Tentatia seductiei: Ford Taunus by Gabriel
Acum, sa aflam cum s-au petrecut lucrurile, pas cu pas. La baza un 1,6l, 1600 cm3 si 70 CP din '73, masina a ajuns in atelierul lui Gabriel pentru o diagnosticare. Prin ce imprejurari si intelegeri a devenit, mai apoi, proprietarul Taunus-ului, nu stim, dar Gabriel ne-a dezvaluit un alt aspect: dragostea pentru vechile modele Ford a reprezentat impulsul spre o reconditionare totala si modificari Old School la motor, suspensie si interior.
Principala conditie pentru o masina bine e sa functioneze, deci mai intai a fost reconditionat total motorul - la prima intalnire din atelier motorul avea un zgomot suspect, dupa care Gabriel a optat pentru un kit de carburator Weber dublu corp nou in detrimentul carburatorului de Dacie care era, initial, pe masina, continuand apoi cu o noua galerie de admisie si filtru de aer sport importate de la Webcon Anglia.
Pe lista modificarilor aduse se adauga o aprindere electronica care pastreaza distribuitorul - o mica specificatie: in locul platinei a fost montat un dispozitiv optoelectronic, fise de competitie de 10 mm si o bobina noua, bujiile au fost schimbate cu un set de la NGC.
Capitolul alimentare a necesitat de asemenea, in afara de o buna documentare, multe sacrificii. O pompa electrica a luat locul pompei de alimentare mecanice, chiar langa rezervor, iar pe traseu a fost montat un filtru de benzina dotat cu regulator de presiune si manometru.
Cat priveste evacuarea, motorul a primit in locul evacuarii clasice una noua, din inox, cu diametrul marit, plus detenta si finala, tot din inox. Asadar, sunet demential intr-o forma estetica de invidiat - tipsul face totul!, si un motor pe benzina demn de orice concurenta.
La trenul de rulare au fost inlocuite arcurile si amortizoarele dupa urmatorul rationament - arcuri fata -7cm fata de cele orginale, cele spate -4cm si amortizoare reglabile Spax, toate vizand atat aspectul "stabilitate", cat si un look cat mai agresiv.
Cat priveste restul modificarilor, Gabriel a continuat cu schimbarea rulmentilor, pivotilor, capetelor de bara, bucse caseta de directie, bascule si tiranti - in fata si in spate, iar la capitolul "jante", a ales un set original Ford, de 13'' si 7'' latime, in combinatie cu anvelope cu diferential pe spate - 205/55/13, si 185/60/13 fata.
Interiorul Taunus-ului a trecut printr-o reconditionare completa, pentru un rezultat cat mai apropiat de original. Dupa ce au fost bifate pe lista tapiseria, scaunele si fetele de usi, Gabriel a schimbat toate ceasurile originale cu unele noi - unui "ceva" intre traditional si sportiv noi i-am zice "casual", si in peisaj a aparut si un turometru si un ceas de presiune ulei.
Procesul cel mai anevoios reprezinta partea de vopsitorie. Inainte de aceasta, masina fost curatata si terasonata - asa s-a descoperit o mica gaura la sortul fata, sub farul dreapta al masinii. Problema care, de altfel, a fost rezolvata in scurt timp.
Tot in topul "Decizii greu de luat" se numara si alegerea culorii si, pe vremea aceea, eventualele dungi sau combinatii de culori. Initial Gabriel a fost fascinat de ideea unui Ford maroniu metalizat, iar dupa a ramas in stand-by pana in ultima zi cand, impreuna cu unchiul sau (proprietar de vopsitorie, prieten drag si sfetnic de nelepadat) s-a hotarat pentru clasicul plafon negru. Elementul de originalitate din toata aceasta poveste reprezinta capota motorului, unde a ramas si o portiune maronie.
Ca planuri de viitor, Gabriel se gandeste deja la un sistem mai performant de franare, dar asta doar in cazul in care s-ar motorul ar trece prin modificari serioase. Asadar, varianta alernativa ar fi un alt proiect, de la zero.
Intre timp, cel mai tanar membru al familiei - fiica lui Gabriel, se bucura deja de rezultatele obtinute de tatal harnic cu pasiunea pentru tuning in sange. Genele si-au facut treaba cum trebuie, deci urmatorul proprietar al Ford Taunus-ului s-a decis deja.
Gabriel a contribuit la ideea de "Next level" in materie de restaurari si modificari ale bijuteriilor pe patru roti, iar masina reprezinta tot ce si-ar putea dori un pasionat. Pentru acest lucru si pentru toate intentiile bune cand vine vorba de masini, felicitari maxime!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €