Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate
Pana si cei de la Top Gear spuneau ca Honda Civic Type-R Ep3 era o masina mult mai buna decat actualul Civic ce poarta insemnele "puterii japoneze". Suntem siguri ca si Andrei Suciu din Cluj este de aceeasi parere. Tocmai de asta si-a cumparat acest Civic Type-R in 2007 si l-a modificat numai cu piese performante comandate din State sau din Japonia. Pe scurt, cam asa arata o Honda JDM get-beget, cu multe uppgrade-uri sub capota si pe partea tehnica.
Distribuie pe Facebook

Cand ne gandim la un hot-hatch, nu avem cum sa trecem cu vederea variantele Type-R ale japonezelor Honda Civic. Nici exemplarul cu seria 11580 de Civic Ep3 nu a fost lasat pe mana oricui si a ajuns la Andrei, in Cluj-Napoca. Masina a fost cumparata in 2007, dupa multe framantari si vise umede cu japoneze care ajung la turatii uimitoare si la sunetele ascutite ale motorului aspirat. Insa Nissan-ul din dotare de atunci nu era de ajuns, asa ca a fost vandut si in sfarsit, acest Civic a intrat pe mana unui pasionat adevarat.

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

Parca atunci cand iti cumperi un Civic Type-R, acesta striga din toate puterile: modifica-ma! Nu prea am vazut multe Honde stoc, iar aceasta nu face exceptie. Cu siguranta, japonezii de la Honda stiu ca ceea ce ei scot pe usa fabricii poate sa devina o masina mai buna si mai performanta. Asa ca parca transmit clientilor ca aceste masini sunt apte si predispuse modificarilor. Andrei a inceput sa modifice masina dupa ce s-a obisnuit cu ea si a vazut cateva elemente ce pot fi upgradate.

Toate piesele montate acum pe masina sunt aduse din Statele Unite si din Japonia, tarile "mecca" ale adeptilor de tuning JDM de calitate. Din pacate, la acea vreme, nicio firma de tuning nu era importator al brandurilor alese de proprietarul acestei Honde.

Lungul drum al tuningului a inceput cu un pas mic: evacuarea Invidia N1 full catback. Aceasta a fost urmata de un traseu cold iar intake marca AEM. Catalizatorul din sistemul de evacuare nu a fost inlaturat, asa ca a fost necesara montarea unei galerii de evacuare mai performanta, pentru o mai buna disipare a caldurii. Galeria de evacuare este DC Race Headers 4-2-1, placata cu ceramica.

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

Si cum un tuning de calitate se face cu capul, odata cu galeria au mai venit cateva modificari. Galeria ceramica avea garantia valida numai in cazul montarii unor suporti de motor mai rigizi decat cei din fabrica. Pentru asta, motorul a primit suporti HyperFlexx ES iar cutia a fost dotata cu suporti Powerflex.

Cum orice motor cu o galerie de evacuare performanta trebuie sa aiba aer pe care sa-l si absoarba, Andrei a instalat o galerie de admisie Skunk2, care merge in "colaborare" cu o clapeta de acceleratie tot Skunk2, din gama Pro Series, cu un diametru de 70mm. Insa de aici a urmat automat o resoftare a calculatorului, pentru ca citirea debitului de aer sa fie corecta.

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

Daca am ajuns la capitolul electronica, aici a fost ceva bataie de cap. Hondata KPRO importata din Sua si montata pe un ECU de Acura RSX Type-S nu vroia sa fie setata de nimeni din Romania. Calculatorul de Acura este de fapt un Standalone programabil, asa cum sunt si cele Motec, AEM EMS sau altele, insa nu s-a incumetat nimeni din Romania la setarea ei din cauza complexitatii.

Andrei a ajuns in final la Debrecen, in Ungaria, la sediul Skunk2.hu. Si chiar daca oamenii de aici erau profesionisti si experti in lumea drag-ului, electronica finalizata era la fel de proasta ca cea standard de pe masina. Adica nicio imbunatatire! Ulterior, Andrei l-a cunoscut pe Sandor Vogelsinger la o cursa de drag in Ungaria. Acesta a promis ca-i face un soft pe masura pieselor instalate. Si asa a si fost. Dupa o zi de teste si setari in Ungaria, la Budapesta, masina s-a transformat si a devenit complet alta!

