Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Unde-i povestea ? Pai hai sa incepem... Am cumparat masina in anul 1998 pentru ca mi-am dorit o masina japoneza sport, cu motor mare. Si se pare ca am nimerit-o - motor V6 de 2500 cmc si 170 cp.
Pentru inceput, performantele au fost mai mult decat satisfacatoare, fiind cea mai puternica masina a mea pana la momentul respectiv. Dar mi-am zis – masina japoneza, tuning, iar masina japoneza, iar tuning... Hmmm... Se cam lega toata treaba asta. Dar mi-am spus s-o iau pe rand. Am inceput cu un curs de pilotaj la scoala domnului Stefan Vasile. Pasul urmator a fost achizitionarea unui Audi tdi ca masina de toata ziua. Pasul urmator... dedicatie totala transformarii Mitsubishi-ului.
Scopul modificarilor nu a fost prea bine conturat la inceput. Dar i-am dat de cap. Masina va fi folosita pentru alergat, cat si pentru prezenta obligatorie la tuning-show-uri. Aveam masina, aveam scopul. Dar parca lipsea ceva... Am ajuns sa ii cunosc pe baietii de la DogTuning din Arad care au acceptat provocarea de a-mi transforma visul in realitate. Pentru ca "Ei incep unde restul se opresc". Acum aveam si echipa tehnica. Ce s-a intamplat ?
Motor:
-2.5 v6 24 valve (initial normal aspirat 167 cp, 225 nm cuplu), evolutie
6g73 sohc, bloc motor fonta, arbore cotit + biele + cuzineti de turbo,
pistoane cu cap forjat (calota), racite cu ulei, raport compresie
9,5:1, o singura axa cu came in cap (componentele de baza ale motorului
au fost baza de pornire folosita de uzinele Mitsubishi pentru
dezvoltarea motorului bi-turbo de 3000 GT, Galant Vr4, etc. – “power
rated” de pana la 480 cp la roata)
-turbina Borgwarner / IHI, RHB62, marime T3/T04E, parte rece A/R: 0.70
trim 54, 360° thrustplate, dynamic seal, integrated backplate, parte
calda A/R: 0.6 trim stage II, flansa T3, capabila 550+ CP, presiune
maxima 28 psi (limita maxima a electronicii), full-boost aprox.
3500-3700 ture / min
-galerie evacuare diam. 40 mm individual pentru fiecare cilindru, 620 mm
pentru fata, 580 mm pentru spate, unire evacuare in diam. 63 mm (2 ½
inch), lungime compensata pentru fata 860 mm, intrare turbo flansa t3
(dual 63 mm). downpipe 76 mm cu lacas pentru sonda lambda, wastegate 38
mm intern cu refulare libera in atmosfera, spatiu evacuare impartit.
traseu evacuare diam 76 mm, racord flexibil 76 mm interior, toba cuplu
(volum intern 3800 cc) tot traseul de evacuare, inclusiv galeria
(serpisorii), este imbracat in thermo tech pentru mentinerea caldurii
gazelor si reducerea temperaturii sub capota
-kit ungere DogTuning Performance Parts, intrare 90°, kit realocare
sensor presiune, componente Parker – Ermeto Original, retur ulei cu
flansa, prindere in lacasul original al baii de ulei
-galerie admisie custom, complet refacuta, tip “plenum conic”, volum
intern 3000 cc, lungime traectorie admisie 140 mm egal pe fiecare
cilindru, diam. 42 la intrare supapa, 50 mm la iesire plenum, efectuat
porting, corp acceleratie optimizat, diam. 76 mm sigle plate,
repozitionat.
-rampe de benzina custom, complet refacute, repozitionate, diam.
interior 10 mm, sistem dual-feed 10 mm pentru distributia egala a
benzinei, flux util 255 lph, regulator presiune 3 bar, 1:1 cu presiunea
din turbina cu diafragma, intrare 10 mm, iesire 6 mm
-injectoare peak and hold, low resistance RC Engineering – Racing Fuel Injectors 550 cc @ 43 psig la ciclu injector 80%, 630 cc @ 73 psig la ciclu injector 80%, bench flowed, comandate prin “resistor pack”
-pompa benzina Walbro 255 lph, pentru rezervor, montata in rezervor
suplimentar “surge tank” custom 1,7 litri presurizat 14 psi max,
pozitionat langa motor, admisie 8 mm, retur catre rezervor 8 mm, iesire
rezervor 10 mm, retur rampa 6 mm
-pompa benzina originala in rezervor, 160 lph, alimenteaza rezervorul suplimentar
-kit admisie directa, diam. 76 mm hump-hose, cu cold air feed, diam. 140 mm
-filtru Sparco Super Flow 500+ cp
-tubulatura hot-side diam. 63 mm (turbo pana la intercooler), tubulatura
cold-side diam. 76 mm (intercooler pana la galeria de admisie), coliere
Norma tip « T », cuplaj elastic Samco, 63 mm, respectiv 76 mm
-fagure intercooler 580 x 380 x 76, volum util 18 litrii / 14 psi,
testat la 5 bar, intrare parte rece 63 mm, iesire parte calda 76 mm
-BOV Garrett 50 mm, cu diafragma, 600+ cp
-termocupla 92 – 86 grade, doua ventilatoare
-conducte racire inox, cu furtune Samco, diam. 38 mm
-modificat traseu clima, racire, incalzire interioara (cross X flow)
-repozitionare baterie
-modificare instalatie electrica
Securitate
-roll-cage DogTuning Performance Parts, 10 puncte prindere, sudat
-scaune sport Simoni Racing
-centuri RCI Platinum, 6 puncte de prindere, latime 3 inch
Interior
-ceasuri: boost, presiune ulei, temperatura ulei, temperatura apa, voltmetru (toate simoni racing in 7 culori)
-turometru Auto Gage 0 – 10.000 ture / min, cu shift light programabil
-kilometraj programabil Auto Meter Sport-Comp Series 0 – 200 mph
-lacas ceasuri + bord custom
-accelerometru G –Tech
Electronica
-stand alone engine management SDS, EM4 – 6F
-puncte reglaj
-RPM - din 250 ture / min
-MAP - 64
-APA - 32
-PORNIRE - 33
-ACCELERATIE - 3 reglaje in 2 trepte
-CLOSED LOOP - 5 reglaje
-Limitare boost
-Limitare turatie
-Aprindere - din 250 ture / min
-MAP avans +/- - 64
-presiune maxima 28 psig, sensor map 3 bar gm
-rpm max. 9750 ture / min
-data logging AFRs vs. RPM incorporat
-resistor pack pentru injectoare
-3 bobine de aprindere dual, rated 48.000 V, pentru pana la 200 – 220 cp/litru
-sistem aprindere wasted spark
-knock sensor stock conectat la EM4, intarziere avans cu pana la 15 grade
-fise de bujii 8 mm siliconate, high – energy, cu capace custom
Tren rulare
-suspensie reglabila fata-spate custom DogTuning PP, complet refacuta, filet de reglaj, lungime aprox. 300 mm, arcuri sport KONI
-sistem franare fata WilWood Pro Series, disc 309 mm, 4 pistonase /
etrier, diam. 44 mm / pistonas, discuri gaurite si ventilate (din 2
bucati, cu centru de aluminiu – detasabil), placute de frana wilwood
street/race, furtune inox
-sistem franare spate : discuri ventilate si gaurite 285 mm, etrier cu 2
pistonase 38, placute ferodo sport, etrier auxiliar frana de mana cu 1
pistonas, placute serie
-jante 17" x 8" fata, 17" x 9" spate
-anvelope GoodYear Egale F1
-diferential Race LSD Quaife, titan, impartire 50/50 sarcina intre roti
-kit ambreiaj RPS MAX-Series, placa de presiune upgradata 2300 lb forta
apasare, disc ambreiaj 6 padele carbon – ceramic, 630 ft/lb
-rulment de presiune upgradat
Exterior
-custom wide body kit, elemente carbon, carbon-kevlar – in lucru
Muzica
-clarion tuch screen
-sistem audio integral ground zero 5000 W, 2 bateriii suplimntare, 2
condensatoare de 1,5 farad, 2 amplifcatoare, 2 x 800 w sinus pentru bass
Optimizarile la capitolul motor au fost axate in principal pe partea de
cuplu si putere mare pe final. Masina fiind numai tractiune fata, va
avea mari probleme la demaraje in tromba si nu numai, de aceea s-a
optat pentru un diferential cu frecare limitata Quaife.
Wastegate-ul este conectat in modul « sacrificiu total » pentru
optimizarea schimbarilor intre viteze, acest lucru fiind ajutat si de
sistemul wastedspark care aprinde pe ciclul de evacuare benzina ramasa
nearsa, ajutand mentinerea turatiei turbinei
(pe langa ajutorul acordat de BOV).
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
-
Electromotor toyota avensis t25 / rav 4 2.2 d-cat 2005 2006 2007 200 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei


