Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911
Detaliul. Este cel care face diferenta atunci cand vine vorba de numeroase produse, inclusiv modelul super-sport Porsche 911. Dar, pe langa designul usor modificat, ultima generatie a legendarului automobil german a suferit si o serie de imbunatatiri strict tehnice. Drept urmare, se naste urmatoarea intrebare: este noul Porsche 911 mai bun decat predecesorul sau? Raspunsul il aflam imediat, chiar din analiza de mai jos.
Trimite unui prieten

Numeroase persoane sustin ca 'designerii Porsche sunt cei mai lenesi din lume'. Probabil asa o fi, insa adevarata intrebare este: merita modificat designul iconicului 911? Sa nu uitam ca acest design a fost pastrat neschimbat aproximativ jumatate de secol, in tot acest timp fiind permanent imbunatatit si adus tot mai aproape de perfectiune.


Totusi, in cazul generatiei 991, se pare ca apogeul a fost atins. Iar asta inseamna, pe scurt, ca noul Porsche 911 se bucura in continuare de aceleasi linii atragatoare si forme curgatoare cu care am fost obisnuiti, insa designul final a primit numeroase detalii capabile sa-ti fure in totalitate privirea.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

De exemplu, spoilerul fata a fost redesenat complet, iar prizele de aer au crescut in dimensiuni - acelasi lucru fiind valabil si pentru luminile de zi inzestrate cu LED-uri. De asemenea, farurile care echipeaza ultima generatie a legendarului supercar din Stuttgart au fost usor atinse, insa important este ca se bucura in continuare de aceeasi forma ovala consacrata.

In partea din spate, modificarile sunt prezente in numar mai mare, cea mai vizibila imbunatatire regasindu-se insa in 'personana' stopurilor. Stopuri care beneficiaza de un design complet nou, modern si extrem de atragator in acelasi timp. Si poate ca multi vor afirma ca avem de-a face cu un stil britanic, a la Aston Martin, insa sa fim sinceri si sa recunoastem: designul stopurilor noului Porsche 911 se regaseste tot in curtea constructorului din Stuttgart - mai exact, la spectaculosul concept car 918 Spyder.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

La final, cei mai atenti la detalii nu vor trece cu vederea nici difuzorul de aer finisat in negru, capota motorului complet redesenata sau aparitia unui nou eleron. Privita din lateral, noua generatie a modelului german se va remarca nu doar prin prisma jantelor redesenate, ci si multumita ampatamentului marit - in comparatie cu predecesorul sau.

In ceea ce priveste interiorul, ultimul Porsche 911 este unul dintre cele mai bune locuri in care iti poti petrece timpul. Pentru puristi, acest detaliu ar putea fi considerat un mare minus, insa influentele preluate de la modelele Cayenne si Panamera nu fac altceva decat sa-i confere cockpit-ului supercarului german o atmosfera de lux, nemaiintalnita pana acum.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

Din punct de vedere tehnic, orice Porsche 911 nou nu reprezinta altceva decat o noua demonstratie de maiestrie a constructorului din Stuttgart. Printre atuurile principale ale ultimei generatii se inscriu nu doar nelipsitul plus de putere, ci si o binevenita reducere a greutatii.

Pana la 45 de kilograme a pierdut 991-ul in comparatie cu 997-le, un aspect datorat folosirii din plin a aluminiului in procesul de constructie. Dupa caz, cresterea de putere este de cinci sau 20 cai putere. Nu de alta, dar noul Porsche 911 este disponibil atat intr-o versiune Carrera, cat si intr-o varianta Carrera S. Momentan.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

Sub capota, noul Porsche 911 Carrera este propulsat de un boxer cu o capacitate cilindrica de 3.4 litri, ce produce 350 CP. Multumita transmisiei PDK, acceleratia de la de la 0 la 100 km/h se realizeaza in doar 4.6 secunde. Atunci cand se opteaza si pentru pachetul Sport Chrono, timpul necesar clasicului 0 - 100 km/h coboara cu 0.2 secunde, pana la 4.4 secunde. In ciuda acestor impresionante performante, consumul de carburant se situeaza in jurul valorii de 8.2 litri la 100 de kilometri.

Referitor la Porsche 911 Carrera S, noul model se bucura de serviciile deja-celebrului boxer de 3.8 litri, modificat pentru a livra fix 400 cai putere. Drept urmare, atunci cand se opteaza pentru transmisia PDK in sapte trepte, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 4.3 secunde. Vrei ceva mai mult de atat? Atunci opteaza pentru pachetul Sport Chrono, iar germanii de la Porsche garanteaza ca primii 100 km/h vor veni dupa numai 4.1 secunde! In plus, tot la capitolul performante impresionante putem trece si consumul de carburant, de 8.7 litri la 100 de kilometri.

Un pas inainte sau unul inapoi? Dezbatem in detaliu noul Porsche 911

In plus, pe langa echipamentele oferite si in cadrul generatiei anterioare, noul Porsche 911 poate fi comandat si cu o cutie manuala in sapte trepte - o premiera totala pentru lumea auto.

Asadar, acestea fiind spuse, concluzia este cat se poate de clara: ultima reiteratie a modelului german reprezinta un pas inainte. Cel putin din punct de vedere tehnic si tehnologic. Nu de alta, dar la capitolul design se spune ca gusturile se discuta.

Noul Porsche 911 saluta iubitorii de supercaruri din intreaga lume



Tu ce parere ai despre noul Porsche 911?

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (39) Poze Porsche 911 - Galerie Foto
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 4 Octombrie 2011