Bugatti isi ia adio de la Veyron: ultimul automobil va fi expus la Geneva

Bugatti isi ia adio de la Veyron: ultimul automobil va fi expus la Geneva
  • Au fost produse 450 de exemplare de Veyron
  • Au existat editii speciale, variante targa si GrandSport
  • Recordul oficial de viteza maxima este de 415 km/h cu limitare
Trimite unui prieten

Dupa 10 ani in care francezii de la Bugatti s-au chinuit sa-si vanda toate cele 450 de exemplare de Veyron, iata ca a venit si sfarsitul acestui model. Lansat in 2005, Bugatti Veyron a fost si inca este cea mai rapida masina de serie din lume. Dar acum, lumea trebuie sa-si ia la revedere de la acest model, pentru ca urmeaza ceva si mai bun, si mai puternic...

Este o adevarata performanta sa detii vreme de un deceniu titlul oficial inregistrat in Cartea Recordurilor Guinness de "Cea mai rapida masina de serie din lume". Asta a reusit sa faca Bugatti cu modelul Veyron. Care s-a produs din 2005 pana recent, cand intreaga productie de 450 de exemplare a ajuns la capat. Acum, lumea isi ia adio de la acest model ce va ramane in istorie drept cea mai radicala masina produsa vreodata, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, acolo unde va fi expus ultimul exemplar produs.

Desi inca nu se stie cu exactitate daca la Geneva va fi expus un model produs in serie limitata sau unul obisnuit, este clar ca e vorba de un Grand Sport care are un motor cu o putere de peste 1200 cp. In 2010, viteza unui astfel de exemplar a fost inregistrata oficial de Guinnes World Record la 430 km/h cu limitatorul de viteza scos si la 415 km/h in versiunea de serie. Oricum, aceste cifre au fost suficiente ca si pana in prezent acest model sa ramana cea mai rapida masina din istorie ce poate fi cumparata de oricine... cu bani.

In luna martie, atunci cand se vor deschide portile pentru public la Geneva, spectatorii vor putea admira cel mai probabil un model Grand Sport Vitesse, adica un model de 1200 cp cu plafon demontabil, cea mai scumpa dintre masinile de serie. Au existat de-a lungul vremii zeci de editii speciale care au purtat fie numele unor piloti sau membrii ai familiei lui Ettore Bugatti, fie anumite modele pe comanda unicate.

Conform oficialilor grupului VAG, Bugatti urmeaza sa lanseze in curand un succesor pentru Bugatti. Deja cateva imagini cu masina susprinsa in teste au fost facute publice, iar zvonurile spun ca pentru a pastra in continuare titlul de cea mai rapida masina sub capota va fi acelasi motor cu 4 turbine, dar ajutat si de un propulsor electric, totalizand 1500 cp. Fara indoiala, vom vedea ce surpriza ne pregateste Bugatti pana la finele acestui an, dar pana atunci ii spunem Adio! lui Veyron!

Trimite unui prieten