Aventurile unui Supercar de 901CP: Nissan GTR R35 by Exelixis
La origine, masina este un Nissan GTR R35 JDM - Japan domestic market. A fost achizitionata de la sediul NISMO din Osaka in anul 2008, pe vremea cand puterile erau mai degraba "limitate" in comparatie cu prezentul: 511 CP si 588 Nm.
In noiembrie 2008, dupa opt luni de "plimbari" peste mari si tari, masina a ajuns in Romania, la Theo. Dar GTR-ul nu a venit neinsotit - odata cu el a ajuns si evacuarea din titan MINES, cu tot cu setul de catalizatoare sport si COBB ACCES TUNER PRO-ul. Un inceput cam promitator pentru "petrecerea" care se anunta in atelier la Exelixis, nu?
S-a renuntat la catalizatoarele sport in favoarea unui Y pipe, plus un set de downpipe-uri customizate, ceea a fost mai mult decat o declaratie "Te iubesc!" pentru masina. Ca solutie de resoftare, luand in considerare limitarile COBB-ului, echipa de la Exelixis a optat pentru implementarea unui soft custom de la Piasini Engineering. Rezultatul? Peste asteptari! 683 CP pentru o presiune de 1,5 bari.
Si asa, incet-incet, si-a facut aparitia la cateva curse. Cand a fost mai mult decat evident ca transmisia da semne de "oboseala", s-a aprins un beculet si s-a strigat "Evrika!" in cor. A inceput adevarata nebunie a aventurii targetului de 1000 CP!
Mai intai a fost conceput un plan care implica modificari majore, costuri substantiale, nervi multi mancati si surprize de proportii, la final. Proiectul Exelixis Motorsport prindea contur, deci.
S-au inlocuit internele cutiei de viteze cu interne noi, PPG - Pfitzner Performance Gearbox, iar ambreiajul pentru care s-a optat a fost cel de upgrade 900CP+ de la SSP (South Side Performance). Au fost montate piese ale sistemului hidraulic de la DODSON Motorsport. Glenn Cupit, inginerul sef de la DODSON, a supervizat intregul proces - detaliile fine gen schimbarea unui pinion pentru treapta 1 nu sunt chiar pentru oricine.
Pentru asta, dar si pentru un training extrem de valoros oferit mecanicilor de la Exelixis, Glenn s-a deplasat PERSONAL din Noua Zeelanda. Rezultat: cutia de viteze a GTR-ului modificata si upgradata profesional.
In plus, au fost montate un oil cooler kit SSP pentru transmisie si un watercooler customizat de DODSON. Configuratia motorului este unica in lume, cel putin in prezent: doua turbine Garett GT3563R zambesc gales. Au si de ce, pe bune. Fiecare este capabila de 650 CP.
Ma rog, puterea oferita de turbine este bine temperata de doua wastegate-uri externe Tial de 44mm, fiecare rezistand pana la 550 CP. Pentru a face loc noilor turbine, compartimentul motor a necesitat schimbarea galeriilor de evacuare. Asa a inceput colaborarea cu Mihail, el fiind "creatorul" noilor galerii. Bucata cu bucata, intregul ansamblu a fost sudat intr-un timp record: 10 zile pentru un flow perfect al gazelor.
Urmatoarea actiunea a constat in trimiterea galeriilor si a turbinelor pentru acoperire ceramica (galeriile - exterior si interior), pentru protectie termina si un flow optimizat al gazelor. Odata finalizat acest proces, intregul ansamblu a fost montat pe masina. Acum, in sfarsit, s-a putut avansa la modificarea downpipe-urilor in concordanta cu spatiul existent si flansele turbinelor.
Evacuarea initiala - MINES, cu diametrul de 80 mm, era deja depasita de situatie. Pentru ca nu ar fi facut fata noii configuratii, aceasta a fost inlocuita cu un sistem de evacuarea GTC TITAN cu diametrul de 90 mm. Au mai fost schimbate, apoi, injectoarele - s-a optat pentru unele de 950 cc, si s-a adaugat o pompa de benzina in rezervor HKS.
Si premiere nu se opresc aici! Exteriorul trebuia apreciat, de asemenea, la justa sa valoare, drept pentru care GTR-ul a primit un set de jante DYMAG din fibra de carbon si spite din magneziu. Greutatea acestora, la dimensiunea de 20'', este de doar 7,5 kg. La final, a fost montat si un set de furtune de racire din silicon Forge, customizate in mod special pentru masina lui Theo.
Targetul final al proiectului Exelixis Motorsport - Nissan GTR R35, se situeaza intre 900 si 1000 CP si 1200 Nm. In prezent numara 901 CP, merge perfect cu o presiune de doar 0,7 bari, dar "nebunia" inca nu s-a terminat.
Inca sunt asteptate intercoolerele Greddy si sistemul Haltech Platinum Pro, dupa care vor urma reglajele finale. Intre timp, masina a primit si doua BOV atmosferice TURBOSMART si a fost montat un ceas EGT Shadow intr-unul din aeratoarele bordului.Pana la urmatoarea intalnire cu GTR-ul lui Theo, nu putem decat ofta. De bucurie, adica. Si Romania se poate lauda cu supercar-uri!
Dam startul la TOP 10 Cele mai Puternice masini tunate din Romania!
Filmarile de pe circuit au fost realizate la Amckart
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Renault megane 16v 2006 2000 € Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €