 puncte
Tu cu siguranta ai ceva cu AUDI ai luat-o razna vad ca esti pe minus, eu sunt fan AUDI recunosc dar asta nu inseamna ca matur pe jos cu firma BMW.In ziua de azi motoarele sunt facute sa pice cat mai repede atat la audi motor 2.0 TDI cat si la bmw, mai ales modelul 320. Sunt pacatoase am vandut injectoare de bmw la greu de alea cu fir , vorbesti in necunostinta de cauza uneori.
13 mai 2014, 23:53
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Lasand la o parte farurile, cel mai mult la masina asta imi place motorul. Adica 5.2 V10 aspirat, ce sa vrei mai mult. Fara sunet de motor in boxe, doar un sunet real si frumos de V10 (cu apartenenta Lambo). Ma bucura sa vad mai exista supercaruri cu motoare adevarate
10 mai 2014, 16:56
+2
biciclotomata
987 comentarii 921 puncte
Si inca un supercar foarte frumos si cu un caracter aparte, o masina cu care poti merge la servici
11 mai 2014, 00:50
+3
115 comentarii 60 puncte
sau la gratar :))
13 mai 2014, 23:56
0
2947 comentarii 2978 puncte
Oameni buni, ia încercati si voi sa mai cititi putin "printre rînduri" (vorba aceea). BMW a fost primul care a prezentat sistemul si l-a elaborat, si îl ofera în serie pe i8 ce intra oficial pe piata în IUNIE 2014. Comenzi pt. i8 se pot da deja din luna MARTIE 2014 iar cine da comanda pt. i8 trebuie SA STEA LA RÎND 6 pîna la 8 luni, asa cum e si cazul meu. Tot articolul + comentariile sînt pline de speculatii dar VOI VATI GÎNDIT SI LA ALTERNATIVA VÎNZARII LICENTEI DE CATRE BMW SI ALTOR PRODUCATORI ÎN MOD OFICIAL? Care-i problema sau mai bine zis, unde-i problema si de ce atîta agitatie? Acum dupa ce se stie ca BMW este INVENTATORUL SISTEMULUI, este IRELEVANT cine scoate sistemul primul pe piata deoarece BMW cîstiga o caramida de bani si asta este singurul lucru care conteaza. Tot asa de bine putea si RENAULT sa cumpere licenta si sa puna sistemul de faruri laser pe DACIA LOGAN / SANDERO si nici atunci nu s-ar justifica atîta agitatie. Peste vreo 2 - 3 ani o sa vedem si pe SMART asa ceva sau chiar va fi posibila cumpararea de faruri laser ca accesoriu de le poti pune si pe Dacia 500 LASTUN. :-) ))) Daca AUDI a cumparat de la BMW licenta farurilor laser, cu siguranta n-o sa alerge la presa de specialitate sa se laude ... HEY AM DAT xxx MILIOANE EURO pe licenta sa punem si pe masinile noastre! deoarece astea sînt treburi de afaceri interne între firme ce nu intereseaza largul public.
11 mai 2014, 10:04
0
2947 comentarii 2978 puncte
PS Cei ce acuza pe aici AUDI de FURT / COPIERE, ar trebui sa-si puna putin creierul în functie !!! Sa va fie clar ca BMW dupa ce a constatat ca sistemul de faruri laser e apt de piata, înainte de al face public s-a dus în Germania lui la PETANTAMT unde se evidentiaza inventiile si l-a registrat TM / R / C WORLD WIDE si daca Audi ar fi copiat ILEGAL ar avea acum un proces de lezare a normelor TM / R / C pe cap unde ar trebui sa plateasca despagubiri de i-ar sari draci de ordinul milioanelor- De FURT / COPIERE am putea vorbi daca peste noapte ar apare sistemul de faruri pe laser elaborat de BMW pe GELLY MOTORS de la chinezi dar nici decum AUDI.
11 mai 2014, 10:33
-3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Sincer sa fiu nu stiu daca Audi a fost platita de alte marci care au pus iluminare led pe masinile lor, si nu stiu daca este acelasi caz in acest moment. In cazul in care BMW ar fi vandut licenta nu cred ca ar fi fost asa de prosti incat sa lase pe altii sa iasa pe piata primii cu produsul lor. Si cum lumina produsa prin sursa laser este pe piata in diferite forme, BMW nu a facut decat sa inglobeze o tehnologie deja existenta pe o masina, nu au creat-o ei, lucru pentru care nu vad de ce ar avea licenta ei. Adica, daca eu sunt producator auto pe nume Arodacielo (dau un exemplu) si pun pe masina faruri cu neon asta nu inseamna ca Merc daca vrea sa faca acelasi lucru trebuie sa ma plateasca pe mine, pentru ca neoane sunt pe piata de zeci de ani intr-o forma sau alta. Asta e parerea mea personala, daca ai ceva de adaugat esti invitatul meu
11 mai 2014, 11:10
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Aici nu-i vorba de prostie ci de AFACERE. BMW cîstiga prin vînzarea licentei mult mai mult comparativ cu vînzarea propriei masini. Ca sa ajunga la pretul cu care vinde licenta trebuie sa vînda cel putin 300 de masini i8 ceea ce dureaza dependent de clientela si dependent de capacitatea de productie dar asa face acelasi cash în cîteva minute. Important este sa se stie CINE A INVENTAT. Cine e primul pe piata e irelevant. BMW nu cîtiga nimic daca e primul pe piata dar cîstiga enorm prin vînzarea licentei. Sînt multe firme si în alte domenii ce fac chiestii din astea. La farurile astea pe laser, singura treaba utila este SPLITUL INTELIGENT AL FASCICULULUI LUMINOS pt. a nu orbi partenerii de trafic. Restul e LED normal.
11 mai 2014, 11:21
-4
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
Mai nene de unde scoti aberatiile astea? Crezi ca VAG nu are bani si tehnologie ca sa scoata propriile sisteme de faruri cu laser? Daca tot crezi ceea ce spui, arata-mi si mie un articol pe net care spune ca Audi a cumparat de la BMW tehnologia de faruri cu laser....
11 mai 2014, 11:36
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
nu va mai certati e chestii de genul asta! cand vine vorba de siguranta (iar iluminatul carosabilului face parte din sectiunea "siguranta") nimeni nu plateste nimic nimanui, la fel si cand cineva reuseste sa reduca consumul, copiatul, sau plata drepturilor se fac la alte chestii, gen celebra disputa intre bmw si vw pe stopurile in forma de L, sau modelul din interior, nu mai stiu. pe chestii cand luxus, peugeot, renaul si vw au fost pusi sa plateasca celor de la mercedes vario ruf si cand inventatorul rade de tine ca ai folosit la roadstere tehnologia care era folosita de ei cu 12 ani in urma... cand vine vorba de chestii care sa ajute soferul, gen air bag, abs, tc, asr, navi, xenon, hid (bmw) faruri active, etc, etc, nimeni nu plateste nimic nimanui, iti ramane mandria de a fii primul care a folosit tehnologi respectiva....
11 mai 2014, 11:48
-1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
p.s ca sa-mi sustin teoria, va dau exemplu f1.. dak patentarea ar rezolva problema "copiatului", nu ar mai fi secrete in producerea monoposturilor, pt ca nimeni nu ar avea nevoie sa le copieze.... dar cum inafara de cine termina primul, in f1 mai este o miza la fel de mare, adica aerodinamica, consum, fiabilitate, eficienta... fiecare si-a gasit cateva trucuri, le tin secrete pt ca nu vor sa fie copiati... dak era interzis copiatul, erau toate etalate si fiecare se mandrea cu sistemele lui.... logic, nu?
11 mai 2014, 11:54
-1
2947 comentarii 2978 puncte
@ RoCriDo Nu e chiar asa ! Si cu siguranta se cîstigau bani grei. Amintesc doar ISTORIA AIRBAG !!! A fost inventat pt. prima data în 1951 de un neamt care e înregistrat cu el la PATENTAMT. Paralel a mai scos un american o versiune cu alt principiu, versiune ce s-a etablat în automobilism unde pe 1. ianuarie 1973 a aparurt prima data pe piata LA MASINI AMERICANE în SUA. Europenii care l-au preluat au platit bani grei pt. el. În Europa primii cu airbag au fost Mercedes abea în 1981, 8 ANI MAI TÎRZIU !!!! Nimic nu e gratis pe lumea asta. Nici siguranta !
11 mai 2014, 12:12
-2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
cand cumperi un patent de la un laborator, sau de la o persoana care a inventat ceva, e normal sa il platesti, dar cand italienii au facut ambreajul dct, mercedes l-a implementat pe sls, si au recunoscut ca e imprumutat de la farrari. jaguar cu diferentialul electronic, nimeni nu a platit nimic, mercedes cu distronic si abc, nimeni nu a platit nimic. e logic ca dak tu inventezi ceva, il patentezi, scoti o poala de bani din buzunar, cum iti reiei banii? 1 din vanzarea modelelor cu sistemele in cauza, dak esti producator de maini. 2, din vanzarea inventiei in sine, asta dak esti un inventator sau un laborator care inventeaza... vezi diferenta? inca ceva, sistemul de la centurile de siguranta/airbag srs, lansat de mercedes, il stii nu? cati au platit pt acel sistem?
11 mai 2014, 12:30
0
2947 comentarii 2978 puncte
Tati mai lasa-l naibi de Mercedes. Mercedes a aplicat sistemul în 81 dupa ce s-or plictisit americanii de el. Cînd americanii au bagat pe masinile lor Airbag /SRS, Mercedes nici n-a stiut ce-i aia.
11 mai 2014, 13:12
-3
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
ba... americanii, americanii inca nu stiu sa faca masini bune, cadillac se cazneste putin... srs-ul a fost pus pe s-class cand americanii nici macar nu dotau masinile cu airbag in standard. cine a pus primul airbag pe masina, ma pis, cine a facut masina pe care sa aibe unde sa puna airbag(sa testeze, sau sa-l ofere ca otiune)? mai lasa-ma cu cojile alea americane, m-ati inebunit, tu si cu celalat pasionat de motoare crate. cum plm poti sa compari si sa faci asemenea aafirmatii legate de mercedes si in comparatie cu cine, americanii? las-o mai moale, e deja globalizata ideea ca mercedes si restul masinilor, spre surprinderea mea, mai peste tot in lume, nu doar in romania. dak erau buni la ceva, evident nu li se ducea numele de coji, si chiar sunt coji. te rog nu-mi mai vorbi de americane si nici nu le mai compara cu cele europene.
11 mai 2014, 19:39
-1
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
lasa airbaguri ...ca la ce gabarit au masinile lor si la cat de prosti esti unii....se mai gandeau si la alte sisteme de siguranta bazate pe rezistenta la impact .... P.S.....cand aveau americanii aer contitionat in cadilac ....nemtii de la MERCEDES se stropeau la gaoz sa nu transpire ....
12 mai 2014, 22:29
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
dak e -o luam asa... isi pot baga toti invetiile in "gaoz" ca fara karl, le montau pe biciclete.
13 mai 2014, 09:35
+1
464 comentarii -309 puncte
Inca cum o sa comparam americanele cu germanele....sa mori tu.... Lasa dreacu' odata "crate" ... German cars suck ....asta sa tii minte si dupa ce ai sa mori
17 mai 2014, 00:33
0
53 comentarii 142 puncte
"cand vine vorba de siguranta (iar iluminatul carosabilului face parte din sectiunea "siguranta") Corect..si as mai aduga ca licenta sau patentul nu poate fi invovcata pentru absolut orice, ca daca era asa al doilea producator/inventator de masini trebuia sa-i plateasca primului inventator licenta pentru roti sau ca sunt rotunde ca ale lui..sau ca are motor si pistoane.. Da, daca VW sau BMW sau oricare altul ar fi inventat tehnologia laser de la inceput (inclusiv dioda laser) si pana la finalizarea luminilor pe masini era cu totul alta poveste...
13 mai 2014, 15:32
0
2947 comentarii 2978 puncte
@ Dumitrache Cristian N-a zis nimeni ca VAG nu are bani. NIMENI nu a sustinut asa ceva ! Sa nu uitam cînd BMW a prezentat PRIMA DATA sistemul de FASCICOL SPLITT INTELIGENT CU LASER, AUDI DORMEA ÎN POST în afara de asta, de la audi vine doar mesajul "AVEM FARURI LASER" dar cum fuctioneaza si ce fac...............AUDI CÎNTA O TACUTA DE GHIORGHIE MUTU si nu prezinta nimic asa cum a facut BMW. Daca VAG sînt asa destepti de ce nu-si prezinta în mod SINCER SI DESCHIS principiul de functionare al sistemului asa cum a facut BMW ? Nu prezinta pt. ca n-au ce. Daca ar fi facut ceva identic dar cu ALTA TEHNOLOGIE, l-ar fi prezentat ca sa se laude asa ca BMW.
11 mai 2014, 11:57
-2
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
Uite un articol luat pe pe net (sursa: Masini cu Giurgea si Bratu, au o emisiune la TVR1) Războiul dintre constructorii germani tocmai a ajuns la un nou nivel. Și la fel ca în orice domeniu, tehnologia este principalul motiv de zâzanie. Mai precis în cazul de față – tehnologia pentru faruri. După ce în 2008 R8 a fost prima mașină de serie din Lume care putea fi echipată cu faruri full-LED în 2012 același model a fost echipat standard cu blocuri optice LED full care includeau și lumini de semnalizare dinamică. Cel mai nou A8 – faceliftul actualei generații pe care l-am condus deja a fost echipat apoi cu faruri LED Matrix astfel că Audi și-a declarat clar intenția de a fi constructorul cu cele mai spectaculoase și eficiente blocuri optice. Evident că BMW nu putea sta câ mâinile în sân în timp ce vecinul din Bavaria face spectacol de lumini. Pe lângă mai multe versiuni de faruri full-LED lansate încet-încet ca standard pe din ce în ce mai multe modele din clase din ce în ce mai accesibile ca preț, BMW a prezentat oficial farurile cu LASER – lumină izvorâtă din niște diode LED extrem de puternice. Primul model care va putea fi echipat opțional cu faruri LASER BMW este i8 pentru care vor fi opționale… Cine se mai gândea că urmează o mișcare nebunească Audi? Noi cu siguranță nu. Pentru a ataca direct și pentru a-și păstra titlul neoficial de “mașina cu cele mai tari faruri din Lume” Audi a prezentat această ediție specială de R8, numită LMX și bazată pe versiunea V10. Ea va fi disponibilă în doar 99 de unități din luna iunie, va avea mici modificări la interior, mici modificări de design exterior și 570 CP și 540 CP. Asta înseamnă că R8 LMX face 0-100 km/h în 3.4 secunde și atinge maxim 320 km/h. De ce a construit Audi această ediție limitată care deja poate fi comandată în Germania de la un preț de 210.000 de euro? Pentru ca ea să fie, atenție: PRIMA mașină de serie di
11 mai 2014, 12:16
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Sti ceva ! Contacteaza-i pa aia si spunele ca-s niste prosti ! Laser NU E OBTIONAL la i8 ci SERIE. CA DOVADA asi putea sa-ti scanez CONTRACTUL DE VÎNZARE CUMPARARE facut între mine si BMW unde sînt notate dotarile deoarece eu mi-am comandat un i8 dar n-am cu cine ca vati adunat aici o haita de hateri ANTI BMW ce dati la negative într-o veselie si în ceea ce priveste R 8 asta a avut faruri FULL LED în 2006 si NU 2008 ! 2 ANI MAI DEVREME ! Deja asta arata cît sînt de dezinformati ca nu-s capabili nici macar sa citeasca pe wikipedia. :-) ))) darmite restul.
11 mai 2014, 12:24
-2
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
Unul dintre multele articole gasite pe net spune asa: "În timp ce versiunea de bază BMW i8 este echipată cu faruri LED integrale, farurile laser sunt disponibile opţional şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600m (comparativ cu 300m pentru LED). În plus, datorită noii tehnologii laser, este posibilă creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile LED." Informatiile si le iau direct de la sursa, nu de pe net! ;) Asa ca fapt divers, sa stii ca eu sunt fab BMW, dar asta nu inseamna ca sunt fanboy ca si tine. Si inca o parere personala, in afara de faptul ca cred ca suferi de mitomanie, mai esti si agramat!
11 mai 2014, 13:07
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
MyCyberCSX, in filmuletul de prezentare al masini I8 au spus clar ca farurile laser sunt optionale Cred ca acum de curiozitate am citit zeci de articole de presa in care toti spun acelasi lucru - "Din toamna anului 2014, BMW va fi primul constructor din lume care va oferi un automobil de serie echipat cu faruri ce dispun de un concept complet nou: lumini laser. Astfel, BMW i8 intră în istorie nu numai prin tehnologia de propulsie plug-in hibird revoluţionară pentru un automobil sport şi pentru materialele folosite, dar şi ca primul automobil care duce tehnologia luminilor la un nou nivel. În timp ce versiunea de bază BMW i8 este echipată cu faruri LED integrale, farurile sunt disponibile opţional şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600m (comparativ cu 300m pentru LED). În plus, datorită noii tehnologii laser, este posibilă creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile LED. Deci chiar te rugam sa ne scanezi
11 mai 2014, 14:43
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Adica cu alte cuvinte, VOI @ Dumitrache Cristian si @ Cosmin Adrian, MA FACETI IDIOT PE FATA, da ? Cred ca sînt singurul pe forumul asta care a mers la BMW în cursul luinii APRILIE 2014 si si-a comandat un BMW i8. am spus-o de x ori pîna acum. Cînd am fost la BMW în Düsseldorf sa dau comanda si sa stau de vorba cu cei în drept în ceea ce priveste dotarile, mi-au spus clar si raspicat ca sistemul laser nu este obtiune extra ci în pret ca standard. În afara de asta am contractul de vînzare - cumparare între mine si BMW NEGRU PE ALB pe masa unde este notat tot ce este standard si tot ce am luat ca obtiune extra (baterii mai tari, garantie prelungita, fara engine sound amplif etc.) al naibi de interesant ca cititorii de pe netul românesc stiu mai multe despre o masina comparativ cu cumparatorul ce are contractul de vînzare - cumparare în fata nasului :-) )))) PS PT cei ce nu stiu referitor la BMW i8 : Acel sound de motor frumos care-l auziti voi în videouri nu vine de la motorul termic ci de la o MP3 ce e memorata în sistemul electronic si redat printr-un amplif pe un DIFUZOR EXTERIOR ce se afla în bumperul din spate. Motorul termic de pe i8 suna ca o tigaie sparta.
11 mai 2014, 16:27
-4
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
Nu te face nimeni idiot, ci chiar esti! Uite un filmulet pe canalul youtube postat de BMW: https://www.youtube.com/watch?v=qIPBKNwARac Partea mai importanta: LED are standard for i8 for all lighting components such as low beam, high beam or indicators. The optional high beam headligts with laser technology now........ si traducerea daca ai nevoie de ajutor: LED sunt standard pentru i8 pentru faza scurta, faza lunga, sau indicatoare. Farurile OPTIONALE pentru faza lunga cu tehnologie laser acum....
11 mai 2014, 17:55
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Adica tu-mi contrazici CONTRACTUL cu BMW cu un filmulet vechi de cînd lumea? Pur si simplu nu mai am cuvinte. :-( Tati de cîte ori sa-ti mai repet: Eu am dat comanda pt. un i8 si astept sa fie livrat. Termenul de livrare este cel tîrziu 15.12.2014 si stiu ce scrie pe contractul de vînzare - cumparare încheiat între mine si BMW. Fi constient ca sînt primele loturi si e foarte posibil ca pt. tara lor de bastina Germania sa aibe alte pachete de obtiuni si alte standarde. La televiziunea germana fac reclame cu i8 într-o veselie. La unul din spoturi spun chiar ei clar si raspicat: - LASERLICHT IST BEI UNSERE AUTOS STANDARD ! În fine...... Nu mai are rost sa ma contrazic ca n-am cu cine.
11 mai 2014, 20:29
-2
dumi_cristi77
84 comentarii 240 puncte
Eu ti-am aratat un link de youtube al canalului BMW, adica postat de ei, tu acum daca vrei sa crezi bine, daca nu iarasi bine, dar parerea mea este sa te duci si sa ciripesti pe alte site-uri de specialitate ca ai tu comanda de BMW i8, ca aici nu te crede nimeni...
11 mai 2014, 22:04
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
dak nu ma insel, primele faruri led, au fost puse pe ls... si pe prototipurile lfc, lch sau *****-or mai chema, si alte cateva. prototipuri fabricate prin 2000 si ceva, deci lexus a lasat sa faca merkting alti producatori si ei doar au scos tehnologia.
11 mai 2014, 12:13
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Gresesti ! Inventatorii farurilor cu LED se numesc HELLA si si-au prezentat inventia pt. prima data în anul 2003 la IAA în FRANKFURT si prima masina cu faruri integrale pe LED a fost AUDI R8, din anul 2006 si ......NU FIERBATOARE DE OREZ NIPONE !
11 mai 2014, 12:20
-2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
tu te inseli, ls le montau din 2004. le-am vazut, scrie pe ele, led sistem, iar masina e din 2004, sau 5...
11 mai 2014, 12:35
0
53 comentarii 142 puncte
Daca erau la noi marcile astea poate ca nu era FURT/COPIERE ca era COPY/PASTE...iar a doua zi se intrebau guvernantii: "Sefu', ce-s alea? - "Laser frate..."..iar ala ce respira greu era Iliescu... :P
13 mai 2014, 15:21
0
trachegeorge
65 comentarii 185 puncte
Ce tampenii poti sa debitezi!!!!!!!!!! Nu are nimeni nici o licenta, drept urmare nu a vandut/cumparat nimeni nici o licenta!!! Cand Mercedes a fost primul care a inglobat pe masinile lor tehnologie de genul ABS, navi, etc, crezi ca toti celilalti producatori s-au ingramadit la Mercedes sa cumpere dreptul de a folosi asa ceva pe masinile lor??? Raspunsul este un mare NUUUUUU, deoarece toti producatorii auto investesc miliarde in dezvoltare si mi se pare normal sa se inspire unul de la celalalt, asta se numeste evolutie prietenul meu care le stie mereu pe toate!!!!!
11 mai 2014, 11:23
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
79mario79vrs
73 comentarii 2 puncte
Ma baiete..CyberCSX.. Invata ba tata sa scrii cu doi i. Lasa tu farurile cu laser. Si vezi ce faci cu "oBtionalul" ala,ca e cu P. Nu te intreb cum de ai bani de BMW nou.. Ca la costum sigur nu lucrezi la modul cum scrii.
11 mai 2014, 17:33
+1
trachegeorge
65 comentarii 185 puncte
Dar tu chiar crezi ca isi ia el I8 nou? O sa scaneze un contract de vanzare-cumparere modificat cu numele lui si probabil o sa scoata la test drive un i8 , face cateva "selfie" si le pune pe fb!!! :)))))
11 mai 2014, 17:41
+7
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
nu cred ca e de competenta noastra sa corectam si sa evaluam situatia financiara a unui user. e la fel de posibil sa si-l cumpere, sa stam totusi pe langa subiect...
12 mai 2014, 11:22
-1
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
besi .....
12 mai 2014, 22:21
0
denys_dy
63 comentarii 99 puncte
Unii au inventat tehnologia iar altii au pus-o in practica,al cui sa fie meritul ?sau pe cine sa felicitam ?
12 mai 2014, 11:33
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »