Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel
Tunezi, deci esti fericit. Dar cand intalnesti masina visurilor tale si te apuci si de modificat, deja te afli in alta dimensiune. Gabriel inca se afla in acea dimensiune si, dupa cum stau lucrurile, va zabovi o buna perioada acolo - Ford Taunus e in forma maxima!
Distribuie pe Facebook

Acum, sa aflam cum s-au petrecut lucrurile, pas cu pas. La baza un 1,6l, 1600 cm3 si 70 CP din '73, masina a ajuns in atelierul lui Gabriel pentru o diagnosticare. Prin ce imprejurari si intelegeri a devenit, mai apoi, proprietarul Taunus-ului, nu stim, dar Gabriel ne-a dezvaluit un alt aspect: dragostea pentru vechile modele Ford a reprezentat impulsul spre o reconditionare totala si modificari Old School la motor, suspensie si interior.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Principala conditie pentru o masina bine e sa functioneze, deci mai intai a fost reconditionat total motorul - la prima intalnire din atelier motorul avea un zgomot suspect, dupa care Gabriel a optat pentru un kit de carburator Weber dublu corp nou in detrimentul carburatorului de Dacie care era, initial, pe masina, continuand apoi cu o noua galerie de admisie si filtru de aer sport importate de la Webcon Anglia.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Pe lista modificarilor aduse se adauga o aprindere electronica care pastreaza distribuitorul - o mica specificatie: in locul platinei a fost montat un dispozitiv optoelectronic, fise de competitie de 10 mm si o bobina noua, bujiile au fost schimbate cu un set de la NGC.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Capitolul alimentare a necesitat de asemenea, in afara de o buna documentare, multe sacrificii. O pompa electrica a luat locul pompei de alimentare mecanice,  chiar langa rezervor, iar pe traseu a fost montat un filtru de benzina dotat cu regulator de presiune si manometru.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Cat priveste evacuarea, motorul a primit in locul evacuarii clasice una noua, din inox, cu diametrul marit, plus detenta si finala, tot din inox. Asadar, sunet demential intr-o forma estetica de invidiat - tipsul  face totul!, si un motor pe benzina demn de orice concurenta.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


La trenul de rulare au fost inlocuite arcurile si amortizoarele dupa urmatorul rationament - arcuri fata -7cm fata de cele orginale, cele spate -4cm si amortizoare reglabile Spax, toate vizand atat aspectul "stabilitate", cat si un look cat mai agresiv.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Cat priveste restul modificarilor, Gabriel a continuat cu schimbarea rulmentilor, pivotilor, capetelor de bara, bucse caseta de directie, bascule si tiranti - in fata si in spate, iar la capitolul "jante", a ales un set original Ford, de 13'' si  7'' latime, in combinatie cu anvelope cu diferential pe spate - 205/55/13, si 185/60/13 fata.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Interiorul Taunus-ului a trecut printr-o reconditionare completa, pentru un rezultat cat mai apropiat de original. Dupa ce au fost bifate pe lista tapiseria, scaunele si fetele de usi, Gabriel a schimbat toate ceasurile originale cu unele noi - unui "ceva" intre traditional si sportiv noi i-am zice "casual", si in peisaj a aparut si un turometru si un ceas de presiune ulei.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel



Procesul cel mai anevoios reprezinta partea de vopsitorie. Inainte de aceasta, masina fost curatata si terasonata - asa s-a descoperit o mica gaura la sortul fata, sub farul dreapta al masinii. Problema care, de altfel, a fost rezolvata in scurt timp.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Tot in topul "Decizii greu de luat" se numara si alegerea culorii si, pe vremea aceea, eventualele dungi sau combinatii de culori. Initial Gabriel a fost fascinat de ideea unui Ford maroniu metalizat, iar dupa a ramas in stand-by pana in ultima zi cand, impreuna cu unchiul sau (proprietar de vopsitorie, prieten drag si sfetnic de nelepadat) s-a hotarat pentru clasicul plafon negru. Elementul de originalitate din toata aceasta poveste reprezinta capota motorului, unde a ramas si o portiune maronie.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel



Ca planuri de viitor, Gabriel se gandeste deja la un sistem mai performant de franare, dar asta doar in cazul in care s-ar motorul ar trece prin modificari serioase. Asadar, varianta alernativa ar fi un alt proiect, de la zero.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Intre timp, cel mai tanar membru al familiei - fiica lui Gabriel, se bucura deja de rezultatele obtinute de tatal harnic cu pasiunea pentru tuning in sange. Genele si-au facut treaba cum trebuie, deci urmatorul proprietar al Ford Taunus-ului s-a decis deja.

Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel


Gabriel a contribuit la ideea de "Next level" in materie de restaurari si modificari ale bijuteriilor pe patru roti, iar masina reprezinta tot ce si-ar putea dori un pasionat. Pentru acest lucru si pentru toate intentiile bune cand vine vorba de masini, felicitari maxime!

IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (34) Poze Ford Taunus by Gabriel
mai multe
Publicat în categoria: Masini tunate din Romania DATA PUBLICĂRII: 28 Ianuarie 2010