De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu
De la spital la bal si de la service la tuning. In asta poate fi rezumat declinul si renasterea bucuriei lui DonGiulian, BMW-ul E36 rosu ca focul. Cand a ajuns cu ea in service, vroia s-o puna pe picioare. Iar cand a vazut-o pusa pe picioare si-a amintit de Chip Foose si de atunci masina poarta un miros special: Tuning Scent.
Distribuie pe Facebook

La baza, masina e un E36 316i de 102CP din '94 si reprezinta, in putine cuvinte, cam tot ce si-a dorit Tiberiu inca dinainte sa obtina permisul de conducere. L-a gasit dupa indelungi cautari, iar dupa cateva verificari si "OK"-ul de la un mecanic se faceau deja actele de vanzare-cumparare.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


Pentru ca abia obtinuse permisul de conducere, Tiberiu s-a aventurat la inceput doar la plimbari timide prin cartier, abia mai apoi a luat "la patru roti" Bucurestiul. Dar nu asta ne intereseaza, ci intriga actiunii: la sfarsitul lui 2008 masina a tamponat un dos de Tico, din neglijenta unui prieten care era la volan. Urmarile: un E36 cu radiator, aripa dreapta, spoiler, capota, tampoane motor zob, plus un Tico mai scurt cu 10cm.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


4 saptamani E36-le lui Tiberiu a stat la "reanimare". Karma nu a fost, insa, de partea sa, iar manopera si costurile s-au dovedit dezastroase. Printr-o recomandare a ajuns la Dl Aurel si Dl Victor - carora le si multumeste pe aceasta cale, care l-au ajutat sa-si indeplineasca visul: nu doar sa-si recupereze masina puternice, ci sa o transforme intr-una puternic de frumoasa!

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


Mai intai au fost eliminate lufturile ramase in urma manoperei la primul service, dupa care au fost montate, pe rand, o suspensie reglabila FK, kit de ambreiaj Sachs, evacuare finala dubla Scorpion, electromotor Hella, bujii 4 electrozi NKG Iridium, placute de frana, o cutie si un diferential nou, plus tamburi FERODO. Turbina electrica Magnum Electric Turbo - Charger montata in locul admisiei originale a fost reglata la 3000RPM si, contrar zvonurilor care circula in lumea tuningului, se comporta excelent, iar diferenta e mai mult decat sesizabila.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


Cat priveste Styling-ul, Tiberiu a optat pentru Angel Eyes, Clear Stops, pleoape pentru faruri si proiectoare cu lupa Dectane. Spoilerul, pragurile, bara spate si capota au fost vopsite - acestea au simtit cel mai bine partea dura a drumurilor din Romania, iar geamurile laterale din spate au fost foliate. De asemenea, a fost montat si un eleron pentru luneta, o grila M3, pentru ca la final toata caroseria sa fie polishata. Jantele sunt Borbet, de 16".

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


La interior, lucrurile stau mai simplu. Retapitare completa in rosu si negru, cu piele - brodul, consola schimbatorului, scaunele, bancheta, fetele de usi si plafonul, montarea unor ceasuri cu plasma, inele cromate pentru ceasuri si folie de carbon incorporata in panoul de ceasuri. Simplu, dar de efect.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


Nici muzica nu se aude rau. Ba chiar, am putea adauga, se aude chiar bine in E36-le lui Tiberiu. Dau tonul sistemul Apline - 2 difuzoare de 13''de 35W fiecare, 2 difuzoare ovale in spate, cate 50W fiecare, un subwoofer de 250W cu plexiglas si neon albastru, plus o statie Magnat de 250W pentru subwoofer. De asemenea, prezent este si un DVD cu port USB si telecomanda.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu


Ca planuri de viitor, Tiberiu si-a propus sa inlocuiasca intreaga parte de mecanica. Mai specific, 316i-ul se va transforma in scurt timp intr-un foarte potent 318is cu admisie K&N si evacuare completa Borla. Bineinteles, motorul si cutia 318is-ului vor fi reconditionate complet inainte de aceasta miscare. In timp, in plan e si o bara de rigidizare, spoiler spate de M3, un set de oglinzi de M3, LCD-uri in parasolare si tetiere, LSD-uri si jante M3 de E46 de 18''.

De la spital la bal: BMW E36 by Tiberiu



Planuri foarte indraznete pentru un tanar de 23 de ani, dar daca luam la numarat lucrurile realizate in doar 2 ani - de cand are permisul, mai exact, cu E36-le care in prezent numara 120 CP, nu ne mai mira nimic. Mai mult de atat, acum, cand planurile sunt bine puse la punct, ne pregatim deja pentru urmatoarea intalnire. Felicitari, Tiberiu!

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze BMW E36 by Tiberiu
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 15 Ianuarie 2010