Masini legendare Ep. 14 - Enzo Ferrari

Ducand o lupta permanenta cu limitele perfectiunii si continuand fara incetare sa stabileasca noi standarde, constructorul din Maranello a dat nastere de-a lungul istoriei sale unora dintre cele mai impresionante creatii ale lumii auto. Modele precum 250, 288 GTO, F40 sau F50 au avut si vor avea intotdeauna un loc rezervat in inima pasionatilor (si nu numai) datorita maiestriei artistilor de la care au primit viata.
Dar, in toata istoria sa, Ferrari nu a construit niciodata un alt supercar precum Enzo. Fiind atat de mandri de rezultatul final, italienii si-au botezat creatia cu numele fondatorului companiei - Enzo Ferrari. Iar motivele sunt cat se poate de evidente. Chiar daca a fost lansat in urma cu aproximativ noua ani si in prezent nu mai este produs, modelul constructorului din Maranello inca are multe de spus in lumea supercarurilor.
In primul rand, Enzo Ferrari a fascinat intreaga omenire datorita tehnologiei pe care o incorporeaza - o tehnologie intalnita si imprumutata de la masinile din Formua 1. Pentru inceput, asta inseamna ca supercarul italian adopta o caroserie proiectata pentru a fi mai intai aerodinamica si abia apoi pentru a fi declarata castigatoare la diverse concursuri de frumusete. Drept urmare, modelul constructorului din Maranello beneficiaza de o parte frontala diferita - in comparatie cu celelalte automobile, inzestrata cu un ''nas'' similar monoposturilor.
Tot de la masinile ce concureaza in Formula 1 s-a inspirat si sasiul realizat din fibra de carbon care, pe langa rezistenta si duritatea uimitoare de care se bucura, pastreaza greutatea totala undeva in jurul a 1.255 kilograme. De asemenea, la capitolul tehnologie putem integra cu mare usurinta si transmisia F1 in sase trepte - ce schimba vitezele in numai 150 de milisecunde, sistemul de franare marca Brembo, inzestrat cu discuri uriase carbon-ceramice, si, nu in ultimul rand, suspensia ajustabila ce se lauda cu o configuratie de tip push-rod. In plus, legendarul Enzo Ferrari este echipat si cu un eleron complet electronic, despre care se spune ca isi face aparitia indata ce acul vitezometrului indica bariera celor 300 km/h.
Construit cu gandul la performante extreme si aliniindu-se perfect la sloganul ''forma urmeaza functia'', supercarul italian isi intampina pasagerii intr-un cockpit proiectat pentru a fi doar practic, nu si luxos. Mai exact, interiorul automobilului din Maranello pune la dispozitia soferului toate comenzile importante, inspiratia monoposturilor din Formula 1 regasindu-se si la nivelul volanului in trei spite. Referitor la dotari, Enzo Ferrari se poate mandri numai cu o intalatie de aer conditionat.
Cu toate acestea, scaunele realizate din fibra de carbon si majoritatea ornamentelor realizate din acest material reamintesc scopul si misiunea modelului italian. In ceea ce priveste muzica, proprietarii supercarului din Maranello au la dispozitie un sistem audio extrem de performant, compus dintr-un motor V12 si o evacuare cu patru tobe de esapament.
Si daca tot veni vorba de motor, unitatea aspirata in 12 cilindri are o capacitate de 5.998,80 centimetri cubi si produce 110 cai putere per litru. Intr-o alta ordine de idei, celebrul Enzo Ferrari ascunde sub capota un propulsor V12 de sase litri, montat central, capabil sa livreze celui aflat in spatele volanului nu mai putin de 660 cai putere la 7.200 rpm si 657 Nm la 5.500 rpm.
Reamintim de greutatea de 1.255 kilograme si transmisia ce schimba vitezele in 150 de milisecunde, iar rezultatele nu ar trebuie sa mai mire pe nimeni: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in fix 3.46 secunde, sfertul de mila este parcurs in 11 secunde, iar viteza maxima depaseste 350 km/h. Dar supercarul constructorului din Maranello nu impresioneaza doar la capitolul acceleratie, ci si atunci cand vine vorba de manevrabilitate sau forta de franare - un lucru scos in evidenta de cele sapte minute si 25 de secunde obtinute de pilotul Marc Basseng pe circuitul de la Nurburgring.
Lasand la o parte toate detaliile tehnice, Enzo Ferrari a oferit lumii auto si o lectie pretioasa despre exclusivitate: supercarul italian a fost fabricat in numai 399 de bucati, iar pentru a pune mana pe un exemplar trebuia sa fi selectionat de constructorul din Maranello. Tocmai de aceea, un Ferrari Enzo se vinde in zilele noastre si cu preturi de peste un milion de dolari.
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei


