Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX
Dar poporul japonez nu avea sa stea cu mainile in san. In ciuda faptului ca urmau sa intre pe un teritoriu necunoscut, asiaticii nu s-au lasat niciodata intimidati de maiestuoasele creatii ale europenilor si chiar au sosit cu propria lor capodopera - Honda NSX.
Dezvoltarea unui automobil special, de inalta performanta, a inceput inca din anul 1984, atunci cand celebrul constructor din Tara Soarelui Rasare a apelat la Pininfarina pentru creionarea conceptului HP-X (Honda Pininfarina Xperimental). Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Torino, prototipul impresiona prin materialele ultra-usoare folosite la constructie si propulsorul V6 cu o capacitate de doi litri, montat central. Procesul de creatie a durat mai bine de jumate de deceniu, timp in care cei de la Honda ar fi incercat aproximativ 20 de versiuni diferite inainte ca ceea ce cunoastem astazi sub numele NSX sa vada lumina zilei.
Una dintre marile provocari ale inginerilor japonezi a fost lupta cu greutatea, compania asiatica biruind in cele din urma. Cum fibra de carbon era extrem de scumpa la acea perioada, Honda a vazut in aluminiu solutia pe care o cauta. Drept urmare, modelul NSX - lansat in anul 1990, a fost prima masina de serie dotata cu un sasiu monococ din aluminiu. Tot din acest material au fost realizate si panourile caroseriei, suspensia, respectiv motorul, rezultand astfel o reducere a masei totale cu mai bine de 200 kilograme - in comparatie cu ceea ce ar fi rezultat daca s-ar fi utilizat otelul.
Fiindca doreau ca modelul lor sa rivalizeze cu creatiile celor de la Ferrari si Lamborghini, inginerii companiei japoneze au optat pentru numeroase solutii tehnologice inspirate din Formula 1 - ba chiar au apelat la Ayrton Senna pentru setarea suspensiei. De asemenea, motorul V6 de doi litri ascuns sub capota conceptului HP-X a fost inlocuit cu un V6 de trei litri si 270 cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte. Intr-unul dintre primele este efectuate, Honda NSX a reusit sa accelereze de la 0 la 96 km/h in aproximativ cinci secunde
Important de specificat: Motorul V6 de trei litri ce echipa supercarul japonez a fost primul propulsor (de serie) din lume ce se bucura de prezenta unor biele realizate din titan si a unor pistoane forjate. In plus, unitatea montata central putea urca fara prea mari probleme pana la pragul celor 8.000 de rotatii per minut.
Dar experienta niponilor nu avea sa se incheie aici. Dupa sapte ani de la debut, in 1997, Honda NSX a fost trecuta printr-un proces amplu de imbunatatire. Asa cum era de asteptat, cele mai importante schimbari au fost operate la nivelul trenului de rulare. Pentru inceput, capacitatea cilindrica a motorului V6 a fost crescuta pana la 3.2 litri, lucru ce se traduce printr-un plus de putere de aproximativ 20 CP. De asemenea, si cuplul maxim a urcat de la 285 pana la 305 Nm.
O alta modificare semnificativa este reprezentata de adoptarea unei cutii manuale in sase rapoarte, detaliu ce a contribuit simtitor la imbunatatirea performantelor. Intr-o alta ordine de idei, americanii de la Car and Driver au reusit la volanul noului-si-imbunatatitului Honda NSX o acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 4.5 secunde. Mai departe, discurile sistemului de franare au crescut in dimensiune, in timp ce lista cu modificari a continuat cu diferentialul spate si sistemul de control al tractiunii, respectiv sistemul ABS.
Ultimul facelift suferit de supercarul japonez a avut loc in anul 2002, atunci cand farurile escamotabile au fost inlocuite cu unele fixe, dotate cu xenon.
Productia legendarului Honda NSX a incetat in anul 2005, fanii automobilului nipon sperand si in zilele noastre la aparitia unui succesor.
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €