Renault Megane dBDrag tuning
Nivelul 2 de imbunatatiri:
- Difuzoare fata: componente Hertz Hi-Energy HSK 165
- Suporti custom (kick panel) pentru difuzoarele fata
- Izolatie fonica portbagaj + portiere fata
- Incinta cu randament sporit pentru difuzorul de bas
- Cablaje Orion, Monster Cable si Connection (Audison)
- Acumulator deep cycle Kinetik HC2000
Car-Audio
La etapele organizate de dB Drag Romania nu au participat doar oameni
legati de subiectul car-audio ci si pasionati care au venit mai mult
din curiozitatea de a afla ce poate sistemul din masina lor de zi cu zi.
Unul dintre acesti oameni este Cristian Calaidgioglu
care a concurat la clasa Super Street 1-2 NW si ulterior la clasa
Street B cu un sistem conceput de el. Si a facut o figura frumoasa,
spre mirarea lui si a celor prezenti acolo. Asa ca am hotarat sa
aruncam o privire mai atenta asupra masinii si a proprietarului
acesteia.
Problema, in cuvintele lui:
Cristian:
Fiindca aschia nu sare departe de copac am mostenit de la tatal meu
pasiunea pentru muzica. Si fiindca petrec mult timp in masina, mi-am
propus sa am un sistem audio competitiv. Am inceput cu o Dacia
SuperNova (fara sistem audio, optiunea mea). Fara sa stiu multe despre
car-audio si neavand bani destui mi-am luat un cd player Sony, bunicel
la vremea respectiva (2001), boxe Infinity Reference Series 13cm (care
acum sunt pe Megane) si capetele de serie de la Kenwood pentru partea
de spate, ovale de 6x9.
Ulterior am reusit sa cumpar 2 amplificatoare (unul de 4
canale care este acum pe Megane si unul in 2 canale) un subwoofer
Audiofonics (la fel, in nestiinta de cauza), un condensator de 1F
American Legacy si un kit de cabluri.
Pe moment am fost multumit, aveam claritate. Am trecut la Renault
Megane. Mi-am cumparat un cd-player Alpine si boxe JBL. Le-am montat
imediat in masina, pe langa aparatura pe care o aveam in Dacie.
Amplificatorul si subwooferul s-au ars la un moment dat, atunci m-am
enervat (ambitionat mai bine spus) si am jurat ca nu mai dau banii pe
aparatur de calitate indoielnic. Aici a intervenit Rockford Fosgate,
firma de la care am de gand sa folosesc si in continuare componente.
Am cautat pe www.4tuning.ro
Aparent nimic iesit din comun, nu? De unde pana unde participarea la dB Drag?
Cristian: Mi-a spus un prieten ceva de un concurs, nu stia nici
un detaliu si am inceput sa caut pe internet. Evident, primul loc in
care am cautat a fost www.4tuning.ro. Acolo am gasit toate detaliile de
care aveam nevoie si am spus ca n-am nimic de pierdut. De ce nu?
Ajuns acolo in pozitia de concurent am fost uimit de calitatea concursului. Organizarea a fost buna, competitie destula pentru prima editie. La a doua, mult mai bine. Intr-adevar, participarea la un concurs de acest gen iti ofera anumite senzatii si merita din toate punctele de vedere. Nu e nimic de pierdut, important e sa participi. La prima participare un loc 2 la Super Street 1-2 NW, la a doua participare locul 1 la clasa Street B, cu un sistem imbunatatit.
De la sistemul de zi cu zi la locuri de frunte in dB Drag. Concluzii?
Cristian: Competitia in sine a fost foarte tare. Prima data nu
ma asteptam sub nici o forma sa urc pana pe locul doi. A fost ceva
extraordinar pentru mine. M-am bucurat nespus si nu regret deloc ca nu
am iesit primul. Pe langa cupa, m-am ales si cu multi prieteni cu care
pot discuta despre aceasta pasiune.
Ca dovada ca la a doua incercare, totul a mers perfect. Am concurat
impotriva unor sisteme bune. Mai exact unsprezece la numar. Efortul
depus inaintea etapei a dat rezultate. A fost munca de echipa si ore
multe nedormite. Dar daca vrei cu adevarat, poti.
Avand in vedere reusita, presupun ca exista si planuri de viitor, nu?
Cristian: Hmmm, planuri sunt multe, posibilitati, nu prea. Vreau
sa-mi iau versiunea Stage 2 a subwooferului meu, care are 1000W RMS.
Inainte de etapa de anul acesta de la Oradea, am reusit sa imbunatatesc
sistemul cu ajutorul echipei Loud Team, din care fac si eu parte.
Izolarea portbagajului si a usilor, cablaje schimbate integral, suporti
custom pentru difuzoarele fata care sunt acum Hertz Hi-Energy HSK 165
si o incinta imbunatatita pentru difuzorul de bas.
Pe partea de alimentare, o baterie deep cycle Kinetik HC2000. Toate
acestea au insemnat o crestere concreta de aproape 4 db la rezultatul
final, destul de mult avand in vedere ca pentru o crestere de 3 db ai
nevoie in mod normal de o dublare a puterii. Nu ma gandesc sa schimb cd
player-ul, ramane de referinta. Cat despre dB Drag, cu siguranta voi fi
prezent si pe viitor.
Modificari aduse instalatiei
Nu sunt majore, dar aduc imbunatatiri substantiale in performantele generale ale
sistemului. Pentru inceput. cablajul de alimentare a fost schimbat cu
unul de 0 AWG (Orion), initial folosindu-se unul de 2 AWG.
Pentru partea de semnal s-au folosit cablaje MonsterCable si Connection
(Audison) de la care s-a folosit si distribuitorul cu panou de
sigurante. Antifonarea portbagajului, a usilor fata precum si
kick-panel-urile pentru difuzoarele fata sunt mici modificari care
permit sistemului sa urce, asa cum spunem si noi, la Level 2.
Difuzoare fata pentru un sound-stage net superior, mai exact Hertz
Hi-Energy HSK 165 si o incinta noua pentru difuzorul de bas, axata atat
pe SPL cat si pe calitate sonica. Cireasa de pe tort, acumulatorul
Kinetic HC2000 care permite acum functionarea fara probleme de curent
sau caderi de tensiune.
Ce s-a obtinut efectiv cu aceste modificari ? Sunet si sound-stage mult
imbunatatite pe partea de fata precum si aproximativ 4 db in dB Drag,
la masuratoare cu motorul oprit. Ceea ce nu e tocmai putin avand in
vedere ca in mod normal o crestere de 3 db presupune dublarea puterii
folosite. Asteptam cu nerabdare Level 3 !
- 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Vw polo benzinar 2011 3500 €
- 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei Opel corsa 1.2i 2003 499 € Mazda cx-5 2,2 2017 16900 €
- 0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7990 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault laguna 1.9dci 130 cp , xenon navi clima pilot 2007 2190 €
- 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Peugeot 307 sw peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica... 11000 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- 0445110589 33800-2a610 0445110588 bosch injector hyundai kia... 600 Lei Saab 9-3 2.0t 175cp anniversary xenon clima piele euro 4 2006 2490 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Opel astra 1.4 2010 5700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Opel corsa s-d 1,3 cdti 95 cp impecabil fara elemente... 4500 € 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei Cablaj injectoare audi a4 b7 2.0 tdi a6 c6 bre blb passat b6... 100 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Capac janta oe ford focus c-max 2003-2007 16" 1317880 165 Lei