Mercedes E63 AMG - Tot ce trebuie sa stii despre noua generatie

Mercedes E63 AMG - Tot ce trebuie sa stii despre noua generatie
Au mai ramas doar cateva zile pana la premiera mondiala a noului Mercedes E-Class, o premiera mondiala care, pe langa versiunile 'normale', ne va face cunostinta si cu varianta de inalta performanta E63 AMG. O prima imagine cu mult-anticipatul super-sedan din Stuttgart a fost deja publicata, astazi urmand sa trecem in revista si primele informatii de ordin tehnic.
Trimite unui prieten

Mai multa putere ca oricand.

Ultima generatie a rivalului BMW M5 se bucura de prezenta a 560 cai putere; de asemenea, tot cu 560 cai putere ne intalnim si in cazul noului Audi RS6 Avant, pe-aceasta scena facandu-si recent debutul si un Jaguar XFR-S care, multumita unui propuslor V8 supraalimentat de cinci litri, reuseste sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 550 cai putere si 680 Newton-Metri.

Drept urmare, cu ai sai 525 CP in versiunea standard, modelul Mercedes E63 AMG se afla cu un pas in spatele concurentei. Aceasta situatie este insa pe cale sa se schimbe, cele mai noi zvonuri indicand un plus de 25 cai putere pentru urmatoarea generatie a super-sedanului din Stuttgart. Astfel, spre deosebire de versiunea actuala, noul Mercedes E63 AMG va ascunde sub capota un V8 biturbo de 5.5 litri, capabil sa ofere 550 cai putere si aproximativ 720 Newton-Metri.

Asta in varianta standard. Fiindca daca aducem in discutie si pachetul AMG Performance disponibil optional, automobilul german de inalta performanta se va putea lauda cu puterea si forta a minimum 575 CP, respectiv 755 Newton-Metri.

Tractiune spate sau tractiune integrala?

Pentru prima oara in istorie, modelul Mercedes E63 AMG va primi (si) un sistem de tractiune integrala. Nu se cunosc foarte multe informatii cu privire la acest subiect, insa exista unele voci care afirma ca vom avea de-a face cu o versiune imbunatatita a sistemului 4Matic, ce va oferi in cazul de fata o distributie a cuplului de 33 / 67 - punte fata / punte spate.

Vestile bune nu se opresc insa aici. Pentru cei care nu pot pune in aceeasi sentinta termenii 'automobil sport' si 'tractiune integrala', trebuie precizat ca germanii de la Mercedes vor oferi ultima generatie a modelului E63 AMG si in varianta traditionala RWD, unde transmisia puterii maxime se face exclusiv catre rotile spate.

0 - 100 km/h in mai putin de 3.5 secunde.

Cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in circa 3.8 secunde, Porsche Panamera Turbo S este actualmente cea mai rapida limuzina din lume (asta daca poate fi considerata o limuzina). Situatia este insa pe cale sa se schimbe inca o data: conform acelorasi surse, noul Mercedes E63 AMG va avea nevoie de mai putin de 3.5 secunde pentru a atinge prima suta de kilometri pe ora. De asemenea, se zvoneste ca super-sedanul din Stuttgart se va descurca de minune si atunci cand va veni vorba de parcurgerea unui sfert de mila, valoarea inaintata la acest moment fiind de 'putin peste 11 secunde'.

Daca toate aceste zvonuri se vor adeveri sau nu, acest lucru ramane de vazut. Cel mai tarziu saptamana viitoare, pe 14 ianuarie, atunci cand Salonul Auto de la Detroit isi va deschide larg portile.

Mercedes E63 AMG

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 9 Ianuarie 2013