Noua masina de strada de la Porsche e nebunie curata: are sistem DRS ca monoposturile din Formula 1!

Noua masina de strada de la Porsche e nebunie curata: are sistem DRS ca monoposturile din Formula 1!
  • Noua masina de strada de la Porsche e nebunie curata
  • Are sistem DRS ca monoposturile din Formula 1!
Distribuie pe Facebook

Noul Porsche 911 GT3 RS nu are intentii ascunse: este proiectat fara compromisuri pentru performante maxime. Masina sport de inalta performanta, omologata pentru drumuri publice, de 386 kW (525 CP), profita din plin de tehnologia si conceptele preluate din motorsport. Dincolo de motorul aspirat natural, de turatii mari, cu ADN de curse si constructie inteligenta usoara, sistemele de racire si cele aerodinamice sunt cele care leaga modelul 911 GT3 RS direct de 911 GT3 R.

Conceptul de radiator central inspirat din motorsport – baza aerodinamicii active

Baza pentru o crestere semnificativa a performantei este conceptul de radiator central – idee folosita pentru prima oara la 911 RSR, castigator in clasa sa la Le Mans si, ulterior, la 911 GT3 R. In loc de formatul cu trei radiatoare de la masinile anterioare, noul 911 GT3 RS se bazeaza pe un radiator central, inclinat, in botul masinii, pozitionat acolo unde, in cazul altor modele 911, se afla portbagajul. Acest lucru a facut posibila utilizarea spatiului liber de pe laterale pentru a integra elementele aerodinamice active. Elementele permanent ajustabile ale eleronului din fata si a celui din spate, care e format din doua parti, in combinatie cu o serie de alte masuri aerodinamice, asigura 409 kg de forta deportanta la 200 km/h. Noul 911 GT3 RS genereaza de doua ori mai multa forta deportanta decat predecesorul sau din generatia 991.2 si de trei ori mai mult decat un 911 GT3 actual. La 285 km/h, forta deportanta totala este de 860 kg.

Un sistem de reducere a rezistentei aerodinamice (DRS) este montat pentru prima oara pe un Porsche de serie. Pentru a obtine o rezistenta aerodinamica mai redusa si viteze mai mari pe portiunile drepte ale pistei, DRS permite ca eleroanele sa treaca la orizontala prin simpla apasare a unui buton. Franarea cu ajutorul eleroanelor este activata in timpul franarii de urgenta, la viteze mari: elementele mobile din fata si din spate sunt setate la maxim, creand un efect de decelerare aerodinamica, care sustine franarea rotilor.

Aspectul noului 911 GT3 RS este caracterizat de numarul mare de elemente aerodinamice functionale. Cea mai proeminenta caracteristica a masinii sport GT este eleronul din spate semnificativ mai mare, pe un suport de tip gat de lebada. Eleronul spate este format dintr-o aripa principala fixa si un element superior, reglabil hidraulic. Pentru prima data la un automobil de serie Porsche, marginea superioara a eleronului spate depaseste inaltimea plafonului masinii. In plus, partea din fata a noului 911 GT3 RS nu mai are spoiler frontal, ci are in schimb un splitter care separa fluxurile de aer. Lamelele laterale directioneaza cu precizie aerul spre exterior. Ventilatia pasajelor rotilor din fata este asigurata prin orificii pe aripile din fata. Prizele din spatele rotilor din fata, in stilul 911 GT1, castigator de Le Mans, reduc presiunea dinamica in pasajele rotilor. Lamelele laterale din spatele prizelor asigura directionarea aerului catre lateralele vehiculului. Aerul din radiatorul central este preluat de doua guri de admisie largi, de pe capacul frontal. Aripioarele de pe acoperis directioneaza aerul spre exterior, asigurand temperaturi de admisie mai scazute in spate. La noul 911 GT3 RS, orificiile panoului din spate sunt folosite exclusiv pentru a imbunatati aerodinamica si nu pentru a aspira aerul. De asemenea, pasajele rotilor din spate au o gura de admisie si o lamela laterala, pentru un flux de aer optimizat. Difuzorul din spate vine de la 911 GT3 si a fost usor adaptat.

Suspensie pe circuit reglabila din cockpit

Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS

Chiar si suspensiei i se acorda atentie din punct de vedere aerodinamic. Pentru ca pasajele rotilor noului 911 GT3 RS sunt supuse unor fluxuri de aer puternice, componentele suspensiei fata cu brat dublu sunt proiectate cu profile in forma de lacrima. Aceste legaturi eficiente din punct de vedere aerodinamic maresc forta deportanta pe puntea fata cu aproximativ 40 kg la viteza maxima si sunt utilizate doar in motorsport. Datorita ecartamentului mai lat (cu 29 de milimetri mai lat decat 911 GT3), legaturile suspensiei fata cu brat dublu sunt mai lungi.

Pentru a se asigura ca echilibrul aerodinamic dintre puntile fata si spate se mentine chiar si la franarea la viteze mari, inginerii au redus semnificativ tangajul la franare. La noul 911 GT3 RS, articulatia sferica frontala a bratului inferior al suspensiei a fost asezata mai jos pe puntea fata. Suspensia spate cu brate multiple a fost ajustata cu rate de arc modificate. De asemenea, sistemele de asistenta pentru sofer si directia de pe puntea spate au o configuratie si mai dinamica.

911 GT3 RS are trei moduri de condus: Normal, Sport si Track. In modul Track, setarile de baza pot fi ajustate individual. Printre altele, ratele de raspuns a amortizoarelor de pe puntile fata si spate pot fi reglate separat in mai multe etape. Diferentialul spate poate fi reglat si prin comenzile rotative de pe volan. Acest lucru se realizeaza rapid si intuitiv cu un concept de operare si afisare imprumutat din motorsport: patru comenzi rotative individuale si un buton pentru sistemul de reducere a rezistentei aerodinamice (DRS) sunt amplasate pe volan. Aceste comenzi rotative sunt afisate clar prin grafice in panoul de instrumente in timpul procesului de reglare. 911 GT3 RS dispune si de afisajul special pentru circuit, deja familiar de la 911 GT3. Prin atingerea unui buton, soferul poate reduce afisajele digitale de pe cele doua ecrane laterale de sapte inchi strict la informatii esentiale. Indicatoarele de schimbare a vitezelor din stanga si dreapta turometrului analogic au fost, de asemenea, preluate de la GT3.

Motor boxer cu sase cilindri de patru litri cu turatii mari

Motorul de 4,0 litri cu turatie mare aspirat natural a fost optimizat in comparatie cu 911 GT3. In primul rand, cresterea puterii pana la 386 kW (525 CP) se realizeaza prin noi arbori cu came cu profilul camelor modificat. Sistemul de admisie cu o singura supapa si actionarea rigida a supapelor sunt preluate din motorsport. Porsche Doppelkupplung (PDK) cu sapte trepte are un raport de transmisie general mai scurt decat 911 GT3. Prizele de aer de sub caroserie asigura faptul ca transmisia poate rezista chiar si la sarcini extreme in timpul utilizarii frecvente pe pista. 911 GT3 RS accelereaza de la zero la 100 km/h in 3,2 secunde si atinge o viteza maxima de 296 km/h in treapta a saptea. Pe puntea fata se folosesc frane monobloc cu etrier fix din aluminiu, cu sase pistoane fiecare si discuri de frana cu diametrul de 408 mm. In comparatie cu 911 GT3, diametrele pistoanelor au fost marite de la 30 la 32 mm. In plus, grosimea discurilor a fost marita de la 34 la 36 mm. Puntea spate continua sa fie echipata cu discuri de frana de 380 mm si frane cu etrier fix cu patru pistoane. Franele Porsche Ceramic Composite (PCCB) disponibile optional au discuri de 410 mm pe puntea fata si discuri de 390 mm pe puntea spate. Noul 911 GT3 RS vine cu jante forjate din aliaj usor cu blocare centrala. Anvelopele sportive autorizate pentru drumuri publice, care masoara 275/35 R 20 in fata si 335/30 R21 in spate, asigura un nivel ridicat de aderenta mecanica.

Constructie usoara pana la capat

Constructia usoara a fost un principiu de baza al tuturor modelelor RS inca de la legendarul 911 Carrera RS 2.7. Datorita unei game de masuri de constructie usoara, cum ar fi utilizarea extensiva de polimeri armati cu fibra de carbon, 911 GT3 RS cantareste doar 1.450 kg (greutate proprie conform DIN), in ciuda multor componente mai mari. Usile, aripile din fata, plafonul si capacul frontal sunt fabricate din polimeri armati cu fibra de carbon. Acestia sunt utilizati si la interior pentru scaunele standard.

Disponibil cu pachetele Clubsport si Weissach

Cand vine vorba de interior, noua masina sport GT este finisata in stilul specific RS: caracterizat de pielea neagra, finisajul Racetex si tesatura de carbon. 911 GT3 RS este disponibil cu pachetul Clubsport fara costuri suplimentare. Acesta include bara de rasturnare din otel, stingator de incendiu de mana si centuri de siguranta in sase puncte pentru sofer. Pachetul Weissach, disponibil pentru un cost suplimentar, implica mult mai mult. Capota fata, plafonul, lateralele eleronului spate si carcasa superioara a oglinzilor exterioare au un finisaj cu tesatura de carbon. Barele antiruliu din fata si din spate, tijele de cuplare din spate si panoul de forfecare de pe puntea din spate sunt realizate din polimeri armati cu fibra de carbon si contribuie la o imbunatatire suplimentara a dinamicii de conducere. Construita pentru prima data din polimeri armati cu fibra de carbon, bara de rasturnare economiseste aproximativ sase kilograme in comparatie cu versiunea din otel. Un alt punct culminant al pachetului Weissach sunt padelele PDK cu tehnologie magnet derivata din motorsport. Acest lucru face schimbarile de viteza si mai dinamice datorita unui punct de presiune mai precis si a unui click clar. Cu pachetul Weissach sunt disponibile, optional, roti forjate din magneziu, care economisesc inca opt kilograme. Noul 911 GT3 RS este disponibil pentru comanda acum in Romania, pretul incepe de la 248.316,11 EUR, inclusiv TVA.

Cronograf exclusiv Porsche Design

Inspirata de motorsport – unde precizia maxima este esentiala – fabrica de ceasuri Porsche din Solothurn, Elvetia, a dezvoltat cronograful 911 GT3 RS. Ceasul mecanic este disponibil doar pentru proprietarii acestui model de masini. Carcasa sa sablata este realizata din titan de culoare naturala sau negru si dispune de o coroana insurubata. In interiorul ceasului se afla cronograful mecanic Porsche Design, calibrul WERK 01.200, care a fost certificat COSC pentru precizia sa ridicata. Functia flyback permite purtatorului sa porneasca, sa opreasca si sa reseteze cel de-al doilea indicator cu o singura actiune. Butoanele cronografului, cu gravuri cu laser ”Start/Stop” si ”Next Lap”, dezvaluie ca acest cronograf nu a fost creat doar pentru a indica ora. Pe langa inovatii, cum ar fi scara pulsometrului de pe rama, se gasesc si multe caracteristici de design si materiale de la GT3 RS.

Porsche 911 GT3 RS

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Porsche 911 GT3 RS
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 22 August 2022