Mitsubishi Galant tunat de DogTuning

Unde-i povestea ? Pai hai sa incepem... Am cumparat masina in anul 1998 pentru ca mi-am dorit o masina japoneza sport, cu motor mare. Si se pare ca am nimerit-o - motor V6 de 2500 cmc si 170 cp.
Pentru inceput, performantele au fost mai mult decat satisfacatoare, fiind cea mai puternica masina a mea pana la momentul respectiv. Dar mi-am zis – masina japoneza, tuning, iar masina japoneza, iar tuning... Hmmm... Se cam lega toata treaba asta. Dar mi-am spus s-o iau pe rand. Am inceput cu un curs de pilotaj la scoala domnului Stefan Vasile. Pasul urmator a fost achizitionarea unui Audi tdi ca masina de toata ziua. Pasul urmator... dedicatie totala transformarii Mitsubishi-ului.
Scopul modificarilor nu a fost prea bine conturat la inceput. Dar i-am dat de cap. Masina va fi folosita pentru alergat, cat si pentru prezenta obligatorie la tuning-show-uri. Aveam masina, aveam scopul. Dar parca lipsea ceva... Am ajuns sa ii cunosc pe baietii de la DogTuning din Arad care au acceptat provocarea de a-mi transforma visul in realitate. Pentru ca "Ei incep unde restul se opresc". Acum aveam si echipa tehnica. Ce s-a intamplat ?
Motor:
-2.5 v6 24 valve (initial normal aspirat 167 cp, 225 nm cuplu), evolutie
6g73 sohc, bloc motor fonta, arbore cotit + biele + cuzineti de turbo,
pistoane cu cap forjat (calota), racite cu ulei, raport compresie
9,5:1, o singura axa cu came in cap (componentele de baza ale motorului
au fost baza de pornire folosita de uzinele Mitsubishi pentru
dezvoltarea motorului bi-turbo de 3000 GT, Galant Vr4, etc. – “power
rated” de pana la 480 cp la roata)
-turbina Borgwarner / IHI, RHB62, marime T3/T04E, parte rece A/R: 0.70
trim 54, 360° thrustplate, dynamic seal, integrated backplate, parte
calda A/R: 0.6 trim stage II, flansa T3, capabila 550+ CP, presiune
maxima 28 psi (limita maxima a electronicii), full-boost aprox.
3500-3700 ture / min
-galerie evacuare diam. 40 mm individual pentru fiecare cilindru, 620 mm
pentru fata, 580 mm pentru spate, unire evacuare in diam. 63 mm (2 ½
inch), lungime compensata pentru fata 860 mm, intrare turbo flansa t3
(dual 63 mm). downpipe 76 mm cu lacas pentru sonda lambda, wastegate 38
mm intern cu refulare libera in atmosfera, spatiu evacuare impartit.
traseu evacuare diam 76 mm, racord flexibil 76 mm interior, toba cuplu
(volum intern 3800 cc) tot traseul de evacuare, inclusiv galeria
(serpisorii), este imbracat in thermo tech pentru mentinerea caldurii
gazelor si reducerea temperaturii sub capota
-kit ungere DogTuning Performance Parts, intrare 90°, kit realocare
sensor presiune, componente Parker – Ermeto Original, retur ulei cu
flansa, prindere in lacasul original al baii de ulei
-galerie admisie custom, complet refacuta, tip “plenum conic”, volum
intern 3000 cc, lungime traectorie admisie 140 mm egal pe fiecare
cilindru, diam. 42 la intrare supapa, 50 mm la iesire plenum, efectuat
porting, corp acceleratie optimizat, diam. 76 mm sigle plate,
repozitionat.
-rampe de benzina custom, complet refacute, repozitionate, diam.
interior 10 mm, sistem dual-feed 10 mm pentru distributia egala a
benzinei, flux util 255 lph, regulator presiune 3 bar, 1:1 cu presiunea
din turbina cu diafragma, intrare 10 mm, iesire 6 mm
-injectoare peak and hold, low resistance RC Engineering – Racing Fuel Injectors 550 cc @ 43 psig la ciclu injector 80%, 630 cc @ 73 psig la ciclu injector 80%, bench flowed, comandate prin “resistor pack”
-pompa benzina Walbro 255 lph, pentru rezervor, montata in rezervor
suplimentar “surge tank” custom 1,7 litri presurizat 14 psi max,
pozitionat langa motor, admisie 8 mm, retur catre rezervor 8 mm, iesire
rezervor 10 mm, retur rampa 6 mm
-pompa benzina originala in rezervor, 160 lph, alimenteaza rezervorul suplimentar
-kit admisie directa, diam. 76 mm hump-hose, cu cold air feed, diam. 140 mm
-filtru Sparco Super Flow 500+ cp
-tubulatura hot-side diam. 63 mm (turbo pana la intercooler), tubulatura
cold-side diam. 76 mm (intercooler pana la galeria de admisie), coliere
Norma tip « T », cuplaj elastic Samco, 63 mm, respectiv 76 mm
-fagure intercooler 580 x 380 x 76, volum util 18 litrii / 14 psi,
testat la 5 bar, intrare parte rece 63 mm, iesire parte calda 76 mm
-BOV Garrett 50 mm, cu diafragma, 600+ cp
-termocupla 92 – 86 grade, doua ventilatoare
-conducte racire inox, cu furtune Samco, diam. 38 mm
-modificat traseu clima, racire, incalzire interioara (cross X flow)
-repozitionare baterie
-modificare instalatie electrica
Securitate
-roll-cage DogTuning Performance Parts, 10 puncte prindere, sudat
-scaune sport Simoni Racing
-centuri RCI Platinum, 6 puncte de prindere, latime 3 inch
Interior
-ceasuri: boost, presiune ulei, temperatura ulei, temperatura apa, voltmetru (toate simoni racing in 7 culori)
-turometru Auto Gage 0 – 10.000 ture / min, cu shift light programabil
-kilometraj programabil Auto Meter Sport-Comp Series 0 – 200 mph
-lacas ceasuri + bord custom
-accelerometru G –Tech
Electronica
-stand alone engine management SDS, EM4 – 6F
-puncte reglaj
-RPM - din 250 ture / min
-MAP - 64
-APA - 32
-PORNIRE - 33
-ACCELERATIE - 3 reglaje in 2 trepte
-CLOSED LOOP - 5 reglaje
-Limitare boost
-Limitare turatie
-Aprindere - din 250 ture / min
-MAP avans +/- - 64
-presiune maxima 28 psig, sensor map 3 bar gm
-rpm max. 9750 ture / min
-data logging AFRs vs. RPM incorporat
-resistor pack pentru injectoare
-3 bobine de aprindere dual, rated 48.000 V, pentru pana la 200 – 220 cp/litru
-sistem aprindere wasted spark
-knock sensor stock conectat la EM4, intarziere avans cu pana la 15 grade
-fise de bujii 8 mm siliconate, high – energy, cu capace custom
Tren rulare
-suspensie reglabila fata-spate custom DogTuning PP, complet refacuta, filet de reglaj, lungime aprox. 300 mm, arcuri sport KONI
-sistem franare fata WilWood Pro Series, disc 309 mm, 4 pistonase /
etrier, diam. 44 mm / pistonas, discuri gaurite si ventilate (din 2
bucati, cu centru de aluminiu – detasabil), placute de frana wilwood
street/race, furtune inox
-sistem franare spate : discuri ventilate si gaurite 285 mm, etrier cu 2
pistonase 38, placute ferodo sport, etrier auxiliar frana de mana cu 1
pistonas, placute serie
-jante 17" x 8" fata, 17" x 9" spate
-anvelope GoodYear Egale F1
-diferential Race LSD Quaife, titan, impartire 50/50 sarcina intre roti
-kit ambreiaj RPS MAX-Series, placa de presiune upgradata 2300 lb forta
apasare, disc ambreiaj 6 padele carbon – ceramic, 630 ft/lb
-rulment de presiune upgradat
Exterior
-custom wide body kit, elemente carbon, carbon-kevlar – in lucru
Muzica
-clarion tuch screen
-sistem audio integral ground zero 5000 W, 2 bateriii suplimntare, 2
condensatoare de 1,5 farad, 2 amplifcatoare, 2 x 800 w sinus pentru bass
Optimizarile la capitolul motor au fost axate in principal pe partea de
cuplu si putere mare pe final. Masina fiind numai tractiune fata, va
avea mari probleme la demaraje in tromba si nu numai, de aceea s-a
optat pentru un diferential cu frecare limitata Quaife.
Wastegate-ul este conectat in modul « sacrificiu total » pentru
optimizarea schimbarilor intre viteze, acest lucru fiind ajutat si de
sistemul wastedspark care aprinde pe ciclul de evacuare benzina ramasa
nearsa, ajutand mentinerea turatiei turbinei
(pe langa ajutorul acordat de BOV).
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
-
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei


