Dacia 1410 Sport by George Popa: pasiunea nu cunoaste limite la Alba-Iulia

De aceasta data vom schimba strategia cu masina lui George. Vom lasa mai mult pozele sa vorbeasca decat cuvintele. Si asta pentru ca numai fotografiile cu diferitele stadii ale masinii pot sa transmita nivelul de munca si pasiune investite pentru a aduce aceasta Dacie in stadiul actual. Masina in sine este o Dacia 1410 Sport, fabricata in 1984. Candva, a fost verde, asa cum era ea originala iesita pe usile fabricii din Pitesti.
Pas cu pas, incetul cu incetul, masina a suferit foarte multe modificari. Si daca initial aceasta Dacie avea rugina si probleme la tinichigerie, asa cum ii sta bine oricarei masini clasice, George a avut grija de toate. A urmat o vopsea gri piper cod LD7R, un set de jante Gotti R17, dar pe 13 inch cu latime 7 si profil j, stopurile spate de Dacia 1300 si faruri Cibie de la Dacia 1100. Ideea principala a acestui proiect a fost sa pastreze masina cat mai originala, folosind numai piese speciale de Dacia, fie OEM sau de performanta.
La interior, masina a primit doua scaune adaptate de la E46, un roll-bar in spate, tot bordul si fetele de usi au fost refacute, iar volanul candva original UAP si-a transmis emblema pe unul sport, in 3 spite, marca Raid, dar care acum poarta cu mandrie sigla Uzinei de Autoturisme Pitesti.
Sub capota, acolo unde a fost cea mai multa munca, s-au intamplat cele mai interesante etape ale acestui proiect. Si asta pentru ca, asa cum o tradeaza si noul numar de inmatriculare, masina participa la diferite competitii de VTM. In primul rand, George a marit porturile la chiulasa, au fost montate supape de 1.6 cu arcuri Renault, chiulasa a fost planata 1 mm, axa cu came ridicata 6,1 mm, tachetii au fost gauriti, in baia de ulei a fost facut un anti-val, galerie de evacuare Iresa, admisie Iresa cu carburator Dellorto DHLA 40, aprindere de Golf Mk2, bujii Bosh Platinum, electroventilator Spal cu radiator de Dacia SuperNova, volanta a fost usurata si fulia pompei de apa a fost inlocuita cu una tot de SuperNova, astfel incat sa nu apara probleme cu racirea motorului.
Au urmat un servo cu tot cu pompa de 22 mm de pe Dacia Papuc Diesel, astfel incat nici franarea sa nu fie neglijata. Directia a primit o cruce cardanica la volan, pe fata au fost montate o bara antiruliu de 24 mm cu bielete custom, iar pe spate o bara antiruliu de 25 mm de pe Renault 18 Turbo. Pentru a spori stabilitatea in viraje, masina a primit si doua bare strut-bar in fata si in spate, instalate intre oalele de la amortizoare. Garda la sol a fost si ea coborata, taind arcurile.
In viitorul apropiat, George are planuri mari. Un motor 1.4 Turbo si frane cu discuri ventilate fata si pline pe spate. Adica putere mai mare, franare mai buna - nici ca poate exista o combinatie mai de succes in motorsport.
Cine doreste povestea de la A la Z a acestei masini, poate intra pe forum unde este povestita in detaliu, in 125 de pagini. Aici, George ne povesteste fiecare modificare a masinii in parte, fiecare detaliu, fiecare sfat primit si pe care l-a aplicat, toate secretele acestei masini.
Pe final, vrem doar sa spunem ca aici este clar un caz de pasiune acuta pentru masini si motorsport. Crezi ca oricine putea transforma o Dacie din 1984 intr-o adevarata bijuterie pe 4 roti? Crezi ca oricine ar fi destul de nebun sa investeasca sume importante de bani intr-o masina care nu spune nimic marii majoritati? Cu cat proiectul este mai provocator, cu atat si rezultatul final va fi mai interesant si mai uimitor. Cam asa este si cazul acestei masini, un rezultat final la care inginerii Dacia de altadata nici nu indrazneau sa viseze... Bravo George!
-
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Macara electrica usa spate stanga mercedes-benz e-class... 200 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
-
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Oglinda cu rabatare stanga mercedes w212 e-class 600 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Scut motor/cutie/lateral prag audi a4 b6 b7 stanga dreapta 100 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
-
Macara electrica usa spate stanga audi a6 (2018->) [c8, 4k]... 400 Lei
Modul led drl far dacia duster 2018 2019 2020 2021 150 Lei
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei


