Honda Civic JDM din Timisoara: perfectiune din epoca motorului aspirat

- Motorul este de 1.6 si 160 cp aspirat
- In viitor se prefigureaza o suspensie pneumatica
- Masina este fabricata in 1994
In anii '90, cand Honda reusea sa obtina dintr-un motor aspirat de 1.8 litri nu mai putin de 200 cp sau din cel de 1.6 litri incredibilul numar de 177 cp, nemtii de la BMW sau Audi reuseau astfel de cifre doar cu ajutorul unor turbocompresoare. Japonezii insa au preferat multi ani sa faca niste motoare extrem de avansate pentru vremea lor, dar si fiabile si performante in acelasi timp. Este si exemplul acestui Civic din Timisoara, un real exemplu JDM.
Gabi este fara indoiala unul dintre tot mai putinii pasionati de automobile japoneze clasice. Si nimic nu spune JDM ca o Honda Civic bine modificata. In acest caz, povestim despre un EG3 fabricat in 1994, intr-o epoca in care mostenirea lui Soichiro Honda era inca la putere si nu se facea rabat de la calitate, precizie si performanta. Cu alte cuvinte, o masina din epoca "nu se mai fac masini ca altadata".
Un Civic coupe mai gasesti. Dar unul ca asta, cel putin in Romania, niciodata. Forma aerodinamica, ce pare atemporala, cu o tinuta foarte joasa, face ca acest model japonez sa fie pretabil unui styling complet. Asa ca a primit din partea lui Gabi atat modificari la exterior, cat si la interior, dar mai ales sub capota.
Proiectul a inceput acum doi ani si s-a apropiat de sfarsit in 2015. Civicul a fost dotat in primul rand cu un set de jante XXR 527 pe 17 inch, cu latime de 9,75, probabil cele mai late montate in Romania pe acest model. Jantele sunt prinse cu prezoane Volk Racing. Tot pe lista de imbunatatiri exterioare se numara prelungirea barei fata Type R, proiectoare, faruri clare si stopuri clare JDM, pozitii de tip USA, oglinzi Spoon Carbon, eleron Spoon Carbon, inchidere capota carbon, haion de tip USA si lumini cu xenon.
Mecanica nu a fost nici ea neglijata. Franele au acum discuri Brembo ventilate si aerisite, iar tot ce tine de suspensie si brate a fost schimbat. Kitul de suspensie este de la Ta-Technix, bratele spate sunt Skunk 2, puntea spate a fost rigidizata cu doua bare de rigidizare si tot ce inseamna bascule si brate, inclusiv puntea, au fost sablate si vopsite in camp electrostatic.
In ceea ce priveste interiorul, acest Civic a fost infrumusetat putin, dar nu extrem. Scaunele sunt de CRX, retapitate, la fel ca si bancheta sau fetele de usi. Volanul este unul sport MOMO cu demontare rapida, de tip WRC. Nuca de la schimbatorul de viteze este Mugen si schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unui short shifter. Pornirea motorului se face acum la buton, la fel ca la o Honda S2000. Cat despre partea de car-audio... sa spunem doar ca nu a fost prioritara. Dar chiar si asa, toata linia este una Alpine.
Spre final, va aratam lista de modificari de sub capota. Motorul original a fost inlocuit cu unul B16A2, visul oricarui posesor de Civic sau CRX, pentru ca este un motor aspirat de tip VTi de 1.6 litri si 160 cp, cel mai puternic montat pe aceasta generatie in Europa. Motorul a mai primit un tratament numit "Wire tuck engine bay" prin care au fost ascunse toate instalatiile electrice, facand motorul mai... curat. Admisia este ITR cu filtru sport Simota, radiatorul are un capac Mugen cu prindere JDM, capacul de la ulei este Mugen, la fel si capacul de la culbutori.
Baia de ulei si cutia de viteze au primit suruburi JDM, evacuarea a fost schimbata cu una performanta formata din serpisori Supersprint cu evacuare de 60mm si finala Invidia. VTec solenoid Skunk 2 si suruburile Skunk 2 sunt doar alte doua "ingrediente" ale acestui meniu de Honda-Sushi pe care nu prea le intelegem... Dar sunt acolo!
Pe viitor, Gabi vrea sa doteze masina cu un roll-cage, cu o suspensie pneumatica reglabila, un portbagaj custom, scaune Recaro si centuri de siguranta in 4 sau 5 puncte de la Takata. Asta pentru ca intregul peisaj JDM sa fie complet. Dar chiar si asa, fara doar si poate, aceasta Honda Civic este una dintre cele mai frumoase masini modificate in Romania, prezentate la noi in tara. Felicitari!
Povestea intregului proiect poate fi gasita pe Facebook.
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Motor benzina z22yh 2.2 b-114kw opel insignia 2008 3400 Lei
Difuzor bara spate gle w167 (2019+) full black look 63amg 1950 Lei
-
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Motor diesel f9q870 1.9 dci cu pompa si inj/f9qn870 renault... 5000 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 2950 €
-
Opel astra 1.4 2018 11800 €
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
-
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Modul aprindere bmw e28 ; 0227100025 100 Lei
Volanta aprilia leonardo – leonardo st - scarabeo 125-150cc 80 Lei
-
Prelungire splitter bara fata bmw seria 8 g15 coupe m-pack g16... 1000 Lei
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Motor toyota rav 4 iv 2.0 d-4d zsa4, ala4 2012 2013 2014 euro... 8500 Lei
-
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
Set curea transmisie cu caneluri nissan primera break (wp12)... 351 Lei
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Set curea transmisie cu caneluri renault laguna ii (bg0/1)... 351 Lei
Difuzor 63amg gle w167 (2019+) full black design 1950 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2950 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Mercedes 220 220 2008 1700 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Difuzor bara spate gle w167 (2019+) chrome look 63 amg 1599 Lei


