Mazda RX-8 cu motor de BMW in Romania: cum sa transformi o masina frumoasa intr-una fiabila

Mazda RX-8 cu motor de BMW in Romania: cum sa transformi o masina frumoasa intr-una fiabila
  • Motorul are 150 cp
  • Modificarile au fost facute in Pitesti
  • RAR a omologat motorul

Nu e niciun secret pentru nimeni ca sportivele Mazda RX-8, pe cat au fost de frumoase, pe atat erau de stricacioase. In primul rand, din cauza motorului rotativ de 1.3 litri cu doua rotoare, care necesita o intretinere speciala. Atat de speciala, incat uleiul disparea vanzand cu ochii si numarul celor care ajungeau la fier vechi il depasise pe cel care inca functionau. Exista, totusi, o solutie.

De ce crezi ca nu intalnesti motoare de tip Wankel la niciun producator in zilele noastre? Din simplul motiv ca acest motor de tip rotativ nu este deloc eficient. Adica este scump de produs, este lipsit de fiabilitate si necesita o intretinere costisitoare. Numai Mazda s-a incapatanat in ultimii ani sa monteze pe masinile sportive, RX-7 sau RX-8 motorizari Wankel. Din pacate, motorul a reprezentat mereu "calcaiul lui Ahile" al masinii si a transformat-o dintr-o masina indragita, intr-una indezirabila.

Mazda RX-8 cu motor BMW

Ionut din Turceni, judetul Gorj, a gasit solutia optima. Adica solutia de a avea una din cele mai frumoase automobile japoneze facute vreodata, fara sa aiba bataia de cap a motorului problematic. A gasit o Mazda RX-8 care primise un motor nou. Dar nu orice motor, ci unul de 2.0 litri si 150 cp cu 6 pistoane, de BMW. Un motor care si-a demonstrat fiabilitatea in timp, fiind instalat pe diverse generatii de Seria 3 si Seria 5, un motor care are nevoie de intretinere minima si care tine cu casa.

Mazda RX-8 cu motor BMW

Masina a avut parte de mai multe modificari, cum ar fi si montarea unei transmisii de BMW, cuplate insa la diferentialul spate original Mazda. Motorul a fost si el adaptat, astfel incat toate anexele si accesoriile sa functioneze in parametri normali, inclusiv clima automata a masinii. Mai mult, caseta de directie de pe fata a fost inlocuita cu una de BMW, adaptata la nevoile noii configuratii. Toate modificarile au fost realizate de un service din Pitesti, inainte ca BMW-ul RX8 sa ajunga pe mainile lui Ionut.

Rezultatul final a fost o masina perfect functionala, in care te poti urca si pleca pana in Vest fara sa-ti fie teama ca ramai fara presiune de ulei in motor. O masina normala, fiabila, asa cum ar fi trebuit sa fie de fabrica modelul RX-8.

Mazda RX-8 cu motor BMW

Tare ne-am bucura daca am vedea acest obicei la tot mai multi iubitori ai acestui model. O masina care s-a devalorizat in ultimii ani, din cauza problemelor la motor, dar care ar putea avea parte de o noua renastere, cu un alt motor, mult mai bun. Nu strica sa ne intalnim in trafic cu tot mai multe RX-8uri functionale, iar faptul ca ascund sub capota un motor de la alta marca, nu este o chestie de rusine, ci de mandrie.

mai multe