Producatorul de masini sport Wiesmann s-a dus pe apa sambetei

Producatorul de masini sport Wiesmann s-a dus pe apa sambetei
  • Fabrica din Dulmen a ramas numai cu 6 angajati
  • Initial, lucrau 125 de muncitori ca sa fabrice masinile sport
  • Uzina folosea motoare si cutii BMW
Distribuie pe Facebook

Nu sunt multi cei care sa nu fi auzit de frumoasele masini sport realizate in Germania, numite Wiesmann. Acest producator exclusivist realiza automobile intr-o fabrica mica, lucrand numai manual, iar de-a lungul timpului au vandut peste 1500 de astfel de vehicule. Pana acum, cand fabrica este de domeniul trecutului.

Pana si la noi in tara erau doua exemplare de Wiesmann. Asadar, putem spune ca dintre multitudinea de branduri auto care realizeaza autoturisme exclusiviste, Wiesmann se bucura de mare notorietate si avea vanzari decente. Chiar si asa, 2014 este anul care va sterge complet de pe harta industriei auto acest nume cu rezonanta.

Wiesmann construia masini intr-o fabrica mica din Dulmen, langa granita cu Olanda. Aici, in jur de 125 de angajati asamblau masinile manual si le vindeau publicului in 5 variante diferite. Fabrica a fost realizata de Martin Wiesmann si fratele sau, iar primele vanzari le-au facut in 1987. De atunci, mica fabrica reusea sa vanda automobile sport dotate cu motoare de BMW.

In ultimii ani, masinile Wiesmann erau dotate cu motoare V10 sau 4.4 V8 supra-alimentate de BMW M5, facand din micile roadstere sau coupe-uri adevarate rachete care treceau cu usurinta de pragul celor 300 km/h, pastrand insa un aspect clasic, asemanator cu Morgan.

Acum, dupa 3 decenii de succes, din cei 125 de angajati, astazi au ramas numai 6. Acestia isi vor face bagajele si vor parasi compania in cateva luni. Se pare ca lipsa banilor si a investitorilor si-a spus cuvantul, lucrurile luand-o intr-o directie gresita inca din 2009, odata cu debutul crizei financiare. Un alt element care a contribuit la faliment este dorinta companiei de a se extinde, realizand o investitie esuata de mai multe milioane de Euro.

Zvonurile care circulau recent spuneau ca va veni un investitor, insa pana acum, nimic nou sub soare. In afara de lipsa banilor pentru salarii si pentru furnizori, lucruri ce au dus la falimentul si la disparitia acestui nume exotic. Se pare ca nu vom mai avea placerea sa vedem pe strada, sau macar in poze si filme, masini precum roadsterul MF5 care era extrem de usor, dar avea totusi motorul de 4.4 litri de BMW M5 care produce 555 cp.

Wiesmann Bucuresti

Distribuie pe Facebook
mai multe