Geneva 2014: Pagani Zonda Revolucion, ultimul Zonda care se produce, are 800 cp

Geneva 2014: Pagani Zonda Revolucion, ultimul Zonda care se produce, are 800 cp
  • Motorul V12 de Mercedes produce 800 cp
  • Cutia este secventiala in 6 rapoarte
  • Masina costa 2.2 milioane de Euro + taxe
Distribuie pe Facebook

Pagani nu a renuntat la productia Zondei, desi mereu a spus ca este vorba de ultimul model, inainte de lansarea lui Huayra. Iata ca italienii nu renunta la Zonda si au venit la Geneva cu un model limitat numit Revolucion.

Dupa ce a mai aratat anul trecut in cadrul unui eveniment privat la care s-au intalnit posesorii de Pagani, iata ca producatorul exclusivist de hipercar-uri italiene a scos in public ultima creatie bazata pe Zonda. E vorba de Pagani Zonda Revolucion, o masina produsa in numar limitat, special dedicata pentru circuit.

Pilotul acestei masini va sta intr-o monocaca din fibra de carbon si titan, masina avand o greutate totala de numai 1070 kg, cam cat o Dacia 1100. Motorul este ca de obicei de la Mercedes-Benz, special creat de divizia AMG si modificat de Pagani, care produce acum 800 cp, mai mult chiar decat extremul Pagani Zonda R. Cuplul motorului de 6 litri V12 este de 730 Nm, fiind un motor de turatie mare. Acest propulsor este cuplat la o transmisie secventiala cu 6 rapoarte montata transversal din magneziu, care se mandreste cu o schimbare a treptelor de numai 20ms.

Pagani Zonda Revolucion

Controlul tractiunii dezvoltat de BOSCH are 12 setari diferite, sistemul ABS este revizuit si imbunatatit pentru circuit, aceste trasaturi permitandu-i pilotului sa muleze comportamentul masinii pe stilul sau de condus.

Pagani Zonda Revolucion a fost dezvoltata tot prin programul R, care a reprezentat mereu cele mai inalte standarde de tehnologie in uzina Pagani Automobili. Pe langa reducerile de greutate si tehnologie de ultima ora, aerodinamica este un alt lucru important ce contribuie la performante. Capota din fata are noi prize de aer iar pe spate exista ceva nou: un stabilizator vertical. Evident, totul numai din fibra de carbon.

Acest nou model este dotat cu DRS (Drag-Reduction-System) pe eleronul din spate. Acest sistem functioneaza in doua moduri ce pot fi activate de sofer in timpul condusului. Sistemul DRS este reglat prin intermediul unui buton de pe volan. Eleronul se modifica pentru a oferi o putere de apasare maxima sau minima, in functie de forta laterala la peste 100 km/h. Eleronul dotat cu DRS poate insa functiona si in mod automat, in functie de un algoritm dezvoltat de Horacio Pagani.

Pagani Zonda Revolucion

Sistemul de franare Brembo imprumuta din Formula 1 tot ce este mai bun: discuri cu tehnologie CCMR, mai usoare cu 15% decat discurile mai vechi CCM, acestea oferind si o temperatura mai joasa de functionare. Longevitatea discurilor a devenit de 4 ori mai mare, chiar si in cazul utilizarii agresive pe circuit.

"Dupa ce am creat modelul Zonda R, cea mai rapida masina care a mers pe circuitul de la Nurburgring vreodata, am stiut ca este greu sa facem un automobil care sa se apropie de acest nivel. Dar am reusit sa cream un obiect superb si rapid, cea mai performanta masina Pagani din toate timpurile. E vorba de Zonda Revolucion" spune Horacio Pagani, seful si designerul principal de la Pagani Automobili.

Pagani Zonda Revolucion

Pagani Zonda RevolucionPagani Zonda Revolucion

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Pagani Zonda Revolucion
mai multe