Masini legendare Ep. 15 - Honda NSX

Dar poporul japonez nu avea sa stea cu mainile in san. In ciuda faptului ca urmau sa intre pe un teritoriu necunoscut, asiaticii nu s-au lasat niciodata intimidati de maiestuoasele creatii ale europenilor si chiar au sosit cu propria lor capodopera - Honda NSX.
Dezvoltarea unui automobil special, de inalta performanta, a inceput inca din anul 1984, atunci cand celebrul constructor din Tara Soarelui Rasare a apelat la Pininfarina pentru creionarea conceptului HP-X (Honda Pininfarina Xperimental). Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Torino, prototipul impresiona prin materialele ultra-usoare folosite la constructie si propulsorul V6 cu o capacitate de doi litri, montat central. Procesul de creatie a durat mai bine de jumate de deceniu, timp in care cei de la Honda ar fi incercat aproximativ 20 de versiuni diferite inainte ca ceea ce cunoastem astazi sub numele NSX sa vada lumina zilei.
Una dintre marile provocari ale inginerilor japonezi a fost lupta cu greutatea, compania asiatica biruind in cele din urma. Cum fibra de carbon era extrem de scumpa la acea perioada, Honda a vazut in aluminiu solutia pe care o cauta. Drept urmare, modelul NSX - lansat in anul 1990, a fost prima masina de serie dotata cu un sasiu monococ din aluminiu. Tot din acest material au fost realizate si panourile caroseriei, suspensia, respectiv motorul, rezultand astfel o reducere a masei totale cu mai bine de 200 kilograme - in comparatie cu ceea ce ar fi rezultat daca s-ar fi utilizat otelul.
Fiindca doreau ca modelul lor sa rivalizeze cu creatiile celor de la Ferrari si Lamborghini, inginerii companiei japoneze au optat pentru numeroase solutii tehnologice inspirate din Formula 1 - ba chiar au apelat la Ayrton Senna pentru setarea suspensiei. De asemenea, motorul V6 de doi litri ascuns sub capota conceptului HP-X a fost inlocuit cu un V6 de trei litri si 270 cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte. Intr-unul dintre primele este efectuate, Honda NSX a reusit sa accelereze de la 0 la 96 km/h in aproximativ cinci secunde
Important de specificat: Motorul V6 de trei litri ce echipa supercarul japonez a fost primul propulsor (de serie) din lume ce se bucura de prezenta unor biele realizate din titan si a unor pistoane forjate. In plus, unitatea montata central putea urca fara prea mari probleme pana la pragul celor 8.000 de rotatii per minut.
Dar experienta niponilor nu avea sa se incheie aici. Dupa sapte ani de la debut, in 1997, Honda NSX a fost trecuta printr-un proces amplu de imbunatatire. Asa cum era de asteptat, cele mai importante schimbari au fost operate la nivelul trenului de rulare. Pentru inceput, capacitatea cilindrica a motorului V6 a fost crescuta pana la 3.2 litri, lucru ce se traduce printr-un plus de putere de aproximativ 20 CP. De asemenea, si cuplul maxim a urcat de la 285 pana la 305 Nm.
O alta modificare semnificativa este reprezentata de adoptarea unei cutii manuale in sase rapoarte, detaliu ce a contribuit simtitor la imbunatatirea performantelor. Intr-o alta ordine de idei, americanii de la Car and Driver au reusit la volanul noului-si-imbunatatitului Honda NSX o acceleratie de la 0 la 96 km/h in aproximativ 4.5 secunde. Mai departe, discurile sistemului de franare au crescut in dimensiune, in timp ce lista cu modificari a continuat cu diferentialul spate si sistemul de control al tractiunii, respectiv sistemul ABS.
Ultimul facelift suferit de supercarul japonez a avut loc in anul 2002, atunci cand farurile escamotabile au fost inlocuite cu unele fixe, dotate cu xenon.
Productia legendarului Honda NSX a incetat in anul 2005, fanii automobilului nipon sperand si in zilele noastre la aparitia unui succesor.
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €


