Este inceputul unei noi ere. Porsche dezvaluie oficial primul 911 cu motor hibrid, ceasuri de bord digitale si pornire de la buton

Odata cu relansarea modelului sau emblematic, Porsche realizeaza modernizarea a patru din cele sase linii de modele ale sale, in doar cateva luni: Panamera, Taycan, Macan si 911. „Portofoliul nostru de produse este mai tanar ca niciodata si foarte atractiv”, spune Oliver Blume, CEO Porsche. „Oferim clientilor nostri si mai multe optiuni de personalizare si experiente exclusive.”
Inspirat de motorsport: hibrid inovator de mare performanta
Pentru noile modele 911 Carrera GTS, inginerii Porsche s-au folosit de cunostintele acumulate din cursele de motorsport, ca baza pentru proiectarea sistemului hibrid. „Am dezvoltat si testat o mare varietate de idei si abordari pentru a ajunge la sistemul hibrid care s-ar potrivi perfect modelului 911. Rezultatul este o unitate fidela conceptului general al 911, dar care ii imbunatateste semnificativ performanta”, spune Frank Moser, Vicepresedinte pentru Liniile de Modele 911 si 718.
Sistemul T-Hybrid, usor si puternic, are un turbocompresor electric nou dezvoltat. Un motor electric integrat, plasat intre compresor si roata turbinei, aduce instantaneu turbocompresorul la turatie. Acest lucru acumuleaza imediat presiunea de supraalimentare. Motorul electric din turbocompresor functioneaza si ca generator. Acesta genereaza pana la 11 kW (15 CP) de energie electrica, extrasa din fluxul de gaze de evacuare. Turbocompresorul electric fara wastegate permite utilizarea unui singur turbocompresor in locul celor doua precedente, ceea ce asigura o livrare de putere mai dinamica si mai receptiva.
Sistemul de propulsie include, de asemenea, un motor sincron cu magnet permanent integrat in noua transmisie, mai puternica, cu opt trepte, cu dublu ambreiaj (PDK). Chiar si la ralanti, ofera motorului boxer un cuplu suplimentar de antrenare de pana la 150 Nm si permite o crestere a puterii de pana la 40 kW. Porsche cupleaza ambele motoare electrice la o baterie de inalta tensiune, usoara si compacta. Aceasta corespunde ca dimensiune si greutate unei baterii de pornire conventionale, de 12 volti, dar stocheaza pana la 1,9 kWh de energie (bruta) si functioneaza la o tensiune de 400 V. Pentru o greutate totala optimizata, Porsche a instalat o baterie litiu-ion usoara, pentru sistemul electric de bord de 12 V.
Inima motorului T-Hybrid este un nou motor boxer de 3,6 litri. Sistemul de inalta tensiune permite actionarea electrica a compresorului de aer conditionat si, ca urmare, nu mai este necesara transmisia cu curele, ceea ce face motorul mult mai compact. Acest lucru creeaza spatiu deasupra unitatii de alimentare pentru invertorul de impuls si convertorul DC-DC. Un alezaj marit de 97 mm si o cursa marita de 81 mm maresc capacitatea cu 0,6 litri fata de predecesorul sau. Motorul are controlul arborelui cu came VarioCam si control al supapelor cu culbutori, care mentine raportul ideal de amestec de combustibil si aer pe intreaga plaja de turatii (lambda = 1).
Chiar si fara asistenta electrica, motorul boxer ofera 357 kW (485 CP) si 570 Nm cuplu. in total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) si 610 Nm. Cresterea puterii fata de predecesorul sau este de 45 kW (61 CP). Noul 911 Carrera GTS il invinge pe predecesorul sau la sprintul pana la 100 km/h, in special la plecarea de pe loc. Hibridul performant ofera caracteristici de conducere extrem de dinamice, reducand in acelasi timp emisiile de CO2 cu o greutate suplimentara semnificativ mai mica in comparatie cu vehiculele hibride plug-in. Cresterea in greutate fata de predecesorul sau este de doar 50 de kilograme.
911 Carrera dispune de un motor boxer de 3,0 litri, cu dublu turbocompresor. Acest motor a fost, de asemenea, complet revizuit. Printre altele, a adoptat intercooler-ul de la modelele Turbo, care acum sta direct sub grila capotei spate, deasupra motorului. Turbocompresoarele din noul 911 Carrera au fost rezervate modelelor GTS din predecesorul sau. Cu aceste modificari, Porsche realizeaza simultan o reducere a emisiilor si o crestere a puterii la 290 kW (394 CP), impreuna cu un cuplu maxim de 450 Nm. Noul 911 Carrera Coupe accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde (3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) si se mandreste cu o viteza maxima de 294 km/h. in comparatie cu predecesorul sau, aceasta reprezinta o imbunatatire de 0,1 secunde si, respectiv, 1 km/h.
Suspensie optimizata si aerodinamica activa
Suspensia lui 911 Carrera GTS a fost, de asemenea, revizuita complet. Pentru prima data, directia pe puntea spate vine acum ca standard. Aceasta mareste stabilitatea la viteze mari si reduce raza de viraj. Porsche a integrat sistemul de stabilizare antiruliu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) in sistemul de inalta tensiune al hibridului de performanta. Acest lucru permite utilizarea unui sistem de control electrohidraulic, ceea ce face sistemul si mai flexibil si mai precis. Suspensia sport cu sistem de amortizare variabil (PASM) si inaltime de rulare coborata cu 10 mm ofera o manevrabilitate caracteristica GTS.
Un total de sapte modele de roti de 19/20 inci sau 20/21 de inci sunt disponibile pentru noul 911. Introduse pentru prima data la 911 Carrera sunt rotile cu design exclusivist, cu lamele de carbon, care reduc coeficientul de rezistenta si, prin urmare, cresc eficienta. Modelele 911 Carrera GTS ruleaza standard pe roti de 21 de inci, cu o latime de 11,5 inci si anvelope 315/30 ZR 21 in spate. in fata, anvelopele sunt 245/35 ZR 20, pe roti de 20 de inci cu latime de 8,5 inci. in paralel cu performanta imbunatatita semnificativ, amprenta mai larga a anvelopelor din spate imbunatateste dinamica de conducere si tractiunea noului 911 Carrera GTS.
Exterior sportiv, optimizat
Porsche a optimizat designul exterior al modelului 911 cu detalii atent selectate. Majoritatea masurilor imbunatatesc aerodinamica si performanta masinii sport. Modificarile includ bare de protectie noi, specifice modelului. Pentru prima data, Porsche a integrat, de asemenea, toate functiile de iluminare in farurile cu LED-uri matrice, acum standard, ale modelului 911, cu grafica lor caracteristica, in patru puncte. Acest lucru face posibila omiterea luminilor de zi din fata si creeaza spatiu pentru orificii de racire mai mari, in partea frontala a masinii.
La modelele 911 Carrera GTS, partea frontala are cinci clapete de aer de racire active, dispuse vertical, vizibile din exterior si o alta clapa ascunsa pentru inchiderea bypass-ului pe fiecare parte. Pentru prima data la 911, acestea sunt completate de difuzoare frontale adaptive in partea de jos a caroseriei, care sunt controlate impreuna cu clapetele de aer de racire. Aceste elemente directioneaza fluxul de aer dupa cum este necesar: atunci cand cerintele de putere sunt minime, clapetele inchise optimizeaza aerodinamica. Cand cererea de putere este mare – de exemplu in situatii de circuit – clapetele directioneaza cantitati mari de aer catre radiatoarele masinii. Senzorii pentru sistemele de asistenta se afla acum in spatele unei suprafete lucioase, sub placuta de inmatriculare.
Optional, Porsche ofera noile faruri cu functie HD matrix LED, cu peste 32.000 de puncte de lumina. Faza lunga de inalta performanta lumineaza drumul la o distanta de peste 600 de metri. Farurile ofera, de asemenea, functii suplimentare inovatoare, cum ar fi lumina dinamica pentru viraje, dependenta de modul de conducere, iluminarea benzii de circulatie, lumina de santier si de ambuteiaj si o faza lunga care nu orbeste participantii la trafic si are o precizie la nivel de pixel.
Banda luminoasa reproiectata, cu arc integrat si logo „PORSCHE” face ca partea din spate a lui 911 sa para mai adanca si mai lata. Grila spate reproiectata, cu cinci aripioare pe fiecare parte, continua luneta pentru a forma o unitate grafica care se termina in spoilerul retractabil de mai jos. Placuta de inmatriculare este pozitionata mai sus, cu o bara de protectie spate clar structurata. Sistemele de evacuare specifice modelului sunt integrate elegant in aripioarele difuzorului. Un sistem de evacuare sport este disponibil optional pentru modelele 911 Carrera. Modelele 911 Carrera GTS sunt dotate standard cu un sistem de evacuare sport specific GTS.
Un kit aero optional imbunatateste si mai mult performantele noului 911 Coupe. Acesta include bara de protectie fata SportDesign distincta, cu spoiler frontal unic, panouri laterale asortate si eleron spate usor, fix. Toate aceste componente cresc forta deportanta si imbunatatesc aderenta masinii sport.
Cockpit complet digital si conectivitate extinsa
La variantele coupe, Porsche a proiectat interiorul noului 911 - ca standard - cu doua locuri. O configuratie cu 2+2 locuri este disponibila ca optiune, fara costuri suplimentare. in cockpit, Porsche combina ADN-ul familiar al designului 911 cu tehnologia moderna: conceptul de control Porsche Driver Experience se concentreaza pe axa soferului si pe operarea intuitiva si mai rapida. Elementele de control esentiale au fost aranjate direct pe sau in jurul volanului. Printre acestea se numara comutatorul standard pentru modul de conducere, parghia revizuita de asistenta a soferului si, pentru prima data la 911, un buton de pornire – in partea stanga a volanului, desigur. in compartimentul de depozitare al consolei centrale al noului 911, exista un compartiment racit pentru smartphone-uri, cu functie de incarcare prin inductie.
Pentru prima data, 911 are un panou de bord complet digital. Ecranul curbat de 12,6 inci se incadreaza elegant in noul concept de control si afisare si poate fi personalizat extensiv. Acesta ofera pana la sapte afisaje, inclusiv unul clasic, exclusivist, inspirat de designul traditional al bordului Porsche, cu cinci cadrane, cu tahometru central.
Sistemul Porsche Communication Management (PCM) este in continuare operat prin intermediul afisajului central de inalta rezolutie, pe un ecran de 10,9 inci. Cu toate acestea, personalizarea modurilor de conducere si functionarea sistemelor de asistenta a soferului au fost imbunatatite semnificativ. 911 actualizat are si noi functii de conectivitate. Un cod QR simplifica semnificativ procesul de conectare la PCM cu ID-ul Porsche. Apple CarPlay® este mai profund integrat in masina. Daca se doreste, acesta afiseaza informatii in panoul de bord si permite operarea functiilor vehiculului direct in ecosistemul Apple®, de exemplu prin intermediul asistentului vocal Siri®. Pentru prima data, streamingul video este disponibil optional si atunci cand masina este parcata. Aplicatii precum Spotify® si Apple Music® pot fi folosite ca aplicatii native in PCM, fara sa fie nevoie de un smartphone conectat.
Disponibil pentru comanda acum, de la 135.241,12 euro
Noul 911 Carrera poate fi comandat acum in variante Coupe si Cabriolet cu tractiune spate. Pentru 911 Carrera GTS sunt disponibile si tractiunea integrala si varianta de caroserie Targa (oferita exclusiv cu tractiune integrala). Ambele variante de model sunt echipate standard cu Porsche Doppelkupplung (PDK). Porsche ofera noul 911 Carrera in varianta coupe la un pret de pornire de 135.241,12 de euro, inclusiv TVA si echipamente specifice tarii. Preturile pentru 911 Carrera GTS Coupe incep de la 177.918,09 de euro. Livrarile in Romania vor incepe la sfarsitul verii pentru 911 Carrera si in ultima parte a anului 2024 pentru 911 Carrera GTS.
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei


