BMW a publicat acum primele fotografii si informatii oficiale. Noua masina a bavarezilor are 550 de cai sub capota si 4x4 in standard

BMW a publicat acum primele fotografii si informatii oficiale. Noua masina a bavarezilor are 550 de cai sub capota si 4x4 in standard
  • BMW a publicat acum primele fotografii si informatii oficiale
  • Noua masina a bavarezilor are 550 de cai sub capota si 4x4 in standard
Distribuie pe Facebook

Noul BMW M4 CS aduce un plus de emotie si performanta pentru o gama de modele definitorie pentru marca. Puterea motorului a crescut la 405 kW/550 CP, reglarea sasiului specifica modelului si masa redusa - ajutate de numeroase componente din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) - aduc un plus de performanta pentru conceptul auto BMW M4 Coupe cu patru locuri. In acelasi timp modelul pastreaza caracterul practic cotidian, echipamente avansate, remarcandu-se prin caracteristici exclusive de design. Noul BMW M4 CS va fi produs, impreuna cu celelalte variante BMW M4, la uzina BMW Group din Dingolfing din iulie anul acesta.

Noul BMW M4 CS invita proprietarii sa experimenteze sentimentul M intr-una din cele mai pure forme. Caracterul sau distinctiv plaseaza noul model la jumatatea distantei dintre noul BMW M4 Competition Coupe cu M xDrive, completat cu imbunatatirile sale de performanta, design si echipamente ce au fost introduse recent, si editia speciala BMW M4 CSL, fabricata intr-o serie limitata de 1.000 de unitati.

Caracteristicile de performanta specifice motorului cu sase cilindri in linie de la BMW M4 CS, o transmisie M Steptronic cu opt trepte si tractiunea integrala inteligenta M xDrive confera noii editii speciale echilibru dinamic si siguranta in orice situatie. Livrarea instantanee a puterii si tractiunea optimizata permit accelerarea de la 0 la 100 km/h in 3,4 secunde. In cadrul testelor pe bucla Nordschleife de la Nürburgring - barometrul suprem pentru toate automobilele BMW M cand vine vorba de reteta M de dinamica, agilitate si precizie de manevrare -, noul BMW M4 CS a inregistrat un timp oficial si omologat de 7:21,989 pentru turul complet de 20,832 kilometri.

Motor cu sase cilindri in linie dezvoltat pentru motorsport

Caracterul orientat spre motorsport al noului BMW M4 CS este recunoscut imediat. Editia speciala este propulsata de o versiune foarte puternica a motorului cu sase cilindri in linie, capabil sa urce in turatii, cu tehnologia M TwinPower Turbo dezvoltata pentru gama BMW M3/BMW M4. Propulsorul de 3,0 litri a avut performanta pe circuit ca obiectiv inca din prima zi a dezvoltarii sale. Acest motor a fost baza pentru BMW M4 GT3, care a castigat titlul DTM in 2022 la prima incercare, iar in 2023 au urmat victoriile la general in cursele de 24 de ore de la Spa-Francorchamps si Dubai.

Prin urmare, motorul noului BMW M4 CS beneficiaza si de competenta in dezvoltare a BMW M GmbH si de numerosii ani de experienta in motorsport. Motorul are un carter extrem de rigid, care are o constructie fara manson, cu punte inchisa, si este proiectat sa suporte o presiune de ardere foarte mare. Arborele cotit forjat cu masa redusa prezinta, de asemenea, o rezistenta exceptionala la torsiune, care joaca un rol in a oferi motorului livrarea rapida a puterii si apetitul pentru urcarea in turatii. Invelisul de fier, care este aplicat pe captuseala cilindrilor printr-o pulverizare voltaica, reduce masa si scade pierderile prin frecare. Totodata, chiulasa are un miez imprimat 3D. Acest proces de productie aditiva permite conductelor de racire sa fie directionate intr-un aranjament optim pentru gestionarea temperaturii, care ar fi imposibil de realizat folosind metodele conventionale de turnare a metalelor. Sistemul de alimentare cu ulei - ca si sistemul de racire - este conceput pentru a face fata provocarilor specifice utilizarii pe circuit, inclusiv la turatii mari constant si acceleratie laterala extrema.

Caracteristici de performanta personalizate, sunet distinctiv

BMW M4 CS

BMW M4 CS

BMW M4 CS

BMW M4 CS

BMW M4 CS

Tehnologia de curse ofera bazele potentialului extraordinar al motorului cu sase cilindri in linie, care produce o putere maxima de 405 kW/550 CP sub capota noului BMW M4 CS. Aceasta reprezinta o crestere cu 15 kW/20 CP fata de datele oferite de motorul BMW M4 Competition Coupe cu M xDrive. Cresterea puterii a fost obtinuta prin revizuiri specifice ale tehnologiei M TwinPower Turbo a motorului si nu a necesitat concesii in ceea ce priveste stabilitatea sau durabilitatea. Ajustarile au implicat in primul rand cresterea presiunii maxime de incarcare a celor doua turbocompresoare monoscroll la 2,1 bar si efectuarea unor ajustari specifice modelului la managementul motorului.

De asemenea actualizarile produc o interpretare foarte specifica a caracteristicilor familiare de performanta M, cu livrarea instantanee a puterii care continua fara incetare pana in esaloanele superioare ale gamei de turatii. Motorul noului BMW M4 CS ofera un cuplu maxim de 650 Nm intre 2.750 si 5.950 rpm. Puterea maxima este dezvoltata la 6.250 rpm, iar limita superioara a turometrului este la 7.200 rpm. La raspunsul excelent al motorului contribuie un suport de motor specific modelului, cu curse crescute ale arcului. Conexiunea rigida dintre unitatea de putere si structura automobilului permite transmiterea directa a puterii acestuia catre transmisie de fiecare data cand conducatorul apasa acceleratia.

Puterea disponibila instantaneu si capacitatea de a urca in turatii ale motorului deschid calea unor valori de acceleratie impresionante. Noul BMW M4 CS accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,4 secunde, in timp ce sprintul 0-200 km/h dureaza 11,1 secunde. Acceleratia in reprize (80-120 km/h) dureaza 2,6 secunde in treapta a patra, respectiv 3,3 secunde in treapta a cincea. Viteza maxima a editiei speciale - care este echipata standard cu M Driver Package (care include si un curs specific de pilotaj) - este limitata electronic la 302 km/h.

Livrarea puterii motorului este insotita de o acustica plina de emotie generata de sistemul de evacuare dublu, care dispune de clapete controlate electric, un amortizor din titan cu design care reduce masa si - in stilul M obisnuit - doua perechi de tevi de esapament vopsite in negru mat. Prezenta acustica a motorului se adapteaza la setarea sistemului de propulsie selectata prin meniul M Setup. In modurile SPORT si SPORT+, nota motorului capata nuante inconfundabile de masina de curse. Acest lucru confera o drama sonora in functionare, in special in timpul schimbarilor de viteze si a ajustarilor de turatie.

Transmisia M Steptronic cu opt trepte, M xDrive si diferentialul M activ transforma puterea extraordinara in performante impunatoare

Cuplul motorului este transmis catre toate cele patru roti ale noului BMW M4 CS printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Aceasta este actionata fie folosind maneta selectorului de viteze specifica M de pe consola centrala, fie clapetele de schimbare, din fibra de carbon, de pe volan. Butonul Drivelogic integrat in maneta selectorului permite conducatorului sa modifice caracteristicile transmisiei dupa cum doreste, cu o gama de setari disponibile: una orientata spre confort, una pentru performanta sportiva si una optimizata special pentru utilizarea pe circuit.

Puterea motorului este transferata catre drum prin sistemul M xDrive. Aceasta tehnologie inteligenta de tractiune integrala foloseste un ambreiaj multidisc controlat electronic in caseta de transfer pentru a distribui cursiv puterea motorului intre rotile din fata si cele din spate - si astfel pentru a maximiza tractiunea, agilitatea si stabilitatea directionala in orice situatie. Alimentarea cu ulei a ambreiajului multidisc a fost optimizata pentru a se asigura ca sistemul de tractiune integrala continua sa functioneze eficient chiar si in timpul sesiunilor foarte intense de pe circuit.

Inclinarea rotii din spate a sistemului M xDrive si felul in care face echipa cu diferentialul M activ de pe puntea spate - a carei functionare este, de asemenea, complet variabila - se adauga la sentimentul M caracteristic la accelerare sau in viraje. In plus, meniul M Setup permite selectarea modului 4WD Sport, care directioneaza o proportie si mai mare din cuplul motorului catre rotile din spate. De asemenea, conducatorii pot dezactiva complet sistemul DSC (controlul dinamic al stabilitatii) si pot activa tractiunea spate pura prin modul 2WD. Prin aceasta, conducatorii experimentati sunt implicati si mai mult in experienta de condus.

Tuning specific modelului pentru tehnologia sasiului si sistemele de control

Tehnologia sasiului pentru noul BMW M4 CS a fost adaptata exact la caracteristicile de performanta ale motorului, conceptul auto general si distributia masei acestuia. Cinematica puntilor reglate individual si setarile personalizate de cadere a rotilor, amortizoarele, arcurile auxiliare si barele antiruliu contribuie la optimizarea preciziei directiei, transmiterea fortelor laterale de control in viraj, raspunsul arcurilor si amortizoarelor si locatia rotilor.

Amortizoarele controlate electronic ale suspensiei M adaptive de pe noul BMW M4 CS vin, de asemenea, intr-o configuratie specifica modelului, la fel ca si directia electromecanica M Servotronic cu raport variabil si sistemul de franare integrat. Setarile pentru sistemele de control a tractiunii DSC si M Dynamic Mode au fost adaptate la cerintele specifice ale pilotajului dinamic pe circuite. M Dynamic Mode ofera conducatorilor o mai mare libertate de a explora limitele dinamice ale masinii, impingand punctele de interventie pentru diferitele masuri de stabilizare ale sistemului DSC. Atunci cand conducatorul adopta un stil de condus extrem de sportiv, este permisa o patinare limitata, controlata a rotilor pentru o transmisie si mai buna a puterii si abordari sportive, sigure, cu interventii reduse ale sistemului electronic.

Jante forjate exclusive, din aliaj usor, si anvelope de circuit montate standard

Modelul este echipat standard cu frane M Compound, cu etriere vopsite in rosu sau negru. Etrierele pentru franele optionale M Carbon ceramice pot fi comandate intr-un finisaj in rosu sau auriu mat. Noul BMW M4 CS este echipat standard cu jante M forjate, din aliaj usor, cu un design V-spoke exclusivist - disponibile fie in Gold Bronze mat sau negru mat.

Jantele usoare (19 inchi pe puntea fata si 20 inchi pe cea spate) sunt echipate standard cu anvelope de circuit (anvelope ultra track ca optiune) pentru a maximiza experienta de performanta. Oferind control lateral si stabilitate directionala remarcabile, sentimentul precis al directiei si tractiune optima, aceste anvelope de circuit - in dimensiunile 275/35 ZR19 (fata) si 285/30 ZR20 (spate) - reprezinta o propunere convingatoare, chiar si atunci cand conducatorul isi dovedeste ambitiile sportive pe un circuit. Clientii care intentioneaza sa foloseasca BMW M4 CS mai ales pentru condusul zilnic pot selecta anvelope de inalta performanta de aceleasi dimensiuni ca optiune gratuita.

Aplicarea intensiva a designului usor cu utilizarea generoasa a CFRP

Masurile extinse de design usor joaca un rol major in modelarea calitatilor de performanta si a caracterului exclusivist al noului BMW M4 CS. Utilizarea componentelor din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) este de o importanta esentiala aici. Acoperisul din fibra de carbon este un exemplu excelent, masa sa redusa coborand centrul de greutate al masinii mai aproape de sosea si, prin urmare, sporind agilitatea si dinamica in viraje. Capota, spliterul fata, prizele de aer frontale, capacele oglinzilor exterioare, difuzorul spate si spoilerul spate in stil Gurney sunt fabricate tot din acest material usor, de inalta tehnologie.

Respectarea principiului designului inteligent si usor este evidenta si in interior. In interesul reducerii masei in interiorul cockpitului, consola centrala, clapetele de schimbare de pe volan si elementele ornamentale interioare sunt realizate din CFRP. Modelul vine echipat tot standard cu scaune-scoica M Carbon, a caror constructie cu masa redusa este evidentiata prin utilizarea CFRP in elementele structurale ale pernei si spatarului, precum si in decupajele atragatoare din suporturi laterale si sub tetiere. In plus, sistemul de evacuare al noului BMW M4 CS este mai usor cu peste patru kilograme, datorita utilizarii unui amortizor spate din titan. Per total, masurile de design usor reduc masa masinii cu aproximativ 20 de kilograme in comparatie cu BMW M4 Competition Coupe cu M xDrive.

Lonjeronul M optional al partii frontale maximizeaza rigiditatea la torsiune

Un lonjeron M - proiectat de asemenea pentru reducerea masei - poate fi specificat ca optiune pentru BMW M4 CS pentru a creste rigiditatea torsionala si pentru a imbunatati manevrabilitatea prin virajele abordate dinamic. Elementele din aluminiu turnat care leaga bratele laterale de partea frontala prezinta o geometrie optimizata din punct de vedere al masei, care a fost potrivita cu precizie - cu ajutorul modelelor numerice - fortelor aplicate in diferite situatii de condus.

Caracteristicile exclusive de design promit performante deosebite

Noul BMW M4 CS isi anunta instantaneu caracterul mai clar cu o serie de caracteristici de design individuale. Noile culori BMW Individual Riviera Blue si Frozen Isle of Man Green metalizat sunt disponibile exclusiv pentru cel mai recent model editie speciala de la BMW M GmbH. Suprafetele din fibra de carbon expusa pentru acoperis si cele doua concavitati din capota prezinta structura distinctiva a materialului, la fel ca spliterul fata, prizele de aer fata, capacele M ale oglinzilor exterioare, spoilerul spate si difuzorul spate. Impreuna cu pragurile laterale si branhiile M negre, elementele CFRP ofera un contrast atractiv fata de noile culori indraznete. Noul BMW M4 CS poate fi specificat si in culori precum M Brooklyn Grey metalizat si Sapphire Black metalizat.

Partea frontala a automobilului este dotata cu o grila BMW fara cadru, care reduce masa, cu design simplificat ce aminteste de masinile de curse. Concepute special pentru acest model, caracteristicile de identificare includ linii rosii de contur si emblema "M4 CS" in partea superioara a celor doua bare orizontale ale grilei. Atat emblema modelului din fata, cat si omologul sau de pe capota portbagajului au suprafete negre cu chenar rosu.

Farurile adauga inca un detaliu in partea frontala a noului BMW M4 CS. Elementele luminoase sculpturale lumineaza galben in loc de alb - atat in timpul animatiei Welcome Light, cat si in timp ce faza scurta sau faza lunga este aprinsa - si astfel face o trimitere la modele de curse de anduranta. Stopurile BMW M4 CS fac o declaratie vizuala puternica. Pe langa faptul ca genereaza o stralucire puternica, tehnologia lor Laserlight este marcata si de fascicule complexe de fibra optica din interiorul blocurilor optice, care au un aspect "plutitor" si sunt iluminate de o dioda laser. Rezultatul este un efect 3D proeminent. Aceasta tehnologie a fost vazuta in premiera la editia speciala de inalta performanta BMW M4 CSL, una produsa intr-o serie limitata de 1.000 de unitati, iar acum aduce o estetica exclusiva si pentru BMW M4 CS.

Ambianta de curse in cockpit: scaune-scoica M Carbon cu elemente de design exclusive

Avand o atractie vizuala purista, cockpitul BMW M4 CS se concentreaza in mod direct pe oferirea unei experiente de condus captivanta, imbinand in acelasi timp cu succes aura sa distincta de curse cu caracteristicile de confort pentru condusul de zi cu zi - datorita materialelor de inalta calitate si elementelor de design exclusive. Volanul standard M Alcantara, cu design cu trei brate, cu o rama cu baza plata, ofera o combinatie perfecta de aderenta sigura pentru manevre dinamice de condus si confort impresionant in calatoriile mai lungi. Marcajul central rosu si clapetele de schimbare din CFRP adauga un sentiment autentic de motorsport in cockpit. Scaunele-scoica M Carbon cu design specific modelului, disponibile standard, imbina sentimentul de masina de curse si confortul pe distante lungi, totul pentru un efect exceptional. Complet electrice si incalzite, acestea au tetiere integrate si o emblema de model iluminata.

Scaunele-scoica M Carbon din BMW M4 CS sunt tapitate cu piele Merino si vin intr-un design exclusivist, cu o schema de culori negru/rosu si cusaturi distinctive de contrast. Acest finisaj bicolor este transferat in compartimentul din spate al automobilului sport de inalta performanta. Atat panourile usilor din fata, cat si cele din spate sunt finisate in intregime in piele neagra. Inscriptia rosie "CS" pe consola centrala, centurile de siguranta M cu cusaturi contrastante in culorile BMW M GmbH, o tapiterie a plafonului de culoare antracit, benzi interioare decorative cu finisaj din fibra de carbon si placi ale pragurilor cu inscriptia "M4 CS" completeaza ambianta exclusiva din interiorul masinii.

Ecran central curbat BMW cu afisaje specifice M, BMW iDrive nou

Cea mai recenta versiune a sistemului de afisare si control/operare BMW iDrive, bazat pe sistemul de operare BMW 8.5, ofera control intuitiv al numeroaselor functii ale automobilului si serviciilor digitale. Ecranul central curbat BMW are indicatii specifice M si este inclinat catre conducator, ajutandu-l sa se concentreze asupra drumului. Grupul de ecrane complet digital este format dintr-un monitor de informatii de 12,3 inchi (31,24 cm) in spatele volanului si un display central cu diagonala ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm). Familiarele M Shift Lights apar in partea de sus a monitorului de informatii, in timp ce sistemul de stabilitate a condusului, M xDrive si modurile de control al tractiunii sunt toate indicate in zona inferioara. Pe ecranul de pornire al displayului central pot fi adaugate widgeturi speciale care contin informatii despre configuratia curenta a automobilului, precum si presiunea in anvelope si temperatura.

BMW iDrive modernizat include, de asemenea, Asistentul Personal Inteligent BMW si a fost proiectat cu un accent deosebit pe controlul tactil si vocal. Pe langa grafica specifica M, sistemul are acum si un nou mod de a opera controlul automat al climatizarii: setarile de temperatura si ventilatie, precum si incalzirea scaunului pot fi controlate fie tactil, folosind o optiune speciala de meniu in zona inferioara a displayului central, fie prin comanda vocala.

Buton Setup pentru personalizarea configuratiei automobilului, M Drive Professional cu M Drift Analyzer si M Laptimer ca dotari standard

Butonul Setup specific M de pe consola centrala permite accesul direct la optiunile de setari pentru motor, sasiu, directie, sistem de franare si M xDrive. Doua variante de setari configurabile individual pot fi stocate permanent, impreuna cu configuratiile preferate pentru acustica motorului, sistemul DSC, functia Start/Stop automata si caracteristicile de schimbare a transmisiei M Steptronic cu opt trepte - ulterior pot fi recuperate folosind unul dintre cele doua butoane M de pe volan.

Tot ca echipare standard in noul BMW M4 CS este sistemul M Drive Professional. Aceasta include functii optimizate pentru circuit, cum ar fi M Drift Analyser, care evalueaza si inregistreaza derapajele controlate in viraje, si M Laptimer, care ofera date detaliate despre tururile de circuit si le permite conducatorilor cu un stil sportiv sa-si impartaseasca realizarile cu comunitatea. In plus, vine cu M Traction Control, ale carui zece praguri progresive de reglaj joaca, de asemenea, rolul lor in a ajuta conducatorii sa se bucure de placerea de a conduce masina pe circuit.

Butonul M Mode de pe consola centrala este un alt instrument din pachetul M Drive Professional si poate fi folosit pentru a regla atat raspunsurile sistemului de asistare a condusului, cat si continutul afisat pe monitorul de informatii si pe Head-Up Display. Pe langa setarile ROAD si SPORT, BMW M4 CS ofera si un mod TRACK conceput exclusiv pentru utilizarea pe circuite.

Optiuni de top pentru un plus de placere si confort in condusul cotidian

Specificatia BMW Live Cockpit Professional, disponibil standard, include BMW Head-Up Display cu grafica specifica M, sistemul de navigatiee BMW Maps bazat pe cloud, integrarea smartphone-ului, telefonie cu incarcare wireless si o interfata WiFi. Optional este disponibil BMW Drive Recorder.

Noul BMW M4 CS ofera, in plus, clientilor o gama selecta de caracteristici de confort si sisteme de asistare a condusului, cu accent ferm pe placerea de a conduce. Comfort Access, un sistem de alarma, controlul automat al climatizarii pe doua zone, sistemul de sonorizare Harman Kardon Surround, controlul distantei de parcare, asistentul de parcare, avertizarea de coliziune frontala, avertizarea de parasire a benzii si sistemul de informatii privind limita de viteza sunt toate incluse standard, in timp ce operarea automata a capotei portbagajului si sistemul Driving Assistant pot fi adaugate ca optiuni.

BMW M4 CS

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (121) Poze BMW M4 CS
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 6 Iunie 2024