"Performantele de anul acesta au adus masinii un BEST TIME 14.08 / 402m , tinand cont ca afara conditiile meteorologice erau neprielnice si plouase in acea zi. La urmatoarea etapa speram sa fie primul EP3 din Romania care coboara sub limita de 14 secunde" zice Andrei.

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

In viitorul apropiat, daca nu va vinde masina, Andrei vrea sa monteze axe stage 2 pentru motor aspirat, dar si tot kitul necesar pentru acestea, fulii usurate si un diferential LSD. Niciun plan de supraalimentare insa - masina este si va ramane aspirata, asa cum ii face placere mandrului proprietar.

Masina face parte din clubul Custom Crew si poate fi considerata masina de week-end, pentru ca Andrei a facut la bordul ei numai 24.000 Km in 4 ani. In plus, un bodykit complet Mugen asteapta sa fie montat pe masina cat mai curand, daca nu se va vinde. Poti sa vezi anuntul de vanzare al acestei masini AICI.

In concluzie, mai vrem sa spunem doar atat: motoarele aspirate n-au murit! Si de asta are grija si Andrei cu al sau Civic. Conteaza puterea unei masini cu adevarat? Desigur, dar e doar un detaliu minor. Conteaza ca e mult mai greu si mai anevoios sa transformi un motor aspirat intr-unul puternic. Daca la un motor turbo nu e nevoie de mare inginerie ca sa simti o crestere de 50-100 cp, la unul aspirat munca e dubla chiar si pentru cativa cai. Dar Andrei nu s-a speriat si a realizat o masina interesanta si atipica. Iar daca in curand nu va cadea pe mainile unui pasionat la fel ca actualul proprietar, pe aceasta Honda o asteapta si mai multe modificari pentru performanta. Iata un exemplu de pasiune pentru masinile japoneze dusa la extrem, un tuning bazat pe calitate absoluta si pe aerul din jurul nostru inhalat de motor fara sa fie fortat. Un tuning pe Honda Civic Type-R de nota 10!

Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate

Modificari aduse masinii pe partea tehnica

Electronica Hondata KPRO US VERSION

Denso Wideband 02 Sensor

Evacuare Invidia N1 Catback
Galerie evacuare DC SPORTS 4-2-1 RACE
Aem CAI (cold air intake)
Protectie de caldura pentru filtru Simota
Galerie de admisie Skunk 2 Pro Series
Clapeta de acceleratie Skunk 2 Pro Series 70mm
Garnitura galerie evacuare Skunk 2 Pro Series
Greddy Oil Catch Tank
Suspensii D2 Full Coilover Sistem -reglabile pe inaltime, duritate, unghi
Suporti motor ES Hyperflexx
Suporti cutie de viteze Powerflexx
Bujii NGK Iridium Spark Plugs
Jante Rota Wheels Circuit 10's 17 inci Sports Bronze
Prezoane VMS Racing Forged Aluminium Lug Nuts
Discuri de frana EBC Turbo Groove Brake Disks
Placute de frana EBC Ceramic RED STUFF Brake Pads cu lichid de frana EBC Racing
Furtune frana Goodridge Brake Hoses
OMP Front STRUT BAR
Anvelope Toyo Proxes T1R
ECU Hondata Kpro Tune made by Sandor Vodersinger aka RED ROCKET aka Killer Bee
Styling
Mugen Front Lip - inca nemontat
Mugen Grille - inca nemontat
Mugen Rear wing - inca nemontat
Skunk2 Shift knob
Skunk2 Engine Styling
Greddy Oil Pressure Gauge
Raid Hp AFR Gauge
Carlig remorcare Jdm Password
Llumar Tinted Windows
Dual Halo Black Headlights
6000k Xenon
Centuri Schroth Racing
Audio
Sony CDX M730

Ground Zero & Alpine Speaker System

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail cu detalii complete si poze la office@4tuning.ro ! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (14) Poze Honda Civic Type-R by Andrei - pasiunea pentru motoare aspirate
mai multe