Producatorul de masini sport Wiesmann s-a dus pe apa sambetei
- Fabrica din Dulmen a ramas numai cu 6 angajati
- Initial, lucrau 125 de muncitori ca sa fabrice masinile sport
- Uzina folosea motoare si cutii BMW
Nu sunt multi cei care sa nu fi auzit de frumoasele masini sport realizate in Germania, numite Wiesmann. Acest producator exclusivist realiza automobile intr-o fabrica mica, lucrand numai manual, iar de-a lungul timpului au vandut peste 1500 de astfel de vehicule. Pana acum, cand fabrica este de domeniul trecutului.
Pana si la noi in tara erau doua exemplare de Wiesmann. Asadar, putem spune ca dintre multitudinea de branduri auto care realizeaza autoturisme exclusiviste, Wiesmann se bucura de mare notorietate si avea vanzari decente. Chiar si asa, 2014 este anul care va sterge complet de pe harta industriei auto acest nume cu rezonanta.
Wiesmann construia masini intr-o fabrica mica din Dulmen, langa granita cu Olanda. Aici, in jur de 125 de angajati asamblau masinile manual si le vindeau publicului in 5 variante diferite. Fabrica a fost realizata de Martin Wiesmann si fratele sau, iar primele vanzari le-au facut in 1987. De atunci, mica fabrica reusea sa vanda automobile sport dotate cu motoare de BMW.
In ultimii ani, masinile Wiesmann erau dotate cu motoare V10 sau 4.4 V8 supra-alimentate de BMW M5, facand din micile roadstere sau coupe-uri adevarate rachete care treceau cu usurinta de pragul celor 300 km/h, pastrand insa un aspect clasic, asemanator cu Morgan.
Acum, dupa 3 decenii de succes, din cei 125 de angajati, astazi au ramas numai 6. Acestia isi vor face bagajele si vor parasi compania in cateva luni. Se pare ca lipsa banilor si a investitorilor si-a spus cuvantul, lucrurile luand-o intr-o directie gresita inca din 2009, odata cu debutul crizei financiare. Un alt element care a contribuit la faliment este dorinta companiei de a se extinde, realizand o investitie esuata de mai multe milioane de Euro.
Zvonurile care circulau recent spuneau ca va veni un investitor, insa pana acum, nimic nou sub soare. In afara de lipsa banilor pentru salarii si pentru furnizori, lucruri ce au dus la falimentul si la disparitia acestui nume exotic. Se pare ca nu vom mai avea placerea sa vedem pe strada, sau macar in poze si filme, masini precum roadsterul MF5 care era extrem de usor, dar avea totusi motorul de 4.4 litri de BMW M5 care produce 555 cp.
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €