B 13 TXA - Bestia de 500 CP

Initial, masina a fost un urs obisnuit, nu tocmai arator si ingrijit. Marius a restaurat masina, de la tinichigerie si vopsitorie, pana la partea mecanica si motor. Totul a inceput demult, odata cu schimbarea unui kit de ambreiaj. "Tot stand sub masina, cand am demontat cutia am vazut puncte de rugina", spune Marius. A inceput sa curete rugina si asa a descoperit ca are probleme grave la acest capitol.
Atunci s-a decis sa o demonteze pana la ultimul surub. Zis si facut. Cu ajutorul unui bun tinichigiu gasit cu grei, dornic sa lucreze alaturi de Marius in curtea proprie, a reusit sa reconditioneze masina. Aripile fata si cele spate au fost umflate cu tabla, nu cu fibra de sticla. A urmat restul tinichigeriei si vopseaua. Vopseaua este toata Standox, acoperind masina intr-un atelier specializat. Odata cu tinichigeria terminata, a inceput montarea pieselor la loc.
Dar ... pe ce punea proprietarul mana, parca nu-i mai placea. Fie ca nu erau in stare tocmai buna, fie ca vroia mai mult. Asa ca a fost schimbat fiecare surub in parte. Dar ce, credeti ca s-a terminat? Omul nostru a plecat in Germania si s-a intors cu un M5, E35, al carui motor a fost pus pe ursuletul in cauza. Mai exact, un motor de 316 cp stock. Tot din Germania Marius s-a intors si cu un set de jante Shaper, pe 17'', late de 9,5'' fiecare, cu buza. La mecanica si la punerea noului motor, Marius a fost ajutat mai mult tot timpul de Bogdan, un bun prieten fara de care nu s-ar fi descurcat singur.
In continuare, odata cu motorul montat, masinii au trebuit sa-i fie schimbate toate cele. Noi suporti de motor pentru a fixa cei 316 cp si coborarea puntii fata pentru a putea inchide capota au fost primii pasi. Aproape zilnic se faceau vizite la strungar pentru efectuarea unor piste noi. De exemplu, cutia de viteze a necesitat a noua traversa, asa ca Marius a facut-o pe comanda. Asta pentru ca motorul de 3600 cmc de M5 a fost montat cu tot cu cutia de viteze si timoneria de pe E34. Urmatoarea problema a fost lipsa unui spatiu pentru radiator. Dupa o lunga asteptare, a ajuns si radiatorul facut pe comanda din Germania, facut dupa o schimba desenata de Nitu Bogdan.
Acum, cu radiator nou, motorul putea fi pornit. Dar ce te faci cu evacuarea? Tot cu Bogdan s-au facut niste masuratori si cu teava de inox de 70, cu coturi si sarma de sudura pentru aparatul Tig 160 au facut evacuarea cap-coada pentru masina. A fost greu cu pozitionarea sondei Lambda si cu traseele cotite, dar a meritat efortul. In continuare au fost schimbate furtunele radiatorului de ulei, pentru ca a trebuit montat in alta parte, unde putea fi racit de aer. Injectoarele au urmat, acestea fiind curatate de un profesionist, operatiune care s-a facut simtita in mersul motorului. Odata cu masina pe asfalt iti dai seama ce mai lipseste, ce nu merge cum trebuie si ce trebuie facut.
Asa, Marius si-a dat seama ca la turatii mari sunt probleme cu presiunea de benzina in rampa de injectoare. Dupa multe masuratori, s-a decis constructia unui rezervor din inox, cu doua pompe submersibile de M5. Noul rezervor are exact 100 de litri, cat avea cel de M5, ca sa si arate bien indicatorul de la bordul de pe aceeasi masina, montat pe ursulet. Noul rezervor este pozitionat in locul rotii de rezerva. Si ca benzina sa ajunga cum trebuie, conductele au fost si ele schimbate cu unele mai mari.
Referitor la frane, tot sistemul a fost schimbat cu cel de la M5. Pompa de ABS este schimbata cu totul, cu tot cu conducte. Au fost trase trasee cu conducte individuale pentru rotile spate, nu cum aveau inainte, cu repartitor. Dupa care au urmat niste discuri ventilate si perforate de la Zimmerman.
Odata cu terminarea modificarilor mecanice, a urmat modificarea exteriorului. Marius a apelat la un meserias in lucrul cu fibra de sticla. Pentru bara fata a ales un model M3 E46, iar pentru spate a confectionat unul custom, facut din doua spoilere. Pragurile sunt de la o Alfa Romeo 156 GTA si se potrivesc de minune. Odata ce a vazut masina imbracata in bodykit de fibra de sticla, a urmat montarea unui sistem de Nitro. Master Tuner este responsabil de cei 500 cp ai motorului. A fost montat un Unichip, adica un calculator programabil pentru inceput. Dupa care a urmat un sistem Nitro Direct Port. Mai exact, 6 injectoare de nitro si benzina pentru fiecare cilindru cate unul. Asa au urmat, masurati de dyno, 495 cp si 700 Nm.
La interior, Marius a adus modificari destul de simitoare. Bordul este de la M5 si indica 300 km la ora. A fost instalat un turometru aditional cu shift-light si a fost inlaturata bancheta spate. Manerele usilor spate au fost astupate, facand astfel "shaved doors" pentru un aspect mai curat.
Scaunele au fost schimbate cu unele de raliu, de tip scoica, cu centuri de siguranta speciale. Volanul Victor este dotat cu comenzile de la Nitro pe el, exact ca in filmele din seria Fast and Furious. Au urmat oglinzile de M5, modificate ca sa se potriveasca si un set de faruri cu angel-eyes de la In-Pro, dupa care niste proiectoare cu angel-eyes si xenon. Pe spate au fost montate stopuri clare, sa mai intinereasca aspectul ursului. Si dupa toate acestea, masina arata asa cum o vedeti in poze. Cu partea de fuga trebuie sa ne credeti.
Pe viitor, urmeaza un supercharger pentru acest motor. Marius mai are un alt motor de M5 pe care vrea sa-l modifice la maximum, schimbandu-i toate internele, pistoanele, biele, axe, etc, pentru a fi pregatit pentru montarea unei turbine. Dar pentru ursuletul cu pricina, deja a fost comandat un kit de ambreiaj racing special pentru uriasa putere a bestiei si un set de suspensie reglabila pe inaltime si duritate.
Noi ce am putea sa mai spunem? Un ursulet, un autoblocant, tractiune spate si cam 500 cp. Destul de multa putere ca sa rupa aderenta si in viteza a 4-a. Si noi am mers cu ea. Trage de rupe, fuge serios si ajunge la 200 cat ai clipi. Cu atatia cai putere sub capota, nu impiedica nimeni ursul sa atinge cei 300 km/h. Vestea buna e ca circula pe strazi si poate si vazute, ca doar nu vreau nimeni sa o ascunda. Poate altele, sa se ascunda sub ea. Ursul iese des la vanatoare si de obicei totul merge cum vrea el. Noi suntem mandri ca modificarile masinii au putut fi impartasite tuturor userilor de pe 4tuning.
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei


