Noul BMW M5 a doborat primul sau record de circuit. A fost cu 5 secunde mai rapid decat vechiul rezultat

Noul BMW M5 a doborat primul sau record de circuit. A fost cu 5 secunde mai rapid decat vechiul rezultat
  • Noul BMW M5 a doborat recordul pentru sedanurile de serie
  • Rezultatul a fost obtinut pe circuitul din Shanghai
  • Acesta a fost desenat de Hermann Tilke
Distribuie pe Facebook

Noua generatie BMW M5 a parcurs in timp record, pentru un sedan de productie, un circuit care se afla si in calendarul Formulei 1. La volan s-a aflat nimeni altul decat Bruno Spengler, fostul campion mondial din DTM (2012).

Constructorul bavarez de automobile a lansat oficial noul M5 in vara acestui an. Sedanul de performanta are pentru prima data in istorie o tractiune integrala xDrive, care functioneaza alaturi de unitatea V8 biturbo de 4.4 litri.

BMW M5 pe circuitul din Shanghai

Cei 600 de cai putere dezvoltati intre 5.600 de rotatii pe minut si 6.700 rpm, dar si cuplul maxim de 750 Nm disponibil intre 1.800 si 5.600 rpm, atesta ca modelul bavarezilor este o masina puternica si rapida. Insa ce inseamna concret aceasta "rapiditate"?

BMW M5 pe circuitul din Shanghai

Cel mai bun si cel mai potrivit loc unde poti afla acest lucru este legendarul circuit Nurburgring Nordschleife, insa testul despre care vorbim in acest articol nu s-a desfasurat aici (din pacate), ci pe circuitul din Shanghai, care a intrat in calendarul Formulei 1 in 2004.

Aici, noul BMW M5 a reusit sa bata recordul pentru sedanurile de serie, inregistrand un timp de 2:22.828, cu cinci secunde mai putin decat recordul anterior. Asa cum spuneam si mai sus, la volan s-a aflat Bruno Spengler, pilot de teste in cadrul brand-ului bavarez si fost campion mondial in DTM.

BMW M5 pe circuitul din Shanghai

Recordul absolut pe acest circuit ii apartine britanicului Lewis Hamilton, care a reusit sa-l parcurga in 1:31.68, ce-i drept cu monopostul de Formula 1 Mercedes AMG F1 W08 EQ Power+.

BMW M5 pe circuitul din Shanghai

Circuitul International din Shanghai a costat aproximativ 450 de milioane de dolari si a fost desenat de specialistul Hermann Tilke. Acesta masoara 5,451 kilometri, are 16 viraje, si gazduieste curse din F1, MotoGP, Campionatul Mondial de Anduranta, Campionatul Mondial de Turisme sau V8 Supercars.

Distribuie pe Facebook
mai multe