Honda Civic JDM din Timisoara: perfectiune din epoca motorului aspirat

Honda Civic JDM din Timisoara: perfectiune din epoca motorului aspirat
  • Motorul este de 1.6 si 160 cp aspirat
  • In viitor se prefigureaza o suspensie pneumatica
  • Masina este fabricata in 1994
Distribuie pe Facebook

In anii '90, cand Honda reusea sa obtina dintr-un motor aspirat de 1.8 litri nu mai putin de 200 cp sau din cel de 1.6 litri incredibilul numar de 177 cp, nemtii de la BMW sau Audi reuseau astfel de cifre doar cu ajutorul unor turbocompresoare. Japonezii insa au preferat multi ani sa faca niste motoare extrem de avansate pentru vremea lor, dar si fiabile si performante in acelasi timp. Este si exemplul acestui Civic din Timisoara, un real exemplu JDM.

Gabi este fara indoiala unul dintre tot mai putinii pasionati de automobile japoneze clasice. Si nimic nu spune JDM ca o Honda Civic bine modificata. In acest caz, povestim despre un EG3 fabricat in 1994, intr-o epoca in care mostenirea lui Soichiro Honda era inca la putere si nu se facea rabat de la calitate, precizie si performanta. Cu alte cuvinte, o masina din epoca "nu se mai fac masini ca altadata".

Un Civic coupe mai gasesti. Dar unul ca asta, cel putin in Romania, niciodata. Forma aerodinamica, ce pare atemporala, cu o tinuta foarte joasa, face ca acest model japonez sa fie pretabil unui styling complet. Asa ca a primit din partea lui Gabi atat modificari la exterior, cat si la interior, dar mai ales sub capota.

Honda Civic JDM

Proiectul a inceput acum doi ani si s-a apropiat de sfarsit in 2015. Civicul a fost dotat in primul rand cu un set de jante XXR 527 pe 17 inch, cu latime de 9,75, probabil cele mai late montate in Romania pe acest model. Jantele sunt prinse cu prezoane Volk Racing. Tot pe lista de imbunatatiri exterioare se numara prelungirea barei fata Type R, proiectoare, faruri clare si stopuri clare JDM, pozitii de tip USA, oglinzi Spoon Carbon, eleron Spoon Carbon, inchidere capota carbon, haion de tip USA si lumini cu xenon.

Mecanica nu a fost nici ea neglijata. Franele au acum discuri Brembo ventilate si aerisite, iar tot ce tine de suspensie si brate a fost schimbat. Kitul de suspensie este de la Ta-Technix, bratele spate sunt Skunk 2, puntea spate a fost rigidizata cu doua bare de rigidizare si tot ce inseamna bascule si brate, inclusiv puntea, au fost sablate si vopsite in camp electrostatic.

Honda Civic JDM

In ceea ce priveste interiorul, acest Civic a fost infrumusetat putin, dar nu extrem. Scaunele sunt de CRX, retapitate, la fel ca si bancheta sau fetele de usi. Volanul este unul sport MOMO cu demontare rapida, de tip WRC. Nuca de la schimbatorul de viteze este Mugen si schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unui short shifter. Pornirea motorului se face acum la buton, la fel ca la o Honda S2000. Cat despre partea de car-audio... sa spunem doar ca nu a fost prioritara. Dar chiar si asa, toata linia este una Alpine.

Honda Civic JDM

Spre final, va aratam lista de modificari de sub capota. Motorul original a fost inlocuit cu unul B16A2, visul oricarui posesor de Civic sau CRX, pentru ca este un motor aspirat de tip VTi de 1.6 litri si 160 cp, cel mai puternic montat pe aceasta generatie in Europa. Motorul a mai primit un tratament numit "Wire tuck engine bay" prin care au fost ascunse toate instalatiile electrice, facand motorul mai... curat. Admisia este ITR cu filtru sport Simota, radiatorul are un capac Mugen cu prindere JDM, capacul de la ulei este Mugen, la fel si capacul de la culbutori.

Baia de ulei si cutia de viteze au primit suruburi JDM, evacuarea a fost schimbata cu una performanta formata din serpisori Supersprint cu evacuare de 60mm si finala Invidia. VTec solenoid Skunk 2 si suruburile Skunk 2 sunt doar alte doua "ingrediente" ale acestui meniu de Honda-Sushi pe care nu prea le intelegem... Dar sunt acolo!

Pe viitor, Gabi vrea sa doteze masina cu un roll-cage, cu o suspensie pneumatica reglabila, un portbagaj custom, scaune Recaro si centuri de siguranta in 4 sau 5 puncte de la Takata. Asta pentru ca intregul peisaj JDM sa fie complet. Dar chiar si asa, fara doar si poate, aceasta Honda Civic este una dintre cele mai frumoase masini modificate in Romania, prezentate la noi in tara. Felicitari!

Povestea intregului proiect poate fi gasita pe Facebook.

Honda Civic JDM

Honda Civic JDM

Honda Civic JDM

Honda Civic JDMHonda Civic JDMHonda Civic JDM

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (18) Poze Honda Civic JDM
mai multe