Este inceputul unei noi ere. Porsche dezvaluie oficial primul 911 cu motor hibrid, ceasuri de bord digitale si pornire de la buton

Este inceputul unei noi ere. Porsche dezvaluie oficial primul 911 cu motor hibrid, ceasuri de bord digitale si pornire de la buton
Porsche a modernizat in mod fundamental emblematica masina sport 911. Noul 911 Carrera GTS este primul 911 omologat, echipat cu un motor hibrid super-usor performant. Noul sistem de propulsie inovator, cu cilindree de 3,6 litri, ofera performante de condus semnificativ imbunatatite. 911 Carrera GTS Coupe accelereaza de la zero la 100 km/h in 3,0 secunde si atinge o viteza maxima de 312 km/h. 911 Carrera va fi, de asemenea, disponibil imediat dupa lansarea noului model. Propulsat de un motor boxer twin-turbo de 3,0 litri usor modificat, este mai puternic decat predecesorul sau. Noul 911 are, de asemenea, un design innoit, o aerodinamica mai buna, un interior proaspat, echipamente standard imbunatatite si conectivitate extinsa.
Distribuie pe Facebook

Odata cu relansarea modelului sau emblematic, Porsche realizeaza modernizarea a patru din cele sase linii de modele ale sale, in doar cateva luni: Panamera, Taycan, Macan si 911. „Portofoliul nostru de produse este mai tanar ca niciodata si foarte atractiv”, spune Oliver Blume, CEO Porsche. „Oferim clientilor nostri si mai multe optiuni de personalizare si experiente exclusive.”

Inspirat de motorsport: hibrid inovator de mare performanta

Pentru noile modele 911 Carrera GTS, inginerii Porsche s-au folosit de cunostintele acumulate din cursele de motorsport, ca baza pentru proiectarea sistemului hibrid. „Am dezvoltat si testat o mare varietate de idei si abordari pentru a ajunge la sistemul hibrid care s-ar potrivi perfect modelului 911. Rezultatul este o unitate fidela conceptului general al 911, dar care ii imbunatateste semnificativ performanta”, spune Frank Moser, Vicepresedinte pentru Liniile de Modele 911 si 718.

Sistemul T-Hybrid, usor si puternic, are un turbocompresor electric nou dezvoltat. Un motor electric integrat, plasat intre compresor si roata turbinei, aduce instantaneu turbocompresorul la turatie. Acest lucru acumuleaza imediat presiunea de supraalimentare. Motorul electric din turbocompresor functioneaza si ca generator. Acesta genereaza pana la 11 kW (15 CP) de energie electrica, extrasa din fluxul de gaze de evacuare. Turbocompresorul electric fara wastegate permite utilizarea unui singur turbocompresor in locul celor doua precedente, ceea ce asigura o livrare de putere mai dinamica si mai receptiva.

Sistemul de propulsie include, de asemenea, un motor sincron cu magnet permanent integrat in noua transmisie, mai puternica, cu opt trepte, cu dublu ambreiaj (PDK). Chiar si la ralanti, ofera motorului boxer un cuplu suplimentar de antrenare de pana la 150 Nm si permite o crestere a puterii de pana la 40 kW. Porsche cupleaza ambele motoare electrice la o baterie de inalta tensiune, usoara si compacta. Aceasta corespunde ca dimensiune si greutate unei baterii de pornire conventionale, de 12 volti, dar stocheaza pana la 1,9 kWh de energie (bruta) si functioneaza la o tensiune de 400 V. Pentru o greutate totala optimizata, Porsche a instalat o baterie litiu-ion usoara, pentru sistemul electric de bord de 12 V.

Inima motorului T-Hybrid este un nou motor boxer de 3,6 litri. Sistemul de inalta tensiune permite actionarea electrica a compresorului de aer conditionat si, ca urmare, nu mai este necesara transmisia cu curele, ceea ce face motorul mult mai compact. Acest lucru creeaza spatiu deasupra unitatii de alimentare pentru invertorul de impuls si convertorul DC-DC. Un alezaj marit de 97 mm si o cursa marita de 81 mm maresc capacitatea cu 0,6 litri fata de predecesorul sau. Motorul are controlul arborelui cu came VarioCam si control al supapelor cu culbutori, care mentine raportul ideal de amestec de combustibil si aer pe intreaga plaja de turatii (lambda = 1).

Chiar si fara asistenta electrica, motorul boxer ofera 357 kW (485 CP) si 570 Nm cuplu. in total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) si 610 Nm. Cresterea puterii fata de predecesorul sau este de 45 kW (61 CP). Noul 911 Carrera GTS il invinge pe predecesorul sau la sprintul pana la 100 km/h, in special la plecarea de pe loc. Hibridul performant ofera caracteristici de conducere extrem de dinamice, reducand in acelasi timp emisiile de CO2 cu o greutate suplimentara semnificativ mai mica in comparatie cu vehiculele hibride plug-in. Cresterea in greutate fata de predecesorul sau este de doar 50 de kilograme.

911 Carrera dispune de un motor boxer de 3,0 litri, cu dublu turbocompresor. Acest motor a fost, de asemenea, complet revizuit. Printre altele, a adoptat intercooler-ul de la modelele Turbo, care acum sta direct sub grila capotei spate, deasupra motorului. Turbocompresoarele din noul 911 Carrera au fost rezervate modelelor GTS din predecesorul sau. Cu aceste modificari, Porsche realizeaza simultan o reducere a emisiilor si o crestere a puterii la 290 kW (394 CP), impreuna cu un cuplu maxim de 450 Nm. Noul 911 Carrera Coupe accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde (3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) si se mandreste cu o viteza maxima de 294 km/h. in comparatie cu predecesorul sau, aceasta reprezinta o imbunatatire de 0,1 secunde si, respectiv, 1 km/h.

Suspensie optimizata si aerodinamica activa

Porsche 911 T-Hybrid

Porsche 911 T-Hybrid

Suspensia lui 911 Carrera GTS a fost, de asemenea, revizuita complet. Pentru prima data, directia pe puntea spate vine acum ca standard. Aceasta mareste stabilitatea la viteze mari si reduce raza de viraj. Porsche a integrat sistemul de stabilizare antiruliu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) in sistemul de inalta tensiune al hibridului de performanta. Acest lucru permite utilizarea unui sistem de control electrohidraulic, ceea ce face sistemul si mai flexibil si mai precis. Suspensia sport cu sistem de amortizare variabil (PASM) si inaltime de rulare coborata cu 10 mm ofera o manevrabilitate caracteristica GTS.

Un total de sapte modele de roti de 19/20 inci sau 20/21 de inci sunt disponibile pentru noul 911. Introduse pentru prima data la 911 Carrera sunt rotile cu design exclusivist, cu lamele de carbon, care reduc coeficientul de rezistenta si, prin urmare, cresc eficienta. Modelele 911 Carrera GTS ruleaza standard pe roti de 21 de inci, cu o latime de 11,5 inci si anvelope 315/30 ZR 21 in spate. in fata, anvelopele sunt 245/35 ZR 20, pe roti de 20 de inci cu latime de 8,5 inci. in paralel cu performanta imbunatatita semnificativ, amprenta mai larga a anvelopelor din spate imbunatateste dinamica de conducere si tractiunea noului 911 Carrera GTS.

Exterior sportiv, optimizat

Porsche a optimizat designul exterior al modelului 911 cu detalii atent selectate. Majoritatea masurilor imbunatatesc aerodinamica si performanta masinii sport. Modificarile includ bare de protectie noi, specifice modelului. Pentru prima data, Porsche a integrat, de asemenea, toate functiile de iluminare in farurile cu LED-uri matrice, acum standard, ale modelului 911, cu grafica lor caracteristica, in patru puncte. Acest lucru face posibila omiterea luminilor de zi din fata si creeaza spatiu pentru orificii de racire mai mari, in partea frontala a masinii.

La modelele 911 Carrera GTS, partea frontala are cinci clapete de aer de racire active, dispuse vertical, vizibile din exterior si o alta clapa ascunsa pentru inchiderea bypass-ului pe fiecare parte. Pentru prima data la 911, acestea sunt completate de difuzoare frontale adaptive in partea de jos a caroseriei, care sunt controlate impreuna cu clapetele de aer de racire. Aceste elemente directioneaza fluxul de aer dupa cum este necesar: atunci cand cerintele de putere sunt minime, clapetele inchise optimizeaza aerodinamica. Cand cererea de putere este mare – de exemplu in situatii de circuit – clapetele directioneaza cantitati mari de aer catre radiatoarele masinii. Senzorii pentru sistemele de asistenta se afla acum in spatele unei suprafete lucioase, sub placuta de inmatriculare.

Optional, Porsche ofera noile faruri cu functie HD matrix LED, cu peste 32.000 de puncte de lumina. Faza lunga de inalta performanta lumineaza drumul la o distanta de peste 600 de metri. Farurile ofera, de asemenea, functii suplimentare inovatoare, cum ar fi lumina dinamica pentru viraje, dependenta de modul de conducere, iluminarea benzii de circulatie, lumina de santier si de ambuteiaj si o faza lunga care nu orbeste participantii la trafic si are o precizie la nivel de pixel.

Banda luminoasa reproiectata, cu arc integrat si logo „PORSCHE” face ca partea din spate a lui 911 sa para mai adanca si mai lata. Grila spate reproiectata, cu cinci aripioare pe fiecare parte, continua luneta pentru a forma o unitate grafica care se termina in spoilerul retractabil de mai jos. Placuta de inmatriculare este pozitionata mai sus, cu o bara de protectie spate clar structurata. Sistemele de evacuare specifice modelului sunt integrate elegant in aripioarele difuzorului. Un sistem de evacuare sport este disponibil optional pentru modelele 911 Carrera. Modelele 911 Carrera GTS sunt dotate standard cu un sistem de evacuare sport specific GTS.

Un kit aero optional imbunatateste si mai mult performantele noului 911 Coupe. Acesta include bara de protectie fata SportDesign distincta, cu spoiler frontal unic, panouri laterale asortate si eleron spate usor, fix. Toate aceste componente cresc forta deportanta si imbunatatesc aderenta masinii sport.

Cockpit complet digital si conectivitate extinsa

La variantele coupe, Porsche a proiectat interiorul noului 911 - ca standard - cu doua locuri. O configuratie cu 2+2 locuri este disponibila ca optiune, fara costuri suplimentare. in cockpit, Porsche combina ADN-ul familiar al designului 911 cu tehnologia moderna: conceptul de control Porsche Driver Experience se concentreaza pe axa soferului si pe operarea intuitiva si mai rapida. Elementele de control esentiale au fost aranjate direct pe sau in jurul volanului. Printre acestea se numara comutatorul standard pentru modul de conducere, parghia revizuita de asistenta a soferului si, pentru prima data la 911, un buton de pornire – in partea stanga a volanului, desigur. in compartimentul de depozitare al consolei centrale al noului 911, exista un compartiment racit pentru smartphone-uri, cu functie de incarcare prin inductie.

Pentru prima data, 911 are un panou de bord complet digital. Ecranul curbat de 12,6 inci se incadreaza elegant in noul concept de control si afisare si poate fi personalizat extensiv. Acesta ofera pana la sapte afisaje, inclusiv unul clasic, exclusivist, inspirat de designul traditional al bordului Porsche, cu cinci cadrane, cu tahometru central.

Sistemul Porsche Communication Management (PCM) este in continuare operat prin intermediul afisajului central de inalta rezolutie, pe un ecran de 10,9 inci. Cu toate acestea, personalizarea modurilor de conducere si functionarea sistemelor de asistenta a soferului au fost imbunatatite semnificativ. 911 actualizat are si noi functii de conectivitate. Un cod QR simplifica semnificativ procesul de conectare la PCM cu ID-ul Porsche. Apple CarPlay® este mai profund integrat in masina. Daca se doreste, acesta afiseaza informatii in panoul de bord si permite operarea functiilor vehiculului direct in ecosistemul Apple®, de exemplu prin intermediul asistentului vocal Siri®. Pentru prima data, streamingul video este disponibil optional si atunci cand masina este parcata. Aplicatii precum Spotify® si Apple Music® pot fi folosite ca aplicatii native in PCM, fara sa fie nevoie de un smartphone conectat.

Disponibil pentru comanda acum, de la 135.241,12 euro

Noul 911 Carrera poate fi comandat acum in variante Coupe si Cabriolet cu tractiune spate. Pentru 911 Carrera GTS sunt disponibile si tractiunea integrala si varianta de caroserie Targa (oferita exclusiv cu tractiune integrala). Ambele variante de model sunt echipate standard cu Porsche Doppelkupplung (PDK). Porsche ofera noul 911 Carrera in varianta coupe la un pret de pornire de 135.241,12 de euro, inclusiv TVA si echipamente specifice tarii. Preturile pentru 911 Carrera GTS Coupe incep de la 177.918,09 de euro. Livrarile in Romania vor incepe la sfarsitul verii pentru 911 Carrera si in ultima parte a anului 2024 pentru 911 Carrera GTS.

Porsche 911 T-Hybrid

Porsche 911 T-Hybrid

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (31) Poze Porsche 911 T-Hybrid
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 5 Iunie 2024