Chevrolet Aveo by Laurentiu: multimedia si carbon la discretie
Masina de baza este un Chevrolet Aveo LT, varianta Platinum, adica cu cele mai multe optiuni. Si aici discutam de o vopsea la exterior speciala, Urban Grey, scaun sofer reglabil pe inaltime, cotiera, geamuri electrice fata si spate, oglinzi exterioare incalzite, reglabile electric si rabatabile manual, inchidere centralizata cu telecomanda, alarma, roata rezerva de dimensiuni reduse, computer bord, volan si Schimbator de viteze imbracat in piele, aer conditionat automat (Climatronic), airbaguri frontale si laterale sofer si pasager, ABS, proiectoare ceata, servodirectie, volan reglabil pe inaltime, bancheta spate rabatabila, deschidere portbagaj din buton interior sau din telecomanda.
Insa chiar daca masina de baza a fost una foarte dotata din fabrica, nu a fost deajuns pentru proprietar. Si tocmai de aceea, acest Aveo a suferit o foarte lunga serie de modificari. Acestea au inceput in vara lui 2010, cand masina avea deja 70.000 de kilometri.
Pentru economie si pentru ca oricum nu vorbim in acest caz de o masina de competitie, a fost montata o instalatie GPL Tomasetto cu rezervor toroidal. A urmat o colantare exterioara cu negru mat pe capota, plafon si portbagaj. Tot pentru a contribui la un aspect mai inchis la culoare, s-a apelat si la o colantare la interior cu 3D Carbon pe bord, fete usi si consola de schimbator. Geamurile au fost si ele dotate cu folii autorizate, dar si pe geamurile din fata.
Sistemul de iluminat a fost si el imbunatatit. Faruri + Stopuri + Semnalizari laterale custom; Farurile desfacute, vopsite negru mat, adaugat folie carbon 3D, pozitie custom pe LED-uri, montat lupa + xenon 6000k 55W; stopurile desfacute, vopsite negru mat si adaugat pe geam folie cu tenta fumurie; semnalizari laterale inlocuite. Ai inteles? Iar pe proiectoare a fost instalat un xenon 3000k de 35 W.
A urmat montarea unui sistem de spalare a farurilor, iar cel original de spalare a parbrizului a fost schimbat cu unul de tip Insignia, cu duze de tip perdea si stergatoarele au fost inlocuite cu unele Bosch Aero Twin.
Insa poate cele mai multe modificari le-a avut de suferit sistemul audio. Totul a inceput cu o antifonare totala a habitacului si a portbagajului. Si acum, sa va tineti bine... Ei bine, multimedia in masina a fost inventata in acest Aveo! Unitatea centrala este un Car PC de ultima generatie, conectat la doua ecrane in tetiere si la un PlayStation 2. Evident, sunetul se aude in sistemul audio foarte complex.
Acesta este format din 4 amplificatoare; 8 difuzoare; 2 subwoofere. In portierele fata difuzoare JBL GTO 6536E, in stalpi tweetere, amplificate de JBL GTO 75.2, in portierele spate difuzoare JBL GTO 6528 amplificate de JBL P80.2, in tabla de sub luneta difuzoare JBL T595 amplificare de JBL GTO 75.2, in portbagaj doua subwoofere JBL GTO 1202D amplificate de JBL GTO 7001. Cabluri 25mm alimentare curent +borne aurite + condensator 1F se ocupa cu transferul de energie si putere direct in difuzoare, fara ca bateria sa aiba de suferit.
Tot la capitolul multimedia mai bifam camere parcare fata (activare pe buton) si spate (activare la cuplarea marsarierului), pachetul CB format din statie Bytrex Pro-M4 HP + Antena Alan S9 + prindere fixa pe plafon, detector Radar Beltronics PRO RX65, camera in parbriz care filmeaza tot ce se intampla in fata masinii si convertorul 12v-220v, pentru cine mai are nevoie de un laptop, etc...
Au mai urmat cateva imbunatatiri, legate de confort. Incalzire in scaunele fata, baterie Varta Blue Dynamic noua, cumparata anul acesta, etriere + tamburi vopsiti cu rosu, montat inca o plafoniera pt locurile din spate, pornirea avariilor la cuplarea marcharierului, butoane inchidere centralizata pe bord si lista poate continua.
Si continua! La motor s-au facut mici modificari, s-a scos rezonatorul de pe traseul admisiei + schimbat filtrul aer cu unul de la FilcoR + obturat EGR + bujii Brisk 3+1 + imbunatatit traseul de alimentare cu curent si masa.
Si tot mai continua! La interior, atmosfera a fost cu adevarat realizat prin intermediul luminilor. Iluminare motor - habitaclu (plafon + pedale + torpedo + sub torpedo + sub scaune + sub usi) - portbagaj, in doua culori: alb (in poze are o nuanta albastruie, din cauza aparatului) si verde, activare separata in functie de preferinte. Iluminare verde sub masina, iluminare butoane geamuri electrice, iluminare numar spate cu leduri.
Iar ultimele modificari facute de proprietar sunt si ele interesante si de efect. Cheia originala a fost inlocuita cu una de tip briceag, a fost montata semnalizare cu impuls - clipoceste de 3 ori la o atingere, becuri semnalziare Crom/Silver vision in faruri si stopuri, pedale sport; portbagaj clean (dat jos scrisuri, acoperit gaura de la cheie), covorase dedicate din material textil pentru vara si cauciuc pentru iarna, Alarma Viper HD 5902/7901 , utlimul model + pornire din telecomanda, senzor anti-ridicare/tractare, shock, geam spart, dublu-perimetru.
Si garda la sol a fost putin modificata, in primul rand datorita unor arcuri sport ce au lasat masina mai jos cu 40 mm, dar si a jantelor Dezent RB Dark 17" cu anvelope 205/40/17 fata si 215/40/17 spate, cu anvelope ce au profil mic.
In sfarsit, lista modificarilor a luat sfarsit. Cel putin, pentru moment! Nu stim ce-i va mai nascoci proprietarului, ca mai multe modificari mici, dar cu efect mare, nu am mai vazut niciodata! Rezultatul final este unul interesant, iar interiorul masinii nu arata deloc incarcat, asa cum te-ai astepta de la o masina care are o lista atat de lunga cu imbunatatiri.
Poate ca pe viitor, acest Chevrolet Aveo va mai primi si cateva elemente exterioare de styling, ca sa alcatuiasca un tablou complet. Si cum confortul pasagerilor este pe deplin satisfacut acum, mai ceva ca intr-un S-Class, mai ramane doar sa participe si la expozitii de profil, car-audio si, de ce nu, pe viitor si la styling exterior si interior. Pentru ca, nu-i asa, un pasionat de tuning adevarat, nu se opreste niciodata, nu?
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro cu detalii complete si poze ale masinii tale. Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €