Tu stiai: Cum arata Omega V8, Opel-ul care trebuia sa se bata cu BMW M5 si Mercedes E55 AMG?

  • Cea de-a doua generatie a modelului Omega ar fi putut avea si o varianta cu motor V8
  • Versiunea V8 ascundea sub capota motorizarea de 5.7 litri de pe Chevrolet Corvette
  • Lansarea masinii germane a fost anulata din cauza lipsei unei transmisii care sa tina
Distribuie pe Facebook

Fara prize uriase de aer, jante care sa atraga atentia sau cate spate evacuari de fiecare parte a spoilerului spate. Odata devenit realitate, vechiul Opel Omega V8 ar fi putut deveni definitia sleeper-ului suprem.

Lansat pe piata la mijlocul anilor '80, vechiul Opel Omega si-a propus sa atinga cerul, luandu-si astfel ca rivali modele cu greutate, precum BMW Seria 5 ori Mercedes E-Class. Din pacate pentru el, automobilul companiei din Russelsheim nu a reusit sa se ridice la nivelul concurentei germane din clasa premium, dar...

... a reusit sa impresioneze o lume intreaga cu versiunile sale curajoase de motorizare / echipare. O varianta precum Lotus Omega nu se uita niciodata, mai ales in conditiile in care aceasta este pusa in miscare de o unitate V6 twin-turbo, care scoate peste 370 de cai putere dintr-o capacitate cilindrica de 3.6 litri.

Si nu este singurul exemplu care pune vechiul Opel Omega pe harta legendelor. Un deceniu mai tarziu de la debutul originalului, concurentul din Russelsheim al modelelor BMW Seria 5 si Mercedes E-Class a revenit intr-o noua generatie, pastrand platforma cu tractiune spate si plusand cu tehnologii proaspete.

Opel Omega V8

Opel Omega V8

Cu Omega B, producatorul german a fost inclusiv la un pas de a renaste o traditie mai veche: aceea de a monta sub capota propriului sau automobil un V8 de origine americana. Lucru care s-a si intamplat, de altfel, o asemenea versiune facandu-si aparitia in fata publicului cu ocazia Salonului de la Geneva din 2000.

Tot la momentul respectiv, Opel promitea si o varianta de productie pentru modelul Omega V8, primele exemplare fiind asteptate in showroom-uri inainte de sfarsitul anului cu pricina. A venit insa 2001, iar planeta astepta in continuare cu nerabdare rivalul promis pentru BMW M5 si Mercedes E55 AMG.

Din pacate, pe cat de interesanta, pe atat de provocatoare s-a dovedit montarea propulsorului de 5.7 litri pe Omega B. De fapt, principala problema a fost data de cutia de viteze, producatorul german de automobile avand mari probleme in a gasi o transmisie pentru unitatea imprumutata de la Chevrolet Corvette.

Intr-un final, inginerii de la Opel au montat o automata cu patru rapoarte pe vechiul Omega V8, dar aceasta a cauzat numai probleme in timpul testelor. Astfel, modelul de aproximativ 310 CP si 450 Nm, care ar fi trebuit accelereze de la 0 la 100 km/h in exact 6.9 secunde, a ramas doar in cartile cu proiecte istorice.

Un mare of, daca tinem cont si de celelalte caracteristici ale automobilului in cauza: platforma cu tractiune spate, jante din aliaj pe 17 inch, anvelope in dimensiunea 235 / 45, discuri de franare de pana la 330 de milimetri, capacitate a rezervorului de carburant de 75 de litri, plus viteza maxima de 250 de kilometri pe ora.

Opel Omega V8

Opel Omega V8

Opel Omega V8

Opel Omega V8

Opel Omega V8

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Opel Omega V8
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 13 August 2018