Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX
La inceputul anilor '90, lumea supercarurilor dadea dovada de o activitate mai intensa ca niciodata. Campul de batalie era impanzit cu numeroase creatii capabile sa-ti taie rasuflarea (majoritatea purtand logo-ul constructorilor europeni), ce ofereau periodic unele dintre cele mai incitante dueluri ale istoriei. A fost o perioada glorioasa, in care modelele celor de la Ferrari, Lamborghini si Porsche luptau pe viata si pe moarte pentru suprematie - atat pe circuit, cat si in afara acestuia.
Distribuie pe Facebook

Dar poporul japonez nu avea sa stea cu mainile in san. In ciuda faptului ca urmau sa intre pe un teritoriu necunoscut, asiaticii nu s-au lasat niciodata intimidati de maiestuoasele creatii ale europenilor si chiar au sosit cu propria lor capodopera - Honda NSX.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Dezvoltarea unui automobil special, de inalta performanta, a inceput inca din anul 1984, atunci cand celebrul constructor din Tara Soarelui Rasare a apelat la Pininfarina pentru creionarea conceptului HP-X (Honda Pininfarina Xperimental). Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Torino, prototipul impresiona prin materialele ultra-usoare folosite la constructie si propulsorul V6 cu o capacitate de doi litri, montat central. Procesul de creatie a durat mai bine de jumate de deceniu, timp in care cei de la Honda ar fi incercat aproximativ 20 de versiuni diferite inainte ca ceea ce cunoastem astazi sub numele NSX sa vada lumina zilei.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Una dintre marile provocari ale inginerilor japonezi a fost lupta cu greutatea, compania asiatica biruind in cele din urma. Cum fibra de carbon era extrem de scumpa la acea perioada, Honda a vazut in aluminiu solutia pe care o cauta. Drept urmare, modelul NSX - lansat in anul 1990, a fost prima masina de serie dotata cu un sasiu monococ din aluminiu. Tot din acest material au fost realizate si panourile caroseriei, suspensia, respectiv motorul, rezultand astfel o reducere a masei totale cu mai bine de 200 kilograme - in comparatie cu ceea ce ar fi rezultat daca s-ar fi utilizat otelul.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Fiindca doreau ca modelul lor sa rivalizeze cu creatiile celor de la Ferrari si Lamborghini, inginerii companiei japoneze au optat pentru numeroase solutii tehnologice inspirate din Formula 1 - ba chiar au apelat la Ayrton Senna pentru setarea suspensiei. De asemenea, motorul V6 de doi litri ascuns sub capota conceptului HP-X a fost inlocuit cu un V6 de trei litri si 270 cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte. Intr-unul dintre primele este efectuate, Honda NSX a reusit sa accelereze de la 0 la 96 km/h in aproximativ cinci secunde

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Important de specificat: Motorul V6 de trei litri ce echipa supercarul japonez a fost primul propulsor (de serie) din lume ce se bucura de prezenta unor biele realizate din titan si a unor pistoane forjate. In plus, unitatea montata central putea urca fara prea mari probleme pana la pragul celor 8.000 de rotatii per minut.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Dar experienta niponilor nu avea sa se incheie aici. Dupa sapte ani de la debut, in 1997, Honda NSX a fost trecuta printr-un proces amplu de imbunatatire. Asa cum era de asteptat, cele mai importante schimbari au fost operate la nivelul trenului de rulare. Pentru inceput, capacitatea cilindrica a motorului V6 a fost crescuta pana la 3.2 litri, lucru ce se traduce printr-un plus de putere de aproximativ 20 CP. De asemenea, si cuplul maxim a urcat de la 285 pana la 305 Nm.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

O alta modificare semnificativa este reprezentata de adoptarea unei cutii manuale in sase rapoarte, detaliu ce a contribuit simtitor la imbunatatirea performantelor. Intr-o alta ordine de idei, americanii de la Car and Driver au reusit la volanul noului-si-imbunatatitului Honda NSX o acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 4.5 secunde. Mai departe, discurile sistemului de franare au crescut in dimensiune, in timp ce lista cu modificari a continuat cu diferentialul spate si sistemul de control al tractiunii, respectiv sistemul ABS.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Ultimul facelift suferit de supercarul japonez a avut loc in anul 2002, atunci cand farurile escamotabile au fost inlocuite cu unele fixe, dotate cu xenon.

Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Productia legendarului Honda NSX a incetat in anul 2005, fanii automobilului nipon sperand si in zilele noastre la aparitia unui succesor.

Comemorarea unei legende - Honda NSX

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (73) Poze Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 17 Noiembrie 2011