Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba
Ce se intampla cand tunetul intalneste fulgerul? Greu de exprimat in cuvinte, insa banuiala noastra e ca are cu siguranta legatura cu tuningul. O explozie de idei, zile-ntregi petrecute-n garaj, masuratori, incurajari, felicitari, transplanturi si multe, multe piese ravnite de iubitorii race-urilor din Romania, astfel poate fi caracterizata atmosfera din jurul lui Csabi si a faimoasei Skoda S100 "Stock Car Killer".
Distribuie pe Facebook


Mai intai de toate, cateva detalii tehnice. " Initial, Skoda S100 de productie 1970 avea un motor stock 988 cc de 41 CP", isi aminteste astazi Csaba. Evident, niciodata 41 CP nu vor fi suficienti pentru un adevarat pasionat de viteza, deci Csabi nu a stat prea mult pe ganduri cand a fost vorba de un "transplant de inima": un motor de Audi 1.8 benzina, injectie mecanica directa a luat locului clasicului 988 cc. Rezultatul? 116 CP deloc demodati!

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba

Dupa cum era de asteptat, pentru a spori puterea motorului a fost nevoie de mai mult decat un sac de rabdare. "Odata cu schimbarea motorului s-a intervenit cu ample modificari la caroserie, la sistemul de suspensie - au fost montate suspensii sport, iar garda la sol a fost coborata - 120 mm fata/ 100 mm spate. In plus, bara de torsiune a fost inlocuita cu una mai rigida, ampatamentul a fost marit cu 80 mm si rotile de fabrica 155/70/14 au fost schimbate cu unele 205/50/15, plus un set de jante OZ Racing 7,5j. Cuvant de ordine: Stabilitate extrema in viraje", marturiseste fericitul proprietar.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba

De asemenea, nici exteriorul nu a ramas nemodificat. La scurt timp s-a renuntat la barile originale cromate, clantele de la usi au fost inlocuite cu deschidere automata telecomandata si au aparut in ecuatie un set de oglinzi racing heliomatice, inchizatori de siguranta fata/spate, bixenon, un sistem de evacuare custom made si geamuri plexiglas 3mm pentru reducerea greutatii masinii.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba


La interior Csabi a optat pentru scaune Recaro, centuri in 4 puncte - "siguranta e pe primul loc", completeaza el, roll-cage, volan sport Raid HP, banchetele si intreaga tapiserie a disparut din peisaj (tot in ideea reducerii greutatii), geamuri electrice fata, cotiera, plus un turometru si cate un ceas temperatura, incarcare si presiune ulei in bord.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba

Tot la usurarea masinii a contribuit si volanta facuta la comanda, cantarind cu 4kg mai putin, cu disc de presiune sport, ambreiajul hidraulic, cutia de viteze originala de Skoda S100 trepte scurte si diferentialul de 4,22. Mai mult de atat, pentru un efect maxim, Csaba a optat si pentru un filtru de aer sport, o pompa de benzina cu debit marit 7,2 bari si un rezervor racing mutat in portbagaj.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba


Ambitia nu a ramas nerasplatita. Skoda cantareste acum 750 kg, deci se poate vorbi si de performante notabile: "0-100 km/h in 7.5 secunde, viteza maxima de 200 km/h cu o cutie in 5 t6repte si 402m in cca 15-16 secunde. "Masina este totalmente pregatita pentru dragrace. Pana acum i-au cazut in "plasa" mai multe modele de masini cu peste 170 CP la bord - Honda Accord 2.0 16v cu chip tuning, Mitsubishi Lancer 2.0 din 2007, Audi A4 1.9 TDI 150 CP, VW Golf 3 GTI, BMW 320, Corrado 1.8 16v 131 CP si ... lista poate continua", marturiseste Csaba.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba

Acum, in afara de atitudinea "lup in blana de oaie", mai exista un detaliu - Csaba s-a ocupat PERSONAL de toate modificarile! "Fiecare lucrare a fost grea pentru ca au fost facute de mine, cu mana mea..dar satisfactie este maxima stiind ca singur mi-am creat o bestie, un "stock car killer" cum ai zic prietenii. Masina a fost la service numai la vulcanizare, in rest eu ma ocup de toate aspectele technice si estetice.", povesteste el.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba


Cat priveste planurile de viitor, totul este deja pus pe lista: un motor nou, mai puternic - targetul final este ca Skoda S100 sa ajunga la 200 CP, plus o revopsire. Evident, daca ar repeta experienta, Csaba s-ar orienta catre acelasi model. "Skoda S100 are o personalitate aparte, un look retro care se combina excelent cu tehnologia moderna, caroseria este usor de modificat si nici tractiunea spate nu e de neglijat", explica Csaba.

Stock Car Killer: Skoda S100 by Csaba


Asadar, nu trebuie sa-ti lipseasca priceperea, ambitia si pasiunea fara limite daca vrei sa-ti transformi masina intr-o noua prezenta a competitiilor de drag - Skoda S100 e exemplul cel mai bun. Felicitari, Csaba!

Credit Foto: Laurean Maier

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro sau completeaza formularul de AICI ! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!


Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Skoda S100 by Csaba
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 2 Septembrie 2010