Noul BMW i8 ar fi putut avea in dotare un V10 aspirat

Noul BMW i8 ar fi putut avea in dotare un V10 aspirat
  • Noul BMW i8 ar fi putut ascunde sub capota un motor V10
  • Bavarezii au mai luat in calcul atat un V8, cat si un I6
  • In cele din urma, modelul s-a ales cu o propulsie hibrida
Distribuie pe Facebook

Desi noul BMW i8 ascunde sub caroseria sa dramatic stilizata un tren de rulare hibrid, compania bavareza de automobile admite ca inginerii sai au cochetat la un moment dat si cu ideea unei propulsii V10.

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt de luna trecuta, noul BMW i8 ar fi putut beneficia de un tren de propulsie complet diferit fata de cel actual. Publicatia olandeza Autovisie a stat recent de vorba cu mai multi ingineri care au lucrat la proiectarea si dezvoltarea hibridului bavarez de inalta performanta, acestia declarand ca au luat in calcul, la un moment dat, chiar si o motorizare cu zece cilindri in V.

Compania de automobile din Munchen a renuntat insa rapid la aceasta idee, ajungand astfel la ideea ca propulsia noului BMW i8 sa fie asigurata fie de un motor V8, fie de o unitate cu sase cilindri in linie.

Si aceste doua solutii au fost abandonate, impresionantul model al constructorului german ajungand in cele din urma la forma pe care o stim deja cu totii. Si anume un tren de rulare hibrid, ce ofera un total de pana la 362 cai putere si 570 Newton-Metri din combinarea unui propulsor turbo in trei cilindri, cu o capacitate de 1.5 litri, ce livreaza rotilor spate 231 CP si 320 Nm, si a unui motor electric ce pune la dispozitia rotilor fata alti 131 CP si 250 Nm.

Desi nu suna la fel de incitant precum ideea unui BMW i8 cu un V8 sau un V10 montat central, nici solutia aleasa in cele din urma de inginerii bavarezi nu este una de neglijat: avand o greutate ceva mai mica de 1.500 de kilograme, hibridul german de inalta performanta are nevoie de numai 4.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, in timp ce viteza maxima este limitata la 250 kilometri pe ora.

Si vestile bune nu se opresc aici. In noul BMW i8 nu impresioneaza numai prin performanta, ci si prin eficienta: automobilul companiei bavareze poate parcurge clasica distanta de 100 de kilometri cu ajutorul a doar 2.5 litri de benzina. In plus, autonomia promisa de germani urmeaza sa depaseasca bine pragul celor 500 de kilometri in modul combinat.

Asadar, acestea fiind spuse, care-i parerea ta la auzul acestei vesti? Ti-ai fi dorit ca noul BMW i8 sa fie livrat in compania unei motorizari V8 sau V10 ori hibridul german de inalta performanta iti surade mai mult in forma actuala?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 9 Octombrie 2013