Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea
Aproximativ sase ani. Atat a trecut de cand ultimul exemplar al gloriosului si deja-legendarului Carrera GT a iesit de pe linia de productie a fabricii Porsche din Leipzig. Intre timp, celebrul constructor german de automobile s-a pus pe construit sedanuri si SUV-uri, uitand in mare parte menirea sa pe-aceasta planeta - aceea de a oferi perfectiunea in cea mai pura forma a sa. Din fericire, lucrurile sunt pe cale sa se schimbe. Nu insa mai devreme de 18 septembrie 2013.
Trimite unui prieten

Geneva Motor Show 2010. Germanii de la Porsche dezvaluiau in fata intregii planete conceptul 918 Spyder, un automobil ce avea sa ne duca cu gandul departe, la zilele de glorie ale deja-legendarului Carrera GT. Cateva saptamani mai tarziu, compania din Stuttgart tinea sa readuca in prim plan supercarul sau hibrid, cu principala mentiune ca acesta va intra in productia de serie.

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Au trecut aproape doi ani de-atunci, iar germanii de la Porsche vin astazi si ne-anunta ca au construit deja trei prototipuri ale viitorului 918 Spyder. Din fericire pentru noi, unul dintre acestea a cazut pe mana publicatiei americane Wired, care tine cu tot dinadinsul sa imparta cu noi numeroase ingrediente savuroase strans-legate de impresionantul proiect al constructorului din Stuttgart.

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Cu panourile caroseriei (aproape) complet indepartate, noul Porsche 918 Spyder lasa la vedere o buna parte din pachetul tehnic cu care a fost inzestrat. Asa cum era de asteptat, principala atractie se regaseste fix in centrul supercarului si vine sub forma unui motor V8 de 4.6 litri - intr-adevar, vorbim de acelasi motor ce propulseaza catre victorie si extremul RS Spyder LMP2. Daca in cazul celui din urma puterea maxima este de 503 CP, versiunea regasita sub capota viitorului automobil de strada pune la dispozitia celui aflat la volan nici mai mult, nici mai putin de 570 cai putere.

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Mai mult de-atat, reteta pregatita de inginerii Porsche include si prezenta a doua motoare electrice montate la nivelul partii frontale, detaliu ce transforma viitorul 918 Spyder intr-un supercar cu tractiune integrala. Revenind insa la capitolul 'cifre maxime', tinem sa precizam ca intreg ansamblul tehnic promite un total de aproximativ 770 cai putere si 750 Newton-Metri - in overboost, cuplul poate atinge si 950 Nm!

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

In ceea ce priveste transmisia, alegerea facuta de constructorul din Stuttgart nu va surprinde mai pe nimeni. La fel ca si ultima generatie a modelului 911, viitorul Porsche 918 Spyder se va lauda cu serviciile ultra-performantei cutii PDK cu sapte trepte si dublu-ambreiaj. Drept urmare, dupa primele teste, supercarul german ne-anunta ca este capabil de o acceleratie de la 0 la 96 km/h in mai putin de trei secunde si o viteza maxima de aproape 325 km/h.

Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Iar asta nu e tot. La fel ca si legendarul Porsche Carrera GT, noul 918 Spyder se va bucura de o constructie ultra-usoara, realizata din fibra de carbon si aluminiu. Referitor la aspectul estetic, ne asteptam ca cel din urma sa reprezinte o evolutie rafinata a celui dintai mentionat - ceea ce inseamna ca din meniu nu va lipsi nici plafonul detasabil.


Porsche 918 Spyder in versiunea de serie - Primul contact cu perfectiunea

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (23) Poze Prototip Porsche 918 Spyder
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 21 Martie 2012