Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Dar poporul japonez nu avea sa stea cu mainile in san. In ciuda faptului ca urmau sa intre pe un teritoriu necunoscut, asiaticii nu s-au lasat niciodata intimidati de maiestuoasele creatii ale europenilor si chiar au sosit cu propria lor capodopera - Honda NSX.
Dezvoltarea unui automobil special, de inalta performanta, a inceput inca din anul 1984, atunci cand celebrul constructor din Tara Soarelui Rasare a apelat la Pininfarina pentru creionarea conceptului HP-X (Honda Pininfarina Xperimental). Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Torino, prototipul impresiona prin materialele ultra-usoare folosite la constructie si propulsorul V6 cu o capacitate de doi litri, montat central. Procesul de creatie a durat mai bine de jumate de deceniu, timp in care cei de la Honda ar fi incercat aproximativ 20 de versiuni diferite inainte ca ceea ce cunoastem astazi sub numele NSX sa vada lumina zilei.
Una dintre marile provocari ale inginerilor japonezi a fost lupta cu greutatea, compania asiatica biruind in cele din urma. Cum fibra de carbon era extrem de scumpa la acea perioada, Honda a vazut in aluminiu solutia pe care o cauta. Drept urmare, modelul NSX - lansat in anul 1990, a fost prima masina de serie dotata cu un sasiu monococ din aluminiu. Tot din acest material au fost realizate si panourile caroseriei, suspensia, respectiv motorul, rezultand astfel o reducere a masei totale cu mai bine de 200 kilograme - in comparatie cu ceea ce ar fi rezultat daca s-ar fi utilizat otelul.
Fiindca doreau ca modelul lor sa rivalizeze cu creatiile celor de la Ferrari si Lamborghini, inginerii companiei japoneze au optat pentru numeroase solutii tehnologice inspirate din Formula 1 - ba chiar au apelat la Ayrton Senna pentru setarea suspensiei. De asemenea, motorul V6 de doi litri ascuns sub capota conceptului HP-X a fost inlocuit cu un V6 de trei litri si 270 cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte. Intr-unul dintre primele este efectuate, Honda NSX a reusit sa accelereze de la 0 la 96 km/h in aproximativ cinci secunde
Important de specificat: Motorul V6 de trei litri ce echipa supercarul japonez a fost primul propulsor (de serie) din lume ce se bucura de prezenta unor biele realizate din titan si a unor pistoane forjate. In plus, unitatea montata central putea urca fara prea mari probleme pana la pragul celor 8.000 de rotatii per minut.
Dar experienta niponilor nu avea sa se incheie aici. Dupa sapte ani de la debut, in 1997, Honda NSX a fost trecuta printr-un proces amplu de imbunatatire. Asa cum era de asteptat, cele mai importante schimbari au fost operate la nivelul trenului de rulare. Pentru inceput, capacitatea cilindrica a motorului V6 a fost crescuta pana la 3.2 litri, lucru ce se traduce printr-un plus de putere de aproximativ 20 CP. De asemenea, si cuplul maxim a urcat de la 285 pana la 305 Nm.
O alta modificare semnificativa este reprezentata de adoptarea unei cutii manuale in sase rapoarte, detaliu ce a contribuit simtitor la imbunatatirea performantelor. Intr-o alta ordine de idei, americanii de la Car and Driver au reusit la volanul noului-si-imbunatatitului Honda NSX o acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 4.5 secunde. Mai departe, discurile sistemului de franare au crescut in dimensiune, in timp ce lista cu modificari a continuat cu diferentialul spate si sistemul de control al tractiunii, respectiv sistemul ABS.
Ultimul facelift suferit de supercarul japonez a avut loc in anul 2002, atunci cand farurile escamotabile au fost inlocuite cu unele fixe, dotate cu xenon.
Productia legendarului Honda NSX a incetat in anul 2005, fanii automobilului nipon sperand si in zilele noastre la aparitia unui succesor.
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei


