Povestea celui mai nebun BMW din istorie: Seria 7 cu motor V16 aspirat

  • BMW dezvolta acum mai bine de doua decenii un Seria 7 cu motor V16
  • Proiectul Goldfisch ascundea sub capota o unitate de 6.6 litri si 408 CP
  • Automobilul respectiv nu a intrat niciodata o versiune de productie
Distribuie pe Facebook

In urma cu mai bine de doua decenii, inginerii BMW reuseau imposibilul: sa indese sub capota unui Seria 7 o motorizare V16.

Ce se intampla atunci cand le permiti inginerilor tai sa fie creativi? O astfel de intrebare si-au pus si sefii companiei BMW acum 22 de ani, iar raspunsurile...

... nu au intarizat sa apara: astfel a luat nastere proiectul Goldfisch, un Seria 7 cu motor V16 aspirat, cunoscut inclusiv sub numele de cod Secret Seven.

Avand capacitatea cilindrica de 6.651 cmc, unitatea in cauza dezvolta o putere maxima de 408 cai. Cu 109 CP mai mult decat motorizarea M70B50 in 12 cilindri.

BMW 767iL Goldfisch

BMW 767iL Goldfisch

BMW 767iL Goldfisch

Montat sub capota unui 750iL, impresionantul propulsor ii permitea limuzinei cu sistemul de racire in portbagaj sa atinga o viteza maxima de 280 km/h.

Inutil de mentionat, proiectul Goldfisch nu a intrat niciodata in productia de serie. O soarta similara a avut si motorul V16 aspirat, care cantarea peste 300 kilograme.

Vestea buna: BMW ofera zilele acestea un Seria 7 cu motorizare de 6.6 litri - se numeste M760i si gazduieste sub capota o unitate in doar 12 cilindri, ce e drept.

Preluat de la gama entry-level a companiei Rolls-Royce, propulsorul in cauza pluseaza cu doua turbine. Astfel se explica si puterea maxima de 585 de cai.

Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora nu dureaza in cazul de fata decat 3.8 secunde, pe cand viteza de top ajunge chiar si la 305 km/h.

BMW Seria 7 Facelift - Poze noi

BMW Seria 7 Facelift - Poze noi

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze BMW 767iL Goldfisch
mai multe