Porsche 918 Spyder - Tot ce trebuie sa stii despre succesorul legendarului Carrera GT

Porsche 918 Spyder - Tot ce trebuie sa stii despre succesorul legendarului Carrera GT
Dezvaluita sub forma de concept in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2010, noua nava amiral a germanilor de la Porsche se apropie cu pasi repezi de momentul in care va intra pe linia de productie. Pana atunci insa, viitorul 918 Spyder revine in fata noastra pentru a se lauda cu specificatiile sale tehnice finale.
Distribuie pe Facebook

Pana la 887 cai putere si 1.275 Newton-Metri, o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 2.8 secunde si o viteza maxima de aproximativ 340 kilometri pe ora. Cu astfel de cifre inscrise in a sa fisa tehnica, noul 918 Spyder se poate lauda inca de pe-acum ca fiind cel mai performant Porsche din toate timpurile, desi abia peste cateva luni va intra in productia de serie.

Noul Porsche 918 Spyder

Si cu toate acestea, noul Porsche 918 Spyder nu este genul de automobil care sa puna accentul pe cifre. Da, avem de-a face cu o mana de valori absolut impresionante, insa succesorul legendarului Carrera GT devine parca si mai interesant atunci cand subiectul principal se afla intr-o stransa legatura cu tehnologia ascunsa sub structura sa monococa realizata din fibra de carbon.

Spre deosebire de rivalii sai Ferrari LaFerrari si McLaren P1, care sunt puse in miscare de un propulsor pe benzina, plus un motor electric ce actioneaza in genul sistemului KERS din Formula 1, noul Porsche 918 Spyder este un automobil plug-in hybrid clasic, ce-si obtine performantele din combinarea unui propulsor V8 aspirat cu doua motoare electrice.

Noul Porsche 918 Spyder

Vorbim mai exact de un propulsor V8 aspirat cu o capacitate cilindrica de 4.6 litri, capabil sa ofere atat 608 cai putere, cat si o incursiune pana la pragul celor 9.150 rotatii per minut. Astfel, succesorul legendarului Carrera GT se poate lauda, pentru inceput, cu cel mai puternic propulsor aspirat din intreaga istorie a constructorului german, rezultatul final fiind o putere maxima de aproximativ 132 CP per litru.

Iar de parca asta nu ar fi indeajuns, motorizarii pe benzina i se alatura si doua motoare electrice, dintre care unul montat la nivelul axei fata, ce ofera aproximativ 130 cai putere, iar celalalt montat la nivelul axei spate, ce ofera undeva in jurul a 156 cai putere. In functie de modul de conducere ales, valorile maxime puse la dispozitie de supercarul din Stuttgart pot ajunge pana la 887 cai putere si 1.275 Newton-Metri, cifre arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 2.8 secunde.

Noul Porsche 918 Spyder

De asemenea, tot la capitolul performante, viitorul Porsche 918 Spyder se mai poate lauda si cu o acceleratie de la 0 la 200 km/h in 7.9 secunde, dar si cu o acceleratie de la 0 la 300 km/h in aproximativ 23 de secunde, plus o viteza maxima de circa 340 kilometri pe ora. Intr-adevar, nu suna chiar la fel de impresionant precum cifrele oferite de Ferrari LaFerrari si McLaren P1, insa nu trebuie sa uitam ca supercarul constructorului german cantareste aproximativ 1.700 de kilograme - ceea ce reprezinta un plus de cel putin 300 de kilograme comparativ cu rivalii sai.

De unde acest surplus de greutate? Pai, asa cum precizam si putin mai sus, noul Porsche 918 Spyder este un automobil plug-in hybrid clasic, ceea ce inseamna ca poate circula si in mod complet electric. In acest caz insa, autonomia este de doar 30 de kilometri, in timp ce performantele... ei bine, ca performante am avea de precizat doar o acceleratie de 0 la 100 km/h in mai putin de sapte secunde, respectiv o viteza maxima de 150 kilometri pe ora.

Noul Porsche 918 Spyder

Revenind insa la tehnologia investita de inginerii germani, noul Porsche 918 Spyder mai impresioneaza si prin elementele sale aerodinamice active, atat prizele amplasate la nivelul spoilerului fata, cat si eleronul pentru capota motorului, respectiv "aripile" montate la nivelul podelei spate venind cu trei pozitii diferite, care se ajusteaza automat in functie de stilul de condus al celui aflat la volan.

Mai mult de-atat, viitoarea nava amiral a constructorului din Stuttgart se mai poate lauda si cu o tehnologie ce permite virarea tuturor celor patru roti, in timp ce sistemul de tractiune integrala, cutia PDK cu sapte rapoarte, suspensia ajustabila PASM si franele carbon-ceramice completeaza lista cu picanterii tehnice oferita de noul si impresionantul Porsche 918 Spyder.

Noul Porsche 918 Spyder

Dar asta nu e tot. Pentru cei care viseaza si la mai multa performanta, Porsche ofera in mod optional un pachet Weissach, ce promite o scadere a greutatii cu pana la 35 de kilograme. Secretul acestei reusite consta in realizarea din fibra de carbon a plafonului detasabil, a oglinzilor retrovizoare, dar si a eleronului pentru capota motorului. De asemenea, fibra de carbon predomina si la interior, in timp ce alcantara inlocuieste portiuni importante din pielea regasita aici. In plus, jantele sunt acum realizate din magneziu, iar vopseaua exterioara va fi inlocuita cu o folie speciala.

La nivel de interior, noul Porsche 918 Spyder se remarca printr-un aspect futurist, viitoarea nava amiral a constructorului din Stuttgart incluzand pe lista cu atractii principale o consola plutitoare realizata din magneziu, plus o interfata multitouch pentru controlarea comenzilor.

Noul Porsche 918 Spyder

Indeajuns insa cu informatiile! Iata cum se comporta noul Porsche 918 Spyder in lumea reala:

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Noul Porsche 918 Spyder
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 16 Mai 2013