Dacia 1410 Sport by George Popa: pasiunea nu cunoaste limite la Alba-Iulia

De aceasta data vom schimba strategia cu masina lui George. Vom lasa mai mult pozele sa vorbeasca decat cuvintele. Si asta pentru ca numai fotografiile cu diferitele stadii ale masinii pot sa transmita nivelul de munca si pasiune investite pentru a aduce aceasta Dacie in stadiul actual. Masina in sine este o Dacia 1410 Sport, fabricata in 1984. Candva, a fost verde, asa cum era ea originala iesita pe usile fabricii din Pitesti.
Pas cu pas, incetul cu incetul, masina a suferit foarte multe modificari. Si daca initial aceasta Dacie avea rugina si probleme la tinichigerie, asa cum ii sta bine oricarei masini clasice, George a avut grija de toate. A urmat o vopsea gri piper cod LD7R, un set de jante Gotti R17, dar pe 13 inch cu latime 7 si profil j, stopurile spate de Dacia 1300 si faruri Cibie de la Dacia 1100. Ideea principala a acestui proiect a fost sa pastreze masina cat mai originala, folosind numai piese speciale de Dacia, fie OEM sau de performanta.
La interior, masina a primit doua scaune adaptate de la E46, un roll-bar in spate, tot bordul si fetele de usi au fost refacute, iar volanul candva original UAP si-a transmis emblema pe unul sport, in 3 spite, marca Raid, dar care acum poarta cu mandrie sigla Uzinei de Autoturisme Pitesti.
Sub capota, acolo unde a fost cea mai multa munca, s-au intamplat cele mai interesante etape ale acestui proiect. Si asta pentru ca, asa cum o tradeaza si noul numar de inmatriculare, masina participa la diferite competitii de VTM. In primul rand, George a marit porturile la chiulasa, au fost montate supape de 1.6 cu arcuri Renault, chiulasa a fost planata 1 mm, axa cu came ridicata 6,1 mm, tachetii au fost gauriti, in baia de ulei a fost facut un anti-val, galerie de evacuare Iresa, admisie Iresa cu carburator Dellorto DHLA 40, aprindere de Golf Mk2, bujii Bosh Platinum, electroventilator Spal cu radiator de Dacia SuperNova, volanta a fost usurata si fulia pompei de apa a fost inlocuita cu una tot de SuperNova, astfel incat sa nu apara probleme cu racirea motorului.
Au urmat un servo cu tot cu pompa de 22 mm de pe Dacia Papuc Diesel, astfel incat nici franarea sa nu fie neglijata. Directia a primit o cruce cardanica la volan, pe fata au fost montate o bara antiruliu de 24 mm cu bielete custom, iar pe spate o bara antiruliu de 25 mm de pe Renault 18 Turbo. Pentru a spori stabilitatea in viraje, masina a primit si doua bare strut-bar in fata si in spate, instalate intre oalele de la amortizoare. Garda la sol a fost si ea coborata, taind arcurile.
In viitorul apropiat, George are planuri mari. Un motor 1.4 Turbo si frane cu discuri ventilate fata si pline pe spate. Adica putere mai mare, franare mai buna - nici ca poate exista o combinatie mai de succes in motorsport.
Cine doreste povestea de la A la Z a acestei masini, poate intra pe forum unde este povestita in detaliu, in 125 de pagini. Aici, George ne povesteste fiecare modificare a masinii in parte, fiecare detaliu, fiecare sfat primit si pe care l-a aplicat, toate secretele acestei masini.
Pe final, vrem doar sa spunem ca aici este clar un caz de pasiune acuta pentru masini si motorsport. Crezi ca oricine putea transforma o Dacie din 1984 intr-o adevarata bijuterie pe 4 roti? Crezi ca oricine ar fi destul de nebun sa investeasca sume importante de bani intr-o masina care nu spune nimic marii majoritati? Cu cat proiectul este mai provocator, cu atat si rezultatul final va fi mai interesant si mai uimitor. Cam asa este si cazul acestei masini, un rezultat final la care inginerii Dacia de altadata nici nu indrazneau sa viseze... Bravo George!
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei


