Renault Megane dBDrag tuning

Nivelul 2 de imbunatatiri:
- Difuzoare fata: componente Hertz Hi-Energy HSK 165
- Suporti custom (kick panel) pentru difuzoarele fata
- Izolatie fonica portbagaj + portiere fata
- Incinta cu randament sporit pentru difuzorul de bas
- Cablaje Orion, Monster Cable si Connection (Audison)
- Acumulator deep cycle Kinetik HC2000
Car-Audio
La etapele organizate de dB Drag Romania nu au participat doar oameni
legati de subiectul car-audio ci si pasionati care au venit mai mult
din curiozitatea de a afla ce poate sistemul din masina lor de zi cu zi.
Unul dintre acesti oameni este Cristian Calaidgioglu
care a concurat la clasa Super Street 1-2 NW si ulterior la clasa
Street B cu un sistem conceput de el. Si a facut o figura frumoasa,
spre mirarea lui si a celor prezenti acolo. Asa ca am hotarat sa
aruncam o privire mai atenta asupra masinii si a proprietarului
acesteia.
Problema, in cuvintele lui:
Cristian:
Fiindca aschia nu sare departe de copac am mostenit de la tatal meu
pasiunea pentru muzica. Si fiindca petrec mult timp in masina, mi-am
propus sa am un sistem audio competitiv. Am inceput cu o Dacia
SuperNova (fara sistem audio, optiunea mea). Fara sa stiu multe despre
car-audio si neavand bani destui mi-am luat un cd player Sony, bunicel
la vremea respectiva (2001), boxe Infinity Reference Series 13cm (care
acum sunt pe Megane) si capetele de serie de la Kenwood pentru partea
de spate, ovale de 6x9.
Ulterior am reusit sa cumpar 2 amplificatoare (unul de 4
canale care este acum pe Megane si unul in 2 canale) un subwoofer
Audiofonics (la fel, in nestiinta de cauza), un condensator de 1F
American Legacy si un kit de cabluri.
Pe moment am fost multumit, aveam claritate. Am trecut la Renault
Megane. Mi-am cumparat un cd-player Alpine si boxe JBL. Le-am montat
imediat in masina, pe langa aparatura pe care o aveam in Dacie.
Amplificatorul si subwooferul s-au ars la un moment dat, atunci m-am
enervat (ambitionat mai bine spus) si am jurat ca nu mai dau banii pe
aparatur de calitate indoielnic. Aici a intervenit Rockford Fosgate,
firma de la care am de gand sa folosesc si in continuare componente.
Am cautat pe www.4tuning.ro
Aparent nimic iesit din comun, nu? De unde pana unde participarea la dB Drag?
Cristian: Mi-a spus un prieten ceva de un concurs, nu stia nici
un detaliu si am inceput sa caut pe internet. Evident, primul loc in
care am cautat a fost www.4tuning.ro. Acolo am gasit toate detaliile de
care aveam nevoie si am spus ca n-am nimic de pierdut. De ce nu?
Ajuns acolo in pozitia de concurent am fost uimit de calitatea concursului. Organizarea a fost buna, competitie destula pentru prima editie. La a doua, mult mai bine. Intr-adevar, participarea la un concurs de acest gen iti ofera anumite senzatii si merita din toate punctele de vedere. Nu e nimic de pierdut, important e sa participi. La prima participare un loc 2 la Super Street 1-2 NW, la a doua participare locul 1 la clasa Street B, cu un sistem imbunatatit.
De la sistemul de zi cu zi la locuri de frunte in dB Drag. Concluzii?
Cristian: Competitia in sine a fost foarte tare. Prima data nu
ma asteptam sub nici o forma sa urc pana pe locul doi. A fost ceva
extraordinar pentru mine. M-am bucurat nespus si nu regret deloc ca nu
am iesit primul. Pe langa cupa, m-am ales si cu multi prieteni cu care
pot discuta despre aceasta pasiune.
Ca dovada ca la a doua incercare, totul a mers perfect. Am concurat
impotriva unor sisteme bune. Mai exact unsprezece la numar. Efortul
depus inaintea etapei a dat rezultate. A fost munca de echipa si ore
multe nedormite. Dar daca vrei cu adevarat, poti.
Avand in vedere reusita, presupun ca exista si planuri de viitor, nu?
Cristian: Hmmm, planuri sunt multe, posibilitati, nu prea. Vreau
sa-mi iau versiunea Stage 2 a subwooferului meu, care are 1000W RMS.
Inainte de etapa de anul acesta de la Oradea, am reusit sa imbunatatesc
sistemul cu ajutorul echipei Loud Team, din care fac si eu parte.
Izolarea portbagajului si a usilor, cablaje schimbate integral, suporti
custom pentru difuzoarele fata care sunt acum Hertz Hi-Energy HSK 165
si o incinta imbunatatita pentru difuzorul de bas.
Pe partea de alimentare, o baterie deep cycle Kinetik HC2000. Toate
acestea au insemnat o crestere concreta de aproape 4 db la rezultatul
final, destul de mult avand in vedere ca pentru o crestere de 3 db ai
nevoie in mod normal de o dublare a puterii. Nu ma gandesc sa schimb cd
player-ul, ramane de referinta. Cat despre dB Drag, cu siguranta voi fi
prezent si pe viitor.
Modificari aduse instalatiei
Nu sunt majore, dar aduc imbunatatiri substantiale in performantele generale ale
sistemului. Pentru inceput. cablajul de alimentare a fost schimbat cu
unul de 0 AWG (Orion), initial folosindu-se unul de 2 AWG.
Pentru partea de semnal s-au folosit cablaje MonsterCable si Connection
(Audison) de la care s-a folosit si distribuitorul cu panou de
sigurante. Antifonarea portbagajului, a usilor fata precum si
kick-panel-urile pentru difuzoarele fata sunt mici modificari care
permit sistemului sa urce, asa cum spunem si noi, la Level 2.
Difuzoare fata pentru un sound-stage net superior, mai exact Hertz
Hi-Energy HSK 165 si o incinta noua pentru difuzorul de bas, axata atat
pe SPL cat si pe calitate sonica. Cireasa de pe tort, acumulatorul
Kinetic HC2000 care permite acum functionarea fara probleme de curent
sau caderi de tensiune.
Ce s-a obtinut efectiv cu aceste modificari ? Sunet si sound-stage mult
imbunatatite pe partea de fata precum si aproximativ 4 db in dB Drag,
la masuratoare cu motorul oprit. Ceea ce nu e tocmai putin avand in
vedere ca in mod normal o crestere de 3 db presupune dublarea puterii
folosite. Asteptam cu nerabdare Level 3 !
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
-
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
-
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
-
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
-
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei


