PHAETON: dusul cu apa rece care le-a amintit nemtilor de la VOLSKWAGEN ca sunt marca poporului si nu un brand de lux

- Lansat in 2002
- Rival pentru S-Class, Seria 7 si A8
- Productia a incetat in 2016
La inceputul anilor 2000, Volkswagen a vrut dinadins un rival pentru sedanurile de lux germane, precum S-Class, Seria 7 si da, A8. A fost, daca vrei, o decizie pripita luata din orgoliu, o decizie care s-a dovedit a fi un pariu necastigator.
Cu doi ani inainte de izbucnirea celui de-al Doilea Razboi Mondial, mai exact in luna mai a anului 1937, a fost infiintata compania Gesellshaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, in traducere Compania de Pregatire a Automobilului poporului german.
Cateva luni mai tarziu numele i-a fost schimbat in Volkswagenwerk GmbH. In 1938, lumea avea sa faca cunostinta cu primul model al acestui producator de automobile nou infiintat: legendarul Kdf-Wagen sau Kafer, Beetle, Broscuta etc.
O masina comandata de insusi Adolf Hitler pentru poporul sau. Provocarea de a desena asa ceva i-a revenit lui Ferdinand Porsche.
Spre deosebire de Mercedes, care a fost privit de la inceput ca un constructor de automobile de lux pentru o patura sociala superioara, Volkswagen (masina poporului) a fost dintotdeauna un brand mai apropiat de popor, cu masini cu preturi accesibile si care pun accentul mai mult pe confort si fiabilitate.
La finalul anilor '90 si inceputul noului mileniu, presedintele Volkswagen Group s-a lasat condus de orgoliu si a vrut neaparat in gama un model de lux, adica ceva complet nou atat pentru brand-ul pe care il conducea dar mai ales pentru clientii sai.
De ce orgoliu? Pentru ca Mercedes tocmai lansase A-Class-ul, o compacta accesibila ca pret, care le punea bete in roate modelelor asemanatoare de la Volkswagen. Daca un brand de lux putea lansa o masina pentru popor, de ce sa nu fie valabila si reciproca?
Ferdinand Piech si-a insarcinat asadar inginerii cu dezvoltarea unui sedan premium care sa rivalizeze cu Mercedes-Benz S-Class sau BMW Seria 7, chiar daca grupul pe care il conducea avea deja un asemenea model: Audi-ul A8. Dar Phaeton, pentru ca asa a fost botezat, trebuia sa fie un sedan inclinat spre confort, pe cand A8-ul era privit ca fiind mai mult un sedan sportiv, la fel ca si Seria 7.
Phaeton trebuia sa indeplineasca 10 conditii, impuse chiar de Piech. Multe sunt necunoscute, dar cateva au ajuns la urechile jurnalistilor auto ai vremii. De la acestia aflam ca neamtul isi dorea cu ardoare o masina care sa poata rula toata ziua cu viteze mari, la o temperatura exterioara de 50 de grade Celsius si una interioara de 22 de grade.
Cu alte cuvinte, un sedan performant in care pasagerii sa calatoreasca confortabil, inconjurati de lux.
Platforma D1 aleasa de Volkswagen pentru dezvoltarea lui Phaeton era folosita si de alte modele din grup, precum Bentley Continental GT sau Flying Spur, insa cateva motorizari si transmisia automata au fost preluate de la Audi-ul A8.
Multe echipamente erau complet noi, inclusiv sistemul de climatizare pe patru zone, tractiunea integrala cu diferential Torsen, suspensia pneumatica adaptiva cu functia Continuous Damping Control dar si cruise control-ul adaptiv cu radar. O premiera pentru constructorul din Wolfsburg.
Lansarea oficiala a avut loc in 2002 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, iar Phaeton urma sa fie asamblat manual la uzina Grupului din Dresda, Germania. Aceasta se ocupa si de producerea Bentley-ului Continental Flying Spur si avea o capacitate de 20.000 de vehicule pe an. Volkswagen intentiona sa extinda productia uzinei la 35.000 de vehicule pe an, dar planurile au fost abandonate.
Publicul nu a inteles sedanul de lux din Wolfsburg, astfel ca Phaeton s-a dovedit a fi o mare dezamagire. Unul dintre motive era pretul exorbitant, comparabil cu modele asemanatoare de la Mercedes, BMW sau Lexus. Era o masina mult prea scumpa pentru emblema pe care o purta.
In urmatorii patru ani au fost produse doar 25.000 de exemplare la nivel mondial, China, Coreea de Sud si, implicit, Germania fiind cele mai performante piete. In 2009, 19.314 masini au ajuns pe piata locala, iar trei ani mai tarziu acest numar a scazut la 10.190 si la 5.812 in 2013. Pe scurt, Phaeton era in cadere libera, asta dupa ce in 2006 modelul a fost retras de pe piata Nord Americana din cauza vanzarilor foarte slabe.
Tot in 2013, publicatia The Economist a inclus Volkswagen-ul Phaeton printre masinile europene cu cele mai mari pierderi. Un an mai tarziu, britanicii de la Top Gear situau sedanul din Wolfsburg printre cele mai proaste masini pe care le puteai cumpara in acea vreme.
Dupa doua facelift-uri, unul in 2007 si unul in 2010, prin care s-a incercat resuscitarea vanzarilor, Volkswagen a luat decizia sa opreasca definitiv productia acestui model in 2016. De atunci, oficialii constructorului german de automobile au tot vorbit despre transformarea acestui model intr-unul full-electric, dar pana acum nu s-a concretizat nimic. Si nici nu da semne ca s-ar concretiza.
-
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
A6540700187 0445117048 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
Bara fata seat leon 1m hatchback csr-fsk047 339 €
Dezmembrari vw passat b8 2.0 2016
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
55490361 95524226 denso injector opel astra k sports tourer... 850 Lei
-
Vw passat bkp 2007 4750 €
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
Bara fata inferioara dacia spring 2021- noua 620261301r... 200 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Ford focus 2.0tdci automat navi clima ,pdc, euro 5 ,2014 2014 3990 €
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
-
A9340901180 a340901180 11539700041 borgwarner turbosuflanta... 2000 Lei
Dezmembrez vw golf vi 1.4 tsi caxa 122 cai cutie manuala 6...
Panou sigurante renault clio, ppt30m10 200 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
Bsm z01-00 citroen c4 ii cod piesa : 9674921580 499 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei


