Chevrolet Camaro - Renasterea unei legende
Autovehiculul de performanta a fost cel care a furat inimile si imaginatia oamenilor de pretutindeni; a aparut pe afise, tricouri si in cantece timp de patru decenii. Acum s-a intors, mai bun si mai puternic ca niciodata, gata sa-si recapete locul de onoare pe drumurile europene si pe peretii dormitoarelor.
Noul model Chevrolet Camaro cu motor V8 de 432 cp s-a intors in Europa dupa o perioada de absenta de zece ani, cu un design usor de recunoscut si complet modern.
Designul contemporan reflecta istoria bogata a modelului Camaro, cu partea din fata in forma de V, postura si aripile spate late contribuie la recunoasterea trecutului legendar si la crearea unei legende a designului contemporan.
"Camaro este un ansamblu de putere, confort si tehnologie, care ofera un raport foarte bun calitate-pret care nu poate fi egalat de catre competitorii nostri", a declarat Wayne Brannon, Presedinte si Director Executiv Chevrolet Europe.
Testat pe faimosul circuit de curse Nurburgring din Germania, modelul Camaro a fost proiectat pentru clientii europeni, dispunand de suspensii noi si o gama larga de alte imbunatatiri.
Cele mai importante date tehnice ale modelului Camaro sunt la fel de impresionante ca si designul acestuia: transmisia manuala beneficiaza de un motor superb LS3 V8 de 6,2 litri care dezvolta o putere de 432 cp si genereaza un cuplu de 569 Nm la 4.600 rpm. Aceasta inseamna ca autovehiculul poate accelera de la 0 la 100 km/h in 5,2 secunde in varianta coupe si in 5,4 secunde in varianta decapotabila. Transmisia automata este combinata cu un motor L99 V8 de 6,3 l care dezvolta o putere de 405 cp care genereaza un cuplu de 556 Nm la 4.300 rpm. Versiunea coupe cu transmisie automata atinge 100 km/h in 5,4 secunde si modelul decapotabil in 5,6 secunde. Camaro are o viteza maxima impresionanta de 250 km/h.
Preturile pentru versiunea coupe incep de la 38.900 euro, iar preturile pentru versiunea decapotabila incep de la 43.900 euro, desi acestea pot varia in functie de piata, ca urmare a taxelor locale si de import. Modelul Transformers(r) Special Edition si pachetul aniversar de 45 de ani sunt disponibile la un pret suplimentar de 2.000 euro fiecare, inclusiv TVA.
100% european
Autovehiculul isi face simtita prezenta de departe, datorita motorului V8 care emite un sunet de frecventa joasa, anuntandu-si cu tarie sosirea iminenta.
Caracteristicile versiunii europene a modelului Camaro sunt asemanatoare cu cele ale modelului 2SS disponibil in America de Nord. Noul model, prima versiune europeana, dispune de noua suspensie FE4, proiectata special pentru Europa. Acest tip de suspensie, caracterizat prin rigiditate ridicata si stabilitate laterala care sporeste performantele si manevrabilitatea la viteza inalta, a avut un succes atat de mare incat va fi disponibil si in Statele Unite, echipat pe modelele superioare de anul viitor. Pachetul de suspensii FE4 dispune de amortizoare fata si spate reajustate si bare stabilizatoare rigide noi in fata (23 mm) si spate (24 mm).
"Obiectivul nostru a fost sa dezvoltam o suspensie sport mai precisa care sa asigure o tinuta de drum imbunatatita. Am utilizat rezultatele numeroaselor teste efectuate pe piste pentru a imbunatati geometria suspensiei in viraje, un echilibru mai neutru la intoarceri si minimizarea subvirarii in situatii limita," a declarat Al Oppenheiser, inginer sef pentru Camaro.
Jantele de 20 inci, cu pneuri Pirelli PZero garanteaza distributia corespunzatoare a puterii, in timp ce discurile de frana antiblocare cu patru pistoane Brembo, impreuna cu sistemele StabiliTrack si de control al tractiunii garanteaza o franare eficienta si virare rapida. Rotile sunt amplasate spre exterior, la acelasi nivel cu caroseria, pentru un aspect dinamic si o postura lata.
Design exterior uluitor
Daca doriti sa fiti anonim si sa va integrati in multime, atunci probabil ca modelul Camaro nu este pentru dumneavoastra. Designul uimitor va avea ca rezultat exact opusul, atat pietonii cat si ceilalti participanti la trafic vor privi cu uluire si admiratie cum modelul Camaro isi croieste drum cu superioritatea caracteristica.
"Inca de la inceput, obiectivele de baza pentru noul model Camaro au fost ca acesta sa arate grozav, sa fie cu adevarat performant si sa fie accesibil," a declarat Oppenheiser.
Partea din fata in forma de V este marginita de faruri cu descarcare in gaz cu tehnologie HID, cu inele iluminate cu tehnologie LED Xenon, care simuleaza aspectul ochilor adanciti si confera modelului Camaro o infatisare amenintatoare. Papionul auriu specific Chevrolet decoreaza cu mandrie partea din fata a autovehiculului si directioneaza privirea catre capota power dome, care asigura o senzatie de miscare chiar si cand autovehiculul stationeaza.
Partea din spate a modelelor europene Camaro este unica. Lampile spate duble cu tehnologie LED evoca aspectul unic al partii din fata a autovehiculului. Designul partii din spate este completat de tevi de esapament cromate rotunde, de dimensiuni mari, asemanatoare modelului Corvette Z06.
Design interior
O gama larga de echipamente de izolare fonica va asigura ca veti fi transportat intr-o alta lume imediat ce va urcati la bordul Camaro, desi sunetul specific motorului V8 patrunde intr-o mica masura la interior, datorita designului, suficient cat sa va aminteasca unde sunteti si ce faceti.
Ducand mai departe spiritul si atitudinea modelelor Camaro anterioare, interiorul se caracterizeaza prin simplitate si rafinament, cu accente contemporane in butoane, comutatoare, instrumente si iluminarea ambientala.
Designul panoului central de instrumente integrat imbina comenzile accesibile ale sistemelor audio, de incalzire, ventilatie si de climatizare intr-o singura piesa electronica moderna cu butoane supradimensionate, cu insertii de cauciuc si crom, pentru a se ridica la nivelul modelului Camaro.
Sistemul de iluminare ambientala Chevrolet Blue Ice actioneaza de-a lungul usilor. Aceeasi nuanta de albastru este utilizata atat pentru vitezometrul din partea stanga, cat si pentru turometrul din partea dreapta, iar informatiile suplimentare pentru sofer vor fi afisate intre acestea. Iluminarea ambientala in culoarea portocalie este disponibila cu nivelul de echipare pentru interior Inferno Orange.
Panoul cu patru indicatoare din fata schimbatorului de viteze trimite cu gandul la legendarul model Camaro 1969, insa include si iluminare de fundal contemporana cu tehnologie LED. Pachetul include si indicatoare pentru temperatura uleiului de motor si presiunea uleiului, temperatura lichidului de transmisie si tensiunea bateriei.
Scaunele performante includ perne sport si linii de imbinare pe conturul umerilor cu cusaturi accentuate.
O minune tehnologica
Centrul de informatii pentru sofer (Driver Information Center - DIC) ofera toate tipurile de date necesare la drum, inclusiv informatii referitoare la consum, calatorie si presiunea in pneuri. Camaro este singurul autovehicul din clasa sa care ofera in dotarea standard Head Up Display (HUD), care afiseaza pe parbriz informatii importante, precum viteza si selectia posturilor, astfel incat soferul sa se poata concentra intotdeauna asupra drumului. Asistentul la parcare cu senzori cu ultrasunete in spate si camera video, precum si cele sase airbaguri fac parte din dotarea standard, impreuna cu sistemul de fixare ISOFIX pentru cei mai tineri entuziasti ai autovehiculelor sport.
Modelul Camaro este disponibil si cu un sistem audio stereo Boston Acoustics cu noua difuzoare, pentru clientii nostri iubitori de muzica. Pachetul include si porturi USB pentru dispozitive mobile si conectivitate Bluetooth.
Managementul activ al consumului de carburant
Desi probabil ca economia de carburant nu este pe lista de prioritati a proprietarului unui autovehicul Camaro, sistemul de management activ al consumului de carburant pentru motorul L99 opreste automat patru din cei opt cilindri in timpul functionarii cu sarcina usoara, permitand reducerea consumului. Acesta reduce consumul de carburant cu pana la 7,5%.
Modelele Camaro cu transmisie manuala au un consum combinat de 14,1 l/100 km. Variantele cu transmisie automata au un consum combinat si mai bun, de 13,1 l/100 km.
Designul contemporan reflecta istoria bogata a modelului Camaro, cu partea din fata in forma de V, postura si aripile spate late contribuie la recunoasterea trecutului legendar si la crearea unei legende a designului contemporan.
"Camaro este un ansamblu de putere, confort si tehnologie, care ofera un raport foarte bun calitate-pret care nu poate fi egalat de catre competitorii nostri", a declarat Wayne Brannon, Presedinte si Director Executiv Chevrolet Europe.
Testat pe faimosul circuit de curse Nurburgring din Germania, modelul Camaro a fost proiectat pentru clientii europeni, dispunand de suspensii noi si o gama larga de alte imbunatatiri.
Cele mai importante date tehnice ale modelului Camaro sunt la fel de impresionante ca si designul acestuia: transmisia manuala beneficiaza de un motor superb LS3 V8 de 6,2 litri care dezvolta o putere de 432 cp si genereaza un cuplu de 569 Nm la 4.600 rpm. Aceasta inseamna ca autovehiculul poate accelera de la 0 la 100 km/h in 5,2 secunde in varianta coupe si in 5,4 secunde in varianta decapotabila. Transmisia automata este combinata cu un motor L99 V8 de 6,3 l care dezvolta o putere de 405 cp care genereaza un cuplu de 556 Nm la 4.300 rpm. Versiunea coupe cu transmisie automata atinge 100 km/h in 5,4 secunde si modelul decapotabil in 5,6 secunde. Camaro are o viteza maxima impresionanta de 250 km/h.
100% european
Autovehiculul isi face simtita prezenta de departe, datorita motorului V8 care emite un sunet de frecventa joasa, anuntandu-si cu tarie sosirea iminenta.
Caracteristicile versiunii europene a modelului Camaro sunt asemanatoare cu cele ale modelului 2SS disponibil in America de Nord. Noul model, prima versiune europeana, dispune de noua suspensie FE4, proiectata special pentru Europa. Acest tip de suspensie, caracterizat prin rigiditate ridicata si stabilitate laterala care sporeste performantele si manevrabilitatea la viteza inalta, a avut un succes atat de mare incat va fi disponibil si in Statele Unite, echipat pe modelele superioare de anul viitor. Pachetul de suspensii FE4 dispune de amortizoare fata si spate reajustate si bare stabilizatoare rigide noi in fata (23 mm) si spate (24 mm).
"Obiectivul nostru a fost sa dezvoltam o suspensie sport mai precisa care sa asigure o tinuta de drum imbunatatita. Am utilizat rezultatele numeroaselor teste efectuate pe piste pentru a imbunatati geometria suspensiei in viraje, un echilibru mai neutru la intoarceri si minimizarea subvirarii in situatii limita," a declarat Al Oppenheiser, inginer sef pentru Camaro.
Jantele de 20 inci, cu pneuri Pirelli PZero garanteaza distributia corespunzatoare a puterii, in timp ce discurile de frana antiblocare cu patru pistoane Brembo, impreuna cu sistemele StabiliTrack si de control al tractiunii garanteaza o franare eficienta si virare rapida. Rotile sunt amplasate spre exterior, la acelasi nivel cu caroseria, pentru un aspect dinamic si o postura lata.
Design exterior uluitor
Daca doriti sa fiti anonim si sa va integrati in multime, atunci probabil ca modelul Camaro nu este pentru dumneavoastra. Designul uimitor va avea ca rezultat exact opusul, atat pietonii cat si ceilalti participanti la trafic vor privi cu uluire si admiratie cum modelul Camaro isi croieste drum cu superioritatea caracteristica.
"Inca de la inceput, obiectivele de baza pentru noul model Camaro au fost ca acesta sa arate grozav, sa fie cu adevarat performant si sa fie accesibil," a declarat Oppenheiser.
Partea din fata in forma de V este marginita de faruri cu descarcare in gaz cu tehnologie HID, cu inele iluminate cu tehnologie LED Xenon, care simuleaza aspectul ochilor adanciti si confera modelului Camaro o infatisare amenintatoare. Papionul auriu specific Chevrolet decoreaza cu mandrie partea din fata a autovehiculului si directioneaza privirea catre capota power dome, care asigura o senzatie de miscare chiar si cand autovehiculul stationeaza.
Partea din spate a modelelor europene Camaro este unica. Lampile spate duble cu tehnologie LED evoca aspectul unic al partii din fata a autovehiculului. Designul partii din spate este completat de tevi de esapament cromate rotunde, de dimensiuni mari, asemanatoare modelului Corvette Z06.
Design interior
O gama larga de echipamente de izolare fonica va asigura ca veti fi transportat intr-o alta lume imediat ce va urcati la bordul Camaro, desi sunetul specific motorului V8 patrunde intr-o mica masura la interior, datorita designului, suficient cat sa va aminteasca unde sunteti si ce faceti.
Ducand mai departe spiritul si atitudinea modelelor Camaro anterioare, interiorul se caracterizeaza prin simplitate si rafinament, cu accente contemporane in butoane, comutatoare, instrumente si iluminarea ambientala.
Designul panoului central de instrumente integrat imbina comenzile accesibile ale sistemelor audio, de incalzire, ventilatie si de climatizare intr-o singura piesa electronica moderna cu butoane supradimensionate, cu insertii de cauciuc si crom, pentru a se ridica la nivelul modelului Camaro.
Sistemul de iluminare ambientala Chevrolet Blue Ice actioneaza de-a lungul usilor. Aceeasi nuanta de albastru este utilizata atat pentru vitezometrul din partea stanga, cat si pentru turometrul din partea dreapta, iar informatiile suplimentare pentru sofer vor fi afisate intre acestea. Iluminarea ambientala in culoarea portocalie este disponibila cu nivelul de echipare pentru interior Inferno Orange.
Panoul cu patru indicatoare din fata schimbatorului de viteze trimite cu gandul la legendarul model Camaro 1969, insa include si iluminare de fundal contemporana cu tehnologie LED. Pachetul include si indicatoare pentru temperatura uleiului de motor si presiunea uleiului, temperatura lichidului de transmisie si tensiunea bateriei.
Scaunele performante includ perne sport si linii de imbinare pe conturul umerilor cu cusaturi accentuate.
O minune tehnologica
Centrul de informatii pentru sofer (Driver Information Center - DIC) ofera toate tipurile de date necesare la drum, inclusiv informatii referitoare la consum, calatorie si presiunea in pneuri. Camaro este singurul autovehicul din clasa sa care ofera in dotarea standard Head Up Display (HUD), care afiseaza pe parbriz informatii importante, precum viteza si selectia posturilor, astfel incat soferul sa se poata concentra intotdeauna asupra drumului. Asistentul la parcare cu senzori cu ultrasunete in spate si camera video, precum si cele sase airbaguri fac parte din dotarea standard, impreuna cu sistemul de fixare ISOFIX pentru cei mai tineri entuziasti ai autovehiculelor sport.
Modelul Camaro este disponibil si cu un sistem audio stereo Boston Acoustics cu noua difuzoare, pentru clientii nostri iubitori de muzica. Pachetul include si porturi USB pentru dispozitive mobile si conectivitate Bluetooth.
Managementul activ al consumului de carburant
Desi probabil ca economia de carburant nu este pe lista de prioritati a proprietarului unui autovehicul Camaro, sistemul de management activ al consumului de carburant pentru motorul L99 opreste automat patru din cei opt cilindri in timpul functionarii cu sarcina usoara, permitand reducerea consumului. Acesta reduce consumul de carburant cu pana la 7,5%.
Modelele Camaro cu transmisie manuala au un consum combinat de 14,1 l/100 km. Variantele cu transmisie automata au un consum combinat si mai bun, de 13,1 l/100 km.
Vezi toate pozele (101)
Poze Chevrolet Camaro - Galerie Foto
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Vw passat gmo 2017 11900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
StiriPeSurse.ro
Metoda banală prin care elimini hormonii și antibioticele din carnea de pui
PieseAuto.ro
Bara de protectie
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari
DATA PUBLICĂRII: 17 Octombrie 2011