Consuma 7.4 shot-uri de benzina la fiecare secunda. Ce nu stiai despre noul Bugatti de 1.500 CP

- Noul Bugatti Chiron a fost lansat in primavar anului trecut
- Urmasul modelului Veyron ofera un W16 quad-turbo de 1.500 CP
- Productia totala va fi limitata la numai 500 de exemplare
Ca noul Bugatti Chiron ascunde sub capota un motor de 1.500 de cai putere si are nevoie de mai putin de 2.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de kilometri pe ora, ei bine... nu mai reprezinta niciun secret pentru nimeni.
Iata insa cateva cifre, numere si valori mai putin cunoscute despre urmasul modelului Veyron, prezentat in fata publicului larg cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din primavara anului trecut:
- 187.5 cai putere per litru
Dupa cum precizam si anterior, noul Bugatti Chiron este pus in miscare de o unitate cu 16 cilindri, patru turbine si o capacitate de opt litri, ce dezvolta nici mai mult, nici mai putin de 1.500 de cai putere.
Luand in calcul ultimele doua elemente, rezulta ca urmasul modelului Veyron gazuieste in compartimentul motor o unitate cu 187.5 CP per l, ceea ce reprezinta un plus de 37.5 cai putere per litru comparativ cu vechiul Super Sport.
- 802 Nm per tona
Pe langa cei 187.5 CP per l sau, daca vrei 1.500 de cai putere din opt litri, noul Bugatti Chiron mai 'primeste' de la W16-le anterior amintit si un total de 1.600 Nm - disponibil inca de la... 2.000 de rotatii per minut.
Asa cum precizam si anterior, fisa tehnica a urmasului modelului Veyron mai cuprinde si o greutate de 1.995 de kilograme, o simpla impartire relevand ca impresionantul automobil din Molsheim se bucura aproximativ 802 Nm per tona.
- Mai rapid cu 0.1 secunde
Unul dintre cele mai puternice automobile de serie ale planetei, noul Bugatti Chiron are nevoie de mai putin de 6.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 200 de kilometri pe ora, potrivit primelor detalii oficiale.
Sprintul de la 0 la 300 km/h se realizeaza, in schimb, intr-un timp de 13.6 secunde, ceea ce inseamna ca urmasul modelului Veyron atinge acest prag cu 0.1 secunde mai repede decat reuseste un Nissan Note sa ajunga la 100 de kilometri pe ora.
- 420 km/h
Reprizele fulminante de acceleratie nu sunt singura atractie a noului Bugatti Chiron, respectivul automobil din Molsheim promitand sa impresioneze inclusiv prin viteza maxima, limitata la 420 km/h.
Ca o scurta comparatie, urmasul modelului Veyron depaseste cu exact cinci kilometri pe ora viteza de top a vechiului Super Sport si cu circa 18 kilometri pe ora viteza de... decolare a avionului supersonic Concorde.
- 7.4 shot-uri per secunda
Tinand cont ca ascunde sub capota un motor de 1.500 CP, iar greutatea lui se ridica la aproape doua tone, nu este deloc de mirare ca noul Bugatti Chiron ocupa un loc in topul celor mai gurmande automobile ale planetei.
Mai exact, urmasul modelului Veyron consuma 7.4 shot-uri de benzina in fiecare secunda in care ruleaza cu pedala de acceleratie la podea, astfel ca rezervorul de 100 de litri se goleste dupa numai noua minute.
- 516 grame per kilometru
Noul Bugatti Chiron nu este insa doar unul dintre cele mai gurmande automobile ale planetei; consumul urias de carburant se traduce, bineinteles, prin emisii de dioxid de carbon pe masura.
Oficial, urmasul modelului Veyron scoate pe evacuarea montata central nici mai mult, nici mai putin de 516 grame per kilometru - iar acum ne referim la ciclul mixt si nicidecum la cel urban, unde avem emisii si mai mari.
- 3.800 g
Fiindca explozia unui pneu la peste 400 de kilometri pe ora ar avea efecte devastatoare, noul Bugatti Chiron este livrat inca din fabrica alaturi de anvelope special dezvoltate de compania Michelin.
'Echipate' cu dimensiunea de 285/30 R20 pe fata, respectiv 355/25 R21 pe spate, cauciucurile urmasului modelului Veyron pot rezista la o forta centrifuga de 3.800g, eclipsand astfel pneurile monoposturilor din Formula1.
- 3.800 rpm
Dupa cum precizam si anterior, noul Bugatti Chiron se bucura la randul sau de o motorizare cu 16 cilindri dispusi in W, supraalimentata cu patru turbine pentru un maximum de performanta.
Spre deosebire insa de automobilul pe care il inlocuieste, urmasul modelului apeleaza la doar doua turbine atunci cand propulsorul de opt litri functioneaza la turatii joase, celelalte doua turbine intrand in actiune de la 3.800 rpm.
- 500.000 de kilometri
Asemeni unui automobil obisnuit, noul Bugatti Chiron a fost supus mai multor teste si provocari inainte de a urca pe linia de asamblare, respectiv ajunge in showroom-urile marcii din Molsheim.
Urmasul modelului Veyron a adunat in tot acest timp undeva in jurul a jumatate de milion de kilometri - o performanta care, ce este drept, se imparte la un total de 30 de prototipuri.
-
Prelungire aripioare bara opel astra g bertone irmscher 280 Lei
Opel insignia 2.0 2009 2500 €
Audi a1 1.6 2011 2800 €
-
Vw passat b8 2016 11999 €
Opel astra motorina 2008 1100 €
Audi a4 2000 2009 6995 €
-
Audi a6 quattro 2010 8100 €
Audi a4 s-line quattro (4x4) euro 5, fab. 2009 8400 €
New hummer 8 grizzly cutie cu 3 trepte forta +revers automat 630 €
-
Vw golf golf 7 xenon 2.0 150 cp distronic laneassist 2015 10000 €
Opel astra 16i 2005 1300 €
Bmw x5 3.0d 2008 12500 €
-
Atv nou model:hummer 125cmc allroad+trusa scule bonus 699 €
New db 608 limited cross atv bemi kxd-moto 589 €
Dacia duster 1.5 2016 5500 €
-
Honda civic 1.6 vtec 2004 2990 €
Hyundai veloster 1.6 turbo 2013 11450 €
Bmw 730 730da 245 exclusive 2009 8500 €
-
Vw passat 2.5 tdi 2000 1000 €
Dacia duster 1.5 2011 4800 €
Lincoln town car 100 2000 100 €
-
Audi a4 2 2008 4800 €
Toyota yaris verso 121 2007 550 €
Vw golf gti 160 2011 7899 €
-
Skoda rapid 1.6 tdi 2013 5900 €
Porsche 924 1984 cc 1980 3000 €
Folie auto llumar autorizata / omologata r.a.r. llumar- de la... 200 Lei
-
Vw golf 1,4 tsi 2009 5690 €
Dacia duster 1.5 2015 4800 €
Bmw 730 3.0 2007 3200 €
-
Vw golf gti 1.8t 2002 3400 €
Mitsubishi eclipse 4g69 2008 7500 €
Renault megane 1.9 d 2003 1900 €
-
Volvo v40 motor 1900 tdi impecabila 2003 1950 €
Vw passat automat 2006 3600 €
Vw tiguan 4motion ,cutie automata dsg 2014 12850 €





