Honda Civic JDM din Timisoara: perfectiune din epoca motorului aspirat
- Motorul este de 1.6 si 160 cp aspirat
- In viitor se prefigureaza o suspensie pneumatica
- Masina este fabricata in 1994
In anii '90, cand Honda reusea sa obtina dintr-un motor aspirat de 1.8 litri nu mai putin de 200 cp sau din cel de 1.6 litri incredibilul numar de 177 cp, nemtii de la BMW sau Audi reuseau astfel de cifre doar cu ajutorul unor turbocompresoare. Japonezii insa au preferat multi ani sa faca niste motoare extrem de avansate pentru vremea lor, dar si fiabile si performante in acelasi timp. Este si exemplul acestui Civic din Timisoara, un real exemplu JDM.
Gabi este fara indoiala unul dintre tot mai putinii pasionati de automobile japoneze clasice. Si nimic nu spune JDM ca o Honda Civic bine modificata. In acest caz, povestim despre un EG3 fabricat in 1994, intr-o epoca in care mostenirea lui Soichiro Honda era inca la putere si nu se facea rabat de la calitate, precizie si performanta. Cu alte cuvinte, o masina din epoca "nu se mai fac masini ca altadata".
Un Civic coupe mai gasesti. Dar unul ca asta, cel putin in Romania, niciodata. Forma aerodinamica, ce pare atemporala, cu o tinuta foarte joasa, face ca acest model japonez sa fie pretabil unui styling complet. Asa ca a primit din partea lui Gabi atat modificari la exterior, cat si la interior, dar mai ales sub capota.
Proiectul a inceput acum doi ani si s-a apropiat de sfarsit in 2015. Civicul a fost dotat in primul rand cu un set de jante XXR 527 pe 17 inch, cu latime de 9,75, probabil cele mai late montate in Romania pe acest model. Jantele sunt prinse cu prezoane Volk Racing. Tot pe lista de imbunatatiri exterioare se numara prelungirea barei fata Type R, proiectoare, faruri clare si stopuri clare JDM, pozitii de tip USA, oglinzi Spoon Carbon, eleron Spoon Carbon, inchidere capota carbon, haion de tip USA si lumini cu xenon.
Mecanica nu a fost nici ea neglijata. Franele au acum discuri Brembo ventilate si aerisite, iar tot ce tine de suspensie si brate a fost schimbat. Kitul de suspensie este de la Ta-Technix, bratele spate sunt Skunk 2, puntea spate a fost rigidizata cu doua bare de rigidizare si tot ce inseamna bascule si brate, inclusiv puntea, au fost sablate si vopsite in camp electrostatic.
In ceea ce priveste interiorul, acest Civic a fost infrumusetat putin, dar nu extrem. Scaunele sunt de CRX, retapitate, la fel ca si bancheta sau fetele de usi. Volanul este unul sport MOMO cu demontare rapida, de tip WRC. Nuca de la schimbatorul de viteze este Mugen si schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unui short shifter. Pornirea motorului se face acum la buton, la fel ca la o Honda S2000. Cat despre partea de car-audio... sa spunem doar ca nu a fost prioritara. Dar chiar si asa, toata linia este una Alpine.
Spre final, va aratam lista de modificari de sub capota. Motorul original a fost inlocuit cu unul B16A2, visul oricarui posesor de Civic sau CRX, pentru ca este un motor aspirat de tip VTi de 1.6 litri si 160 cp, cel mai puternic montat pe aceasta generatie in Europa. Motorul a mai primit un tratament numit "Wire tuck engine bay" prin care au fost ascunse toate instalatiile electrice, facand motorul mai... curat. Admisia este ITR cu filtru sport Simota, radiatorul are un capac Mugen cu prindere JDM, capacul de la ulei este Mugen, la fel si capacul de la culbutori.
Baia de ulei si cutia de viteze au primit suruburi JDM, evacuarea a fost schimbata cu una performanta formata din serpisori Supersprint cu evacuare de 60mm si finala Invidia. VTec solenoid Skunk 2 si suruburile Skunk 2 sunt doar alte doua "ingrediente" ale acestui meniu de Honda-Sushi pe care nu prea le intelegem... Dar sunt acolo!
Pe viitor, Gabi vrea sa doteze masina cu un roll-cage, cu o suspensie pneumatica reglabila, un portbagaj custom, scaune Recaro si centuri de siguranta in 4 sau 5 puncte de la Takata. Asta pentru ca intregul peisaj JDM sa fie complet. Dar chiar si asa, fara doar si poate, aceasta Honda Civic este una dintre cele mai frumoase masini modificate in Romania, prezentate la noi in tara. Felicitari!
Povestea intregului proiect poate fi gasita pe Facebook.
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €